Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

J’ai eu un soucis de ne plus avoir d’assistance électrique avec le vélo ! Swapfiets à changer le vélo sans aucune difficulté et on inverser les commandes comme je le souhaitais, très bon accueil ! L... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Equipe très compétente. Un service efficace avec le sourire, toujours agréable et toujours de bon conseil. Mon vélo à directement été remplacé par un tout fraichement entretenu ! Toujours super de pas... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Ik vraag me af hoe ze bij Swap aan dat fantastisch personeel geraken. Dat zijn zo harde werkers, altijd vriendelijk. Het is echt uitzonderlijk op die manier geholpen te worden. Ik ben altijd vrolijk... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I just had a flat tire on a rainy Wednesday, going home from work. Logically, I,m not able to get home in this condition so I call the helpcenter. They just told me the earliest appointment is on Sat... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Locadora de Bicicletas

Escrito pela empresa

The smart bike membership | Free repairs - anytime, anywhere | Making cities more liveable


Informações de contato

4,1

Muito Bom

O TrustScore é 4 de um total de 5

205 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Respondeu a 100% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 1 semana

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Snelle hulp

Snelle hulp, vriendelijk personeel, makkelijk afsprakensysteem

20 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hoi!

Bedankt voor je geweldige review.

Wat fijn om te horen dat je zo tevreden bent over de snelle hulp, ons vriendelijke team en het makkelijke afsprakensysteem. Dat is precies de vlotte service die we je willen bieden!

Veel fietsplezier.
Team Swapfiets

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Er is altijd iets me die fietsen 🙄 hoe…

Er is altijd iets me die fietsen 🙄 hoe veel keer zijn ze al iets moeten repareren! In die 4 jaar da ik klant ben heb ik al 5 verschillende fietsen gehad!!😡 maand geleden nog eens een andere gehad. En weer iets me de batterij! Nummer 6 nu? Totaal geen 82 euro in de maand waard!! 😡

22 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hi Daphne,

Wat ontzettend vervelend dat je weer problemen ervaart, zeker zo snel na je laatste wissel. We begrijpen je frustratie volkomen; voor dat maandbedrag mag je absoluut een betrouwbare fiets verwachten.

Hoewel het swappen van een fiets de kern van onze service is om je bij een defect snel weer op weg te helpen, is het natuurlijk niet de bedoeling dat je hierdoor van het ene in het andere probleem rolt, zoals nu met de batterij.

We willen dit graag voor je oplossen. Neem alsjeblieft direct contact met ons op, zodat we ervoor kunnen zorgen dat je een vervangende fiets en batterij krijgt die goed gecheckt zijn.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Groetjes.
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The service was very good

The service was very good. Appointment was easy and handled well. Their customer care was helpful too.

20 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hi Sayan,

Thank you for your wonderful review!

We are thrilled to hear that booking your appointment was easy and that both our shop team and customer care provided you with great service.

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

website was easy to understand and…

website was easy to understand and easily order a bike, when picking up the bike staff was kind and informative, everything was on time

4 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hi Gulsim,

Thank you for your review!

We are glad to hear that you found the website easy to use and the ordering process smooth. It is great to know that our staff was kind and informative during pick-up, and that everything ran on schedule.

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent service (friendly and…

Excellent service (friendly and efficient)
100% recommend

2 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hi Gauthier,

Thank you for the recommendation!

We are happy to hear that you experienced our service as friendly and efficient. That is exactly what we strive for.

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Prima zoals als altijd!

5 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hoi Sofie,

Bedankt voor je review.

Fijn om te horen dat alles weer naar wens was, precies zoals je van ons gewend bent.

Veel fietsplezier.
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Snel geholpen ook al had ik geen…

Snel geholpen ook al had ik geen afspraak. Had m’n fiets echt nodig en ze hebben ‘m gelijk vervangen.

30 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hi Johanna,

Bedankt voor je review.

Wat fijn dat we je, ondanks dat er geen afspraak was, toch direct weer op weg konden helpen. We begrijpen dat je niet zonder fiets kunt!

Veel fietsplezier.
Team Swapfiets

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Administratieve wanorde, geen klantenservice en misbruik van incasso

Swapfiets presenteert zich als een modern en klantvriendelijk bedrijf, maar de realiteit is het tegenovergestelde.

Gedurende mijn contract heb ik herhaaldelijk gevraagd om correcte facturen, omdat betaalverzoeken administratief onbruikbaar zijn voor een bedrijf.

Door deze aanhoudende problemen heb ik mijn contract correct stopgezet en hierover een uitgebreide klacht gestuurd. Op geen enkel moment kreeg ik hierop een reactie. Geen bevestiging, geen uitleg, geen oplossing. Volledige radiostilte.

De fiets terugbrengen bleek eveneens een farce: meerdere pogingen gedaan, niemand aanwezig, telefoon wordt niet opgenomen. Uiteindelijk heb ik de fiets noodgedwongen voor hun locatie in Antwerpen achtergelaten en de sleutel in de brievenbus gedeponeerd, wat ik ook netjes heb gemeld.

En dan het toppunt: zes maanden later ontvang ik plots een mail via incasso voor zogenaamde “achterstallige betalingen”, inclusief bedragen voor een periode die zelfs ná het einde van mijn contract valt. Dat is niet alleen administratief onbekwaam, maar voelt ronduit intimiderend.

Samengevat:

Geen facturen

Geen bereikbare klantenservice

Geen reactie op klachten

Wel incasso’s sturen

Betalingen eisen buiten contractperiode

Dit getuigt van een structureel probleem binnen het bedrijf. Swapfiets lijkt vooral goed in geld innen, maar totaal ongeschikt om basisverantwoordelijkheid tegenover klanten op te nemen. Ik raad dit bedrijf ten stelligste af.

27 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Beste Sander,

Bedankt voor je review. We vinden het erg vervelend dat jouw ervaring zo negatief is geweest, maar we herkennen ons niet in het beeld dat je schetst dat we nooit gereageerd zouden hebben.

Uit onze administratie blijkt dat we je meermaals (o.a. op 9 mei en 15 juli) bericht hebben gestuurd met uitleg over de facturen en dat deze als bijlage zijn meegezonden. Daarnaast zijn facturen altijd te downloaden via je account in de app.

Wat betreft het inleveren: we werken met afspraken om te garanderen dat er iemand aanwezig is om de fiets in ontvangst te nemen. Omdat de fiets zonder afspraak buiten is achtergelaten, is de afhandeling helaas niet volgens de standaardprocedure verlopen.

Op onze laatste e-mail van 30 juli, waarin we vroegen welke specifieke factuur je nog miste zodat we je konden helpen, hebben we helaas geen reactie meer ontvangen.

We willen dit graag alsnog netjes met je oplossen. Neem contact op met onze klantenservice, dan kijken we ernaar.

Vriendelijke groet,
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Reliable and good service

Reliable and good service. Brussels customer here, and both their mobile technicians who that can be scheduled as well as their workshop staff in Ixelles is friendly and quick to prop me up with a better bike than before.

Swapfiets are kind of heavy and no race bikes, but they are good for me and the city biking I do.

21 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hi Jørn,

Thank you for the detailed review!

We are happy to hear that our Brussels team, both the mobile technicians and the crew in Bruxelles, has been taking good care of you. You are absolutely right: our bikes are built for city durability and sturdiness rather than racing speed, so it is great to hear they suit your city biking needs perfectly.

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Goed en snel geholpen

Goed en snel geholpen. Vriendelijke bediening

24 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hoi!

Bedankt voor de 5 sterren.

Goed, snel en vriendelijk – dat is precies waar we voor gaan. Fijn dat je tevreden bent met de service.

Veel fietsplezier.
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Op 9 minuten was mijn Swapfiets gratis…

Op 9 minuten was mijn Swapfiets gratis hersteld. Wat een luxe.

21 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hoi Pauline,

Bedankt voor je review.

9 minuten, dat is bijna een Formule 1-pitstop! Fijn dat je zo snel en kosteloos weer op weg was. Dat is precies de 'luxe' en service die we je willen bieden.

Veel fietsplezier.
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Friendly and quick service

Friendly and quick service

15 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hi Pinja,

Thank you!

We are happy to hear that you experienced friendly and quick service.

Enjoy the ride.
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

beste service ever!

7 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hoi Greg,

Wat een groot compliment, dankjewel! Daar doen we het voor.

Veel fietsplezier.
Team Swapfiets

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Winteronderhoud: zeer goed

Ik maakte een afspraak voor een winteronderhoud. Ik werd meteen geholpen. Ze trokken zelfstandig hun plan, en deden wat extra herstel op basis van mijn feedback. Ze waren vriendelijk en ik kreeg een koekje tijdens het wachten. Dat alles is inbegrepen in de gewone huurprijs. De remmen zijn zeer krachtig afgestemd, wat ik graag heb. Lekker veilig.

26 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hoi Jeroen,

Bedankt voor je uitgebreide review.

Wat fijn dat het winteronderhoud zo soepel verliep en dat we meteen wat extra punten konden aanpakken op basis van je feedback. Een koekje maakt het wachten natuurlijk altijd wat aangenamer! Goed om te horen dat je blij bent met de krachtige remmen en dat je je weer veilig voelt op de weg.

Veel fietsplezier.
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

heel goede service

26 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hoi Jacob,

Bedankt voor je review.

Fijn om te horen dat je tevreden bent met de service.

Veel fietsplezier.
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Efficiency and friendliness

Cool team !!

22 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hi Adam,

Thanks for your review.

I'll definitely be passing this one on to he guys and gals that work like crazy to give everyone the fantastic service they have come to expect of us. And I agree, they really are a cool bunch of people.

Your Swapfiets Team.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Top ervaring!

18 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hoi Hawa!

Bedankt voor je positieve beoordeling.

Wat fijn om te horen dat je ervaring top is, daar doen we het voor!

Veel fietsplezier.
Team Swapfiets

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Dishonest staff and very rude support…

Dishonest staff and very rude support team. Be careful of Swapfiets. Your staff deliberately mislead in order to profiteer out of signing new contracts. On cancellation of the contract you accept the bike back immediately even when you enforce a month notice period. So even without the bike you still have to charge a client for a bike already being rented out to someone else. Don't you find that as cheating clients. Very easy to sign up at the end you always always lose your money €80 or more.

18 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hi Justice,

As we mentioned in our reply to your previous review regarding this same matter, the one-month notice period is a standard part of our terms and conditions that is agreed to upon sign-up.

While you are welcome to return the bike earlier than your contract end date for your own convenience, the subscription charges remain applicable until the notice period expires. Our staff aims to be transparent about these conditions, and we are sorry to hear that you feel misled, but we must stick to the agreed terms.

Kind regards,
Team Swapfiets

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

The worst service I have had to deal…

The worst service I have had to deal with. Very rude customer support team. There are hidden costs in the contract. I gave them back the bicycle a month ago and they still want to charge me 80 euros an extra month for a bike they already have. Day light robbery.

17 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hi Justice,

Thank you for your feedback.

We are sorry to hear that you felt our customer support team was rude. It was certainly not our intention; we simply wanted to explain the applicable cancellation policy to you.

As stated in our terms and conditions, we operate with a one-month notice period. We apologize if this was not clear, but these are the terms agreed upon when starting the subscription. This is why you were charged for the final month, even though you returned the bike earlier.

We hope this clarifies the situation. If you have any further questions, feel free to reach out to us again.

Kind regards,
Team Swapfiets

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Super service voor de wintercheck

Ze hebben de fiets bekeken en in plaats van mij hier gewoon zo lang te hebben staan wachten hebben ze mij een andere gegeven zodat ik toch nog snel terug op de weg was. Eigenlijk was de service wel gewoon echt top.

16 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Swapfiets België

Resposta da Swapfiets België

Hi,

Bedankt voor je positieve review.

Wat fijn om te horen dat je onze service als top hebt ervaren. Het is precies onze bedoeling om je zo snel mogelijk weer mobiel te maken, dus we zijn blij dat het direct omruilen van de fiets daarvoor de juiste oplossing was.

Veel fietsplezier.
Team Swapfiets

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

As empresas podem solicitar avaliações enviando convites automáticos. Se classificadas como "verificada", significa que as experiências são verdadeiras.

Saiba mais sobre outros tipos de avaliações.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais