Effective Home Avaliações 

3.474
•
O TrustScore é 4 de um total de 5

4,2

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

They installed a battery which does not appear to work. Impossible to get hold of anyone to remedy this and then they went into insolvency. Where am I now? A non functioning battery, no guarantee, no... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

A damage issue to ridge tiles, caused by the scaffold company, was speedily resolved. This was no easy task as matching tiles was very difficult to source! However, the excellent Dean Edward’s ros... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Kevin and Andy Nicholls were fantastic yesterday fitting our new boiler. Really polite, professional and they kept the disruption to the minimum. They didn't leave any mess in our home either. Both... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The team at Effective Home took ownership of all the details of the solar panel purchase and installation. Mickiela, our planner, made sure that we knew what was happening at every stage and managed... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Empresa de energia solar
  2. também em
  3. Empreiteira de energia solar
  4. Empreiteira de serviços de isolamento
  5. Empresa de Aquecedores
  6. Fornecedor de Caldeiras
  7. Serviço de aquecimento

Escrito pela empresa

All of our energy goes into helping homeowners use less, lose less and pay less for theirs. We make those small, sustainable first steps easy – and bigger leaps just as effortless – whether you are looking for a more energy efficient boiler or a renewable source of power for your home. We work around the property itself and the people who live in it – to add value to your home, help you save money and reduce your carbon footprint. If you're after a new A rated Boiler, Air Source Heat Pump, Solar PV, Battery Storage, Insulation, First Time Central Heating or an ECO Scheme grant get in touch today. Why choose Effective Home? We work with high quality manufacturers and talented experts – in renewable and alternative energy, heating and insulation – so that our customers effectively benefit from modern solutions, the latest carbon-friendly thinking and excellent returns on any investment in their home’s energy or heating system. All backed up by our effective customer promises: • The right solution for you, your home and aspirations • The right products for your property and lifestyle • The best value – at a fair and competitive price • A hassle-free installation to manufacturer-approved quality • A sustainable source of heat, insulation, power or renewable energy


Informações de contato

4,2

Muito Bom

O TrustScore é 4 de um total de 5

3 mil avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 62% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 48 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

4,2

Todas as avaliações

(3.474)

281 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Thieving scumbags

Took nearly £4k of my money and entered liquidation. No communication from them whatsoever. DO NOT SEND THEM ANY MONEY

29 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I had a great experience with Effective Home Ldt

I had a great experience with Effective Home. They were incredibly quick to respond to my enquiry after a year of installation and made the whole process straightforward. What really stood out was that they actually called me before they sent an email, just to make sure they fully understood what I needed. That level of customer service is becoming rare these days and was very much appreciated.

The staff were friendly, professional, and genuinely helpful from start to finish. I wouldn’t hesitate to recommend Effective Home to anyone looking for a company that values its customers and goes the extra mile. Thank you for the excellent service!

23 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

No pressure, professional advice.

Right from the start of our Teams meeting I knew I was engaging with a professional advisor who was dealing specifically with exactly what I wanted in a new solar system for my property. Previous dealings with other companies were disregarded due to pressure of sales, sign today etc.
it was refreshing to see that Adam G had already done his research and immediately showed me the proposed system for my house, making the amendments on the screen in front of me as I made my choices in upgrading my requirements. He was obviously an expert in his field. He then advised on various discounts available to me through my bank, and from the equipment suppliers. I was delighted by his approach- even more so with the up front guaranteed competitive price.
It was a pleasure to deal with Adam and Effective Home.

8 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good Morning

Thank you for taking the time to review the service you have received. We are very happy that you had a good experience.

We will share your wonderful comments with all the Effective Home team.

Thank you for helping us grow our service and for your kind words.

Kind regards,
Effective Home

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Useless after sales care

Useless after sales care. My experience with the company has been very hit and miss. The sales person I initially dealt with was professional and appeared knowledgeable. Unfortunately the scaffolders who I assume were sub contractors, damaged numerous things on my property, were seen urinating in the garden and left litter. Then the installers were great, did a neat job and really assisted with setup of the apps. Unfortunately after a few months my newly installed EV charger developed a fault. I informed the company, they did nothing. I have called numerous time and was faced with excuses and no progress. I have emailed complaining, nothing. I was forced to purchased another EV from else where else to allow me to get to work. I asked them to collect theirs and refund me. They collect it. 2 months have passed since the original fault and I am yet to see the refund.

25 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Do not use Effective Homes for Solar…

Do not use Effective Homes for Solar Panels as there after care for problems after installation is very poor and there communication is appalling

Again a planned date for Effective Homes to repair the damage roof felt on the 2nd July nobody has come to do the work and no communication from Effective Homes

23 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good afternoon Dennis

We are sorry to hear that this has been your experience with us.

We can see that you are currently in communication with our Customer Care team, who are actively working with you to address and resolve the concerns you have raised.

Thank you for taking the time to contact us and share your feedback. We value all customer feedback, as it helps us identify areas for improvement and continue to develop and enhance the service we provide.

Kind regards
Effective Home

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

So far not impressing me at all

So far not impressing me at all. Had a survey … if you can call. It that , a phone conversation . The other two suppliers came to site

Very keen to take a deposit on 12 June . Then nothing…

23 rd today … rang them Friday . No record of any survey scheme plan or deposit. Send proof which I did bank statement phone records texts . Said they’d get back .

A message on phone yesterday with no record of any progress…. it’s .probable now need to ask for deposit back as nothing seem to be happening

I dint feel I can NOT trust them and wonder if they ever did deliver a system it would allow grid independence. A big wish after being off grid a week recently ….that the other two didn’t offer at the same price

A wasted time # so far

12 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Jonathan Hancock visited us to do our…

Jonathan Hancock visited us to do our survey. He was friendly and professional. He explained everything about the process and answered our queries and questions.
Thoroughly recommend.

11 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good afternoon Sarah,

Thank you for taking the time to review the service you have received. We are very happy that you had a good experience.

We will share your wonderful comments with all the Effective Home team.

Thank you for helping us grow our service and for your kind words.

Kind regards,
Effective Home

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great service from Alex Roman after…

Great service from Alex Roman after installing my solar panels more than a year ago (they don’t just disappear after signing the contract:)

18 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good afternoon Damien,

Thank you for taking the time to review the service you have received. We are very happy that you had a good experience.

We will share your wonderful comments with all the Effective Home team.

Thank you for helping us grow our service and for your kind words.

Kind regards,
Effective Home

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent service and installation

Excellent service and installation. Quality, efficient work by a friendly and responsive team. Recommended highly

9 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good afternoon Amos,

Thank you for taking the time to review the service you have received. We are very happy that you had a good experience.

We will share your wonderful comments with all the Effective Home team.

Thank you for helping us grow our service and for your kind words.

Kind regards,
Effective Home

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Had a survey today from Johnathon…

Had a survey today from Johnathon Hancock from effective home recommended from British Gas . Very knowledgeable with the products he sells and I look forward to the installation of my new home solar installation

15 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good afternoon Mr Upton,

Thank you for taking the time to review the service you have received. We are very happy that you had a good experience.

We will share your wonderful comments with all the Effective Home team.

Thank you for helping us grow our service and for your kind words.

Kind regards,
Effective Home

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Site survey by Jonathan Hancock

Site survey by Jonathan Hancock, very professional. Initial booking problem sorted in a friendly manner.

11 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good morning Mr Kelly

Thank you for taking the time to review the service you have received. We are very happy that you had a good experience.

We will share your wonderful comments with all the Effective Home team.

Thank you for helping us grow our service and for your kind words.

Kind regards,
Effective Home

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Blaming others for bad workmanship

As previously mentioned in the post which I cannot find on here. Maybe taken down. The install was done as it should be but left the blue coloured cable going from inverter to mains fuse. The black coloured box was damaged and after getting a call from a manager. She refused to take responsibility on the electricians work. They previously told me that the electrician they used isn’t replying. Told them Effective Homes and get the fuse box replaced and invoice him to pay as it was under your business name. She keeps telling that is wasn’t done by the electrician but would have to call Western Power to sort this out. Who said it’s Effective Homes who needs to sort this out. Why don’t you take responsibility for your work?

30 de abril de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good afternoon

We are sorry that you are unhappy with the service you have received. However, we do dispute some of the statements made in your complaint.

The damaged box you referred to was not damaged by our engineers. We advised you that this issue would need to be reported to Western Power, as they are responsible for the repair.

You suggested that we attend the site and invoice Western Power for the visit. However, we explained that we could not do this, as no agreement had been made with Western Power and undertaking such work without prior authorisation could make us liable for the costs involved.

Thank you for your feedback.

Kind regards
Effective Home

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Still waiting for our refund

Initially the contact with the company was good staff helpful etc . However, due to a mistake by their surveyor regarding our roof tiles, only noticed when the fitters came along to compete the installation we were not able to go ahead. They sent us another quotation considerably more than the original quote. We decided not to go ahead. We have been offered a refund of the amount we paid ,whilst expecting the installation to go ahead. We were told that the money would be in our account within 10 working days. We are still waiting, 15 working days later. Customer service said yesterday that they would contact me either by phone or email. As yet I haven't heard anything.

9 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good morning Debbie

We are sorry that you are unhappy with the service you have received.

I can confirm that the refund has now been processed and should be in your account. We apologise that this was not received within the usual ten working-day timeframe.

With regard to the customer service team, we are sorry that you were not contacted with an update. Due to unforeseen personal circumstances, the member of staff handling your case had followed up with our accounts team but left the office before a response was received and communicated to you.

We appreciate your feedback and thank you for your understanding.

Kind regards
Effective Home

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Brilliant company

Excellent sales and planning phase followed by great installation. Everything solar and batteries working fine. Great follow up as well.

3 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good afternoon Andrew

Thank you for taking the time to review the service you have received. We are very happy that you had a good experience.

We will share your wonderful comments with all the Effective Home team.

Thank you for helping us grow our service and for your kind words.

Kind regards,
Effective Home

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Poor/No communication

Initial appt was ok with planning etc but once deposit was taken there was a complete lack of communication.

I hadn't heard anything for months and had to chase myself to be that my order had been cancelled as they didn't have any installers in area.

However this had not been communicated to me and involved me doing all the work to find out the issue

Once this was advised I provided bank details so deposit could be refunded but not refund appeared after 2wks with no communication again.

I again had to chase and find out the issue and was told that it was "guaranteed" it would be refunded before the HIES insurance ran out but this was not the case so I had to make a claim through insurers

Essentially they have taken and kept my money and not provided any communication on problems and this is now in the hand of insurance

I feel conned

4 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good afternoon Ian,

I am sorry you have not had any communication regarding your refund.

I can confirm this is with the accounts department and they have confirmed this has been paid to you.

If this is not the case and you would like further assistance please contact our Customer care team.

Kind regards
Effective Home

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Avoid using Effective Home at all!

Avoid using Effective Home at all costs. Slow to help when things go wrong and poor quality install.

We had a Tesla PW3 and Gateway installed 1 year ago by this company. They would not install the Gateway where we wanted it under the guise of 'It can't go there' and instead did a shocking job inside our house without care. They use contractors who are paid the aboluste minimum so just want to be in and out as fast as possible. We since have had another authorised Tesla installer round who commented to us this was one of the worst looking installs they've seen and the Gateway could have definitely gone where we wanted it, it would have just taken a little longer to install.

Fast Forward one year, the Gateway has broken and it's taken 10 days so far to get a response from the company to try and get someone out to look at it, to be told it's then a futher long wait as they have to speak to the engineer that did the install.

I wish I'd used a local firm and will forever regret the decision to this firm.

4 de junho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good afternoon

We are sorry to hear that you are dissatisfied with the service you have received.

We understand how frustrating it can be when a system stops functioning as expected. However, as an approved installer for Tesla, we are required to follow the installation, troubleshooting, and warranty procedures set out by Tesla. These guidelines ensure that all work and warranty claims are managed consistently and in accordance with the manufacturer's requirements.

We would also respectfully challenge your comments regarding our subcontractors. We work with carefully selected subcontractors who meet our standards, and all are paid at rates above the industry minimum.

Thank you for taking the time to provide your feedback. We value all customer comments and will ensure that your concerns are shared with the relevant teams involved in your case so that any appropriate lessons can be identified and incorporated into our ongoing service improvements.

Kind regards
Effective Home

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The team under Luke Sallis were both…

The team under Luke Sallis were both cheerful and helpful with the design and istallation of solar panels and battery storage

2 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good afternoon Elizabeth,

Thank you for taking the time to review the service you have received. We are very happy that you had a good experience.

We will share your wonderful comments with all the Effective Home team.

Thank you for helping us grow our service and for your kind words.

Kind regards,
Effective Home

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Remote survey to install solar panels could be improved

A remote survey to install solar panels was done, but it should have been an in-person process. I was sent an email with the drawing of the installation plan addressed with the name of another client. I then sent a reply with a question and never heard back from the employee providing the drawing. If I was rating another person working for Effective Home in this process, my initial POC did a stellar job, I would rate him a 5 star. He has been exceptional and answered every question thoroughly. Also, the team who did the install today were great and other than only 1 of the 3 batteries showing up to start with, everything went smoothly.

2 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Effective Home

Resposta da Effective Home

Good afternoon,

Thank you for taking the time to review the service you have received. We are very happy that you had a good experience.

We will share your wonderful comments with all the Effective Home team.

Thank you for helping us grow our service and for your kind words.

Kind regards,
Effective Home

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais