Le Creuset Avaliações 

430
•
O TrustScore é 3 de um total de 5

2,8

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Bought two ceramic non-stick pans. Followed all the instructions to the letter. Pans are unusable after only a few months. Contacted the NL customer service, which sent me eye opening instructions on... Ver mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

My order arrived broken. I cut my finger when opening the package. I’m sure this is a common issue because they even have an option to choose when calling about a damaged item during shipment. Custom... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Le Creuset is amazing. On Friday the 25th I find a chip in the enamal on the inside bottom of my almost 12 year old dutch oven that comes with a lifetime guarantee - yeah, right? On Friday October 2... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I ordered an enamelled pan which arrived broken. I contacted support and 3 days later I was delivered a brand new one. Very satisfied with their customer support.

Detalhes da empresa

  1. Loja de artigos domésticos

Informação fornecida por fontes externas variadas

Visit www.lecreuset.com


Informações de contato

  • Rue Olivier De Guise 902, 02230, Fresnoy-le-Grand, Estados Unidos

  • lecreuset.com

2,8

Bom

O TrustScore é 3 de um total de 5

430 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 42% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 1 semana

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

2,8

Todas as avaliações

(430)

43 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

garantie à vie pour de rire

cocottes DOUFEU Le Creuset
1ere Cocotte DOUFEU ovale achetée en fonte émaillée. Cuisine régulière et soin de la cocotte, pourtant éclats du fond émail. 2ème cocotte ronde achetée. A nouveau éclats du fond émail. Après 2 courriers envoyés avec photos au PDG et Service consommateur. Réponses sav: Envoyer les cocottes pour examen. Vu le poids des cocottes en fonte, l'envoi coûteras un bras. C'est se moquer du monde,
Pour les personnes faisant vraiment la cuisine je déconseille l'achat de cette marque. "Sauf pour faire joli" Eu égard au prix optez pour une marque concurrente une cocotte traditionnelle noire et non émaillée.

24 de dezembro de 2022
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Please be aware when ordering from this…

Please be aware when ordering from this company. I placed an order for a stockpot well in advance of a trip I’m taking. Received my order on time to find out not only was the pot the wrong size but the wrong color. I called and was told to send it back and immediately when they see the pot is in route, they will ship out the correct pot. Well of course that was a lie, I’m getting the run around and being told there is no management on duty who can speak to me. They are acting like they are doing me a favor by replacing this pot that’s wrong! Hundreds of dollars on cookware in this economy is not a necessity and the customer service is despicable. I will never ever order from them again. The customer service doesn’t line up with this “high end” cookware image they present to the world.

11 de janeiro de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Le Creuset

Resposta da Le Creuset

Hello Chloe White, If you would please provide your sales order number or support ticket number so that we can assist you. thank you

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Vendor will not refund shipping costs when they errored

Vendor canceled my order. I went to their outlet stores and made my purchase. A week later after my purchase they sent me my canceled order and now I have two of the same. I have email documentation from their home office stating they canceled my order. They refuse to pay for shipping when they made the error, the product is cast iron and will be expensive to ship back to get credit. I now have a dispute with my credit card company. It has been 4 weeks and no satisfaction. Maybe a good product but their customer service is the worst.

3 de janeiro de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Le Creuset

Resposta da Le Creuset

Hello James, If you would please provide your sales order number so that we can assist you. Thank you,

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

J'ai acheté sur un revendeur une…

J'ai acheté sur un revendeur une bouilloire tradition.. reçue avec un éclat d'email, du coup inserviable, le carton le Creuset n'est pas abîmé donc le produit est parti de chez le Creuset avec ce defaut.. pour eux les diverses garanties et retours ne s'appliquent pas.. 90 € de perdus et pas de cadeau a Noël n'achetez pas cette marque ça coute trop cher.. la seule consolation c'est que nous etions 25 constater que cette marque est à fuire..

25 de dezembro de 2022
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Worst company in the USA

I give this company a zero but you have to click on one of the Stars above this was withoutout a doubt the worst company in my entire life that I've ever had the displeasure of doing business with I canceled my order before it even arrived it's been back in there warehouse for 2 weeks and they still haven't refunded me my money I can't believe this. I have called them repeatedly and they keep giving me the same thing which is a new ticket number here's your new ticket number here's your new ticket number every single day. They don't respond, you can't reach them by phone, and they owe me $134.62 I called the bank I got my money back still waiting to hear from Le Creuset company
I doubt I will their customer service is the worst in the industry I wouldn't buy anything from them I wouldn't even take anything from them if they gave it to me that's how mad I am at their company and the way they do business. Le Creuset is without a doubt the worst company in the USA

19 de dezembro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Le Creuset

Resposta da Le Creuset

Hello Robert, If you would please provide your sales order number so that we can assist you. Thank you,

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

No refund after 26 days

Returned order received 12/2, signed by Rob and acknowledged received via telephone and UPS tracking. Order # 01006493. I have called three times and sent emails. Advised allow 10 to 14 days for refund, and that it had been sent to accounting. As of this evening, 12/28, no refund or acknowledgement of my last email, requesting someone look into refund and asking for supervisor call back. Very, very poor customer service

2 de dezembro de 2022
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

If I could give them a zero I would

If I could give them a zero I would.

Do a search on Trust Pilot. It appears the only demographic that has a rating greater than 3 out of 5 stars is the UK and Netherlands. This is ridiculous for a company selling merchandise that is not for the masses due to cost.

A search of them on the Better Business Bureau site shows a failing grade and also indicates they are not accredited. This suggests they are not committed to resolve any consumer complaints through the BBB nor as we found directly. We have not received anything more than an automated message including after posting this review. We wrote back the writer and nothing.

My $1,110 order was tracked for 4 weeks from Montreal to BC and than back to Montreal. They have had their products back and have failed to notify me or refund my purchase. I was forced to seek a refund from my credit card company. I was easily able to provide the required back-up for the refund of my purchase. I would encourage you to do the same rather than try and deal with them.

The salt and pepper mills are poor quality and not worth the price. The ceramic coating can also be difficult to clean on the pans. Don't expect any cooperation in resolving complaints as they will make the process as difficult as possible. That is why they don't have a telephone number on their website for you to contact them. Any online inquiries will get the automated response with no follow up. Caveat Emptor, Let the Buyer Beware.

20 de dezembro de 2022
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Placed order 11/25/22

Placed order 11/25/22. Sent wrong color. Worst customer service ever. No apology. I must return wrong color before they will ship replacement. They did not process my return for 8 days. After 3 more phone calls, on 12/16 I get an email telling me they no longer have my item in stock, and oh yeah will take 7-10 days for my refund.

16 de dezembro de 2022
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Le creuset falsely advertised a cyber…

Le creuset falsely advertised a cyber Monday sale and when I purchased it, it did not go through. They refuse to correct this even though I can prove it was advertised as 179 at the time of purchase. A 100 dollar difference. Will not buy again unless this is corrected. I had to write on here as when I reviewed on their website, they have to approve it. Assuming the bad reviews don’t get published

28 de novembro de 2022
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Le Creuset in S.Carolina hires the worst. Should be in parking lot running parking booth.

Where does one start? I see an ad on their web site with a certain offer. Turns out, their iT department inadvertantly left offer on line an extra day or so. Took screen shot of said offer. Customer service was closed during holiday. Got told by more than one, very unprofessional woman that just because I had proof of offer, program had ended. They are in S.Carolina. So. Extra disappointing to see what our country is lowering its standards to. Obviously. Hiring anyone that has time to answer a phone and no morals, scruples or up bringing that truly does not care about the American spirit of simply doing the right thing. Shame on you Le Creuset.

24 de novembro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Le Creuset

Resposta da Le Creuset

We did offer to honor the promotion if there was a order in the system based on the proof you provided to us. However, there was no order placed on the dates you mentioned in the email to us.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

GARANTIE A VIE MENSONGERE

j'ai acheté 2 Wok Anti-Adhérent Les Forgées en juin 2021 , 1 an et demi apres le anti adhérent se decolle et colle du coup ça ne sert a rien.
Creuset soit disant mauvais utilisation et ne prend pas en charge la "garantie à vie"
je precise usage normale, des excuses bidons pour ne pas prendre la garantie en charge
a ce prix là si c'est pas garantie, c'est acheté du Tefal ou autre beaucoup moins cher et aussitot que le anti adhésion se decolle jetez le a la poubelle et acheter une autre, ça vous revient moins cher mais au moins vous on vous entube pas pour une soit disant garantie a vie !!

29 de novembro de 2022
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Thought this was a quality product with lifetime guarantee…

I have a Le Crueset casserole dish which has a single enamel chip on inner surface. I have seen numerous reports of Le Crueset replacing these under the lifetime warranty, so I was hopeful this would be the case for me.
I have been emailing the Customer Service team since September, no response.
I phoned my local shop who asked me to send photos- no response.
I went into the store today and was told that the lifetime guarantee only came in in 2014 (not true) and that wear and tear is not covered, and that because there are a few scratch marks (it’s 20 years old, I use a wooden spoon to cook but sometimes a metal one to serve) it would not be covered.
Also told me it was probably safe to keep using.
Really, really disappointed and I will probably buy another brand after this experience.

11 de novembro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Le Creuset

Resposta da Le Creuset

Hi Monica Trivedi, We are located in the US and it appears you are in the UK. Please visit that website for assistance. There are 3 options to communicate with them, by phone, email or by online chat. Thank you.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Le Creuset non-stick peeling

I bought a Le Creuset non-stick frying pan. The coating has started peeling after years of use almost exclusively as an egg/mushroom pan. I contacted Le Creuset and they informed me the pan should only ever be used in low-to-medium heat, so sorry but this is not covered by the replacement warranty. I've only usually used it from medium to medium-high heat. So, while I still think their products look and feel great, they are not the most durable or cheapest.

10 de novembro de 2022
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Bat mug

I ordered the bat mug along with another mug. Fast forward a week, day these items were supposed to be delivered, I get an email from Le creuset saying that the bat mug is actually out of stock and I would be getting a refund in 8-10 days.
I understand these things happen, but this was for a bday present and informing someone a week later that it is out of stock while they already took your money is ridiculous. You can still go on their website and purchase the bat mug, I wonder how many other people will get that disappointing message that it is actually out of stock after spending their money on it and waiting a whole week. Customer service didn’t really care and wouldn’t send me a free mug for all of the inconvenience like other established companies would.

20 de outubro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Le Creuset

Resposta da Le Creuset

Hi Abby, we are sorry that we were ran out of inventory in the item you ordered after your order was placed. These things happen from time to time and we understand that it is an inconvenience to our customers. Thank you,

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

LeCreuset und das falsche Garantieversprechen

Unsere kleinste Lecreuset Pfanne entwickelte nach 5 Jahren ein Leck in der Bodenplatte.
Da die Pfanne mit einer 30 Jahresgarantie verkauft wurde, haben wir uns an den Kundendienst gewandt.
Dort wurden wir belehrend abgespeist und die Pfanne wurde entgegen dem Garantieversprechen nicht ersetzt.
Fazit: Das Versprechen über 30 Jahre Garantie ist ein billiger Verkaufs- und Hütchenspielertrick.
Wir werden keine Produkte mehr von LeCreuset kaufen.

24 de setembro de 2022
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

What goes around comes around,

My email to the company,

""After careful consideration I have decided the best way to deal with our old issue is to buy and return faulty LeCreuset kitchenware until I feel satisfied that I have disrupted your profits sufficiently.

the background story is we bought a stove top kettle that became faulty almost immediately.
LeCreuset apparently thought they best way to deal with the issue was to drag it out for 4 months thinking the customer would give up on the warranty claim. After 6 months you folks thought you could just blame the customer and say it was our fault.

I have not forgotten and we tell everyone how dysfunctional your company is.

Im going to start buying and returning products due to "damage" found.

I think you folks fuked up and treated us poorly so I am going to treat you the same way.""

UPDATE:
WOW, I posted this review not realizing that there were sooo many negative reviews of LeCreuset.
Any "response" from the company at this point is completely useless and inept on their part. Clearly they have failed 85% of their customers..
Le Creuset, you better get your sh!t together.
My position stands.
Fortunately for me, I travel all across NA and I have time to fuk with your sales.

31 de dezembro de 2021
Avaliação não solicitada

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais