The Unique Maps Co. Avaliações 

571
•
O TrustScore é 4.5 de um total de 5

4,7

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Sebastian at Unique Maps Co has just supplied me with some stunning, bespoke large scale travel maps for Dakota Manchester Airport. He provides me with alternative solutions to each request and I am... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Unique Maps Co. has a large assortment of wonderful maps. I purchased a world map in the LOTR style, which was very detailed and whimsical. I also had the map personalized and their tech reps worked w... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The replica map met all my requirements in that it was printed on appropriate quality paper(matt finish) and was engraved with clear detail, i.e. perfectly legible. the original of this map is unava... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

El trato personal es inigualable, hacia muchos años que no recibia un trato igual a la hora de comprar un producto y recibir clarificacion sobre las dudas que me surgieron. Ademas de esto, sus product... Ver mais

Detalhes da empresa

  1. Loja de mapas
  2. também em
  3. Estúdio de Artes
  4. Serviço de Restauração de Arte

Escrito pela empresa

Since 1984 I have scoured the world for rare maps and restored them in my workshop. I guarantee you cannot find higher quality old maps anywhere else. I also personalise and customise old maps, such as adding a heart where someone got married, or colouring in the house where someone lived, or even creating a completely custom map from scratch. My beautiful maps make perfect gifts - or intriguing, thought-provoking artwork for your own home.


Informações de contato

4,7

Excelente

O TrustScore é 4.5 de um total de 5

571 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Pede aos clientes que avaliem

Esta empresa convida seus clientes a deixarem avaliações, sejam elas positivas ou negativas

Respondeu a 58% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 2 semanas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

4,7

Todas as avaliações

(571)

250 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Beutiful historic map

The map is attractive, printed on good quality paper and shows the whole of the south coast of England and the north coast of France clearly, including navigational depths of the channel. It fits the decor on the wall of a Grade II listed property, overlooking the English Channel. I was so impressed by the quality that I have ordered another map from this company.

11 de setembro de 2026
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Unique Maps for a unique solution…

I had a project in mind but didn't know how to get it going or even if it was viable. I came across Unique Maps so contacted them about what I wanted. They came back really quickly and immediately worked with me to produce a local map on wallpaper for the exact size I was looking for. I am over the moon. Would definitely recommend this company. They immediately got what I wanted and gave me different solutions to consider. They were friendly and approachable and listened to what was required. 😁💝

8 de setembro de 2026
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great quality, even better customer service.

Really happy with my experience with Unique Maps. A personal whatsapp chat with them to discuss and design what I wanted, they were knowledgeable with material and sizing - offering astute recommendations on what they thought would work well for my design, and of course they were right!

Will likely use them again, only take advantage of their framing service this time that I wasnt aware of - as framing a silk map has been a pain!

31 de agosto de 2026
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I’ll never buy from them again

The map is great . However for over $400 a map the frame should not have been made out of a cheap flexible plastic. When you lift it by this cheap frame the picture falls out. I call to inquire about this and they never responded. I would never recommend these guys. I’ll never buy another product from them.

4 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da The Unique Maps Co.

Resposta da The Unique Maps Co.

Hey Russell! I'm sorry you had a bad experience. I don't see any messages from you in our inbox. I've sent you an email - if you can reply, we'll get a replacement sent out to you with glass glazing.

We use super-clear acrylic glazing as it's clearer than glass - our maps and art are more colourful and sharper. Acrylic is also lighter and travels more safely (no one likes glass shards in their packages). But if you prefer glass, get back to me by email and we'll work it out.

Regards,
Sebastian

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Sharing the love of Unique maps

The quality and uniqueness of the map offered allowed me to find a one-of-a-kind gift for my son. The way the map was packaged ensured it did not get damaged. The order was delivered in a very timely manner. The attention to detail and service of the owner of Unique Maps Co., I knew I was working with someone proud of their business and aiming to share their love of maps with others.

4 de setembro de 2026
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Damaged Items & Frustrating Customer Service

I ordered a framed map from this company and unfortunately despite the outer packaging being completely undamaged the corners of the frame were damaged with the paint flaking off, likely due to rubbing on the removable cardboard corner protectors.

I contacted the support team, and they came back promptly to say that a replacement would be sent out with additional corner protection. They then went dark until I prompted them several times through email at which point the replacement was finally shipped. It arrived 5 days after the initial problem was reported, and unsurprisingly the item was packaged identically and had the same issue as the first - damage to the corners. There was also debris on the map itself behind the glass.

I notified them again at which point they offered me store credit and to keep the two damaged items. I rejected this immediately, asked for a refund, then once again they went silent on me for almost one week.

Threatening them with section 75 as another reviewer here did kicked them into gear, but instead of listening to me and honouring my clear request of a refund they tried to offer me a "higher quality product" with "blue foam on the corners" for additional protection. If a £200 framed print doesn't justify a high quality frame and functioning corner protection as standard then something is clearly wrong here. Apparently the higher quality frame is normally £75 extra and that would eat their margins on a £200 item which I find hard to believe at the cost price of the materials.

After reiterating several times that I simply want a refund they finally sent their returns address, but they have once again gone silent when I asked them for a collection or prepaid label. Under the Consumer Rights Act 2015 the company is required to pay for the returns shipping for damaged items so I shouldn't be taking on that cost on myself.

Hopefully I hear from them tomorrow but given my experience so far I don't have a lot of hope.

Things I think that should be implemented at this company to improve:
1. Better corner protection by default. Cardboard over matt black paint is asking for trouble and damage in shipping. Use the blue foam you apparently already have in stock and wrap the item in plastic/bubble wrap. Cardboard only packaging is only eco-friendly if you don't have to ship replacement items out due to the packaging itself causing damage.
2. Improve customer support response times. Going days without a response simply isn't acceptable and I shouldn't have to chase a company to get a response after receiving a damaged item. I'm not expecting immediate responses here, but at minimum <24hrs.
3. Honor the customer's request and just provide a refund when asked. Don't default to offering credit or other incentives to avoid a refund process.
4. When a refund starts, just provide a label or collection by default and do this immediately. The company is going to have to pay the postage regardless so make it simple for your customer.

Was I going to purchase more from this company before this order? Probably! Now? Probably not.

22 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Unique map company

Unique map company

We recently decided to renovate our living room and wanted to create a relaxing space with a hint of character. We then came across the Unique Map Company. After looking at their items, we decided their work was perfect for what we were looking for. We ordered the map, and the process was easy accompanied by excellent communication. The map with all its intricate details now takes pride and place on our living room wall. We definitely be ordering some more of their work!

2 de setembro de 2026
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Happy NZ Customer

I live in New Zealand and bought a map from Unique Maps Co. The product is great and they could not have been more responsive to my questions and requests. I will definitely be a future customer!

2 de setembro de 2026
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

A positive experience

I had a positive experience with The Unique Map Co. The old map that I ordered was exactly as described and it came beautifully framed. The old map of Co. Meath was bought for nostalgic reasons and it is was very detailed and clear. It looks very well hanging on the wall. It was delivered promptly and in good condition.

18 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Superb all-round experience

Excellent website, ordering process, product (large old map of Lancashire for my wife), delivery and communication throughout. This seems like a great business and I'd wholeheartedly recommend them!

3 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Beautiful maps, excellent service

Excellent maps, beautifully finished to a very high standard. Just as impressive was the customer service — personable, knowledgeable and genuinely helpful throughout, including quickly chasing up a minor delivery query without any fuss. A really positive experience from start to finish. Highly recommended.

25 de agosto de 2026
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I’m really disappointed with my…

I’m really disappointed with my experience, particularly because I’ve ordered from this company before and had planned to purchase from them again.

The print I received was noticeably grayer, flatter, and lower in contrast than the product image online. The advertised image has warm olive-brown tones and clear definition throughout the sky, horizon, and foreground, while the print I received is so dark and muddy in areas that much of that detail is lost. The standard glazing also creates extremely strong reflections, which makes an already-dark image even more difficult to see.

My biggest frustration, however, has been the customer service. I first contacted the company on July 28 and have repeatedly had to follow up to get responses. Different team members have apologized for the delays and offered to look into solutions, but communication repeatedly stops again. I was open to working with them on several possible resolutions, including a corrected print, framed canvas, or a partial refund so I could replace the glazing locally.

Most recently, on August 20, I was told they would speak with a manager and get back to me the following day with the amount they could refund. As of August 26, I still have not received that follow-up.

I genuinely like the artwork and wanted to find a solution that allowed me to keep and enjoy it. I also understand that problems with an order can happen. What has made this experience so disappointing is how much effort I’ve had to put into simply getting consistent communication and a resolution. After nearly a month of emails and repeated promises to follow up, the issue is still unresolved.

UPDATE IN RESPONSE TO THE COMPANY’S REPLY:

I find the response below frustrating because it leaves out the central issue with my experience. I did not simply decline a replacement that was promptly offered to me. By the time this became the proposed solution, I had already spent weeks trying to get this company to consistently respond to me and resolve the problem. Multiple times they told me nothing appeared to be wrong with the print.

I repeatedly had to follow up after communication stopped, including after being told I would receive further information or a specific refund amount and then hearing nothing. In fact, the difficulty getting a resolution is ultimately why I escalated the matter through my bank in the first place.

I also initially tried to work collaboratively with the company on alternatives and was even willing to pay more for a different format if that would give me the result I originally expected. After weeks of inconsistent communication, however, I no longer wanted to restart the process with another product and potentially go through the same experience again. I compromised on a partial refund instead of a replacement, because I had no confidence they would maintain communication long enough to actually send one.

So no, my decision to keep the artwork rather than accept a replacement was not “confusing.” It was the result of how this complaint had already been handled.

I believe the only reason I got more consistent communication is because I disputed the charge with my bank. Had I not, I believe I would be stuck with a bad print that cost me over $300.

I also think it is relevant to note that after I posted this review, the owner contacted me multiple times asking me to remove it, including asking me to remove it “temporarily” while the matter was still unresolved. At one point, removal of the review was presented alongside a partial-refund option. I declined because I did not believe an accurate review of an unresolved experience should be removed as part of resolving my complaint.

I also found the tone of several of these communications extremely unprofessional and uncomfortable. Rather than keeping the discussion focused on resolving the transaction, the owner repeatedly emphasized the financial impact on his small business and made comments such as “hopefully you are not planning to take all the money away from a small business,” “you don’t seem like that kind of person,” and later, “life is pretty tough right now.” I felt these comments placed inappropriate emotional pressure on me over a consumer dispute, particularly after I had already made clear that I was not seeking to keep both the artwork and the full purchase price.

The most disappointing part is that I don’t even have the artwork hanging up in my home. I ultimately replaced it with a $30 mass produced print from Hobby Lobby, which has noticeably better print quality and presentation. Which is unfortunate considering the significant difference in price.

23 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da The Unique Maps Co.

Resposta da The Unique Maps Co.

Hi Sadie! I'm sorry that you've had a bad experience. I know we asked a lot of questions about the artwork, but really we just wanted to find out if you had a misprint, and if so, we wanted to send you a free replacement. Most customers are happy to receive a replacement, so it was a bit confusing to us that you declined one, and decided to keep the artwork, even though it sounds like it was misprinted.

In any case, after our extensive email conversation, I think we've now found a good resolution that works for you.

Let me know if I can help with anything else in the future.

Regards,
Sebastian

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Unique product, excellent quality, fair price

The product is as their company name - they are providing a unique product at a fair price with excellent quality. I ordered the 24 x 36" relief map of the UK and it's just fantastic. The map is on thick paper so has that quality feel to it. We have it hung in our dining room, and I can't stop looking at it. It's a great high-quality product with that hard-to-find uniqueness.

20 de agosto de 2026
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Unique Maps: un site formidable

´Site exceptionnel pour obtenir un produit authentique avec une finition soignée et stylée .
Une équipe à l’écoute qui met tout en oeuvre pour satisfaire le client. Une livraison «  dans les temps » couronne le succès de Unique maps.

19 de agosto de 2026
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Refreshingly excellent

It is refreshing to deal with a small business who work with you to produce a product that is what you want and of excellent quality. They communicate throughout the process and listen ! I shall use again, and again safe in the knowledge I shall not be let down.

19 de agosto de 2026
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

UNIQUE AND BEAUTIFUL

This was our second purchase from this company and the ordering process was very easy. There was a small issue with the delivery going astray but as soon as this was reported a replacement was sent out straight away. The quality of the map is first class and I have no qualms in recommending this company to anyone interested in beautiful maps.

19 de agosto de 2026
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Map&map

I am very satisfied. The map so brightly coloured is hanging on my wall close to an old map of Palestine Railways.

19 de agosto de 2026
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great

Great, we got an A1 size map for our converted pub new home. The quality and the service was great. 5 stars 🌟

19 de agosto de 2026
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Incredible Experience!

Our custom map looks amazing! The verification process for making sure the customization looked good was easy to use, even on mobile. There was a small hiccup with the order, but they preemptively reached out to me as soon as they discovered the issue with a solution. They've also kept in contact since to make sure I'm happy with the map. My fiancé absolutely loved it, and we have it hanging up in our bedroom with many pins in place for the places we've been to (and hopefully many more new places to come!).

2 de julho de 2026

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais