Om du funderar på att ta körkort för mc…
Om du funderar på att ta körkort för mc så rekommenderar jag starkt att du tar körlektioner.
Även om du upplever dig själv kunna köra mc redan så är de olika faktorerna du testas på under uppkörningen så specifika att hur bra du än upplever dina kunskaper och din teknik så är risken stor att du misslyckas om du inte övat på rätt sätt innan.
Speciellt momenten på manöverbanan.
På körskola får du bland annat lära dig hur du gör lågfartsbanan, högfartsbanan och inbromsningen och du har möjligheten att öva på en modern och lättkörd motorcykel.
Husse på N Trafikskola är en mycket duktig lärare med stort tålamod och målmedvetenhet om att hans elever ska lyckas med sin uppkörning.
Andra körlärare förklarar momenten och visar hur det ska gå till, men Husse tar det steget längre med egna övningar och metoder för att även visa eleverna hur det ska kännas när man gör rätt.
Innan jag kom till honom så hade jag provat flera olika körlärare som alla var bra på olika sätt men upplevelsen med Husse var något alldeles extra.
Det var inte bara jag som var super nöjd med honom, det var tydligt att även de andra eleverna uppskattade hans pedagogik och hjälp på vägen till körkort.






