Cooperscarsales Avaliações 

31
•
O TrustScore é 3 de um total de 5

3,0

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Significantly over promised, massively underdelivered. A list of obvious, standard checks weren't acted upon...battery, brakes, cam belt. Advertising on the number plate and rear sticker seemed t... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I've just got home with my lovely Skoda from Coopers Cars SW and buying it has been a refreshingly pleasant experience. As a retired female, I was at least expecting to be patronised and certainly su... Ver mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Please please avoid using this company at all costs. I bought a car for my daughter with a fresh MOT and four months later it had been deemed dangerous to drive. Trading standards had to get involved... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I sold my car to Coopers, Luke dealt with me. It was a wholey pleasant experience, no haggling, i was given what the car was worth after a quick inspection by one of the mechanics, there was no pick... Ver mais

3,0

Bom

O TrustScore é 3 de um total de 5

31 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 50% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 24 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

3,0

Todas as avaliações

(31)

8 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Significantly over promised

Significantly over promised, massively underdelivered.
A list of obvious, standard checks weren't acted upon...battery, brakes, cam belt.
Advertising on the number plate and rear sticker seemed to be more of a priority than vehicle road worthiness and performance.
We contacted them as the issues had been identified by another garage within the warranty period.
They were rude and dismissive at best.
Thoroughly disappointed and shocked.

29 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Cooperscarsales

Resposta da Cooperscarsales

Hi There

We believe you may have left this review for us in error.

We haven't supplied you a vehicle. We don't advertise on our number plates or have rear stickers.

Can you please state which vehicle you have purchased?

Many Thanks

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Sold my VW Touareg through Coopers

Sold my VW Touareg through Coopers, Luke was great from start to finish, gave an honest appraisal and explained the reasons for the valuation. Absolutely no complaints and process was really straightforward, would highly recommend 👍

5 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Refreshingly pleasant experience

I've just got home with my lovely Skoda from Coopers Cars SW and buying it has been a refreshingly pleasant experience. As a retired female, I was at least expecting to be patronised and certainly subjected to a hard sell. There was none of that at all, just a straightforward, polite and friendly interaction. Pick up was also easy and efficient. All very reassuring and I wholeheartedly recommend.

22 de abril de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Miss sold a car that is unsafe to drive…

Miss sold a car with a unsafe to drive fault, and illegal repairs. No service history as advertised, adblue system disconnected, epb complete failure, brake shuddering, brake pipe faults, headlight fault low voltage. No communication from the dealer about these faults so had no choice but to complain to finance company for rejection.

9 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Cooperscarsales

Resposta da Cooperscarsales

Hi Alex. We're very sorry you felt let down here. I must state that in no way have Coopers Car Sales failed to communicate with you. We have had an open channel of communication with you both verbally and via WhatsApp. Not one message has been left unanswered or one phone call missed/followed up on.

Naturally we honour our warranty on every vehicle we provide and have offered our services on these faults that have arose since you collected your vehicle. When your warranty provider stated that they wouldn't cover the parking brake we stated very clearly that we would cover the cost of that repair ourselves. You were going to send across an estimate for this repair from your local garage. We never received this estimate from you.

I understand there may be some frustration as your chosen finance provider has denied your claim of rejection. This sadly is out of our hands, both the lender and ourselves here are following the guidelines of the CRA. Of course we are more than happy to come and collect the vehicle for you, conduct the repair and then return it back to you free of charge.

As always our phone lines and WhatsApp are always available and for a chat at any time.

Many Thanks

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I sold my car to Coopers

I sold my car to Coopers, Luke dealt with me.
It was a wholey pleasant experience, no haggling, i was given what the car was worth after a quick inspection by one of the mechanics, there was no picking up on tiny scratches, mini mud marks and dead insect entrails to try and knock the price down. Just quick, easy professional service. Money was in my acccount immediately, even got a lift home. Thankyou guys. I would sell my car to you anytime 😊

6 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

AVOID!

I genuinely regret buying a car from Coopers Car Sales and I could not imagine a worse experience.

My partner and I bought a Jeep Renegade in March 2025. The initial experience was good and they provided what seemed like a good service. We travelled from the West Midlands to collect the car and agreed on a slightly lower price than it was listed for, so overall it seemed like a great experience.

Little did we know that just one week later my partner and I would be left on the side of the road with a wheel that was barely attached to the car. If this had happened on the motorway, I dread to think what the outcome could have been.

After taking the car to a garage to be inspected, we were given a quote of around £1,000 worth of repairs, which luckily the warranty covered most of.

We also discovered that the air conditioning did not work at all, something that was never mentioned at the point of sale and would have cost us around £120 to fix ourselves, as this was not covered under the warranty.

I called the garage myself and explained everything, expecting at the very least an apology or some explanation as to how this could happen so soon after buying a car that was described as being in brilliant condition. I asked whether they would inspect the car themselves or offer compensation, or even a full refund and take the car back.

Their response was that we should just “call it even” because we had some money off the car when we bought it. I was in complete shock at what I was hearing and the tone they used — it felt like I was speaking to a completely different person to the one who sold us the car.

Even after coming out of the garage, the car continued to develop numerous issues with the electrics and systems. This genuinely left us scared to travel far in the car, as we had no trust that it was safe to drive at all.

I sent them a letter explaining that we were within the 30 days of purchase and had the right to a refund or replacement. They did receive my letter, as they had to sign for it, but I never received any response. I then sent another letter with a deadline for a reply, but again there was complete silence.

From reading other people’s reviews, there are now multiple customers sitting with cars on their drives that they cannot trust. We came to Coopers Car Sales because they seemed genuine and trustworthy, but that now feels like nothing more than a front to secure a sale. Once you have bought the car, I can vouch that they want absolutely nothing to do with you and will not help if anything goes wrong.

I hope people are extremely wary before buying a car from this garage and understand what they may be getting themselves into.

5 de março de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Very helpful and empathetic

My car developed a small fault almost 6 months after I purchesaed a vehicle they sorted it straight away no issues and free of charge no cost to myself as a good will gesture , I have also purchased 2 vehicles in past for family members all with no issues would recommend them highly

6 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Do not buy from this garage - AVOID

Do not buy from this garage. AVOID at all costs
I purchased a car for 5k on 29th October, after driving the car on one short journey the next day it packed in, they came to collect it and have had the car ever since! almost 7 weeks on and still no update. Communication has been non existent, they ignore emails and now ignoring phone calls. After speaking to trading standards we rejected the car under consumer rights act 2015 via email but as always no response.
We issued a letter last week to start court proceedings and I look forward to see if they actually respond to this one!
So 7 weeks on we are 5k down and no car!! And a very unhappy 17 year old daughter who passed her test and has been without a car :-(

29 de outubro de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent communication

Excellent communication, Luke was very helpful and patient with all the questions I asked, would go back for my next car when needed.

4 de outubro de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

no pressure

no pressure, answered all questons in plain english.
car was immaculately presented.
allowed to take our time with the test drive, all in all a good hassel free experience.
would recommend.

10 de julho de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Stolen/Recovered

Purchased a Fiesta @ £5000 2 years ago. Went to sell today and discovered the car was listed Stolen/Recovered before I purchased it. I was never made aware of this fact, as I would never have purchased in the first place. Coopers claim they are either RAC/AA accredited. This cannot be when selling these type of cars. Coopers also claim their cars are given a full HPI check before sale. Obviously this claim is also false.
We will be approaching Citizens Advice & Trading Standards about this matter

7 de julho de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I wouldn't recommend to anyone

I wouldn't recommend to anyone. I bought a car in November 2024 and have since spent hundreds on repairs despite having a full clean MOT with no advisories. Clutch went within the first 3 months, was told it didn't come under warranty. Coopers picked it up and fixed it but still had more problems. A family member bought a car a few months before me and has also had no end of problems. Been in the garage more than it's been driven

29 de novembro de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Very helpful when you need it

I brought a truck from this company a few months ago. Although it has had a hiccup- Luke and the team where great in bringing a tow truck to me, taking my truck back to be fixed and leaving me with a vehicle to use whilst it was being fixed. Ive had too many awful experiences in this country with vehicles.. My experience with them has been the best yet. I have had a supposedly reputable dealer gag order me to get the money back from a knacker of a van that went wrong 20 mins after I brought it for top money. I now know why certain dealers have a supposedly good reputation. These guys have been human about it which is so refreshing and a massive relief.

24 de abril de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Please please avoid using this company…

Please please avoid using this company at all costs. I bought a car for my daughter with a fresh MOT and four months later it had been deemed dangerous to drive. Trading standards had to get involved and they also investigated the garage that did the MOT. Severe structural rust on the rear suspension had been covered up with underseal. My daughter could easily have been killed driving this car if the suspension had collapsed on the motorway.

14 de maio de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Avoid this company at all costs

Avoid this company at all costs. My son purchased a car from this company on finance, he had no end of issues with the car. In the end they decided the car was unfixable and that the finance would be retracted. They charged my son 45p per mile he has done in the car since owning it but when we asked for proof that this was in the contract they wouldnt provide proof and the finance company paid the 45p per mile to them, my son had done over 2000 miles. They did say that if we purchased another car from them they would waver the fee. My son ended up out of pocket and no car. The car was sold to him not fit to drive, the tyres were not road worthy but it had apparently passed an MOT. If you are looking for a safe reliable car don't go to this garage.

25 de março de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great experience again

Great experience again. Between me and my family we've purchased a total of 12 cars from Coopers over the last 10 years. All of us have had a great experience, nothing is too much trouble. They even help me out with my car insurance too. Any little niggles have been dealt with promptly. Thanks for everything.

11 de janeiro de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Staff rude and underqualified

Staff rude and underqualified. Vehicle went back within 3 months for a repair on the handbrake. Took 15 mins didn't even take it in the garage just repaired it by the entrance to the garage. Within 2 weeks the problem was back again. Spoke to the main office. They said they was not willing to repair again due to being out of the 3 month warranty. The repair was not carried out correctly in the first place. I spoke to 2 other garages and told me the repair was not carried out correctly. As a consequence I had an accident which is going to cost me another 400 pounds to repair.

2 de dezembro de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

Coopers Cars South West are NOT connected

Please be aware that Coopers Cars Sales of Caerphilly have absolutely no connection with Coopers Cars South West in Somerset in any way! Coopers Cars South West take a MASSIVE amount of pride in supplying lovely cars, please see our reviews. A very different story.

16 de novembro de 2024
Avaliação não solicitada

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais