TWINO Investments AS Avaliações 

115
•
O TrustScore é 3 de um total de 5

2,9

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Piattaforma d’investimento con ottimi rendimenti. Il mio voto negativo deriva dal fatto che FLEXI non mi permette di investire e, nonostante svariate mail all’assistenza, mai nessuno ha mai risposto.... Ver mais

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Llevo sólo un par de meses y aún no tengo una opinión madura pero, a día de hoy, estoy satisfecho. Tuve un problema con la plataforma que ya se solucionó y el producto Flexi me parece muy interesant... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

As an investor of 7 years, I'm still appalled at how the offboarding of UK customers is being handled. You could have deactivated new investments, waited a year for current investments to finis... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

The proceeds are good despite the clunky website. I've had a hard time figuring out why 9 euros of interest were not auto invested. Asking through chat was a bit disappointing, since an answer came w... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Empresa de Investimentos

Escrito pela empresa

Discover TWINO, a leading European investment platform providing accessibility, security, and high-yield investing opportunities. As a licensed investment brokerage firm supervised by Latvijas Banka, TWINO adheres to strict EU investor protection rules and offers financial instruments that are simple and trustworthy. Our user-friendly platform caters to both seasoned and novice investors, delivering impressive returns of over 12% p.a. TWINO's commitment to transparency and compliance ensures a secure environment providing peace of mind while pursuing high returns.


Informações de contato

2,9

Bom

O TrustScore é 3 de um total de 5

115 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 94% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 1 semana

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

2,9

Todas as avaliações

(115)

29 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Piattaforma d’investimento con ottimi…

Piattaforma d’investimento con ottimi rendimenti. Il mio voto negativo deriva dal fatto che FLEXI non mi permette di investire e, nonostante svariate mail all’assistenza, mai nessuno ha mai risposto. Questo atteggiamento è SCANDALOSO e se nessuno si farà vivo, segnalerò il fatto all’autorità di vigilanza Lituana

29 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Llevo sólo un par de meses y aún no…

Llevo sólo un par de meses y aún no tengo una opinión madura pero, a día de hoy, estoy satisfecho.
Tuve un problema con la plataforma que ya se solucionó y el producto Flexi me parece muy interesante para dar cierta movilidad a tus inversiones.
Es una plataforma regulada lo que aporta un plus de seguridad que es bienvenido.

28 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

¡Hola!

Muchas gracias por compartir tu experiencia con nosotros.

Nos alegra saber que, en estos primeros meses, estás satisfecho con la plataforma y con nuestro producto Flexi. Como bien dices, la seguridad y la regulación son fundamentales para nosotros.

Lamentamos el inconveniente inicial, pero nos alegra que ya esté solucionado. ¡Seguiremos trabajando para que tu opinión siga siendo excelente en el futuro! Éxito con tus inversiones.

Saludos cordiales,
El equipo de TWINO

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Bis jetzt sehr gute Erfahrungen

Bis jetzt sehr gute Erfahrungen, auch in der Krise! Vielfältiges Angebot bei guter Verzinsung

21 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Hallo!

Vielen Dank für Ihre tolle Bewertung!

Wir freuen uns sehr, dass Sie die vielfältigen Optionen und attraktiven Zinssätze schätzen. Ihr Vertrauen – in guten wie in schlechten Zeiten – bedeutet uns unglaublich viel. Viel Erfolg beim Investieren!

Herzliche Grüße,
Ihr TWINO-Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

UK offboarding

As an investor of 7 years, I'm still appalled at how the offboarding of UK customers is being handled. You could have deactivated new investments, waited a year for current investments to finish, then sent customers their money (and given those willing the option to transfer to EUR investments).

Instead, you chose to:
- Give 8 days' notice about the changes, when monies are usually locked in for a year
- Only allow EUR payments in the "free option"
- Not be open about the exchange rate
- Require customer service assistance to link the account
- Introduce an inactivity fee, so investors can't even wait for their investments to finish to swallow the GBP withdrawal fee only once

24 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Dear Der Marc,

Thank you for taking the time to share your experience. We understand why these changes have been frustrating.

We are sorry that the notice and our communication left you feeling that you had to make a rushed decision.

The change to GBP accounts did not require you to sell your existing investments early. They could remain invested until repayment, and you could withdraw the funds as they became available.

For withdrawals, we offered two options: convert GBP to EUR and withdraw to an eligible EUR account without the €35 withdrawal fee, or withdraw in GBP to a UK bank account with the €35 fee. We understand that opening or linking an EUR account may not have been a convenient solution for you.

The exchange rate was shown on the platform before a conversion was confirmed. We take your point that it should also have been explained more clearly when we first communicated the changes. Information on linking an account was available in our guidance, and our Customer Care team could assist if needed. We are sorry if the steps were not clear enough to complete without contacting us.

We also understand your concern about an inactivity fee while waiting for your investments to be repaid. The fee does not reduce funds that are still invested. However, we recognise that a fee on available funds could affect your decision to wait and make one withdrawal, and we should have explained its application more clearly alongside the withdrawal options.

Thank you again for raising these points. Your feedback helps us see where the process and our communication fell short.

If you need any additional help, please do not hesitate to contact us.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Locked out of the fix TWINO themselves require, facing a €35 fee I can't avoid

TWINO announced it's discontinuing GBP services from 9 July 2026, and told UK customers that to keep investing (or avoid a €35 withdrawal fee) we need to link a new EU/EEA SEPA bank account. I have a EUR account with Wise (Belgium) and tried to do exactly that.
When I attempted the required verification deposit, I got this message: "Your account status prevents adding funds. We are no longer accepting new deposits from investors with a UK residence address." In other words, TWINO's own restriction on UK residents blocks the exact process TWINO says UK residents must complete to avoid the fee.
I raised this with support. Their response confirmed my account "will not be able to add funds or make new investments," but did not explain how a UK resident is actually meant to add a new EU bank account, or whether the fee will be waived given the block is on their side, not mine. Investments and repayments are apparently unaffected, which is something, but the core contradiction remains unresolved as of writing.
I'll update this review if TWINO fixes the process or resolves the fee issue fairly.

8 de julho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Dear Jack,

Thank you very much for your reply.

Please accept our apologies for the confusion and for not explaining the process more clearly in our previous response.

There is no need to worry. Although UK residents are currently not able to add funds or make new investments through the standard deposit flow from their existing accounts, you can still associate your EU/EEA SEPA bank account with your existing GBP TWINO account.

To complete this process, you will need to make a manual bank transfer from your Wise EUR account. Once we receive the transfer, we will be able to verify and link the EU/EEA SEPA bank account to your TWINO account on our side.

We will send you the required bank details separately, so you can make the transfer for bank account verification purposes.

Once the EU/EEA SEPA bank account is successfully linked, you will be able to use it for withdrawals and avoid the €35 withdrawal fee applicable to bank accounts outside the EU/EEA.

We apologize again for the confusion and appreciate your patience while we assist you with this process.

If you need any further assistance, please feel free to contact us at any time at info@twino.eu.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Tenía un problema informático por las…

Tenía un problema informático por las retiradas y el servicio de atención al cliente ha sido rápido y eficaz. Además están pagando los préstamso retrasados rusos junto con los intereses y pronto habré recuperado todo el capital.

26 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Estimado/a cliente:

Muchas gracias por compartir su opinión.

Nos alegra saber que nuestro equipo de atención al cliente pudo ayudarle de forma rápida y eficiente con el problema relacionado con los retiros. También agradecemos su reconocimiento del progreso realizado en relación con el reembolso de los préstamos rusos vencidos, incluidos los intereses acumulados.

Entendemos lo importante que es este asunto para nuestros inversores, y seguimos comprometidos a mantener a nuestros clientes informados y a brindarles apoyo durante todo el proceso.

Atentamente,
Equipo TWINO

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Poor platform.

Poor platform.

Another platform I thought was decent, but which ultimately disappointed me.
There’s no provision for repurchasing expired securities. I won’t go into further detail: there’s a very clear explanation below my comment. Avoid investing here—it’s unreliable.

I’m still waiting to see what they’ll do with the Vietnamese securities, but there’s no word. Terrible management.

There’s no point in deleting reviews; they serve to protect users.

27 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Dear Aleandro,

Thank you for sharing your review.

We are sorry to hear about your concerns regarding investments in Vietnam loan securities. We understand that this situation has been difficult and disappointing for the investors affected.

As communicated to all Vietnam loan security holders, the situation has been complex and more challenging than initially expected. While investing always involves a certain level of risk, we fully understand the importance of clear communication and continued efforts to resolve such matters.

TWINO has previously managed complex situations involving other previously issued loan securities, including loan securities in the Philippines, where payments were delayed, and Russian loans, where repayments continue to be made on a monthly basis.

Nevertheless, TWINO remains committed to supporting its investors, providing transparent updates, and continuing to develop new investment products. We value the trust of our investor community and will continue working to provide a reliable platform and professional support.

If you have any questions, please don't hesitate to contact us.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

ACCOUNT USAGE

Easy to invest on the platform with a user friendly interface.
Good daily information with an account summary.

30 de abril de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Dear Sergio,

Thank you for sharing your feedback.

We’re pleased to hear that you find the TWINO platform easy to use and that the interface supports a smooth investing experience. We’re also glad that our daily information and account summary are helpful to you.

Your feedback is truly appreciated and motivates us to continue improving our services.

Should you ever need any assistance or have any questions, please feel free to contact us at info@twino.eu.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

TWINO is a scam

TWINO is a scam. They have made sure, I don’t login to the platform and don’t open their emails. They made sure I am a “sleeper”. This is what users like me are called. Then they sent me an email (I hopefully won’t receive or open) announcing that from next month on they will charge me for inactivity. They will charge 10€ each month for not using the platform.

If you receive an email like this or have any other issues with this platform, contact your local financial authorities.

I’m based in Germany, so I will contact BaFin and the Verbraucherzentrale for awareness and an official complaint.

As TWINO is regulated in Latvia by Latvijas Banka, it is also important to contact them.

25 de abril de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Dear Customer,

Thank you for your review.

First of all, please note that the inactivity fee was introduced several months ago, and customers were informed about it by email. In addition, information on how to avoid the inactivity fee is available in our FAQ section.

TWINO is not a bank where funds are intended to be stored. It is an investment platform where customers can manage their funds by investing in loan securities.

Regarding the recent platform maintenance, customers were also informed in advance by email. Additionally, a banner was displayed on the main page for several days to notify clients and allow them to plan their financial decisions accordingly.

If there is anything we have not addressed or if you have any further questions, please feel free to contact us at info@twino.eu. Our team will be happy to assist you as soon as possible.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

SCAM!!!!!!

SCAM!!!!!!

25 de abril de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Hello,

Please be informed that AS TWINO Investments is not a scam. We are a licensed brokerage firm.

If you have experienced any issues with your investments, withdrawals, or any other processes, please feel free to contact us at any time at info@twino.eu.

Our team will be happy to assist you as much as possible.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Strong Loan Originator with great yield

18 de abril de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Dear Chris,

Thank you for taking the time to share your review.

We’re pleased to hear that you are enjoying your experience with TWINO. Providing reliable, user-friendly, and high-quality services is very important to us, so your positive feedback is truly appreciated.

Should you ever need any assistance or have any questions, please feel free to contact us at info@twino.eu.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Incompetence and impotence

So I bought a lot of Vietnamese investments in the secondary market. They were all marked (and still are!) as active. Even though the Vietnamese company is dead and insolvent. No information can be found on the website. Their communication with investors is through emails that you may or may not even receive. But who cares?They don't. Don't recommend using Twino to anyone. Everything they touch turns to shit.

28 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Dear Customer,

Thank you for sharing your feedback.

We truly understand your concerns regarding the Vietnam loan securities, and we completely understand how disappointing and frustrating this situation may feel. We know that every investment matters, and we never take that lightly.

As previously communicated by email to investors holding Vietnam loan securities, the most recent distribution related to these loans represents the final payment that could reasonably be expected under the existing guarantee arrangements. The recovered amount has already been allocated to investors in line with our standard distribution process.

Please be assured that we continue to closely monitor the situation. Should there be any material developments or unexpected additional recoveries in the future, we will immediately inform affected investors. At this stage, however, no further distributions are currently anticipated.

If you would like to discuss your specific case or have any additional questions, please do not hesitate to reach out to us.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

These guys do not understand clients

these guys do not understand the concept of client centricity.
No solution for Russian Loans
Unable to close my account because of Russian loans
Charging me an inactivity fee, although i want to close my account
Oh and ridiculous requirements for a Password, so you have to write it down somewhere and then lose it.

but the worst of all: if any contact you have with their CS, the answer is: sorry we cannot help you.

27 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Dear Customer,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We would like to clarify a few important points.

First, regarding Russian loans — we provided a solution to all affected investors. Emails were sent individually to each client, with the first communication issued on January 27, 2026, followed by several reminders. In addition, notifications were displayed as banners within clients’ profiles to ensure the information was clearly visible.

Second, concerning the inactivity fee — it is important to clarify how it works. If your portfolio consists of delayed loan securities and you do not hold an uninvested available balance, no inactivity fee is applied. The fee is only charged when funds remain uninvested in your account for more than six months. However, clients can withdraw their funds at any time. In simple terms, you always have the option to either invest or withdraw your available balance to avoid the inactivity fee.

Regarding account security, we apply standard password requirements along with an optional two-factor authentication (2FA) feature to provide an additional layer of protection. If you experience any difficulties, our client support team is always happy to assist at info@twino.eu.

If you still have any questions or concerns, please feel free to reach out to us directly.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

They don‘t pay my money

They don‘t pay my money out and then I get a fee for inactivity. Can‘t recommend this Website.

9 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Dear Customer,

Thank you for sharing your feedback.

Unfortunately, we were unable to locate any account registered under your name. As a result, we are not able to provide specific details regarding the inactivity fee you mentioned.

Please note that clients are always able to withdraw their available funds at any time. In fact, we encourage customers to withdraw funds if they do not plan to continue investing, in order to avoid any potential inactivity fees.

If you would like us to review your situation in more detail, we kindly invite you to contact us directly at info@twino.eu
using the email address associated with your account.

We look forward to assisting you.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I have been client for multiple years

I have been client for multiple years. at first i was doing small investments but in recent years i have expanded it. I really trust them as a client and will continue to invest.

9 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Dear Customer,

Thank you for your review.

We’re delighted to hear that you had a great experience on the TWINO platform, and we hope this positive experience continues.

If you have any questions or would like to share additional feedback, please feel free to contact us at info@twino.eu.

Wishing you a wonderful day.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Freundlich

Freundlich, geduldig und absolut professioneller Support! Vielen Dank 😊

3 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,

vielen Dank für Ihre freundlichen Worte.

Wir freuen uns sehr, dass Sie positive Erfahrungen mit unserem Support-Team gemacht haben. Ihr Feedback wissen wir sehr zu schätzen.

Sollten Sie künftig weitere Unterstützung benötigen, stehen wir Ihnen jederzeit gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen
TWINO Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Viss notiek perfekti un plūstoši.

30 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Sveicināti, Arti,

Paldies par Jūsu atsauksmi.

Priecājamies, ka Jums bija pozitīva pieredze ar TWINO. Mēs vienmēr cenšamies nodrošināt ērtu un uzticamu pakalpojumu mūsu klientiem.

Ja Jums rodas jautājumi, droši rakstiet mums uz info@twino.eu.

Ar cieņu,
TWINO komanda

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Suddenly 10 euro fee per month (out of…

Suddenly 10 euro fee per month (out of the blue) if there is inactivity in the account. So not really passive income, but rather active.

5 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Dear Dan,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We would like to clarify that the introduction of the inactivity fee is not intended to mislead or disadvantage our investors. Its purpose is to encourage clients to use TWINO as an active investment platform, rather than a place to store unused funds. Even inactive accounts require ongoing operational maintenance, regulatory oversight, and reporting, which generate costs on our side.

Additionally, all investors are notified several times in advance before the inactivity fee is applied. This gives every client plenty of time to withdraw or reinvest their unused funds if they prefer not to keep them on the platform.

You can read more details about the inactivity fee here: https://www.twino.eu/en/how-it-works/faq/question?q=inactivity-fee

If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to contact us at info@twino.eu
— our team will be happy to assist you.

Best regards,
TWINO Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Kompletter Scam.

Kompletter Scam.
Es gibt eine Inaktivitätsgebühr - die auch nachträglich auf bestehende Kunden angewendet wird. Diese gilt für Guthaben, selbst wenn sie so gering sind, dass sie gar nicht ausbezahlt werden können. Im Grunde wird man gezwungen das Geld immer weiter zu veranlagen.

3 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da TWINO Investments AS

Resposta da TWINO Investments AS

Lieber Christian,

vielen Dank, dass Sie sich die Zeit für Ihr Feedback genommen haben.

Wir möchten klarstellen, dass die Einführung der Inaktivitätsgebühr nicht dazu gedacht ist, unsere Anleger irrezuführen oder zu benachteiligen. Sie soll Kunden dazu anregen, TWINO als aktive Investmentplattform zu nutzen und nicht nur als Ort, um ungenutzte Gelder zu verwahren. Auch inaktive Konten erfordern laufende Wartung, regulatorische Aufsicht und Berichterstattung, was für uns Kosten verursacht.

Darüber hinaus werden alle Anleger mehrfach im Voraus über die Inaktivitätsgebühr informiert. So hat jeder Kunde ausreichend Zeit, seine ungenutzten Gelder abzuheben oder zu reinvestieren, falls er sie nicht auf der Plattform belassen möchte.

Weitere Informationen zur Inaktivitätsgebühr finden Sie hier: https://www.twino.eu/en/how-it-works/faq/question?q=inactivity-fee

Bei weiteren Fragen oder Anliegen kontaktieren Sie uns bitte unter info@twino.eu.

Unser Team hilft Ihnen gerne weiter.

Mit freundlichen Grüßen

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais