Distrinode (Pty) Ltd Avaliações 

34
•
O TrustScore é 3 de um total de 5

3,0

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

I recently purchased a clock radio which we can’t get in South Africa anymore. I was nervous about paying in advance for the fairly long lead time quoted but absolutely no reason to worry at all. Whe... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

I was a bit skeptical about ordering but I took the chance and am glad I did I got my package it took a bit longer than I expected however they do respond when you email them and assure you that you w... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Placed an order 7th October, and that is last time I received an update via link to trace my order. Emails and Whatsapp go unanswered, both numbers I cannot get through to. What do I need to do to get... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

Great communication. Product arrived 3 weeks late but in perfect working order. Since customs is unpredictable and often takes longer than expected you should give an estimated date of delivery that t... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Loja de Informática

Escrito pela empresa

DistriNode is a South African online shopping platform designed to make modern retail simpler, smarter, and more transparent. We bring together an extensive catalogue of technology, office, tools, appliances, networking, pet, home, and lifestyle products through a distributor-backed model, giving customers access to a wide range of products in one convenient place. Our focus is on choice, reliability, and a better shopping experience from start to finish. Customers can browse detailed product information, compare options, track orders, receive stock and price alerts, earn rewards, and shop with added confidence through customer-friendly policies such as 14-day returns and flexible payment options, including pay on arrival where available. DistriNode also supports businesses with bulk ordering, business accounts, dedicated stock options, and volume-based pricing for teams that need dependable sourcing at scale. Behind the scenes, we continuously improve our catalogue structure, product data, filters, and customer tools so shoppers can find the right product faster and make better buying decisions. Our mission is to deliver smarter shopping and better living for South African customers by combining broad product access, practical value, transparent information, and responsive support in one trusted online store.


Informações de contato

3,0

Bom

O TrustScore é 3 de um total de 5

34 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 100% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 1 mês

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

3,0

Todas as avaliações

(34)

34 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

JUST BE PATIENT

If you are impatient, or need the items quickly don’t order here.

BUT, if you can wait this is the best service in town. I ordered the Akai MPC Sample in early August, and the item arrived 6/7 weeks later. Overall 25% cheaper than if I were to import through a local vendor.

Now that I know to just wait, Ill defs use them again for more niche audio gear, and computer hardware.

11 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Thanks, Johann! Enjoy the MPC Sample, and we're happy to help with more niche audio gear any time. - The DistriNode Team

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Up-and-coming business with lots of potential

I ordered a phone from Distrinode that is not available anywhere in South Africa. I sent them numerous emails throughout the process as I was nervous about making my first expensive purchase with a young company. They always responded in a very helpful and timely manner.

The process did not go completely smoothly, hence why I did not give 5 stars. Delivery of my purchase was delayed multiple times and I was unable to use the "Pay on Delivery" option due to courier issues. However, Distrinode remained extremely helpful and honest throughout the process. I received my phone in perfect condition and I definitely would not have been able to get it in South Africa for the great price that I got on Distrinode.

This company is in no way a scam. I am emphasising this point because I was struggling to find a review that clarified this when I did my research about the company. If you decide to shop with Distrinode, you might not get your product on time, but you will definitely get excellent customer service and a product that is in excellent condition.

This is an up-and-coming business in South Africa that is very honest about their faults and even more willing to improve. I hope they remain open for a long time and continue to improve!

11 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Thank you so much, Estlien, for such a thoughtful review. We're glad the phone arrived in perfect condition, and we're working hard to fix the delays. - The DistriNode Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Good price

Good price, kept me informed the whole shipping time .

11 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Thank you, Paul! - The DistriNode Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Complete scammers

Complete scammers. If I could rate 0 star I would. Communication has been very poor, delivery dates have come & gone multiple times. Promises have been made with no deliveries. Can’t get a hold of them anymore & they no longer reply at all, completely ghosted.

***UPDATE***
After issuing them with a letter of demand they have paid the refund in full. Will never order with them again though.

11 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Hi Angela, we're truly sorry. Missed dates and no replies are not acceptable, and you shouldn't have had to send a letter of demand to get your money back. Your full refund for order #382290 has been paid. We've since changed how we communicate so this doesn't happen to anyone again. - The DistriNode Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Absolutely horrendous experience.

Absolutely horrendous experience.

9 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Hi Ryan,

We sincerely apologise for your experience with order #383729.

Your order was placed on 19 August 2026 and processed for dispatch on 08 September 2026. Due to unforeseen shipping delays during transit, your delivery is currently running two days past the estimated delivery date. We fully acknowledge how frustrating any delay is and apologise for missing the initial timeframe.

Your package is currently in transit to our warehouse, and as soon as it arrives, it will be dispatched immediately via courier directly to your door, with full tracking details provided to you.

At DistriNode, our commitment to our customers is absolute: we either deliver the order or refund the customer in full. We do not retain payment for any order that we cannot fulfill to your satisfaction.

We sincerely regret the slight delay and appreciate your patience as we work to get your order delivered as quickly as possible. If you need any immediate assistance or tracking updates, please feel free to contact us at sales@distrinode.co.za or via WhatsApp at 076 448 1562.

Kind regards,
The DistriNode Team

https://drive.google.com/drive/folders/1_j4V7xLXl2csqpJ1OJ-J_HK96u-zCATv?usp=sharing

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great communication.

I have changed my experience to 5 stars as the owner contacted me personally to apologise for the disastrous experience I've had and offered me store credit. I appreciate them doing this to build a strong B2C relationship.

1 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Hi Warren,

Thank you for your feedback. We appreciate the opportunity to address your review and clarify the status of your transaction.

Your order was placed on 31 July 2026. After receiving the order and preparing it for dispatch, we requested payment to finalise the transaction. However, no payment was ever received or cleared on our system. When payment was requested, you declined and requested to cancel the order, which was completed as requested on 26 August 2026.

At DistriNode, our policy is absolute: we either deliver the order or refund the customer in full. We do not retain payment for orders we cannot fulfill, nor do we withhold funds for cancelled transactions. Because no payment was ever received, no funds were collected or retained.

If you believe a payment was deducted from your account, please reach out to us directly at accounts@distrinode.co.za or via WhatsApp at 076 448 1562 with your proof of payment so our finance team can immediately investigate this with our payment gateway.

Kind regards,
The DistriNode Team

https://drive.google.com/drive/folders/1qiRxWBLyA5XNdRRO3GoslXnHOJYQIx4m?usp=sharing

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Unacceptable refund delays and non-existent support – Avoid Distro Node

On August 14th, I ordered an Echo Show 8 from Distro Node. The next morning, I cancelled the order to purchase two different items from their store instead and requested a refund.

I was told the refund could only be processed after the product arrived in South Africa. It has now been three weeks, the product still has not arrived in the country, and my refund remains unprocessed for an order I cancelled weeks ago.

Their operations present several major issues:

Inoperable phone numbers: Their listed contact numbers do not work.

Repetitive AI bots: Customer communication is limited to AI bots providing generic, automated responses.

No PayFast recourse: PayFast offers no mechanism for customers to report merchants who take payments for stock they do not possess.

Do not waste your money with Distro Node. Holding customer funds for unfulfilled, non-existent inventory while providing zero human support is completely unacceptable.

14 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Hi Lungelo,

We sincerely apologise for your experience with order #380956.
Your order was placed on 14 August 2026, and the item only arrived at our warehouse on 02 September 2026. We fully acknowledge that waiting well past your expected delivery timeframe without fulfillment was frustrating and fell short of the level of service and communication we aim to provide.

The delivery timeline provided to us by the supplier proved to be unreliable, resulting in a significant delay before the stock reached our warehouse. Regardless of supplier delays, we recognise that it is our responsibility to manage expectations and keep our customers properly informed.
Most importantly, your order was fully refunded. At DistriNode, when we are unable to fulfil an order, our commitment is simple: we either deliver the order or refund the customer in full. We do not retain payment for an order that we cannot fulfil.

We sincerely apologise for the delay and for the inconvenience this caused you. We appreciate your feedback, as it has highlighted an area where we have made changes to improve how we monitor supplier shipments and communicate with our customers going forward.

Kind regards,
The DistriNode Team

https://drive.google.com/drive/folders/1wgD-kGvCtYTBtk33xKCnf8xiW_ggyJ_u?usp=sharing

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Rough start, but the owner made it right

Shipping took longer than expected, but Distrinode came to the table and communicated the teething issues with setting up its South African operation.

The owner stepped in and took full ownership and refunded the purchase, along with providing the product free of charge.

Alls well that ends well, considering the steps taken to remedy the situation, I would happily endorse Distrinode.

3 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Hi Bjorn,

We sincerely apologise for your experience with order #381012.

Your order was placed on 14 August 2026 and was processed for dispatch from the supplier on 08 September 2026. We fully acknowledge that waiting this long for the stock to be shipped to us was frustrating and fell short of the level of service and communication we aim to provide.

The stock and delivery timeline provided to us by the supplier proved to be unreliable, resulting in an unacceptable turnaround time. We have since terminated our relationship with that supplier and have taken steps to ensure that this particular situation does not happen again.

We can confirm that your package is currently in transit to our warehouse. As soon as it arrives with us, it will be dispatched immediately via courier, and your waybill details will be shared directly with you.

Most importantly, at DistriNode, our commitment is simple: we either deliver the order or refund the customer in full. We do not retain payment for an order that we cannot deliver to your satisfaction.

We sincerely apologise for the delay and for the inconvenience this caused you. We appreciate your patience and your feedback, as it has highlighted an area where we have made changes to protect our customers going forward.

Kind regards,
The DistriNode Team

https://drive.google.com/drive/folders/1ci5Zc86n4bME0hemJGOmxbSV9cI2cvct?usp=sharing

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Placed an order on the 18th of August…

Placed an order on the 18th of August for expected delivery on the 30th of August. Sent a follow up email on the morning on the 1st September and was emailed I. The afternoon that my order was cancelled and they will return my money on 14 days. Absolutely terrible service. Save yourself the time and hassle and purchase from another supplier.

1 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Hi Nicholas,

We sincerely apologise for your experience with order #383180.

Your order was placed on 18 August 2026 after we confirmed stock availability with our supplier. Regrettably, on 01 September 2026, the supplier informed us that the item was ultimately out of stock and cancelled the order on their end. We fully acknowledge how frustrating it is to have an order cancelled after stock availability was initially confirmed.

The inventory management and communication provided to us by this supplier proved to be completely unreliable. As a direct result of service failures like this, we have terminated our relationship with that supplier to protect our customers and ensure higher standards moving forward.

At DistriNode, our policy is absolute: we either deliver the order or refund the customer in full. We do not retain payment for orders we cannot fulfill, and your order was fully refunded on the same day we received your banking details.

We sincerely apologise for the disappointment and inconvenience this caused you. If you have any further questions or require confirmation of the transaction, please feel free to reach out to us at accounts@distrinode.co.za or via WhatsApp at 076 448 1562.

Kind regards,
The DistriNode Team

https://drive.google.com/drive/folders/1IpRfKCCFTmJobZo8u-q7jBvxyK1bEu9R?usp=sharing

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Fantastic pricing and product range

Fantastic pricing and product range and the staff are friendly, which is quite impressive for a small, new local online store.

One thing to take into account is that some of the imported items can take quite a while to get delivered and the estimated delivery isn't quite accurate which is understandable.

One area that DistriNode can perhaps improve on is better communication and notification of package and delivery status. The guess work can make a customer a bit nervous.

27 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Will I ever receive my item or have I…

Will I ever receive my item or have I been scammed? I made a purchase on the 12th August 2026, with an estimated delivery date of the 25th August 2026. I queried them on the 25th and was advised that the item was in transit to the main warehouse on the 18th August 2026. The new estimated delivery date is today, the 27th August 2026. Whatsapp and phone and email cant be reached. I am concerned.

29.09.2026
A positive update since my review.
Edvinas the owner of DistriNode has been really helpful. Yes, they were a month late on delivery but alas, I received my package on the 25th of September 2026.
Original, sealed and in the best condition.
I can only say this from my experience with Edvinas that they do want to give their customers the best service and like many new online companies this one too had hiccups. The comms did get better and so I will still take my chances with DistriNode.
Until my next purchase!

25 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Hi Remona,

We sincerely apologise for your experience with order #381012.

Your order was placed on 12 August 2026 and was processed for dispatch from the supplier on 08 September 2026. We fully acknowledge that waiting this long for the stock to be shipped to us was frustrating and fell short of the level of service and communication we aim to provide.

The stock and delivery timeline provided to us by the supplier proved to be unreliable, resulting in an unacceptable turnaround time. We have since terminated our relationship with that supplier and have taken steps to ensure that this particular situation does not happen again.

We can confirm that your package is currently in transit to our warehouse. As soon as it arrives with us, it will be dispatched immediately via courier, and your waybill details will be shared directly with you.

Most importantly, at DistriNode, our commitment is simple: we either deliver the order or refund the customer in full. We do not retain payment for an order that we cannot deliver to your satisfaction.

We sincerely apologise for the delay and for the inconvenience this caused you. We appreciate your patience and your feedback, as it has highlighted an area where we have made changes to protect our customers going forward.

Kind regards,
The DistriNode Team

https://drive.google.com/drive/folders/1PLkKOgFdka4b50Rq7lCvqtpzbkn-9dl7?usp=sharing

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I have order a Garmin trend 850 got my…

I have order a Garmin trend 850 got my reg nr 383387 have purchased on the 19of August i do get a response on messenger but tel me my parcel has been shipped from the supplier......and i am still waiting for Delivery!! Yesterday the 7November they have informed me my order has been cancel i have paid they have received my money now i must apply again guys please stay away from this Distrinode i hope to get my money back have informed Discovery about this scam . Tnx For your replay you have cancel my order you have my money why don't you ship my order that you have told me you have received. So if you are a trusted company send my my Unit then i can review this .

18 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Hi Hennie,

We sincerely apologise for the frustration surrounding order #383387.

Your order was placed and paid for on 19 August 2026, prepared for dispatch on 27 August 2026, and shipped via courier on 08 September 2026. We fully acknowledge that the delay in getting your shipment out fell short of the service standard we aim to provide.

While we always encourage customers to reach out to us directly for an immediate cancellation and full refund—which we process without hassle—you opted to initiate a chargeback dispute directly with your bank after receiving your courier waybill details.

As a result, the matter has entered the formal banking dispute process. Per banking regulations, we were required to submit all transaction, tracking, and fulfillment documentation to your bank. The bank is currently reviewing the case, which takes up to 21 business days to resolve, and the final outcome rests entirely with them.

At DistriNode, our commitment remains simple: we either deliver the order or refund the customer in full. We never retain payment for an order we cannot fulfil. While we must now await the bank’s official resolution, we sincerely apologise for the delays that led to this situation and appreciate your patience while the process concludes.

Kind regards,
The DistriNode Team

https://drive.google.com/drive/folders/13tBqjGVp0tqfBHbHRSyVmmCMjkFwXvxb?usp=sharing

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Beware! SCAMMERS! no communication after first purchase…

no communication after first purchase to this shop. Whatsapp and email go unanswered. Call goes straight to voicemail. This is 2 days after purchase. Unacceptable for an online store. Cancelled transaction at bank. Waste of time and money.
UPDATE: this company is deliberately scamming people. They keep on promising refunds using an AI auto prompter. It's now obvious they are lying and have no intention of doing what they say.

20 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Distrinode (Pty) Ltd

Resposta da Distrinode (Pty) Ltd

Hi Sudhashen,

We sincerely apologise for any confusion or frustration surrounding order #383219.

Your order was placed on 18 August 2026, and we received your request to cancel the order on 20 August 2026. We immediately processed the cancellation on our end, but we have been unable to issue your refund as we are still awaiting your banking details to complete the transfer.

Most importantly, we are fully prepared to refund your order in full. At DistriNode, when an order is cancelled, our commitment is simple: we either deliver the order or refund the customer in full. We do not retain payment for an order that we cannot fulfil, but we require your account details to process the payout.

We sincerely apologise for the delay in finalizing this for you. Please send your banking details directly to accounts@distrinode.co.za so our team can process your full refund immediately. We appreciate your feedback and look forward to resolving this for you promptly.

Kind regards,
The DistriNode Team

https://drive.google.com/drive/folders/1Cr0rCEZlTC2xljkcLhBfuYf1eMOPDzwS?usp=sharing

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

I'm great full that I received my…

I'm great full that I received my parcel in a great condition and it's working perfectly I was just worried about the time it took cause it was way longer than the estimated time but they were able to communicate that I shouldn't worry about it it's on its way

31 de julho de 2026
Avaliação não solicitada

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais