Velvetavenueus Avaliações 

15
•
O TrustScore é 2 de um total de 5

2,0

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

2,0

Ruim

O TrustScore é 2 de um total de 5

15 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 100% das avaliações negativas

Normalmente leva mais de 1 mês para responder

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

2,0

Todas as avaliações

(15)

14 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação

Nós verificamos as avaliações

As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

If I could give 0 stars

If I could give 0 stars, I would.

The dress I received was extremely poor quality and significantly oversized. I am not an extremely skinny or very small person, but the dress was so oversized that it was completely unwearable. The material, construction, fit, and overall appearance were also very disappointing and did not match what I expected from the website.

I contacted customer service because of these quality issues and requested a full refund. Instead of allowing me to return the dress for a full refund, they repeatedly offered only a partial refund, eventually offering 40%, while refusing to accept the return.

This was not simply a case of me changing my mind or not liking the dress. The actual quality and fit were the problem. I also did not appreciate how my concerns were handled by customer service.

Very disappointed with both the product and the return policy. I would not purchase from this company again.

11 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

If I I could give this place a negative star rating…

If I I could give this place a negative star I would. Their return policy is a total scam. They say their are no returns allows for sale items, but almost every item is marked as being on a discount? Also, there was an item is my order that I clearly paid full price for, I sent them a screenshot of what it displayed on their site + what I paid and they still insisted it was on sale and would not clarify further. Something is super sketchy about this business.

15 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for taking the time to share your concerns. We're sorry to hear that your experience with our return process left you feeling frustrated.

We understand how important clear return policies are, and we appreciate your feedback regarding how sale pricing and return eligibility are communicated. We continuously review our policies and customer communications to make the shopping experience as transparent as possible.

Our support team aims to work with every customer to find an appropriate resolution, and we're sorry that your experience did not meet your expectations.

Kind regards,
Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Buyer beware

Buyer beware. THIS STORE IS A SCAM. The quality is poor. Notice that everything is marked “sale” - so guess what that means? No returns. No refunds. You will be left with a cheap rag. Shop somewhere else.

10 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that you were disappointed with the quality of your purchase and found our return policy frustrating.

We understand that customers expect their items to meet the descriptions and expectations set by our product listings. Your comments regarding product quality and return options are important to us, and we've shared them with our team for review.

We always aim to provide helpful customer support and fair solutions whenever possible. We're sorry that your experience left you feeling this way.

Kind regards,
Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Product did not match size measurements…

Product did not match size measurements listed on website-dress came in significantly larger than measurements listed. When contacted Customer Service via email for a refund-will not refund. Offered a 15% refund-even though website states 30 day return policy. Do not purchase from this website-plenty of other options out there-buyer beware!!

25 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We're truly sorry that the dress did not fit as expected and that the resolution offered was disappointing.

We understand how frustrating it is when sizing differs from the measurements provided, and we take feedback regarding our size guides seriously.

Our team is continuously working to improve product information and help customers find the right fit. We appreciate you sharing your experience and regret that we weren't able to meet your expectations on this occasion.

Kind regards,
Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

If you need to return something they…

If you need to return something they ask that you pay shipping to Germany which is not what their return policy says at all. Return shipping is more than the item so basically they will scam you out of your money and make you email them at least 4 times about a return

4 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for sharing your feedback. We're sorry to hear that the return process was more difficult and costly than you anticipated.

We understand that international return shipping can be frustrating, particularly when an item doesn't meet expectations. We appreciate your comments regarding our return instructions and communication, as we're always looking for ways to make the process clearer and easier for our customers.

We're sorry that your experience with Velvet Avenue was disappointing, and we appreciate you taking the time to let us know.

Kind regards,
Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Terrible experience

Purchased two dresses. The quality in person compared to photos misrepresented. The dresses were crumpled in a bag and look used & dirty. Now the company says they don't do returns or refunds. The items took very long to arrive. Do NOT RECOMMEND

* read their response to complaint. To Velvet Avenue- I did reach out to your company and you did nothing. It a missed opportunity when your policy and customer service is useless.

27 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for taking the time to leave your review. We're genuinely sorry to hear that the dresses arrived in a condition that did not meet your expectations.

Receiving items that appear damaged, poorly presented, or different from what you anticipated is certainly disappointing. We take concerns about product quality and delivery seriously.

We'd appreciate the opportunity to look into your order and understand what happened. Please contact our support team with your order details so we can review your concerns and discuss the available options.

Kind regards,
Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

ALWAYS CHECK THE RETURN POLICY FIRST

ALWAYS CHECK THE RETURN POLICY FIRST. I do not like leaving negative reviews, but my experience shopping here was negative. I purchased a dress for the sale price of $64.99 and I received a dress that did not look like the photo. It looked like a cheaply made dupe of the dress in the photo. The company said it was final sale because it was a sale price, which is my fault completely for falling for this scam. The dress at best looked like it should cost no more than $20. They allowed me to get a partial refund and keep the dress. Wanna know the plot twist? THIS DRESS IS SOLD ON SHEIN FOR $29.28! Now I know where they get their clothes. They buy cheap off Shein and sell them on their website.

Moral of the story: please don’t be dumb like me and fall for scams. Read the return policy, look on TrustPilot, and check other stores for similar items.

31 de julho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for sharing your experience. We're sorry to hear that you were disappointed with the dress and that the return process was frustrating.

We understand your concerns regarding the product's appearance and the available resolution options. Our intention is always to help customers find a suitable solution, and we're sorry that the outcome did not meet your expectations.

We appreciate your feedback regarding our return policy and product presentation, and we'll continue working to make both clearer for our customers.

Kind regards,
Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Pass

The dresses are see through, poor quality fabric, not as described or pictured, and not wearable. They haggled about refund, will only refund %40. My advice is to go gather some toilet paper and scotch tape and make your own dress, save yourself some money.

20 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that the dress did not meet your expectations, particularly regarding the fabric, transparency, and overall quality.

We understand how disappointing it is when an item differs from what you anticipated. Your comments have been noted and will be shared with our team as we continue reviewing our product descriptions and quality standards.

We also regret that the resolution offered did not leave you feeling satisfied. We appreciate you taking the time to share your experience.

Kind regards,
Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

The item was so cheap looking.I emailed…

The item was so cheap looking.I emailed them 3 times per their instructions to either return or get a store credit and received NO RESPONSE. I would never order from this company again.And-I almost never post negative reviews as I am rarely so challenged about receiving customer service. Horrible

26 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We're truly sorry to hear that you were disappointed with your purchase and felt your concerns weren't properly addressed.

We understand how frustrating it is to reach out for assistance and not receive the response you expected. Providing timely and helpful customer support is important to us, and we regret that your experience fell short.

We'd appreciate another opportunity to review your case. Please contact our support team with your order details so we can look into your previous correspondence and see how we can assist.

Kind regards,
Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Poorly made garbage

The dress that I received did not look anything like the dress in the picture on their website. In fact, the dress was shown in a different fabric with different layers than the one I received. The one I received look like it had been sewn by a four year-old. The fabric look like a bedsheet, and it has no tags in it. The quality was so terribly poor. They said I cannot return it because it was a sale item and offered me 15% or 100% toward another dress. I would absolutely never buy another single thing from this company. China sham company. I should’ve done my homework beforehand. Do not buy from this company.

20 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for sharing your feedback. We're genuinely sorry that the dress you received did not meet your expectations in terms of appearance, fabric, and construction.

We understand how disappointing it is when a product differs from what you anticipated, and we take concerns regarding quality and presentation seriously.

We also regret that the resolution offered did not leave you feeling satisfied. Your comments have been shared with our team for review as we continue working to improve our products and customer experience.

Kind regards,
Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Do not shop here- unreliable delivery and unhelpful customer service

This was quite literally the worst experience I've ever had with an online retailer. I'm an avid online shopper and I have never ever written any sort of review for a company but I have to for this.

I ordered two wedding guest dresses on July 6th. The first one didn't arrived until August 2, which was after my weddings, annoying but all good, waiting until I receive the second one to return both. The second dress did not arrive with the first one even though the confirmation email said it should have. I contacted Customer Support and they said it will arrive separately. And now it's been 45 DAYS since my original order and the second dress STILL has not arrived. Customer Support keeps saying its coming but has no concrete ETA and further feedback, and confirmed they cannot issue any sort of refund before that.

I would definitely avoid shopping here. The worst delivery experience and customer service help I have received likely ever. Who knows if this dress will ever arrive and after my experience so far, I can't even imagine what the timeline for the refund will be.

20 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for taking the time to explain your experience. We're truly sorry for the frustration caused by the delays with your wedding guest dresses and the uncertainty surrounding your second order.

We understand how important timely delivery is, especially when ordering outfits for a special occasion. We also regret that our communication did not provide the clarity and reassurance you needed.

We'd like to look into the status of your outstanding order and review the previous correspondence with our support team. Please reach out to us directly with your order details so we can investigate and provide an update on the available next steps.

We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate you bringing these concerns to our attention.

Kind regards,
Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Just what expected

Just what expected, it arrived fast and on time for my event. Love the satin feeling of the dress and its also very comfortable

10 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you so much for your lovely review! We're delighted to hear that your dress arrived on time for your event and that you loved the satin feel and comfort.

We're so happy that your order was just what you expected. Thank you for choosing Velvet Avenue for your special occasion, and we hope you enjoy wearing your dress!

Warmly,

Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Buyers Beware

I am sorry to say that I have had a bad experience with this company. I ordered two dresses and one had a hole in it and the second one was oversized and I needed to return them. The fabric was very pretty however neither dress had tags of any sort. I emailed multiple times and called the company and did not receive any response.

8 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for taking the time to leave your feedback. We're truly sorry to hear about your experience.

Receiving an item with a defect and another that didn't fit as expected is certainly not the experience we want for our customers. We also apologize if you felt your attempts to contact us went unanswered.

We take quality concerns seriously, and we'd like the opportunity to look into what happened. If you could please reach out to us again with your order number—or check your spam/junk folder in case our replies were filtered—we'll be happy to review your case and work toward a fair resolution.

We appreciate your feedback and the kind words about the fabric, and we hope to have the chance to make things right.

Kind regards,

Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Do not trust their website reviews!

I was extremely disappointed with the dress I received because almost nothing about it matched the description on the website. The length was significantly shorter than advertised, and the material was completely different from what was described. The listing stated chiffon, but the fabric I received was thick, stiff, and uncomfortable. A neighbor of mine who is a seamstress even commented that it felt more like polyester broadcloth than chiffon.
The pattern is the only thing remotely similar to the photos online, but the cheap construction and heavy fabric completely take away from the look and feel shown in the pictures. I actually hoped the dress could be salvaged with alterations, but even a professional seamstress felt the quality of the material was the main issue.
What makes this especially disappointing is that the dress looks beautiful in the website photos, and other reviews made me feel confident ordering from this company. Unfortunately, the item I received was absolutely not the dress as described on the site. I would not have purchased it had the listing accurately represented the fabric, construction, and measurements.
The customer service was responsive at least. But definitely not willing to help other than offer an extremely small refund.

18 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi,

Thank you for sharing your feedback. We're truly sorry to hear that the dress didn't meet your expectations.

We understand how disappointing it is when a product isn't what you anticipated, and we appreciate you taking the time to explain your concerns. While we strive to present our products as accurately as possible through photos, descriptions, and sizing information, we recognize that expectations can sometimes differ from individual experiences.

We're glad to hear that our support team was responsive. Although we weren't able to offer the resolution you were hoping for, we did our best to provide available options in accordance with our policies.

Your comments about the fabric, fit, and product presentation are valuable, and we've shared them with our team for review. Customer feedback helps us improve both our product listings and overall shopping experience.

Thank you again for your honest feedback, and we wish you all the best.

Kind regards,

Velvet Avenue Support Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Buyer Beware

Buyer Beware; Do not purchase from the company. This company will not provide you a refund for a dress I paid full price. I purchased the floral satin midi dress for $89.99. I received it on May 17, 2026. I didn’t try it on because I could see it was not going to fit. I emailed the company the same day to get authorization to return the dress for a full refund.

Here is their response.
On May 18, 2026, at 6:20 AM, velvet avenue wrote:


Hi ,

I completely understand how disappointing it is when the sizing doesn’t feel right, especially when you’ve been looking forward to wearing the dress. I’m really sorry for the trouble.

Since this was a sale item, our policy doesn’t normally allow returns. That said, we don’t want you to feel stuck. As a small brand, we’re happy to make an exception so you have a solution:

✨ We can exchange the dress for the correct size (same style) if you’d like, you’d only need to cover the $6.99 standard shipping fee.
✨ Or, if you’d rather keep the current dress, we can arrange a 15% partial refund right away.

No need to return anything — whichever option works best for you, we’ll get it taken care of quickly.

These are the best options we can offer for your case, and I hope one of them works for you. Let me know what you’d prefer, and I’ll get it taken care of quickly.

Screenshot from our website for reference:

Warmly,
Support Team

I wrote back that I was unaware it was on sale since I paid $89.99 and now it is on sale for $59.99 and showing a 30 day return policy. Here is their response.

Hi Brenda,

Thanks for reaching out. I’m sorry to hear the item wasn’t quite right.

We want to make this as smooth and stress-free as possible for you, so here are two easy options, and the best part? No need to return anything:

Select one option below:

✨Option 1- Instant 15% Refund – We’ll refund 15% of your order immediately, and you keep the item(s). You might be able to gift them to a friend, have them tailored, or even repurpose them for another look; zero hassle, just a little money back in your pocket today!

🎁Option 2 - Free Replacement – Want a better fit or try something completely different? We’ll send a new item (even a higher-value one if you like), and all you’d cover is the shipping. It’s a great way to still enjoy something beautiful from our boutique without starting over.

Let me know what feels best for you.

Warmly,
Support Team

16 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Velvetavenueus

Resposta da Velvetavenueus

Hi Brenda,

Thank you for taking the time to share your experience. We're genuinely sorry to hear that you were disappointed with your order.

We understand that return policies can be frustrating, especially when an item doesn't fit as expected. Our support team did their best to offer alternative solutions, including a replacement in a different size or style, or a partial refund while allowing you to keep the item, since the purchase fell under our sale-item policy at the time of the order.

We also appreciate your feedback regarding how the sale pricing and return policy were presented. We take comments like yours seriously and are always looking for ways to make our policies clearer and improve the shopping experience for future customers.

If you're still open to it, we'd be happy to continue working with you to find the best possible resolution. Please feel free to reach out to us directly, and we'll do everything we reasonably can to help.

Kind regards,

Velvet Avenue Support Team

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais