ieye glasögon 

Obrigado por visitar a Trustpilot. Infelizmente não é possível deixar avaliações pois o site da empresa está fechado. Sinta-se à vontade para entrar em contato conosco em caso de dúvidas.

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

känner mig lurad finns ingen som svarar på telefon hänvisningston mina glas ögon har gått sönder och ingen mailar tillbaka Har bundit upp mig i 2 år och har nu inga glasögon om jag inte vill ha so... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Julia som utförde syntest och utprovning var super seriös. Jag är jättenöjd med mina glasögon och hur jag blev bemött. Jag har haft glasögon från butiken sedan ett år tillbaka. Allt fungerar precis... Ver mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Jag beställde mina första par glasögon och berättade detta för personalen (att jag inte var så bra på detta). Inga problem, detta ska lösas. Glasögonen jag fick var direkt obehagliga och på frågan om... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Riktigt nöjd med mina nya progressiva glasögon. Trots att dessa kostade bara hälften av vad mina gamla glasögon kostade som jag köpte hos en annan kedja så ser jag bättre med mina nya!!!! Speciellt vi... Ver mais

Detalhes da empresa

  1. Oculista
  2. Fornecedor de Lentes de Contato
  3. Distribuidora de óculos
  4. Optometrista
  5. Loja de óculos de sol

Escrito pela empresa

Vår affärsidé är att erbjuda marknadens lägsta priser på designade kvalitetsglasögon. Vi kan göra detta genom att arbeta på ett kostnadseffektivt sätt. Vi har utvecklat ny teknik, våra bågar är formgivna av våra egna designers i Sverige och vi köper glasen direkt av tillverkarna. Alltså inga fördyrande mellanhänder eller dyra märken.


Informações de contato

As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

känner mig lurad

känner mig lurad
finns ingen som svarar på telefon hänvisningston
mina glas ögon har gått sönder och ingen mailar tillbaka
Har bundit upp mig i 2 år och har nu inga glasögon om jag inte vill ha solglasögon hela tiden det står även att mina glasögon är enkelslipade Jag har beställt progressiva
vänligen återkom//besviken kund

9 de julho de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Den sämsta butiken i Örebro

Den sämsta butiken i Örebro . När du köper glasögon de kommer att berätta för dig att du kommer att kunna dela upp pengarna när du får den första fakturan.
Men då lurar dig och du måste betala allt på en gång.🤬🤬🤬🤬🤬🤬

11 de junho de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Lundabutiken

Julia som utförde syntest och utprovning var super seriös. Jag är jättenöjd med mina glasögon och hur jag blev bemött.
Jag har haft glasögon från butiken sedan ett år tillbaka. Allt fungerar precis som man utlovar. Glasögonen är perfekta. Var rädd om Julia som är stjärna!

10 de junho de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

Inget köp > inget recept

Trevlig personal i butiken. MEN, om du ej köper något påstår ieye att det aldrig görs något recept. Ett recept genereras efter köpet, innan finns det inget eftersom deras optiker inte analyserat resultatet. Så den som gör ”syntest” är inte optiker utan säljare. Så om du inte hittar bågar du vill ha i butiken har du slösat tid och pengar. Är du osäker på om butiken har bågar du vill ha - GÅ INTE DIT. Välj en annan butik, då får du iallafall ett recept att använda för att beställa själv. Du kan dock maila Kundtjänst och be om den registrerade datan. Dock är detta ”rådata” så att säga

2 de maio de 2024
Avaliação não solicitada
logotipo da ieye glasögon

Resposta da ieye glasögon

Hej Annie,
Vi är en optikkedja med våra legitimerade optiker på distans. På plats i våra butiker har vi våra duktiga optikerassistenter som är utbildade på att utföra våra moderna synundersökningar med hjälp av nya, pålitliga AI-styrda instrument. På plats i butiken får man besked på om man har synfel som behöver korrigeras, information om ens synfel, om ens nuvarande glasögon fungerar bra eller om man ens behöver ha glasögon. Man erhåller all information på plats i butiken förutom själva receptet. Det är först efter en beställning som all data från synundersökningen går vidare till våra legitimerade optiker som analyserar resultatet av synundersökningen och därefter ordinerar receptet. Eftersom att vi har våra legitimerade optiker på distans samt att vi i dagsläget erbjuder ett lågt och fast pris som i slutändan blir billigare med motsvarande glasögon än hos våra konkurrenter har vi ingen möjlighet att ge ut något recept på plats i butiken.
Vi kommer inom snar framtid att introducera att man kan ta del av sitt recept mot en kostnad som andra optikkedjor erbjuder.
Ha en fortsatt fin dag!

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Om det blir fel får du ingen support

Jag beställde mina första par glasögon och berättade detta för personalen (att jag inte var så bra på detta). Inga problem, detta ska lösas. Glasögonen jag fick var direkt obehagliga och på frågan om support så "kom in så ska vi justera dem". Justera vad? Dom fixade bågarna och tyckte dom hade gjort sitt jobb. Resultatet är att glasögonen inte går att använda och att det är pengar rakt i sjön.

20 de janeiro de 2024
Avaliação não solicitada
logotipo da ieye glasögon

Resposta da ieye glasögon

Hej Tomas,
Det var tråkigt att läsa om din upplevelse hos oss. Vi värnar om att alla våra kunder ska vara nöjda och gör alltid vårt yttersta för att så ska bli fallet.
Precis som hos en traditionell optiker kan det ibland behövas en injustering av glasögon för att få optimal syn i sina nya glasögon. Om man därefter upplever att det inte känns bättre hjälper personalen alltid till med en felsökning av glasögonen. Vi skulle därför rekommendera dig till att besöka butiken på nytt så att personalen kan hjälpa dig vidare med en felsökning av dina glasögon. Vi hjälper dig självklart vidare så att du erhåller ett par glasögon du är nöjd med!
Har du ytterligare funderingar eller feedback är du varmt välkommen att kontakta vår support på support@ieye.com.
Ha en fortsatt fin dag!

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Bra kvalitet!

Jag letade efter ett par bra glasögon när jag hörde talas om ieye. Tyckte priserna lät lite för bra för att vara kvalitativa men det visade sig att jag hade fel. Mycket bra kvalitet och bra slipning. Mycket nöjd!

9 de abril de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

FANTASTISKA PRISER OCH SNYGGA BÅGAR

FANTASTISKA PRISER OCH SNYGGA BÅGAR
Äntligen en optiker med vettiga priser och snygga bågar!!!!!

Köpte 2 par glasögon till superbra priser.
Fantastisk vilken personalstyrka det är på ieye I Halmstad.

Jag är så nöjd det bara går att bli!

30 de março de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Riktigt nöjd med mina nya progressiva…

Riktigt nöjd med mina nya progressiva glasögon. Trots att dessa kostade bara hälften av vad mina gamla glasögon kostade som jag köpte hos en annan kedja så ser jag bättre med mina nya!!!! Speciellt vid läsning och framför datorn. Synundersökningen genomfördes professionellt och en legitimerad optiker på distans utfärdade mitt recept. Verkar vara så effektivt och synundersökningen var dessutom gratis. Tack för det, känns onödigt att betala för en synundersökning innan man vet om det behövs nya styrkor!!!! Rekommenderas!!!

31 de março de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Dålig kvalitet på glasen

Beställde nya glasögon utan större problem efter sommaren 2023 men inte ens ett halvår senare är glasen rejält repiga vilket stör min syn. Servicen var helt okej (Borås) men det genomfördes ingen ordentlig undersökning utan endast med en maskin när jag skulle beställa mina glasögon. Bra pris (hade kampanj) men tyvärr ovärt då jag behöver införskaffa ett par nya glasögon endast ett halvår senare.

31 de janeiro de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Ieye am inlove and happy wiexceth me and my…

Ieye am inlove and happy with me and my wife Christina Rivas scabbia ieye love her so much and God Adonai bless us all knewest Rick Rivas King soulmate nine nine nineionlyoume must get married together and inlove with you Christina Rivas scabbia ieye love you Christina Rivas scabbia

15 de dezembro de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Rekommenderas inte

Så länge allt fungerar bra är de trevliga, men vid problem så är personalen otrevliga. När jag fick glasögonen jag beställt passade inte bågarna och de hade slipat glasen fel. Jag kunde inte använda dem. Jag fick verkligen kämpa för att få pengarna tillbaka och de betedde sig oerhört kränkande mot mig. Rekommenderas inte till någon. Billigt är inte alltid bra.

14 de setembro de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Gå inte till ieye om du är mån om din syn

Gå inte hit om du verkligen behöver glasögon. Personalen är trevlig och gör bara sitt jobb, men de är bara assistenter. Det finns inga optiker på plats och därmed INGEN professionell personal som faktiskt förstår ditt bevoh och dina problem.

Jag beställde 2 par glasögon, men gick därifrån med en klump i magen. Allt kändes för enkelt. Glasögonen skickades hem snabbt, jag testade dem och gick tillbaka redan samma dag för att klaga. Jag har haft glasögon i 15 år, jag vet hur det funkar med nya glasögon men dehär var bara FEL.

Jag såg suddigt, blev yr, kunde inte fokusera varken nära eller på håll (är närsynt utan synkorrigering) och ytbehandlingen på glasen gav allt en retro statisk färgskugga i rött/grönt. Blev ombedd att bära dem i 2 veckor för att vänja mig, för allt jag nännde var enligt dem normalt(??) men skulle ändå komma in för ett omtest när de 2 veckorna passerat. Sagt och gjort bestämde jag mig att ge dem en chans. Det gick 3 dagar, sen gav jag upp. Jag har aldrig varit så trött och svullen (!!!) i ansiktet och runt ögonen tidigare som efter dehär glasögonen. Den 3e dagen fick jag nog, tog av mig dem och beklagade mig till min mamma som var på besök hos mig. Något kändes konstigt, jag tittade rakt på henne och frågade "skelar jag?" varpå hon svarade ja, när jag frågade vilket öga och vilket håll sa hon att höger öga gick rakt inåt. Men känslan jag hade var att höger öga gick rakt utåt. Jag skelade inte tidigare.. Ni förstår säkert obehaget.

Jag återgick till mina gamla glasögon efter detta, gick tillbaka på min utsatta tid för "omtest" och krävde en reklamation i stället. Då ska det även tilläggas att en kollega varit där 2 dagar före mig, också för att reklamera sina glasögon av exakt samma anledning, efter att vi pratat och insett hur fel våra glasögon från ieye var för oss.

Ska du bara ha billiga läsglasögon kan detta kanske vara stället för dig, men jag skulle avråda alla som är måna om sin syn från att gå till ieye. De har en smart affärsidé, men de kan inte leverera vad de utlovar.

20 de outubro de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Smidigt & kvalitet & Service

ÏEYE ät inte för du som är gammaldags. Gillar du smidiga lösningar så måste du bytta ut dina glasögon här. Bästa service i butiken. Beslutade för vilken båge jag vill ha. Först syntest och den fotografering i butiken. Efter 10-15 minutter fick jag ett sms med ett showroom/online butik som jag själv kunna lägga mer till ex. Fotokromatiska glass. Betalade via Klarna och bara 10 dagar fick jag mina nya glasögon ink en riktigt fin hardcase. Jag är väldigt nöjd och kommer absolut handla hos Er igen. Stort tack ÏEYE.

9 de setembro de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Undvik detta företaget.

Undvik detta företaget.

Väljer man efter man blivit fotad så passar allt perfekt när man sen kollar online och beställer.

Sen får man fel båge, fel storlek och ingen ångerrätt

7 de setembro de 2023
Avaliação não solicitada

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

As empresas podem solicitar avaliações enviando convites automáticos. Se classificadas como "verificada", significa que as experiências são verdadeiras.

Saiba mais sobre outros tipos de avaliações.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais