Mylands Avaliações 

118
•
O TrustScore é 4.5 de um total de 5

4,3

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

From ordering the sample to receiving the 2.5ltr undercoat and paint i couldn't be happier with the service. The sample was way more perfect than i could have imagined and based on this i ordered the... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I have used Mylands paint several times. I always tell the decorator I will provide my own paint and they always look worried as they dread it being a certain other premium brand… but all of them are... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The tester pots arrived very quickly and were securely packaged - although I was a little surprised that they came in a padded envelope rather than a box. However, each pot was in its own plastic bag... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Mylands products are fantastic and I have no hesitation at ordering from the company again. However Mylands is badly let down by their choice of delivery company (DHL) who are completely incompetent.... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Fabricante de tintas
  2. também em
  3. Loja de decoração de design de interiores
  4. Loja de tintas

Escrito pela empresa

Mylands is the most trusted name in the film and theatre industries for paints and wood finishes, and is a preferred choice for Royal residences, art galleries, architects, and interior designers. Once a closely guarded secret among professionals, in 2012 they launched their first commercial range - Colours of London - a curated palette of 120 richly pigmented shades that brought Mylands’ signature depth and quality to homeowners and private clients. Dedicated to craftsmanship and quality, Mylands have created paints and wood finishes with a richness and finish to stand apart - thanks to their commitment to using only the finest materials. Mylands continues to manufacture its colours and polishes in the heart of London, and is proud to be the city’s last remaining paint manufacturer. Family remains at the centre of the business. Today, John Myland’s great-grandson, Dominic Myland, leads the company. A trained wood polisher, Dominic has championed innovation while staying true to traditional values, most notably through the development of Mylands’ plant-based paint formulations.


Informações de contato

4,3

Excelente

O TrustScore é 4.5 de um total de 5

118 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Pede aos clientes que avaliem

Esta empresa convida seus clientes a deixarem avaliações, sejam elas positivas ou negativas

Respondeu a 100% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 24 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

4,3

Todas as avaliações

(118)

102 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Take it from a Pro

As a professional decorator, I like to make sure I am giving my customers a quality finish that will last, and as such, regularly test different manufacturers products to ensure I am providing the best, and I thought I was until I tried Mylands...

Wow... The ease of application, coverage, opacity, finish and durability are absolutely mind blowing throughout the full range! Applied both by brush and roller and by spray methods, it is an absolute joy to use! Yes, the price tag may be slightly more expensive than your ticket every day paints, but when you're taking a matter of pence per square metre, and you know you are guaranteed a top notch finish that will last, that price tag makes a lot more sense!

There's a reason I now solely use Mylands, and I hope to enjoy many more years of the same!

2 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Hi Martin,

Thank you so much for your wonderful 5-star review! We’re thrilled to hear you had such a positive experience.

We truly appreciate you taking the time to share your feedback — it means a lot to us and the whole team. We’re delighted that our products met your expectations, and we look forward to serving you again soon!

If you ever need anything or have questions, we’re here to help.

Best Regards,

Julian

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Using Mylands Plant based satin for old cast iron fireplaces 🔥

Using Mylands Plant based satin for first time as a pro decorator. Highly recommended by some of my deccie mates.

Wanted to initially spray two old cast iron fireplaces to restore due to time and filler not drying decided to hand paint them. Used a thimble full surprised at the opacity. Looking forward to trying other products. Wish I found Mylands years ago.

5 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Hi Anthony,

Thank you so much for taking the time to leave such a great review.

We’re delighted to hear that the paint performed so well and that one coat over primer gave you the finish you were hoping for.

It’s also great to know the delivery exceeded your expectations.

Thanks again for the recommendation.

Best Regards,

Julian

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Not received yet

3 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Hello Hilary,

Thank you for taking the time to leave us a Trustpilot review.

I'm sorry to hear that you have not received your order yet. We keep working hard with our delivery partners to improve delivery times.

You placed your order on Friday afternoon and it can take up to 3 working days for orders to be delivered.

I have checked the tracking details that have been updated today and I can see that it has now been delivered.

My most sincere apologies for the delay again.

Regards,

Julian

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great customer service

Great customer service. Delivery arrived one day earlier.

2 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Hi Daniela,

Thank you so much for your 5-star review. We’re delighted to hear that you had a positive experience with our customer service team.

At Mylands, we take great pride in providing not only high-quality paints and finishes but also support and guidance that our customers can rely on. Your kind words truly mean a lot to us and to the team who work hard to ensure every enquiry is handled with care and attention.

We’re grateful for your support and look forward to assisting you again on your next project.

Regards,

Julian

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Unkompliziertes Bestellverfahren und…

Unkompliziertes Bestellverfahren und sehr gute Lieferabwicklung. Immer sehr gute Info über den Bestell- und Lieferprozess.
Ich würde es nur begrüssen wenn auch grössere Mengen durch den Endverbraucher bestellt werden können oder aber deutsche Händlerlisten besser zu finden sind

27 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Hi Paul,

We truly appreciate your 5-star rating!

It's fantastic to know our products lived up to your expectations.

Thank you for choosing Mylands.

Julian

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

My disappointment was resolved

Update: Mylands contacted me directly following my 1* review, arranged collection and processed a refund promptly. While the shade didn’t work in my space, I appreciate the effort to resolve the issue.

Very disappointed in Mylands. Having used a number of paints from this company over the years, I was disappointed by Bloomsbury. It does not match either the swatch or the tester pot and is actually very lilac.
Customer services seems to be manned exclusively by one gentleman who is rude, dismissive and quite confrontational.
I shall not be buying from them again.

23 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Hi Rae,

Thank you for taking the time to leave us a review on Trustpilot.

We’re very sorry to read about your recent experience, particularly as you’ve been a returning customer over the years.

Bloomsbury is a special shade, and while variations can sometimes occur due to lighting, surface preparation, or application method, it could be a result of applying it directly on a yellow substrate instead of using the recommended light grey primer.

Definitely, that’s not the experience we want for our customers.

We’re also especially disappointed to learn that you felt your interaction with customer services was rude or dismissive. This is not reflective of the standard of service we aim to provide, and we are sorry for the confusion.

We would welcome the opportunity to investigate this further and see if we can resolve the issue for you.

I believe, a collection of the paint has already been arranged, and it will be passed on to production to check its formula.

I will contact you separately to assist you further.

Thank you for bringing this to our attention.

Regards,

Julian

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great quality, great service

I've used Mylands a number of times now and can only say the speed of delivery and quality of packaging has been top drawer. The paint covers beautifully and I find I never need a 3rd coat, even if going from colour extremes.

Keep up the great work!

14 de fevereiro de 2026
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Hi,

Thank you so much for your 5-star review!

We’re delighted to hear that you’ve had a great experience with us.

It’s wonderful to know that our speedy delivery and careful packaging have met your expectations — and even better to hear how beautifully the paint has performed for you.

Thank you again for your continued support and for taking the time to share your experience.

We look forward to helping with your next project!

Best wishes,

Julian

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

If it ever arrives, I'll update this

I only ordered samples from this company, and thankfully my losses are minimal for this reason. I will not order anything more.

Unlike their peers, Mylands charges to deliver every sample; by contrast, Farrow & Ball delivery is free for every sample, Edward Bulmer offers free delivery with 2+ samples, etc. The delivery fee is relatively high, almost as much as the sample pot itself.

Considering this, the service is terrible. Day 5 and still no sample. If a little sample pot is this much trouble, God forbid I should order £200 worth of paint.

Spare yourself the anxiety (and money) and just get a colour match at B&Q.

If the sample ever arrives, I'll update this to add a star.

Update: Mylands processed a refund, though their claim DPD tried to contact me is untrue. Only they did. A week later, today, DPD show up at my door with the parcel (so there was no address issue, which I knew), which I refuse (so as to return to sender) as the refund has already been processed. What do they do? Leave it at a local parcel shop! Unbelievably bad (especially when paying for the privilege).

Added a star for at least processing the refund quickly.

5 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Hi Anne,

Thank you for taking the time to share your feedback.

Your order was despatched promptly, we did reply to your email within minutes when you contacted us, we did try calling you to assist you with your issue, and we were unable to get through.

We investigated the issue with your delivery, and we confirmed that your order was sitting with DPD because the delivery address provided for the order could not be found, and DPD have tried to contact you by email and SMS without a response from your end.

I can also confirm that the order has now been refunded.

I am very sorry that you didn't have the positive experience that our customers always have.

Regards,

Julian

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

This is seriously good paint

This is seriously good paint. I bought enough for two coats but having now put up the primer and one coat of paint it feels like job done. Worth it for the price. Delivery was quick - quoted 2-3 business days and had it delivered the next day. Highly recommended!

23 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Thank you so much for taking the time to leave such a great review.

We’re delighted to hear that the paint performed so well and that one coat over primer gave you the finish you were hoping for.

It’s also great to know the delivery exceeded your expectations.

Thanks again for the recommendation.

Mylands

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent all round service

Excellent all round service

5 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Thank you so much for your lovely review!

We’re delighted to hear that you experienced excellent all-round service. Our team works hard to provide the best support and we truly appreciate you taking the time to share your feedback.

If you need anything at all in the future, we’re always here to help.

Regards,

Mylands

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

QD kitchen and bathroom varnish unfortunately not fit for kitchen worktop

I used the QD kitchen and worktop oil on the advice of customer services for my hardwood vintage worktops.
I was advised at the time that the varnish was not fully heatproof so I bought a marble chopping board to put hot dishes etc on. The finished result was absolutely beautiful and I was initially pleased however unfortunately the worktop blistered badly when a visitor put cup of tea down momentarily on it. I am now faced with having to re-sand and revarnish my entire kitchen wortops (with a different brand) as the product is not atall fit for purpose.

28 de novembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Hi Fenella,

Thank you for your review.

We’re very sorry to hear about your experience and understand how disappointing this must be, especially after the care you took to protect your worktops.

Our varnish is designed to be heat-resistant to everyday use, but it is not fully heatproof, which is why our team advised using protective barriers for hot items. That said, a brief contact from a hot drink should not normally cause blistering, so this is certainly not the result we would expect.

We genuinely appreciate your feedback, as it helps us improve both our products and the advice we provide, and we’re sorry that this experience fell short of your expectations.

Kind regards,

Mylands

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great experience with Gemma and Mylands

We have had a fantastic experience using Myland's colour consultancy service. Gemma is amazing & nailed all of the colour choices, listening to our needs and working together to make sure everything was correct. And actually really caring about the end result, which is massively appreciated. Completely takes all the stress out of a tricky process. I look forward to working together again :)

1 de novembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Thank you so much for your 5-star review!

We’re thrilled to hear that you had such a fantastic experience with our Colour Consultancy Service. Gemma will be over the moon to know she helped bring your vision to life and made the whole process enjoyable and stress-free.

We always want our customers to feel supported and confident in their choices, so it’s amazing to hear how much you appreciated the care and collaboration involved. We can’t wait to work with you again on your next project!

Warmest thanks,
Mylands

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Such beautiful paint

Easy to order and arrived fast. It's such beautiful paint and has transformed our previously very tired and shabby hall and landing.

22 de novembro de 2025
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Thank you for the lovely 5-star review!

We’re so pleased to hear that ordering was easy and your paint arrived quickly. It’s wonderful to know that Mylands paint has helped transform your hall and landing — bringing tired spaces back to life is what we love most!

If you need any help with future projects, we’re always here and happy to assist.

Thanks again for choosing Mylands! ✨

Mylands

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Can’t thank Gemma enough for the colour…

Can’t thank Gemma enough for the colour consultancy - I’d painted myself into a figurative and literal corner and she was able to give me a handful of options, all of which would have worked beautifully! And just a word of note for anyone contemplating it - copying Mylands colours is an expensive mistake, I tried it and gosh what a waste of time and money. I get now that you’re paying for pigments and a depth of colour that you just can’t mimic with a cheaper emulsion copy. Now I LOVE the colours I’ve chosen, and the process of getting there with Gemma - like having a really knowledgeable friend hold your hand through the process!

21 de novembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Thank you so much for your 5-star review! We’re delighted to hear how much Gemma was able to help — navigating colour decisions can definitely feel like a tricky corner at times, so it’s wonderful that her guidance made the experience enjoyable and brought you to colours you truly love.

We really appreciate your kind words about the quality of our paint too. The richness and depth of Mylands colours come from the high-quality pigments we use, and we’re thrilled that you can see and feel the difference in your home.

It means a lot to hear that the process felt like working with a knowledgeable friend — that’s exactly the level of care we strive to deliver. We hope you enjoy your beautiful new colours every day, and we’re always here whenever you’re ready for the next project!

Warmest wishes,

Mylands

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great paint dispatched fast informative…

Great paint dispatched fast informative and easy communication

20 de novembro de 2025
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Hello Diane,

Thank you for your 5 star review on Trustpilot!

It means the world to us to know that you are happy with your products and services.

We are always here to help.

Mylands

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Quick efficient and lovely products

Mylands are very easy to deal with. Delivery is quick within a couple of days.
Also the quality of paint is very good and I recommend their products.

18 de novembro de 2025
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

We truly appreciate your 5-star rating! It's fantastic to know our products lived up to your expectations.
Thank you for choosing Mylands.
Mylands

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Ordered paint chip cards and came…

Ordered paint chip cards and came within a couple of days. Beautiful colours in and good quality brochures.

10 de novembro de 2025
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Thank you for taking the time to leave us a 5-star review. We're thrilled to know you're happy with your Mylands brochures!
Mylands

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent service

Excellent service. Ordered paint charts (completely free of charge) very late one afternoon and they arrived the following day. Plus their paint is beautiful to work with. Applies like 'old school' oil eggshell unlike many other water based paints but obviously very environmentally friendly. Much appreciated!

6 de novembro de 2025
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Thank you for your 5-star review!
Our team works hard to produce paints with beautiful depth and durability, so it’s wonderful to hear they’ve delivered for you.
Mylands

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great experience

Great experience , speedy responses from the sales team. Easy to order and it arrived very quickly. The quality of paint is exceptional. Highly recommend it .

22 de junho de 2025
logotipo da Mylands

Resposta da Mylands

Thank you for the wonderful 5-star review! We’re delighted Mylands helped bring your project to life. Enjoy your beautifully refreshed space!
Mylands

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais