Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

This company is fraudulent. They state paintings are originals and NOT PRINTS, but I received a painting that is a print with some paint details added on top. The other painting I purchased stated it... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Living in a remote part of Canada, snowy days often keep me stuck indoors and it can get pretty lonely. One day, feeling a bit blue, I saw an ad on Facebook featuring colorful paintings. A painting of... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I ordered an original oil and worked with Boris. He was a pleasure to work with, professionally packed the painting, and quick shipped it to the US. The painting is absolutely beautiful, definitely... Ver mais

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

Złożyłam zamówienie w sobotę wieczorem, ale w niedzielę anulowałam je, zmieniłam zdanie. Mimo to wysłano mi paczkę, której nie chciałam. To niezgodne z prawem konsumenta. Odmówiłam odbioru przesyłk... Ver mais

Detalhes da empresa

  1. Loja de decoração de design de interiores

Escrito pela empresa

Online Art Gallery of Artist Leonid Afremov Mexico


Informações de contato

3,6

Bom

O TrustScore é 3.5 de um total de 5

270 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 100% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 1 mês

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

3,6

Todas as avaliações

(270)

22 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

This company is fraudulent

This company is fraudulent. They state paintings are originals and NOT PRINTS, but I received a painting that is a print with some paint details added on top. The other painting I purchased stated it was an original, one of a kind, not a print or recreation by the gallery but they continue to sell multiple copies of the item. Meaning it is not original and it is absolutely a recreation. Do not by from them. Now that Afremov is gone his children are destroying his legacy.

23 de outubro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Afremov

Resposta da Afremov

Dear Customer,

We are genuinely sorry to read your review, especially your comments about our father's legacy. Our family has dedicated many years to preserving Leonid Afremov's artistic heritage, and we take the trust of our collectors very seriously.

You purchased your paintings more than a year ago, and this is the first time you have raised a concern that one of them may have been a print rather than an original painting.

During our recent conversation, you did not mention this issue or provide photographs of the artwork in question.

If you believe you received something different from what was described at the time of purchase, **please contact us directly and send us photographs.** We will gladly investigate and work with you toward an appropriate resolution. We have always been willing to address genuine product concerns.

Regarding your second allegation, the painting you purchased was a unique, individually hand-painted original.

After its sale, the artwork was removed from our active catalog, and its inventory was reduced to zero. The old product page remained accessible through our website's search system, but the painting was no longer available for purchase. **The existence of an archived product page does not mean that multiple copies of the original painting were sold.**

We understand how seeing that page could have caused confusion, and we have since corrected its display.

We respectfully disagree with your characterization of our family and gallery as fraudulent. We stand behind our artworks and remain committed to treating every collector fairly.

Our door remains open if you would like us to review your concerns about the first painting.

Warm regards,

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Publicidad engañosa y nulo control de…

Publicidad engañosa y nulo control de calidad. Realicé la compra de la obra directamente en la página oficial de Afremov el pasado 22 de agosto de 2026 (Pedido #000224708). Desafortunadamente, la pieza que recibí es de una calidad extremadamente baja. Llegó en un rollo proveniente de China y no es más que una mala imitación que dista mucho de lo que promocionan en su web. La pintura carece por completo de la característica técnica de espátula del autor original; en su lugar, solo se observan pegotes de óleo ordinarios y mal aplicados. Aunque adjuntan un certificado del estudio Afremov, la calidad de la tela y del trabajo es tan deficiente que ni siquiera vale la pena enmarcarla. Es evidente que, al tercerizar la producción en masa en China, la familia del autor no ejerce ningún control de calidad real sobre las obras que venden.

22 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Afremov

Resposta da Afremov

Hola Eliseo,
Lamentamos leer su comentario, especialmente porque la pintura fue entregada hace más de un mes y, hasta la publicación de esta reseña, no habíamos recibido ningún mensaje suyo indicando que no estaba satisfecho con la obra o que existía algún problema.
Si un cliente no está conforme con una pintura, siempre estamos dispuestos a ayudar, revisar el caso, ofrecer un cambio o gestionar una devolución conforme a nuestras políticas. Pero para poder hacerlo, primero necesitamos saber que existe un problema.
También queremos aclarar algunos puntos importantes.
El hecho de que el paquete haya sido enviado desde China no significa que la pintura haya sido producida allí. Afremov.com es una empresa internacional y utilizamos diferentes centros logísticos dependiendo del país de destino y de la ruta de envío disponible. En algunos casos, incluso obras originales de alto valor se envían a través de nuestros centros logísticos internacionales.
Explicamos detalladamente cómo funciona nuestra logística aquí:
https://afremov.com/community/viewtopic.php?t=67
Lo más importante, sin embargo, es que la obra que usted compró no fue anunciada ni vendida como una pintura de Leonid Afremov, ni como una reproducción de una obra de Leonid Afremov.
Usted adquirió una obra original pintada a mano por un artista de nuestra galería, claramente descrita como tal en la página del producto y acompañada por un certificado de Afremov Gallery que confirma precisamente eso.
Tampoco se trata de una recreación del estilo de Leonid Afremov. Es una obra realizada por otro artista, con una técnica y un estilo distintos, incluyendo trabajo con pincel en lugar de la técnica característica de espátula utilizada por Leonid.
Por eso, comparar esta pintura con la técnica personal de Leonid Afremov conduce a una conclusión incorrecta sobre lo que realmente se ofrecía en la página del producto.
Dicho esto, si la pintura no le gusta, no queremos que se quede con algo que no desea. Puede ponerse en contacto directamente con nosotros con su número de pedido y estaremos encantados de revisar las opciones de cambio o devolución.
Atentamente,
Dmitry Afremov
Afremov.com

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Fantastic experience

I ordered an original oil and worked with Boris. He was a pleasure to work with, professionally packed the painting, and quick shipped it to the US. The painting is absolutely beautiful, definitely museum quality. It is one of the highlights of my collection. As a result I purchased 3 more. Thank you

28 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great experience, no complaints.

Ordered for the first time and wasn't sure what to expect. Shipping to Europe, original painting - I was a bit nervous honestly. But it arrived well within the timeframe, packed really carefully, no damage at all. The colours are much more vivid in person than on the screen. Really happy with it.

10 de julho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Da evitare

Io non capisco come faccia a non avere tutte recensioni negative
Ho ordinato la prima volta e mi è arrivato un quadro sbagliato, mi dovevano mandare la sostituzione e dopo mesi di promesse mi hanno rimborsato tutto dando la colpa a una perdita del pacco
Ho riordinato col rimborso e nuovamente dopo piu di 45 giorni non si sa nulla del mio quadro e mi stanno rifacendo l'ennesimo rimborso

28 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Afremov

Resposta da Afremov

So far we do not know the information of the customer. The review is anonymous at this point. If we send a replacement and something happens to the package we provide a refund. Once the customer provide order information, we can provide more specific details. In general, If customers are being rude to us during communications, we cancel their orders without shipping.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Not necessarily a "scam" but not a business you should support

Afremov.com is owned and operated by the artist's sons in Mexico. The artist himself is deceased and was never directly involved in the selling/marketing business of Afremov.com. They sell painted recreations. They *claim* to be selling originals painted by the artist as well, but basic research suggests that is false. Their marketing is entirely designed around what are broadly recognized in the business/marketing community and academia as shady. Unclear product descriptions that mislead buyers, fake sales, fake sales timers to pressure purchases, constant spam to their mailing list, etc.

My experience comes in two transactions. First, despite my apprehension about the studio due to some of the above-mentioned marketing practices, I really love the Afremov style and wanted an actual PAINTED piece in that style. This was a way to get one, for an okay price. I knew I was buying a reproduction. So I went for it. As it turned out... it was great! The piece is super nice, zero complaints at all. I learned something interesting, though: these pieces are shipped from China. The Afremov business in Mexico has hired a Chinese studio to make their paintings. That reeks of sweatshop practices to me. The cost of labor for artists in Mexico could not have been that high, and shipping to the US would have been much closer, yet they source from China. Now, we all buy plenty of stuff from China, so it is what it is, but it's still worth noting.

I moved houses and had a big blank space in the same room where I had hung my reproduction painting. I thought... you know what, it would be nice to have a second painted piece in the same style to fill that space. So, I ordered another one. Big mistake.

The first painting came out of the box with very little smell, fully dried, no defects, nicely stretched and mounted on a thick gallery frame; this was the exact opposite of that description. The smell was overpowering because the paint was not fully dried and had been "shined" in places (for lack of a better word, pressed smooth in the packing/shipping process so it is unnaturally shiny), the frame was showing through in direct light, and the frame itself was half the thickness of the first piece. The stretching job was also not quite as good, though I will say that is a minor quibble.

I contacted support. They claimed that the frame thickness was clearly stated on their site. This is an outright lie, they do not provide any frame specifications - so, technically, they didn't break any promises either (convenient, isn't it?). I also sent pictures of the painting highlighting some of the issues. They claimed they couldn't see any issues. Okay, whatever, it was pretty obvious but I don't care at this point, I just want to return it since they're obviously not going to make it right. They say they'll send me a return label. Days, maybe a couple weeks, go by. Nothing. I contact them again. Actually I don't need to return the painting! We'll refund you in 5 business days. Cool. Except they didn't, after another two weeks. So I emailed them to let them know I'm giving them one last chance to refund and then I'm disputing the charge. I'm betting I will end up having to dispute the charge.

That tells you everything you need to know about this company. They're extremely shady and will do everything they can to stall and avoid resolving issues while keeping your money. If you also ended up in this situation, dispute the charge through whatever payment method you used. You do not have to let them keep your money. For them to do so - IF you have requested a return/refund in accordance with their return policy - is outright fraud. If you're thinking about buying, just don't. You might get lucky like I did the first time, but it's not worth the risk, and the people operating this business don't deserve any more sales.

2 de julho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Afremov

Resposta da Afremov

We requested information about this experience. The customer has refused to respond with order details and specifics of the order. We do not have any evidence that this order was really made from afremov.com.

Thank you for taking the time to share your detailed feedback. We're truly sorry to hear about the issues with your second painting and the support experience. Quality and customer satisfaction are important to us, and it sounds like this piece fell short of the standards we aim for—especially after your positive first experience.

We want to clarify a few important points: All of our paintings are hand-painted in our Afremov studio in Mexico. We do not produce paintings in China. We use logistical distributors/warehouses in Hong Kong, Germany, and the USA for faster shipping to different regions—some paintings are stocked only in the Hong Kong warehouse or , which is why certain orders ship from there. This helps us deliver faster and more affordably to customers worldwide. Made on demand orders , we ship in bulk to Hong Kong

Our artists are paid a standard 30% commission on each order, which is a normal and fair rate in the industry for hand-painted works.

We appreciate you noting the differences in drying, finish, and framing. We stand by our return policy, and if the item arrived not fully cured, damaged in appearance, or not as expected, we want to make it right.

Please respond to us with your order information because this review appears as anonymous. We will check on your refund right away.


We don't want any customer to feel unsupported. Your feedback helps us improve our processes and communication. We hope to resolve this for you quickly and restore your confidence.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I received 3 items from this family

I received 3 items from this family business. One was called "Weighted Pressure" done on canvas with oil and pallet, one which was a print on canvas called "Cat's Night Out" and a third which is called "Before the Storm" which is oil on canvas. I realize the original artist has passed away and that I have not received originals. However, that being said, I took the first two art products to get them framed and the gentleman who owns the frame shop told me that "Weighted Pressure" was an excellent purchase! I paid $350.00 for this oil on canvas and the frame owner said that after framing, it will be worth a considerable amount more. The third painting was set up to be ready to hang and is also a very nice painting with beautiful colors. The print on canvas was purchased because I am a cat lover and will look really nice between two photos that I took of my cats. I am very satisfied with the paintings I have received. This is my first time purchasing art. I am not a wealthy person so purchasing a $1,000.00 plus piece of art is unreachable by me but I am "over the moon" with my "Weighted Pressure" painting and will be proud to hang it in my Tuscany decorated dining room. I plan to purchase more from this business when I can.

5 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great experience overall and received…

Great experience overall and received my painting as expected. Has been a great addition to my home and couldn’t be happier. I would definitely recommend to anyone interested in getting some fabulous art work in their home!

26 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Wonderful Paintings and Great Service

I recently discovered the work of Leonid Afremov on afremov.com, and I am truly impressed by both the paintings and the overall experience on the website. The artwork is incredibly vibrant, emotional, and full of life — every painting creates a unique atmosphere. The website is beautifully designed, easy to navigate, and provides detailed information about each piece. I especially appreciate the wide selection of paintings and the high-quality images that allow you to see every detail. It’s clear that a lot of care and passion went into both the art and the presentation of the collection. I would highly recommend this site to anyone who loves colorful and inspiring artwork.

10 de abril de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Afremov

Resposta da Afremov

Thank you very much for the review

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Compré una pintura al Óleo como regalo…

Compré una pintura al Óleo como regalo para mi mamá y realmente está muy bonito y adorna increíble. Muy recomendado! 😃👍🏽

18 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Afremov

Resposta da Afremov

Muchas gracias , fue un placer atender a usted

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Artist Leonid Afremov is deceased and…

Artist Leonid Afremov is deceased and does not paint these despite the misleading (on purpose) claims. The STUDIO (business) is called Leonid Afremov, so when they say the paintings are originals by Leonid Afremov they mean they are originals by the Afremov studio artists, many of whom are in China or Mexico and in my experience the ones shipped are never as good as the one displayed. In some cases really much worse. I purchased several before finding this out. In this way they mislead to make you think the paintings are by the artist Leonid Afremov when they are actually by Leonid Afremov THE STUDIO. I have purchased framed paintings that came rolled up with no frame and neither Boris nor David would refund the price of the frames. I've purchased paintings that were actually painted in China and rolled up while still wet which smeared the paint. I got tired of trying to get the bad ones replaced and the frames refunded so I just gave up. If you expect originals by the ARTIST Leonid Afremov you won't get them, and what you do get will be nothing in quality like the ones pictured on the website. Beware, purchase at your own risk.

28 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Afremov

Resposta da Afremov

Thank you for your feedback — we’re truly sorry to hear about your experience.

We’d like to clarify a few important points to avoid confusion for other customers:

Leonid Afremov was indeed a world-renowned artist, and today his legacy continues through the Afremov Studio, which produces hand-painted artworks inspired by his unique style. This is clearly stated on our website, and we always aim to be transparent about the origin of each piece.

Regarding quality — all paintings are hand-painted, and as with any artwork, slight variations can occur. However, what you described (paintings arriving damaged or not as expected) is absolutely not the standard we stand for.

We also take concerns about shipping and framing very seriously. If any customer receives a damaged item or an incorrect order, we always encourage them to contact us so we can resolve the issue properly — whether through replacement or compensation.

We regret that your experience did not meet expectations, and we would still be happy to review your case personally if you’re open to it. Please reach out to us directly so we can make things right.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Lack of Good Communication and Poor Customer Service

I ordered a painting on March 4, 2026. On March 27th, I contacted the company via email to find out if my order had been shipped. I got an email saying my request for information would be answered in 24 hours. That same day the company cancelled my order without notification or explanation. I sent another email to ask why the cancellation and their response was that the painting I ordered was actually 4 times more expensive than what I had paid and they could not sell it to me at that price. VERY POOR CUSTOMER SERVICE.

27 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Afremov

Resposta da Afremov

Thank you for taking the time to share your experience with us. We sincerely apologize for the frustration and disappointment caused by the cancellation of your painting order.

We understand that you placed your order on March 4th and reached out on March 27th for a shipping update. Shortly after, your order was automatically cancelled and refunded.

This occurred because a 60% coupon was applied to a painting that was already on a significant promotional discount. Our system correctly identified this as an invalid combination and processed the refund. While the technical safeguard worked as intended, our lack of clear communication was unacceptable, and we take full responsibility for the poor customer experience you received.

This resulted from a temporary coupon code permission issue in our system, which is now fully resolved and will not happen again.

To make this right, we would like to send you the complete original order free of charge, including shipping. We are committed to delivering the painting you originally selected with our highest level of care and attention
.
Once again, we deeply regret the inconvenience this has caused and truly value your understanding.

We hope this gesture restores your confidence in our service and that you will give us the opportunity to deliver the beautiful artwork you chose.

Thank you for your patience.
Best regards,
Boris Afremov
afremov.com

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

This company is very slow to respond…

This company is very slow to respond messages . 21 hours to get an email response, common ? The paintings are beautiful , but emails should be responded within the hour . I also work in e-commerce and there is no excuse for such low response time.

6 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Afremov

Resposta da Afremov

sorry for the issue with the emails. We get saturated sometimes with too many emails. Especially on Monday when we have to respond 3 days of emails from Friday Evening to Monday morning. We do not work on Friday and Saturday.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Amateurish junk

I directly contacted Afremov about the poor job on this painting. They promised a replacement. Month later nothing. Contacted again, no response. That's why the poor review here.
Buy your paintings from a local college and get much superior works at less cost. Afremov is just junk at an over priced rate.
--- original message ---
The "painting" I received does even rate as a 1st year high school art student. The basic color scheme doesn't match the shown image. Mine is mostly yellow instead of the rich blue and purple in the image. Additionally, instead of the fine lines of the foreground tree and distance spots of lights, they are large distracting smudges.
If you just need something to hang, well ok. If you want something good, go to your local art college and buy one of their cheap studio pieces, then it will be artistically balanced with pleasing colors and fine work. All for the same piece while helping a local artist.

10 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Afremov

Resposta da Afremov

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are truly sorry to hear that the painting you received did not meet your expectations, especially regarding the color scheme and level of detail. We take quality very seriously at Afremov Studio. Every piece we ship is an individually hand-finished, museum-quality reproduction carefully produced to reflect the vibrant colors and distinctive palette Knife strokes that Leonid Afremov is known for. Variations can occasionally occur due to monitor settings, lighting, or the handmade nature of each piece, but we strive for the highest possible fidelity to the original artwork.

That said, we are concerned because we have been unable to locate any order. The person who left this review refused to provide any information like order number, date of order or email address of the order. There is no way to tell if this order was made from afremov.com or another website.

We kindly ask that the person who left this review provides theor order number (or the email address used to place the order) so we can verify your purchase and personally review the specific piece you received.

If this is indeed one of our paintings and it does not meet our quality standards, we will gladly arrange a full refund or a replacement at no cost to you.

We stand behind every artwork we sell and want you to be completely satisfied. Please reach out to us directly at order@afremov.com with your order details so we can make this right.Thank you again for your feedback. We value every customer’s opinion and use it to continuously improve.

Best regards,
Boris Afremov

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

My experience with afremov has been…

My experience with afremov has been very pleasant so far. I ordered 5 paintings during the last 2 years. Two of them as gifts. All of them look very good. I have a recommendation for the buyers. Do not forget to add frame or stretching. I did not know about this and my first order came rolled inside a cylinder tube.

4 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais