Pinnaclewarranties Avaliações 

163
•
O TrustScore é 4 de um total de 5

3,8

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I would like to encourage customers to research other warranty company’s that offer better services and cover. Most importantly I was encouraged to take Pinnacle warranty by the Dealership when I p... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Just purchased an Audi A6 and have 15 months warranty cover with pinnacle. They called me up to make sure I understood the cover and were clear and concise in their explanation. Hopefully wont be requ... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I had just registered with Pinnacle Warranties, just twoday later i received a call from a Lady to inquire if I have received my documents. She went through with me and explained the terms and cond... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I was impressed to get a very friendly customer service call a few days after I had taken out a warranty with Pinnacle. It seemed to be a far more 'human' experience than I have experienced with most... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Seguradora de Automóvel

Escrito pela empresa

Manufacturer standard levels of protection and Roadside Rescue included. Industry leading claims service and same day payment. State of the art dealer portal and customer app for full control of registration, renewal and claim processing.


Informações de contato

3,8

Muito Bom

O TrustScore é 4 de um total de 5

163 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Pede aos clientes que avaliem

Esta empresa convida seus clientes a deixarem avaliações, sejam elas positivas ou negativas

Respondeu a 83% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 48 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

3,8

Todas as avaliações

(163)

101 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Worst company ever

Worst company ever, took my vechile away to repair it,came back half repaired and damaged alloys broke key cover , left bolts out of wheel arch, 6 months later still trying to get it repaired ,work shop manager never in or manager never in and told they wilm ring you back, never here from them, my advice is stay well clear , I would give them -10 stars if it were possible, this is ongoing from november 25

22 de novembro de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Absolutely rubbish warranty…

Absolutely rubbish warranty company.promised things through the process by people that were not the truth! They only have 1 trusted garage and you are not aloud to take the car elsewhere , baring in mind this garage is 2 hours away from me and my car is not drivable. Customer service is absolutely terrible and money has been wasted i will not get back. i do not recommend this company at all, waste of time and money.

9 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good morning Lily,

Thank you for your feedback. We are sorry you feel this way.

Your claim was personally handled by our Claims Director, who went above and beyond to assist and provide available options throughout the process. While we understand the approved repairer was not convenient for you, this was explained in line with the agreement terms.

Ultimately, you decided not to proceed with the claim despite the support offered. We are still happy to offer assistance within the remainder of your warranty agreement.

Kind regards,
Pinnacle Warranties

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Peace of mind.

A pinnacle warranty is good to have for peace of mind, you are covered just incase the worst happens.

13 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good afternoon Steve G,
Thank you for taking the time to leave us a review!
We are so pleased to hear that you are happy with your warranty agreement.
Happy motoring,
Kind regards,
Pinnacle Warranties

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great service

Great service, excellent company. Highly recommend.

5 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good morning Chloe,
Thank you for your 5 star review!
We are really pleased you are happy with the service you received.
Happy motoring!
Kind regards,
Pinnacle Warranties

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Avoid at all costs!

Avoid at all costs! This company refuse to deal with local repairers, despite what they say. They demanded that I take my vehicle (with a faulty gearbox) on a 1.5 hour drive to Norfolk to get it diagnosed by someone else, despite it being already diagnosed by a local VW specialist, with the repair process being specified by VW themselves. Gave me the option of it being recovered there at my own expense and being without a vehicle for a few weeks, when the local specialist can do the repair in one day and I can keep the vehicle in the meantime. Their warranties aren't worth the paper they're written on.

Update: They seem to be proud of the fact that they are taking my vehicle away to be repaired. The big selling point of the warranty is that this shouldn't be necessary and that you can use a local repairer of your choice. This isn't true! Had they used my choice of repairer, I would have 1 day without my vehicle, as opposed to the 2 weeks I'll likely be without it now. Saving a few pounds means more to them than the customer experience. Don't use them, don't trust them.

For clarity, they didn't even offer an alternative local repairer, they insisted I use one almost SEVENTY MILES away.

19 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good morning Tom,

Thank you for taking the time to leave us a review. We are sorry to hear of your disappointment regarding your experience.

For clarity, both ourselves and the supplying dealership have been working together to arrange an alternative solution for you and arrangements have now been made for the vehicle to be collected on the 27th so that the necessary repairs can commence. We understand you have already been made aware of these arrangements directly.

We appreciate that vehicle issues can be frustrating and inconvenient, however we hope this demonstrates our commitment to assisting in resolving the matter as quickly as possible alongside the dealership.

Should you require any further assistance in the meantime, please do not hesitate to contact us directly.

Kind regards,
Pinnacle Warranties

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Purchased my daughter’s first car from…

Purchased my daughter’s first car from here. Service was great from Ben. Would definitely recommend

9 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Thank you for your lovely review!

We’re so pleased to hear your daughter’s first car purchase was a great experience.

Ben will be delighted to hear your kind feedback.

We really appreciate your recommendation and wish your daughter many happy and safe miles in her new car!

Kind Regards,
The Pinnacle Warranties Team.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Do not touch this warranty company

Do not touch this warranty company. I had a gearbox issue and they told me to take it to any garage to get a diagnosis. They then refused to pay for that. The quote was £1500. They agreed the problem was covered but told me I had to take it to their nominated garage - in Norfolk! I live in Northants! They told me I had to cover the cost of getting the car there - over 90 miles away!!!
The car was undriveable so the cost to get it there was around £400!
They then said I could get it done somewhere closer to me, but they would only pay £641 towards it. They would not discuss it and I had no choice but to accept the £641 against the bill. Not only did they pay less than half of the bill, they refused to pay the £120 diagnosis fee WHICH THEY TOLD ME TO DO!!!!!!!
I eventually got the car done for £1350 plus the £120 which means I am approx £800 out of pocket.
A disgrace of a company!!!!!

6 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Chantel was very professional and…

Chantel was very professional and ensured a smooth renewal of our warranty. Happy to recommend. Thank you.

27 de abril de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good afternoon John,

Thank you for taking the time to leave your review.

We’re pleased to hear that Chantel provided a professional service and helped ensure a smooth warranty renewal process.

We really appreciate your recommendation and your kind words. If you need any further assistance in the future, please don’t hesitate to get in touch.

Kind Regards,
The Pinnacle Warranties Team.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

We will be renewing!

Our claim was dealt with very efficiently. We will be renewing for sure - thank you!

12 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good morning,

Thank you for your lovely feedback! We're delighted to hear that your claim was handled efficiently and that you’ve had a positive experience with us.

It means a lot to know you’ll be renewing, and we really appreciate your continued trust. If there’s ever anything you need, we’re always here to help. Thank you again!

Kind regards,
Pinnacle Warranties Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Thank you so much! I had a great experience where my claim…

I had a great experience where my claim was paid out very quickly and the team were all so helpful. I highly recommend them to anyone I talk to. Thank you!

2 de abril de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good morning,

Thank you so much for your kind words! We're really pleased to hear that you had a great experience and that your claim was handled quickly. Our team works hard to provide helpful and efficient support, so it's wonderful to know that came through.

We truly appreciate your recommendation and your trust in us. If you ever need anything in the future, we're always here to help!

Kind regards,
Pinnacle Warranties Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Do not use!

Do not give this company any money for a warranty. They are a joke warranty company with many restrictions, limitations and supposed terms and conditions they don't even have in writing.

29 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good afternoon,

We’re sorry to hear that you’re unhappy with your experience and appreciate the opportunity to clarify the situation.

In this case, you contacted us to request vehicle recovery. Unfortunately, your roadside assistance cover had not been activated within the required 7-day activation period, which meant we were unable to arrange recovery under the terms of the agreement.

That said, we did not simply turn you away. As explained, we are able to consider a contribution toward your recovery costs as part of a valid claim. Once we receive the necessary claim information and supporting documents, we are more than happy to review this and assess what we can contribute.

We understand this may be frustrating, but our terms and activation requirements are in place to ensure fair and consistent cover for all customers. If you would like to proceed with your claim, please get in touch with our team and we’ll be glad to assist further.

Kind regards,
The Pinnacle Warranties Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

rarely leave reviews but need to make other people aware

rarely leave reviews, but I feel like people need to be warned about my experience with Pinnacle Warranties.

I’ve had two major mechanical failures on my vehicle—a timing chain failure before 60,000 miles and a turbo failure at around 70,000 miles. Both of these are serious issues that you would reasonably expect a warranty to cover.

However, both claims were rejected.

The reason given each time? “Wear and tear.”

This makes absolutely no sense. A timing chain failing before 60,000 miles is not normal wear and tear, and neither is a turbo failing at 70,000 miles—especially when the car has been properly maintained. I’ve already raised these points with them multiple times, but they’ve been completely ignored.
Both garages agreed it is not down to wear and tear the vehicle had full service history and happened due to parts of the car failing (looking into this further they are common faults for this particular model of car and is not down to wear and tear but due to mechanical failure .

What’s most frustrating is that this is exactly why you take out a warranty in the first place—to protect yourself from costly, unexpected mechanical failures. Yet it seems that no matter what it is they simply refuse to pay out and put everything down to “wear and tear”

In my experience, this warranty has been a complete waste of money. Based on how my claims were handled, it feels like they will find any reason not to cover repairs, no matter how valid the claim is.

I would strongly advise others to think very carefully before purchasing a policy with them.

Update in response to pinnacle warranties response >>>>
This response is not correct and does not reflect what actually happened.

On both occasions, the vehicle suffered a sudden mechanical failure, and on both occasions my claims were rejected and incorrectly classified as “wear and tear.”

You state that the most recent failure was due to an internal seal and therefore not covered. However, the seal was not the actual issue requiring repair — it led to a sudden mechanical failure which left the vehicle inoperable. Your own policy states that you cover sudden mechanical failure, which is exactly what occurred.

This was not wear and tear. A timing chain failed at under 60,000 miles, which is widely recognised as a lifetime component and should not fail at such low mileage. The turbo also failed at around 70,000 miles. Both of these were sudden failures, not gradual wear and tear.

It is unreasonable to repeatedly reject claims by labelling them as “wear and tear,” while ignoring the fact that both incidents involved sudden mechanical failure of the vehicle.

23 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good morning Chloe,

We’re sorry to hear that you’re unhappy with the outcome of your warranty claim.

We understand you’ve already received a response from our Complaints Department whom have explained the outcome in detail, but we hope this helps to provide further clarity.

Your warranty is designed to cover sudden or unforeseen mechanical or electrical failures that render a component inoperable. Following assessment, your chosen repairer confirmed that the point of failure was due to an internal seal. As this cause of failure does not fall within the terms of the agreement, we were unfortunately unable to approve the claim on this occasion.

We appreciate this may be disappointing and thank you for taking the time to share your feedback.

Kind regards,
Pinnacle Warranties

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

To be honest...

To be honest, I was unsure about these warranties, would they pay out etc? Well I needed them and they did, no fuss and sorted the payment out for the repairs quickly, I even renewed with them because of this.
Although I haven't needed to claim this year, I'm sure I'd get the same service.

18 de março de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

They will find a reason not to cover…

They will find a reason not to cover you, you might aswell save your money to pay for any repairs.

13 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good morning Joe Pick,

We are sorry to hear that you are unhappy with the outcome of the warranty claim submitted on your vehicle.

For clarity, the information provided by the garage stated:

Nearside Front Lower Suspension arm pin or bush worn but not resulting in excessive movement.

Offside Front Lower Suspension arm pin or bush worn but not resulting in excessive movement.

They also advised that this issue was identified during a vehicle health check. As the warranty is in place to cover sudden mechanical failure, and not items that are identified during routine inspections or vehicle health checks, we were unfortunately unable to proceed with the claim on this occasion.

We apologise for any disappointment this may have caused and appreciate your understanding.

Kind regards,
Pinnacle Warranties

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

customer service is top tier

customer service is top tier, my claim was handled fast, efficient and swiftly, everything was explained in good detail, I cannot fault the team one bit or the process they have. AMAZING

5 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good afternoon Demi,
Thank you for your kind review.

We are delighted to hear that your claim was handled quickly and efficiently, and that everything was explained clearly throughout the process.

Providing a smooth and straightforward experience for our customers is very important to us, so it is great to know the team was able to assist you so well.

Your feedback is greatly appreciated, and we are glad we could help.

Kind Regards,
The pinnacle Warranties Team.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Absolutely brilliant dealt with the…

Absolutely brilliant dealt with the matter fast and with no issues Highly recommend

2 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good morning Craig,

Thank you for much for your feedback and your positive words.

We’re really pleased to hear that everything was dealt with quickly and without any issues. Providing a smooth and efficient service for our customers is always our priority, so it’s great to know we were able to help. We really appreciate your recommendation and thank you for taking the time to share your feedback.

Kind regards,
The Pinnacle Warranties Team.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Pleased

Very happy with the service, thanmyou so much

21 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good morning Lindsey,

Thank you very much for your kind feedback.

We are delighted to hear that you were very happy with the service provided. Your comments are greatly appreciated and mean a great deal to our team.

Kind Regards,
The Pinnacle Warranties Team.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

A Pinnacle warranty was an expensive mistake.

Pinnacle Warranties turned down my claim. That’s the nature of warranties - some things are covered, some things aren’t. What I’m unhappy about is that they didn’t even submit my claim to their engineering department to be assessed until they had made me take it to the garage THREE times for diagnostics. Which means I’m now going to be charged for three visits when they had enough information from the first visit to determine the repair wasn’t covered. As it wasn’t even a major claim, that means I’ll be paying almost twice what I would have had to if they hadn’t been involved. Their communication was awful as well. I had to keep chasing them and most of the time I only knew what was going on because the garage updated me. I would strongly advise avoiding this company

9 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good morning Helen Chen,

Thank you for taking the time to express your concerns regarding the assessment process for the claim submitted on your vehicle.

On 29/01/2026, we received the itemised quotation and responded requesting further information required to proceed with our assessment.
On 06/02/2026, we received a response however, some of the requested information was missing and was therefore requested again.
On 09/02/2026, we received all the information originally requested on 29/01/2026.

While we understand and appreciate the frustration that can arise when issues occur with your vehicle, we do require sufficient supporting evidence in order to complete our assessment accurately and fairly.

We hope the above provides clarity regarding the timeline and requirements of your claim.

Kind regards,
Pinnacle Warranties

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

3 year warranty

I recently took out a 3 year warranty. The customer service team were very helpful & easy to do. Thanks.
Danny B.

2 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Pinnaclewarranties

Resposta da Pinnaclewarranties

Good morning,

Thank you for your kind review.

We’re so pleased to hear that you found the process of taking out your 3-year warranty easy and that our customer service team were helpful. We truly appreciate your feedback and your support.

Kind Regards,
The Pinnacle Warranties Team.

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais