Alexandra Avaliações 

11.531
•
O TrustScore é 3.5 de um total de 5

3,7

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

The scrub trousers I ordered were not a good fit. The return process was not straightforward to arrange due to having to communicate via a chat bot. The courier notified me that they had delivered the... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

No issues with ordering. Product good quality. Sadly had to return as although measurements spot on according to size guide, the item was far too big. Awaiting refund but can take up to 10 days.... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I ordered Bib aprons on the 6/10/26 and iv still not received them. I have never had a problem with Alexandra workwear until now. I’m very disappointed. I get that some days there busy to deliver but... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

100000% recommended to those who work within the health care sector, if you a variety of different colours as well as work shoes. And safety for those who do not work within the healthcare secto... Ver mais

A empresa respondeu


Detalhes da empresa

  1. Loja de uniformes
  2. também em
  3. Loja de Roupas
  4. Loja de roupas de trabalho

Escrito pela empresa

Alexandra has been designing and manufacturing garments since 1854. From the part we played in the development of women’s workwear at the start of the 20th Century, right through to the development of modern protective workwear and suiting for just about every sector and business in the UK, to the solutions we now offer to millions of wearers across the world, Alexandra has remained true to our core principles - quality, good design and reliable service.

FREE delivery on all orders over £85 (ex vat)

30 Day Returns

30 Day Returns
All products manufactured by Alexandra. Established in 1854 - That’s 170+ years of expertise

Informações de contato

3,7

Bom

O TrustScore é 3.5 de um total de 5

12 mil avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Pede aos clientes que avaliem

Esta empresa convida seus clientes a deixarem avaliações, sejam elas positivas ou negativas

Respondeu a 100% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 24 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

3,7

Todas as avaliações

(11.531)

486 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Fast delivery and fantastic product

Fast delivery and fantastic product. Thank you

6 de outubro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good Afternoon

Thank you for taking the time to leave us a five star review. We really appreciate your feedback and value your custom.

We are delighted to hear of the fast delivery and fantastic product.
Alex Customer Care Team

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Too large

No issues with ordering. Product good quality. Sadly had to return as although measurements spot on according to size guide, the item was far too big. Awaiting refund but can take up to 10 days. Unable to just exchange for smaller size so having to wait for refund before can reorder, which is disappointing.

8 de outubro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good Morning

Thank you for taking the time to leave us a review. We really appreciate your feedback and value your custom.

We are glad the product was of good quality, I'm sorry to hear the item was too big and needed to be returned.
Alex Customer Care Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Good quality items

Good quality items. efficient ordering process and fair price. All good.

26 de setembro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good Morning

Thank you for taking the time to leave us a five star review. We really appreciate your feedback and value your custom.

We are delighted to hear of the good quality items and the efficient ordering process.
Alex Customer Care Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Well made trousers

Well made trousers, cope with the demands of a special school, comfortable, consistently true to size and quickly delivered.

3 de outubro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good Morning

Thank you for taking the time to leave us a five star review. We really appreciate your feedback and value your custom.

We are delighted to hear of the the well made trousers you ordered.
Alex Customer Care Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Amazing customer service

Item posted in really good time, and the items were exactly as described.
The customer service was amazing, I put the wrong address down for delivery and couldn't get in contact with the delivery service and the customer service handled it for me, no stress.
Definitely recommend using these guys, and I will definitely be back!

5 de outubro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good Morning

Thank you for taking the time to leave us a five star review. We really appreciate your feedback and value your custom.

We are delighted to hear of the amazing service you received, its great to hear you will recommend us.
Alex Customer Care Team

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Product not delivered for 2 weeks

Product not delivered for 2 weeks

3 de outubro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good morning,

Thank you for taking the time to leave a review. We really appreciate your feedback.

Please accept our sincere apologies for the delay in your delivery. Having checked the tracking information, we are hopeful that your order will be delivered today.

I contacted you by email this morning. If you could kindly keep me updated on the situation, I would really appreciate it, so that we can escalate the matter if necessary.

Kind regards,
Alexandra
Customer Care Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

i didnt receive the boots

i didnt receive the boots. they were not deolivered.

22 de setembro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good morning,

Thank you for taking the time to leave a review. Please accept our sincere apologies that you did not receive your order.

As advised in my email this morning, our courier was unable to gain access to the building to complete the delivery. The parcel has since been returned to our warehouse, where it will be processed as a return and a full refund will be issued.

We apologise for any inconvenience this may have caused and appreciate your patience and understanding.

Kind regards,
Alexandra
Customer Care Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Simple easy ordering

Simple easy ordering. Being kept up to date with order progress via email

2 de outubro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good Morning

Thank you for taking the time to leave us a five star review. We really appreciate your feedback and value your custom.

We are delighted to hear of the ease of ordering and the communication on your order.
Alex Customer Care Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I ordered a tunic paid £22.30

I ordered a tunic paid £22.30
I used their size guide to order but when i received the tunic it was too small, measurements dont match their own guide!
I received £16.31 as a refund
Ive been charged £5.99 for the returned parcel
How can an online company charge for returns, shocking!

13 de outubro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good morning,

Thank you for taking the time to leave a review. We appreciate your feedback.

Please note that refunds for returned items cover the cost of the garments only, and the original delivery charge is non-refundable.

I would be happy to look into this further and confirm the details. If you could kindly provide the information we previously requested, we will be able to investigate the matter and assist you further.

Kind regards,
Alexandra
Customer Care Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Not impressed with the customer services

Not impressed with the customer services

20 de setembro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good morning,

Thank you for taking the time to leave us a review.

Please accept our sincere apologies for your experience with our customer service. I reached out to you this morning, as I would appreciate the opportunity to learn more about your experience and the issues you encountered.



Kind regards,
Alexandra
Customer Care Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I order fulk scrub but I received only…

I order full scrub but I received only the top despite that when I ordered was saying that is full scrub. Find it difficult to communicate with customer service and i haven't given any track number and no updates about my order.

2 de outubro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave a review.

Please accept our apologies for the lack of updates regarding your order. I can confirm that your order has been delivered, and a proof of delivery (POD) has also been sent to you via email.

Please note that our scrubs are sold separately and do not come as a set. Having reviewed your order, I can see that only the scrub top was purchased.

Kind regards,
Alex
Customer Care Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Tried to order some scrubs from the…

EDIT 2: They then sent me a message asking for my details so they could verify I am a genuine customer. I filled these in and suddenly, out of the blue, I was subscribed to their newsletter. 😂

EDIT: You see the bit in the reply about supplying information previously requested, they didn't previously request any information or try to contact me at all. It looks like they are confused. Yep, definitely going elsewhere now.

Tried to order some scrubs from the site. The site is glitchy and I struggled. When I tried to check out, it kept telling me there was a problem and to come back later. My basket is now empty but an order has been produced. I cannot cancel it. I tried sending a message through the chat bot, but it just kept going round in circles. Thank goodness I didn't enter my payment details. Having had a look through the reviews, I think I best go elsewhere. Shame, I've previous experience of good quality products from them pre pandemic. I guess they've gone downhill since then.

11 de outubro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good morning,

Thank you for taking the time to leave us a review.

We are sorry to hear about your experience when placing your order online.

We would really like the opportunity to assist you and resolve this matter. If you could kindly provide the information we previously requested, we will be happy to look into this further for you.

Thank you for your patience and cooperation. We look forward to hearing from you.

Kind regards,
Alexandra
Customer Care Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Easy ordering

Easy ordering, fast delivery, many thanks.

24 de setembro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good Morning

Thank you for taking the time to leave us a five star review. We really appreciate your feedback and value your custom.

We are delighted to hear of the ease of ordering and fast delivery.
Kind regards,
Alex Customer Care Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I love my dress fits perfect

30 de setembro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good Morning

Thank you for taking the time to leave us a five star review. We really appreciate your feedback and value your custom.

We are delighted to hear the dress is a perfect fit.
Kind regards,
Alex Customer Care Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Good quality work wear and sizing good

Good quality work wear and sizing good, arrived earlier than expected would buy from Alexandra again

29 de setembro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good Morning

Thank you for taking the time to leave us a five star review. We really appreciate your feedback and value your custom.

We are delighted to hear of the good quality work wear and sizing. Its great to hear you will order from us again.
Kind regards,
Alex Customer Care Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Quick efficient delivery

Quick efficient delivery
Darker than I thought but its ok.
Runs small as do all healthcare tunics, happy with my order.

28 de setembro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good Morning

Thank you for taking the time to leave us a five star review. We really appreciate your feedback and value your custom.

We are delighted to hear of the quick efficient delivery and you are happy with your order.
Kind regards,
Alex Customer Care Team

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

Didn't fit sent back still waiting for…

Didn't fit sent back still waiting for refund

29 de setembro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave a review. We appreciate your feedback.

Please accept our sincere apologies that you have not yet received your refund.

I emailed you this afternoon to request some additional information regarding your return. This will help me investigate its current status and provide you with an update as soon as possible.

Thank you for your patience and understanding.

Kind regards,
Alexandra
Customer Care Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Terrible service still awaiting pick up…

Terrible service still awaiting pick up of return stayed in house all day waiting was told that day and nothing

28 de setembro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good morning Cheryl,

Thank you for taking the time to leave a review. Please accept our sincere apologies that your return has not been collected as arranged.

We completely understand how frustrating this must be, and we’re sorry for the inconvenience caused.

I have contacted this morning to arrange a new collection. Alternatively, if it would be more convenient for you, we can arrange for a returns label to be sent to you so that you can drop the parcel off at your local DHL service point.

Please let us know which option would work best for you, and we will do our best to get this resolved as quickly as possible.



Kind regards,
Alexandra
Customer Care Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Absolutely dreadful customer service I…

Absolutely dreadful customer service I have been trying to return a £100 order for 3 weeks now and nobody replies!

I am at the point now that I am going to have to contact my card provider to arrange a charge back!

1 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good morning,

Thank you for taking the time to leave a review. We’re sorry to hear that you have not received any communication from our Customer Care Team regarding the return of your order.

We would really like to get this resolved for you as quickly as possible. To help us move forward, could you please provide the information requested so that we can assist you further?

Thank you for your patience and understanding. We look forward to hearing from you.

Kind regards,
Alexandra
Customer Care Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Never get my order!!!

25 de setembro de 2026
logotipo da Alexandra

Resposta da Alexandra

Good morning,

Thank you for taking the time to leave a review. We’re sorry to hear that you have not received your order.

I have checked our tracking information and can see that the order has been marked as delivered. The proof of delivery (POD) was sent to you by email this morning for your reference.

Kind regards,
Alexandra
Customer Care Team

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais