CARCHEX Avaliações 

1.613
•
O TrustScore é 3.5 de um total de 5

3,4

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Repair was denied. On my policy it looked like the housing was covered as part of the cooling system. There was a leak of anti freeze onto the engine and would have caused over heating and possibly bl... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Carchex was fantastic! I was having difficulties with information between my mechanic and the warranty company purchased through Carchex. I ended up speaking with a manager, Kent at Carchex. He went a... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Carchex wanted to use an aftermarket part, Radiator, instead of OEM. Then didn't cover a belt tensioner that was faulty because they said that I installed it wrong. Tech from dealer said that It was i... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I wasn't expecting to have someone help me out as much as the representative did. I wasn't sure if I would be covered for my vehicle repair but she reassured me that I would be covered. I was very ple... Ver mais

Detalhes da empresa

  1. Corretora de seguros
  2. também em
  3. Consultor Financeiro

Informação fornecida por fontes externas variadas

CARCHEX is one of the largest providers of Extended Vehicle Protection and has been protecting customers since 1999. We work with the top administrators in the industry to provide the Highest level of coverage at the Lowest possible price for Auto Warranties. CARCHEX is Accredited with an A+ Rating by the Better Business Bureau and endorsed by industry expert Pat Goss from TV's MotorWeek. We are also the recommended partner of consumer protection companies such as CARFAX and CarBuyingTips.com & many others.

About CARCHEX

Escrito pela empresa


Informações de contato

3,4

Bom

O TrustScore é 3.5 de um total de 5

2 mil avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Pede aos clientes que avaliem

Esta empresa convida seus clientes a deixarem avaliações, sejam elas positivas ou negativas

Não respondeu a avaliações negativas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

3,4

Todas as avaliações

(1.613)

44 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

The WORST

The WORST! I've had an ongoing complaint for over a year,with multiple letters even to the CEO - NO RESPONSE EVER. My car was recently in the shop - they wanted my mechanic to WAIT FOR CHINESE PARTS to put into my Cadillac CTS!!!!!!!!!!
RUN AWAY! My mechanic recommends the following:
American Auto Shield, Cornerstone, Easy Care, Ally, USW.

Response: Good to know - if AAShield is connected in any way to you or CarShield I can scratch them off the list! You may want to check Spvr. Larry Peterson's recorded conversation on 1/11/23 with this customer as he and his KMA attitude was only one point of my complaint. I had a breakdown in Jan. 2023 in 30 degree weather on a busy street. I called your roadside assistance -1 1/2 hr. later still NO tow truck! But they were "trying". I called my insurance company and had a tow truck within 15 min. I've seen those exact complaints by other customers on multiple consumer sites! I first wrote to Cust. Serv in Jan 2023 - no response, then on 2/8/23 requesting an Appeal - nothing. Who checks the mail there on Shawan Road?? Finally, I sent copies of both on 5/12/23 to: Jason Goldsmith, CEO. So,you, a CSR called HIM to see if he got my letter??? That's as much BS as everything else about your "warranty".

24 de maio de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da CARCHEX

Resposta da CARCHEX

Thank you for your review. We apologize for any frustration related to any claims filed for your Cadillac CTS.

Unfortunately, based on only your vehicle and first name of Kathy, we are unable to locate your account to reach out to you directly.

With regards to any complaints sent in to our CEO, we do not have any records of a complaint matching your review but will address your concerns in general terms.

CARCHEX is a retailer of Vehicle Service Contracts administered by many of the industries top contract administrators including American Auto Shield who you mentioned in your review.

All of the retailers and administrators you mentioned offer vehicle service contracts who allow for the approval of "Like, Kind, and Quality parts.... including OEM, aftermarket, Remanufactured, and in some cases used parts."

While your Cadillac CTS is a domestic brand, most if not all vehicles made today have parts manufactured all over the world including China, Mexico, and locally in the US.

For General Motors brands, there are many aftermarket parts suppliers who make OEM spec replacement parts for brands including Cadillac. Most manufacturers do not manufacturer the parts themselves.

While the approved parts may not be "Cadillac" branded, they are typically aftermarket parts, manufactured to the Cadillac OEM specifications.

If you would like to discuss this matter further, please give us a call at (877)227-2439 Ext. 6001 Monday - Friday between 9:00am - 6:00pm ET.

We are more than happy to speak to the claims administrator on your behalf to determine the claims details and type of parts being approved to help resolve your concerns.

Best,

CARCHEX Customer Service

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Will not honor warranty

They did not honor warranty on the repair of the turbo in an Audi A6, although industry standardi is to replace turbo. The adjuster suggested to replace the actuator sensor instead of turbo. Also the warranty company only honored $400 of the $1200 needed to repair the actuator. They came up with their own pricing for payouts leaving the consumer to pay the bulk of the repair. The warranty cost me $3000 and is useless to me.

3 de julho de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I called just to get some very basic…

I called just to get some very basic information. The person I spoke with was very aggressive to sell me, and I kept trying to explain that I was only after information, that I was not going to sign up immediately. I wanted information to consider and think about.

Eventually he was so rude that I hung up on him. I will never give business to a company that browbeats me into agreeing to something I've explained I'm not ready to do.

24 de junho de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

Cancellation

We decided to cancel within the 30 day period. They were able to handle that immediately and cancel our account. And we expect a refund within 72 hours.

5 de junho de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

Carchex has no intention on paying for auto repairs

Carchex dragged its feet and scrutinized Claim# 4782967 to pay for the repairs. Instead, the claims adjuster repeatedly requested prior service documents to verify that I kept the vehicle maintenance in compliance with Lexus service maintenance. The proof of service records were sent to CLAIMS. On 05/25/2023, advised Rep at Superstition Springs of Lexus that my policy is canceled immediately, and the claim is denied due to odometer service and owner record discrepancy. Rep advised Mr. Curtis that it is impossible to manipulate the odometer and she has the actual mileage at around 105k miles which falls within the warranty. I have never manipulated an odometer and did not provide false information upon my application. Carchex could have done their due diligence prior to allowing me a warranty if they had odometer mileage concerns. This was merely an excuse to avoid auto repairs that were covered by the warranty that totaled over $7k in repairs that Carchex wanted to avoid paying.

Carchex deceived me as a consumer in commerce with no intention to ever pay for auto warranty repairs.
Pending complaint with FTC, Attorney General and CFPB

UPDATE:
06/08/2023 CarCheck Royal Administration Services Inc resolved my issue and my denied claim has since been approved.

24 de maio de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

BUYER BEWARE!

Your advertised $100 deductible is a LOW-BALL NUMBER! Adjuster approves fewer hours than Certified Repair Facilities charge! Suddenly, my $100 deductible is costing me from $500 to $1000! What do you do when you need the car and it has to be repaired? YOU PAY! I Wouldn't do business with them if I were you!

22 de maio de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

So far my experience has been great

So far my experience has been great. The sales person answered all my questions and was very helpful and gave me great insight. I haven’t had to use the coverage yet but if and or when I do I’m confident that it will be a smooth process.

10 de maio de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Don't waste your money

Don't waste your money! I have to many problems with carchex to write here! put it this way! biggest issue! in order to get my truck fixed by a ford dealer, i would of had to spend hundreds of dollars more/over then my $100.00 deductable carchex said only thing i will have to pay out of pocket. "American Auto shield" does carchex estimations & pay out to mechanics & they don't want to pay them what they are asking for, aka Low Balling Them, meaning you have to pay from your own pocket to get your vehicle fixed! "angry past customer"!!!!

5 de maio de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da CARCHEX

Resposta da CARCHEX

Thank you for your review. We appreciate your feedback and will address your concerns.

CARCHEX is a retailer of Vehicle Service Contracts. We offer multiple coverage options through the industries leading contract administrators to provide the best available coverage options for our customers.

While we cannot locate an account for your concerns with only the first name of "Jeff" we can address how a claim is adjudicated in general.

To start, the contract administrator approves claims with parts of like, kind, and quality. That means they will approve the parts using either OEM (New manufacturer branded) parts, Aftermarket parts, Remanufactured parts, and in some cases used parts. If a used part is sourced for the approval, it is typically a powertrain component like an engine or transmission that is sourced from a National Distributor who offers a 1 year parts and labor warranty to ensure the used part is in good working order. The distributor also certifies the mileage on the component which must equal to or less than the current mileage on your vehicle at the time of repair.

Contract administrators will offer to ship the approved parts to your repair shop or provide the distributor's contact info and quote number so your shop can purchase the approved part directly. This ensures you are not paying out of pocket for parts.

With regards to Labor, the contracts advise all repairs will be approved using a Nationally recognized labor guide for the repair time.

Based on your vin and the OEM part numbers, the labor guide advises the time for diagnostics and removal and replacement of the part. This ensures shops are not overcharging the labor time and wasting your available limit of liability on your contract.

While we understand your frustration with out of pocket expenses, the contract administrators adhere to the terms and conditions of your contract. In the event of a dispute, CARCHEX has a staff dedicated to claims disputes, our Customer Loyalty Department, who can work with your repair shop and administrator to help resolve these types of concerns.

If you would like to discuss your claim and out of pocket expenses, please give us a call at (877)227-2439 Ext. 6001 to speak with our Customer Loyalty Team.

Best,

CARCHEX Customer Service Department

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Love CARCHEX I had some issues with my…

Love CARCHEX I had some issues with my fuel system and ford was trying to make it higher than it actually was. I had to pay out of pocket and Ford denied CARCHEX after it was fixed. But I called CARCHEX and they worked something out with me so I could still be protected and refunded!!

31 de janeiro de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

still getting spam from these guys

still getting spam from these guys. don't use them!

3 de maio de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da CARCHEX

Resposta da CARCHEX

Mr. Boyd,

Thank you for your review. We apologize for any frustration regarding our marketing. Please be aware, CARCHEX markets only to consumers who have requested information on Vehicle Service Contracts. This request may have been made directly to CARCHEX or through one of our many partnerships with dealerships, consumer advocate groups, etc.

In order to process your request to be removed from our marketing, we ask that you email us at info@carchex.com. We are unable to locate you by name.

In order to remove you from ALL marketing, we will need your name, phone number, address, and email address.

If you would prefer to call in to make the request, please give us a call at (877)227-2439 Ext. 6002. Our Customer Service team will assist you with removing you from our system.

Best,

CARCHEX Customer Service Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Titanium Policy on 2014 BMW

I have had a Titanium policy on my 2014 BMW x5 from Car Check for five years and the recent monthly cost was $179
Never used it and when I did need it this week (03/23/23) for bottom control arm replacement from a reputable dealer they would only pay me a third of the $1765 estimate.
1. Would not pay the dealer rate
2. Only allow after market foreign made replacement parts
3. Would not pay for various nuts and bolts! (Are you kidding me)
So after my $200 deduction I would have gotten $560 towards this repair. Since I had several months remaining at a cost of $600 I cancelled and will do the repair out of pocket. What a total disappointment and waste of hard earned money. Shame on me!!! Never again. Trust your car as most are made to last well over 100,000 miles.
Do not recommend this company.

22 de março de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I requested an inspection of a car in…

I requested an inspection of a car in the New York City area. The only response I got initially was to have my credit card charged. I tried multiple times to call and find out what was happening with no luck. I also sent requests in online - no response. Finally, after 3 days, they notified me that they did not have an inspector available and would refund my money.
REALLY, IT TAKES 3 DAYS TO TELL ME YOU DON'T HAVE AN INSPECTOR IN NEW YORK CITY???

17 de março de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Don't trust CarChex nor it's warranty partners (Renascent Protection Solutions) to pay out

After they wasted almost 2 weeks of the dealers time, they finally sent an inspector. They denied the claim because the vehicle had a "modification". The modification was an exhaust "resonator delete" by previous owner. This is nothing more than an elongated 5" wide/hollow tube (real muffler is in rear) that reduces highway drone.
My car had premature radiator seam failure and premature supercharger bearing failure. There is no way on earth a "resonator delete" can cause these failures. BTW, my GPS needed a firmware update (which they specifically mention is covered) and they wouldn't even pay that small amount (how does a resonator delete affect a firmware update?).
I told them that under the Magnuson-Moss Warranty Act they were under the "burden of proof" to show that the vehicle modification could in any way cause the repair needed. They basically could care less. I also contacted CarChex that sold the warranty plan and received zero help. Almost all the reviews show this company is a scam. My attorney said a public records search showed this to be a good candidate for a class action lawsuit. They are in direct violation of Federal law.

23 de fevereiro de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Run away from this company, BBB is a joke and they are liars at all as well

Honestly I wish I would’ve done my research first, they are claim to be a better business bureau A+ rating, I just don’t see how this is possible I bought three policies from them in the beginning it was good, I have spent over $8,000 with this company. I sold one of the vehicles never use the contract only had the contract in motion for six months, now they have ghosted me will not return my emails phone calls or anything I have this contract that I can’t use I told the customer that was transferable because that’s what I was told. They’re a bunch of freaking liars and I will make sure that every rating site will hear this story.

1 de fevereiro de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Carchex is a complete scam

When you read the 5-star reviews, you'll notice that most of them are for the buying experience. The buying experience is good, they promise anything you want. After you buy your warranty, it turns into a nightmare. I began my contract with Carchex in December 2019. Since then, I've only had 3 claims but every single claim was a problem. For reference, I bought their top-of-the-line, exclusionary warranty, which means everything on the car is covered unless the contract specifically excludes it i.e. maintenance-type items. My first two claims, they paid but only about 40% of the bill. This left me with hundreds of dollars out of pocket on each claim. They use ridiculous labor rates and parts costs that no one except for Bubba in his backwoods garage would accept. My most recent claim was for a broken rear suspension spring. Their response was that we've never seen this before, it must have rusted through. Sorry, that's not covered. My mechanic had to send pictures showing the spring and said it clearly was not from corrosion. they decided that it needed to be inspected by one of their inspectors. The inspector looks at it, realizes that it was not from corrosion, then decides that I must have been in an accident with my car and that's what caused it to break. Claim denied! BS. I have never been in an accident with this car. I usually keep warranties on my vehicles and have never had a problem with a claim. Until Carchex. Be prepared to use the legal system to get anywhere with these guys, that's what I'm doing. Better yet, run away from this scam of a company as fast as you can. There are reputable companies out there, Carchex is not one of them.

26 de janeiro de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great experience!!’

The agent I dealt with was courteous and professional, and knowledgeable. Very little to no pressure whatsoever and had all of the facts and figures. All in all a great experience.

13 de janeiro de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Horrible

Horrible. Stay away.. Not worth the hassle...Find another and ask the following:1. Do you have a Shop Rate maximum you would cover. 2. Which governing book for repair do you use; this dictates the time they are willing to pay for a particular repair or lower. 3. If a part needs replacement, do you cover a part on an average around the country or lowest being used or certified repaired, New, and what cost. 4a. If you find a part lower, do you have a parts company you use, or will recommend if not covered under the shop’s normal procurement process? Keep in mind, most won’t do so due to liability. If they do, beware trying to claim again with CarChex RASR as they will most likely only cover a portion then throw at you it would be covered but seems like it’s a defect and won’t cover at all, good luck in trying to prove that otherwise to them. Stay away!! RASR = Royal Administration Services Representative...

28 de dezembro de 2022
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

From Atlanta - Warranty Purchasing Process

I brought the extended warranty from CARCHEX and the process is very smooth. And the salesperson explained all the details and the purchase process is excellent with no hidden fees or confusion.

Now the next step is the claim process, I have to see in the future how CARCHEX handles the claims. This is where a company's ratings matter and satisfy the customers in a long run.

16 de dezembro de 2022
Avaliação não solicitada

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais