Echelon Fitness UK Avaliações 

283
•
O TrustScore é 3 de um total de 5

2,8

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Outstanding customer service. My bike had a broken axle and Echelon had no spares, so they replaced the whole bike. Arrived in five days. I was emailed throughout with updates and also after completio... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Ordered and paid for a treadmill 23/07/26 Week later received an email, none in stock Refund was being processed. Did have to tell them they will still available to order and pay for onlin... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

i have had running machine not even for a year and i have had to have 2 engineer call outs. After communicating with yourselves and explained my concern about the longevity of this unit i was basic... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Debbie in customer care was excellent. She very helpful and arranged for an engineer to come out to me. Also was not aware of the guarantee on certain parts of the treadmill. Impressed that didn’t ha... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Loja de Equipamentos de Ginástica
  2. Atacadista de Equipamentos para Ginástica
  3. Aula de Ginástica
  4. Loja de artigos esportivos
  5. Programa de condicionamento físico

Sobre Echelon Fitness UK

Escrito pela empresa



Echelon is a global fitness company dedicated to inspiring and motivating healthy living through state-of-the-art technology and applications, immersive content, and cutting edge entertainment whilst always engaging our member-based community.

Echelon’s wide variety of high quality smart bikes, smart treadmill, smart rower, and smart fitness mirror allow people to workout in their own space, in their own time, and in their own way by delivering a community to inspire, classes to challenge, and instructors to motivate. Experience connected home fitness unlike ever before with Echelon.

GET THE ECHELON APP

Informações de contato

2,8

Bom

O TrustScore é 3 de um total de 5

283 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Pede aos clientes que avaliem

Esta empresa convida seus clientes a deixarem avaliações, sejam elas positivas ou negativas

Respondeu a 94% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 1 mês

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

2,8

Todas as avaliações

(283)

32 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Outstanding customer service

Outstanding customer service. My bike had a broken axle and Echelon had no spares, so they replaced the whole bike. Arrived in five days. I was emailed throughout with updates and also after completion as a follow up.

11 de agosto de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that our team was able to get you back up and running quickly. When the part you needed wasn't available, we're pleased we could provide a replacement bike and have it with you within five days.

It's especially wonderful to hear that you felt well informed throughout the process and received follow-up support afterwards.

Thank you for choosing Echelon, and we hope you enjoy many more great rides!

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Exactly what i wanted

Exactly what i wanted! It’s great! A little scary mounting it… but it’s great!

3 de agosto de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Thank you for your review!

We're delighted to hear that it's exactly what you were looking for and that you're loving it. We completely understand the nerves when it comes to mounting new equipment, but we're so pleased to hear it was worth it!

Thank you for choosing Echelon and enjoy your workouts!

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

i have had running machine not even for…

i have had running machine not even for a year and i have had to have 2 engineer call outs.

After communicating with yourselves and explained my concern about the longevity of this unit i was basically told that its just the way it is

20 de julho de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you've experienced issues with your treadmill and required two engineer visits within your first year of ownership.

We understand why this would leave you concerned about the reliability of your equipment. We're also sorry to hear that you were left feeling that your concerns regarding its longevity had not been adequately addressed.

We'd welcome the opportunity to review your case and ensure any outstanding concerns are properly addressed. Please contact our Customer Support team, who will be happy to assist further.

Thank you for bringing your experience to our attention.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Not good - Avoid

Ordered and paid for a treadmill 23/07/26
Week later received an email, none in stock
Refund was being processed.

Did have to tell them they will still available to order and pay for online.

Not a good company to order from. I certainly advise all to avoid

Have since ordered from JTX and their services exceptional and cheaper equipment

4 de agosto de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Thank you for taking the time to share your feedback. We're very sorry that we weren't able to fulfil your treadmill order and for the disappointment this caused.

We appreciate how frustrating it must have been to be advised that the product was unavailable while it continued to show as available to purchase on our website. Unfortunately, there was a discrepancy between the stock information available to us and the inventory that was available for dispatch, and we apologise that this wasn't identified sooner.

We understand that this experience fell short of the standard you should expect when ordering from Echelon, and we're sorry that on this occasion we weren't able to provide the experience we would have wanted.

Thank you for bringing this to our attention. Your feedback has been shared internally as we work to prevent similar situations in future.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Terrible app.

The ride is boring. The music is awful and too loud if you do an instructor led class, so you can't hear the instructor very well.
I just want to do the free style but I am reluctant to spend £30 per month just to do that.

29 de julho de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that the instructor-led classes and music haven't been the right fit for you.

We did want to clarify that you don't need a paid membership to use Freestyle mode, so you can continue to enjoy your Echelon equipment without subscribing to our instructor-led content.

If you need any help accessing Freestyle mode, please contact our Customer Support team and we'll be happy to help get you set up.

Thank you again for your feedback.

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

Quality of the product / classes etc…

Quality of the product / classes etc has dropped massively in the two and half years I have been a member. The latest issue is the removal of the link to Strava.

I’d be very wary if I was a new customer.

23 de julho de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you've been disappointed with your recent experience.

We understand how frustrating the recent Strava integration issue has been for members who regularly use this feature. Our technical team is actively working to restore the integration, and we appreciate your patience while this work is ongoing.

Your feedback regarding both the app and our content is important to us, and we'll ensure your comments are shared with the relevant teams as we continue to improve the member experience.

Thank you again for your feedback and for being an Echelon member over the past two and a half years.

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Thank you Debbie for all you assistance…

Thank you Debbie for all you assistance .
Treadmill finally up and running . Unfortunately too many days off work to be there for the repairs.

23 de julho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Thank you for your review.

We're delighted to hear that your treadmill is now up and running, and we'll be sure to pass your kind words on to Debbie. She'll be happy to know her assistance made a difference.

We're sorry for the inconvenience caused by the repair process and appreciate the time you had to take away from work while we resolved the issue. Thank you for your patience, and we hope you enjoy many happy workouts with your treadmill.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Disappointing customer service and quality control

I purchased an Echelon treadmill costing over £1,000 and was disappointed to discover that it arrived with part of the frame left untreated which had already turned rusty.

After contacting customer services, Echelon’s engineering team confirmed that the paint had been missed during the manufacturing process, leaving the metal untreated. Although they advised that this “should not” affect the performance of the treadmill, their recommended solution was for me to clean the area and spray paint it myself.

I explained that I was concerned about the long-term durability of the treadmill and that I did not feel it was reasonable to expect a customer to repair a manufacturing defect on a brand-new premium product. Rather than offering an alternative solution, I was advised that if I wanted a replacement or refund, I would need to contact the retailer, as Echelon only supports warranty claims with parts, repairs and engineer visits not manufacturing issues (which is concerning as they are the manufacturer).

I asked for this to be referred to a manager however my request was ignored in a passive aggressive email.

What has disappointed me most is not just the manufacturing defect, but the after-sales service. I expected a company selling premium fitness equipment to take ownership of a manufacturing issue and provide a solution that didn’t involve the customer carrying out repairs on a brand new machine.

I hope my experience is an isolated one, but based on the quality control and customer service I have received, I cannot recommend Echelon. I should’ve stuck with my trusted American fitness machine company that rhymes with ‘skeleton’. Their customer service and after sales support is far superior.

UPDATE: Not once was the warranty process explained to myself. I would question if rust is a cosmetic issue!

Save your money and go somewhere else. This company has an average 2.1 rating for a reason.

22 de julho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Hi Rebecca,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you were disappointed with both your product and your experience with our Customer Support team.

From the outset, our engineering team investigated your concern, confirmed that the cosmetic issue would not affect the safe operation or performance of your treadmill, and explained the options available under our warranty process.

Where products are purchased through an authorised retailer, any requests for a replacement or refund must be handled by the retailer in accordance with consumer legislation. As the manufacturer, our warranty support covers the repair or replacement of components where appropriate, and the guidance provided was in line with that process.

We appreciate that this was not the outcome you were hoping for, and we're sorry that you were left feeling dissatisfied.

Thank you again for taking the time to share your feedback. We take comments such as yours seriously and are always looking for ways to improve both our products and the service we provide.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Very good app

Very good app, I enjoy the classes and love that I got a T-shirt for doing 100 classes

7 de julho de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Thank you for your review!

We're so pleased to hear you're enjoying the app and our classes. Congratulations on reaching 100 classes, that's a fantastic achievement! 🎉 We hope you're enjoying your milestone T-shirt, and we look forward to celebrating many more milestones with you.

Thank you for being part of the Echelon community!

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Debbie in customer care was excellent

Debbie in customer care was excellent. She very helpful and arranged for an engineer to come out to me. Also was not aware of the guarantee on certain parts of the treadmill. Impressed that didn’t have to pay except for call out fee.
Hopefully treadmill will be up and running soon. So far great service.

5 de junho de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Thank you for your lovely review, Mark! We're delighted to hear that Debbie was able to provide the support you needed and arrange for an engineer to visit.

It's great to know she was able to explain the warranty coverage and help make the process as straightforward as possible. We'll be sure to pass your kind words on to Debbie; she'll be delighted to hear them.

We hope your treadmill is back up and running very soon, and thank you again for taking the time to share your experience.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Hi there,

Thank you for your great review! We're delighted to hear you're happy with your Echelon product and feel it offers great value for money.

We really appreciate your support and hope you continue to enjoy your workouts!

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Treadmil Fixuiry

Quick to reply to my enquiry and once treadmil was fixed checked that it was now working properly

27 de maio de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Hi Caroline,

Thank you for your review! We're delighted to hear our team responded quickly to your enquiry and followed up to make sure your treadmill was working properly.

We really appreciate your feedback and hope you continue to enjoy your Echelon experience!

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Poor service and product with constant faults

Poor service and product
Continuous fault with the machine causing lack of speed to show replaced parts twice in 2 years including main circuit paying nearly £150 on parts
Still didn’t work and was told I needed to pay another £125 for someone to come out and look at the bike
No further support or help offered for the fact that I’d payed thousands over the years on subscriptions
So I’ve now cancelled my subscription and wouldn’t use again

18 de maio de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Hi Rhys,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience has left you feeling disappointed.

We understand how frustrating ongoing technical issues can be, and we're sorry that we weren't able to meet your expectations. We appreciate the time you've spent as an Echelon member and the feedback you've shared.

If you'd be willing to discuss your experience further, we'd welcome the opportunity to review your case and see if there's anything more we can do to help. Please don't hesitate to contact our Customer Support team through our support portal here: https://support.echelonfit.com/new

Thank you again for your feedback.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Kerry in customer service has really…

Kerry in customer service has really helped me I love the bike love the classes and the customer service from Kerry has been amazing 🤩

9 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Thank you so much for your review! We're thrilled to hear you're loving your bike, enjoying the classes, and that you've had such a positive experience with our Customer Support team.

We'll be sure to pass your wonderful feedback on to Kerry. She'll be so happy to know she was able to help and make such a positive difference.

Thank you for being part of the Echelon community, and we wish you continued success on your fitness journey!

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Be careful of the 1 month FREE trial - it could cost you dearly

Found out 13 months after signing a one month trial of the app that I had been paying £29.99 a month. Cancelled that now but they were not receptive to anything more than the recoup of the month that had just gone through that had alerted me to the issue. I know this is strictly my fault as either I didn't read the T's and C's carefully enough or if I cancelled it and didn't go through and I didn't check. That said they can see my usage and that I haven't used it for 12 months. There should be a mechanism for alerting you and 1 month back is pretty insulting. You can be sure they are tracking these metrics internally. I have three machines which I'll continue to use but not with the App and I won't be recommending them to anyone else or rebuying into the subscription. Feel let down.

8 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Hi Kirsty,

We're sorry to hear that you were disappointed with your experience.

Our subscriptions are set up to renew automatically following the trial period unless cancelled, and details of this are provided during sign-up and within the account. However, we appreciate that subscription renewals can sometimes be overlooked, particularly when a service isn't being used regularly.

While we're unable to refund historic subscription charges where the service has remained available and active, we did review your account and offered a refund of the most recent billing period as a gesture of goodwill.

We value your feedback regarding renewal reminders and account notifications, and we'll ensure this is shared with the relevant teams for consideration. We're sorry that on this occasion we haven't been able to reach the outcome you were hoping for.

Kind regards,
Echelon Ft UK

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great service from Michelle

Big shout out to Michelle in customer service at Echelon. I bought my Connect EX5S bike second hand here in Spain and everything was very out of date. The bike just would not update. Michelle kept going with solutions and talking to technical team and today I got it updated - everything works great.

8 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Hi Jennifer,

We're so pleased Michelle was able to help get you up and running!

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Good customer support- Debbie

Debbie was very helpful and responsive. She sent out new parts and arranged an engineer to attend under warranty.

14 de maio de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Hi Tom,

Thank you for sharing our feedback. We're delighted Debbie was able to resolve everything for you and get you back up and running!

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Fantastic Products, Great Service

I have purchased a few items from Echelon now over the last 2-3 years, I have a treadmill, stair climber and my latest purchase being a bike, it will for sure not be my last, the service and products are top quality and built to last I would highly recommend Echelon as a brand that you can trust not just with the service but good quality products that make your fitness journey more enjoyable.

15 de maio de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Hi Zamir,

Thank you for taking the time to provide us with your feedback. We're so pleased to have you as part of our wonderful community!

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

No better than a cheap dumb treadmill at this point!

Been going back and forth with customer service for almost a month since this rather expensive walking pad was delivered. It will not connect to our WiFi and even now it's supposedly connected via ethernet nothing remotely smart loads. They have tried blaming everything but admitting there is an issue with the treadmill. Our internet works for everything else without issue. Customer service is back and forth on email and there is no way to speak to a human being. I could have spent less than half on a dumb treadmill which is now all we have access to! This will be being returned one way or another.

21 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Hi Lyndzey,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re really sorry to hear about your experience and understand how frustrating this must have been.

We’d very much like the opportunity to look into this further and help resolve things for you. Unfortunately, we’ve been unable to identify your order or any related support ticket from this review.

We've requested further information and once received, we will be able to provide further support.

Kind regards,
Echelon Fit UK

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I'm really pleased with my echelon…

I'm really pleased with my echelon treadmill but when it goes wrong it is a disaster as I've had to wait 3 weeks for someone to come out to look at it. This is really frustrating. This is the 3rd time it has stopped working since I bought it 3 years ago which isn't bad for the amount of use it gets. I'm just going mad without it

12 de maio de 2026
logotipo da Echelon Fitness UK

Resposta da Echelon Fitness UK

Hi Jo,

Thank you for your review.

We're delighted to hear how pleased you are with your treadmill and that it's become such an important part of your routine. We are sorry to hear you're currently waiting for an engineer visit and understand how frustrating it is to be without your equipment. We appreciate your patience and hope to have you back up and running as quickly as possible.

Echelon Fit UK

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais