Vitall Avaliações 

493
•
O TrustScore é 4 de um total de 5

4,0

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

2nd of 3 tests where my oestrogen level test has been higher than the range. Followed the instructions again too. Will be going back to having my blood taken by a professional. This is not for me.... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

After having delivered and posted my blood sample in the morning, the speed at which the results were emailed to me was astonishing. I was also able to download these results and successfully upload... Ver mais

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

It was very frustrating to find that my sample was 'contaminated' and gave a false reading. I followed the instructions provided exactly. After the results came through, I then saw in the small prin... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Fast delivery. Very responsive staff. Unbelievably quick results, within 5 hours of them receiving my test! Gave me more of an understanding into my hormones than I did before. It put my mind at ease... Ver mais

Detalhes da empresa

  1. Exame de Sangue

Informação fornecida por fontes externas variadas

Measure and track your health using at home health tests to help you identify health issues and achieve your fitness and well-being goals. By making it easy and convenient, and giving clear guidance and advice, we enable you to proactively check and manage your health.


Informações de contato

4,0

Muito Bom

O TrustScore é 4 de um total de 5

493 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 77% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 48 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

4,0

Todas as avaliações

(493)

33 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

It's well worth doing if you can afford it.

Easy to undertake once you've read the instructions carefully. It's not cheap but the results report is very interesting and gives advice in terms of seeing a GP or not. The way the results are presented is clear and as comprehensive as a layman needs. It is quick once the sample(s) are submitted and I was kept informed as to progress.

7 de agosto de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent service

Fast delivery, clear concise instructions and a fast result.
I also had a query which was responded to and resolved very quickly. I will definitely use this company again.

10 de agosto de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Test kit arrived promptly, good service

Test kit arrived promptly, within 2 working days, results were ready to download 30 hrs after posting.
More importantly, when I had a technical question about one of the tests used, it was answered promptly and with very good level of detail.

6 de agosto de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Test results not supplied

They advertised a specific blood test as part of a compound blood test on their website. When my results came back, this specific test was not included in the results and no explanation was given for why not.

Because that was the part of the test I needed, I requested a refund by email. I received no reply. I tried to call twice, the phone was not answered.

I finally raised a complaint through PayPal and they offered me £29.75 refund of a £119 spend because that was the part of the test they didn't do.

Terrible support, terrible customer service.

24 de julho de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Vitall

Resposta da Vitall

Hi Roger,

Unfortunately it isn't always possible to return results for all biomarkers due to sample issues outside of our control. This is clearly explained in our terms and is similar to other providers. In this instance 17/18 biomarkers were returned - 94% - so we feel a 25% refund offer was very fair and reasonable.

We are sorry for the issues you had contacting us though.

Kind regards,

Sarah

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Vitall is a really great service

Vitall is a really great service. Easy to book and the Nurse/Phlebotomist who came to collect bloods was extremely efficient, friendly and bang on time! Results quickly followed.

17 de julho de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Quick turnaround

Test kits arrive quickly, easy to reorder a set of tests. Results also are communicated in good time and can be viewed online or via a downloadable pdf.
I have had blood samples clot in transit twice, they were kind enough to send me another kit free of charge.

17 de julho de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Doubtful of their experience in this field

1. For a medical company you'd think they'd understand the difference between sex and gender. Being misgendered while they're a company advised by a trans clinic is just awful.

2. I don't feel they take this stuff urgently. One of my tests got clotted in the post. I didn't get explicitly told of this. I got a new test sent to me without explanation in email. The only email I got said my results are ready with ZERO urgency. People can't always look right away, mental preparation etc. it would be nice for it to be included in emails rather than *only* on the results screen. This delayed me doing my next test, and not having results can have consequences in repeat prescriptions etc.

3. Contradicting info. The pamphlet I received with my first test told me to use certain fingers, the pamphlet I received with my second make up test said other fingers. There was two tests included in my first test kit, one of these was the one I did again, I never had the second pamphlet with my first test.

I don't feel as though I can trust this company that much but I have to have my bloods done somehow so I'll force myself to deal with them. But I have my reservations and complaints. It just seems as though there isn't much experience from the company in this field as these seem rather straight forward things to get right and do.

25 de junho de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Vitall

Resposta da Vitall

Hi Zookie,

I'm sorry you feel this way, in response to your statements:

1. We refer exclusively to biological sex throughout Vitall and work closely with our partner trans-clinic to ensure that appropriate language is used to explain the need for this. If you have a specific example of misgendering please let us know at hello@vitall.co.uk and we will look to correct this.

2. We do treat results reporting as a top priority - which is why when results are available you are notified by email immediately. If any results need urgent attention then this would be highlighted in the results-notification email.

Note that your reported results were all reviewed by your trans clinic consultant before release. They were all normal and hence not marked as urgent.

It is important to add that we deliberately do not send any specific result details in these notifications, as email is not a secure channel for communication.

3. Due to our wide range of tests we use several different kits to support them. There may be minor differences between instruction sets them but overall the collection and sample return is exactly the same process. I'm sorry if you found this confusing.

Although we do not feel your review represents the overall service you received, we do expect to be held to a high standard.
So we will take your comments onboard to help refine our service delivery,

Kind regards,

Fearne

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Review.

Vitall sent me a *gentle* reminder to review it so i guess i'll write a review.

I've ordered a self testing kit from them, and this is the first time i've ever done self test at home. Sadly, one of the readings of the most important part of my blood test - liver, was unavailable due to sample having haemolysed. I understand that it's partially my own fault, but i've followed the instructions that came with the kit to prevent it to the best of my ability (i.e. do not press too hard when gathering blood and invert sample couple of times after gathering it).

I kind of feel like that there should be a warning that says there is a good chance that sample might get damaged and you might not receive all results you were expecting. Plus, while i was researching what "Sample Haemolysed" even means i've stumbled upon article from some other random clinic, that also mentioned that they are sending free kit replacements in case such thing happens. Vitall, on the other hand, just offers to re-order the failed test.

Anyway, going forward I'll still use vitall, but next time I'll pay for a nurse if it's possible in my location (for some reason that option was greyed out first time I ordered) or just use other local clinic.

19 de junho de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I have had a third sample clotted

I have had a third sample clotted. I have done everything as required with mixing the sample etc and postingin the morning before the first post collection. Vitall has emailed me and said:

"Unfortunately, since we are charged full laboratory fees for each attempt, we are unable to offer an additional repeat test. However, should you wish to repeat this test again, we can offer you a discounted purchase via the link below"

The new price will be £69-£17.25 = £51.75.

I am not happy to say the least. So it will cost me £120.75 if I go ahead with this. I can't afford it.

I am in the UK.

PS I have now tried telephoning Vitall but all their advisors are busy. Probably having to deal with all the complaints.

I now cannot get hold of anyone from Vitall via telephone and they haven't replied to my email which I sent them yesterday. They have a 'live' help on their web site but when sending a message I get the reply "All of our support agents are busy, sorry. We'll reply by email ASAP!"

I am aditing to add that I have received a refund from Vitall as they state below in a reply to my review. It's not quite the full refund but I am happy enough. Thank you.

22 de junho de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Vitall

Resposta da Vitall

Hello,

We're sorry you had repeat issues with this test. Of all the tests we provide, full blood counts are unfortunately the most prone to sample issues due to the need to preserve blood-cell integrity in-transit. We do see an increased incidence in periods of hot weather which may be a factor here.

Like other providers we cannot guarantee the reporting of all biomarkers. But we do want to make sure you get what you pay for so our policy on repeating FBC tests following sample issues is to:

- issue a free of charge repeat test kit.
- if this repeat fails, to offer a refund or another kit.
- if this repeat also fails, then to offer a discount on a further test.
- issue a refund (with a kit-fee deduction) upon request


Fortunately multiple issues like this happen very rarely so we're sorry we have not been able to deliver results in this instance.

A refund has just been issued and you'll receive email confirmation also,

Kind regards,

Fearne

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great service

Great service, really quick return on the results. The website is easy to use, and the result plots over time are particularly useful. Would definitely recommend!

12 de junho de 2023
Avaliação não solicitada

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais