Foscam UK Avaliações 

141
•
O TrustScore é 4 de um total de 5

3,9

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

All my outdoor and indoor cameras are Foscam. They are trusted as is Foscam UK. I also received messages enquiring as to why my existing decades old bullet camera was being replaced with a new one tog... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great first experience at Foscam, ordered a WD Surveillance hard drive, which arrived very fast via DPD and was packaged perfectly, as its surprising how many companies don't know how to package a... Ver mais

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

cant log into account - account blocked so cant reset password. Out of frustration gave a 1* review. Got a call from Foscam explaining that the cameras connect to the app or pc VMS but there is no w... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Really delighted with such wonderful service from order to delivery. Very easily ordered online and 2 days later delivered by dpd. Fabulous to be able to watch our ewes waiting to lamb without h... Ver mais

A empresa respondeu


Informações de contato

3,9

Muito Bom

O TrustScore é 4 de um total de 5

141 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Pede aos clientes que avaliem

Esta empresa convida seus clientes a deixarem avaliações, sejam elas positivas ou negativas

Não respondeu a avaliações negativas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

3,9

Todas as avaliações

(141)

9 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Problem with connection to network

It worked for a moment then could not connect?
I have raised a support request several days ago.
I was passed to Foscam Direct in China. Was a challenge on email at first - miss understanding on both sides.
However using WhatsApp made the difference and was able to demonstrate the problem, a solution was sent that worked. So all is good now.

3 de setembro de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Glenn,

Thank you for taking the time to share your experience.
Although there were some initial challenges, it’s great that the solution via WhatsApp worked and your camera is now functioning correctly. We appreciate your patience throughout the process.

Warm regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

It doesn't work and not getting support…

It doesn't work and not getting support to fix it!

27 de agosto de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Tony,

Thank you for your feedback.

We’re glad we were able to contact you and resolve the issue with your device. We appreciate your patience and are always here to help with any future concerns.

Kind regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I had a locator piece missing from a…

I had a locator piece missing from a new SD2 Camera.
Jay said they'd try and locate one for me, after a few weeks I posted that I was still waiting to hear from them.
I was a bit premature, eventually Jay located one and sent it out to me. That is going beyond what I'd expected, Well done Jay and the team, I'm so grateful.

Barry Ellis

27 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Barry,

Thank you for sharing your experience.
We’re glad Jay and the team were able to locate and send out the missing part for your SD2 camera. It’s great to hear that the resolution exceeded your expectations, and we appreciate your kind words.

Warm regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Wish ALL vendor helpdesks were this good

I've not needed tech support often but when contacted Foscam tech support the response is often same day, always in 24hrs even at weekends, there's personal engagement with a knowledgeable friendly person who tells me how to solve the query or issue. Just 100%, and the issue always gets solved. I wish every IT vendor helpdesk was this good.

9 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Steve,

It’s great to hear from you!

We’re delighted that our tech support team has consistently provided prompt, knowledgeable, and friendly assistance. Your feedback means a lot and encourages us to maintain this level of service.

Warm regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

All sorted in the end thanks Don

2 and cameras will not record on my nvr my other 3 do but my last 2 but after long email they came back and sorted the problem thank you but it would be good if you did answer the phone to take orders as I do need to update nvr and 1 more camera

5 de agosto de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Donald,

Thank you for your review.

We’re glad we were able to resolve the issue with your two cameras not recording on the NVR. We appreciate your patience and are always here to provide support whenever needed.

Kind regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Tried to help said they'd get back to…

Tried to help said they'd get back to me, Still waiting...!

16 de julho de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Barry,

Thank you for your feedback.
We’re glad we were able to speak with you and resolve the issue. We appreciate your patience and are always here to assist with any future concerns.

Kind regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great tech support

I have 8 Foscam cameras on the Foscam VMS. Had problems connecting to one outside the LAN. Sam from tech support sorted it out over the web chat via the website. Couldnt have had better service. Many thanks

25 de julho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Adam,

Thanks for sharing your experience.
We’re delighted Sam was able to help you connect your camera outside the LAN and that you had a positive experience with our support team. Your feedback means a lot to us.

Warm regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Unreliable Camera power supplies

I have bought three Foscam cameras over the past 18 months, two X5 and a C5M. I am very pleased with the actual cameras but the 5v USB power supplies that ship with the X5s are unreliable. Both the X5 power supplies have failed, one only lasting three weeks. I reached out to Foscam UK but had not received a response. I also reached out to foscam.com who were very apologetic but said I had to deal with the UK distributor foscam.uk.com. I have purchased replacement 5v power supplies so my cameras are working again but was frustrated not to get a response from Foscam UK so left a two star review.
UPDATE:- Within a few minutes of leaving my review, Jay from Foscam UK made contact; he had just found my emails in his spam folder. He was very apologetic and we agreed it was worth returning the failed power supplies for forensic examination. Jay is also sending me two replacement power supplies that are a different model to that shipped with the cameras. I have upgraded my review to 4 stars, the cameras are excellent, the powers supplies not as good, the customer service also very good provided the email doesn't land in the spam folder.

3 de julho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Alan,

Thank you for taking the time to share your experience.

We’re glad Jay was able to get in touch and resolve the issue with the power supplies.
We appreciate your feedback regarding the reliability of the original X5 power supplies and the hardware team have investigated and resolved the issue.

It’s great to hear that you’re happy with the cameras themselves and with the service once the emails were found.

Warm regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great company to deal with helped with…

Great company to deal with helped with all my requirments

27 de junho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Paul,

We’re pleased to hear from you.
It’s great to know our team was professional and helpful with your enquiries. We always aim to provide the best support possible.

Warm regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Camera doesn't operate as it should

Camera doesn't operate as it should. No response from customer services.

Addendum: Sam - no, the matter wasn't resolved and contact only happened 24 hours after posting a 1 star review on here. There was no response to the initial customer service email.

The camera was returned and refunded because even Foscam UK couldn't source a working X5 V2 model (all V1 don't work properly...and yet Foscam still try to sell them). The best they could offer was a small discount on a more expensive camera I didn't want or need. Even the refund on cloud storage had a chunk taken off for the period when I couldn't even use the camera.

Save your money and go with a different platform.

8 de julho de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi,

Thanks for taking the time to update your review.

To clarify the timeline, your initial email was received late Thursday evening, and our team followed up the next working day (Monday) after the weekend.

Once we understood what was happening, we explained the difference between the X5 V1 and V2 and offered either a swap or a discounted upgrade to the new Foscam R8M.
As the V2s were delayed, we completely understood your decision to opt for a refund, which was processed in full.

It’s a shame we couldn’t get the right version to you sooner, but we appreciate the feedback, it helps us tighten things up and make sure expectations are clearer next time.

All the best,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Jay takes your money and goodbye + edit

Jay was kind, probably due to the fact that he was getting a sale, the minute the transaction went through, I mentioned that I wanted to refund because I don’t necessarily need the license anymore.

Goes full ghost and doesn’t reply to anything, I can’t speak for others, but be cautious with this business, terrible aftercare, may as well go to one of their competitors

Edit: Yes that makes sense, you don’t offer refunds for licenses, but you don’t ignore your customers after the transaction, what’s also ironic is the fact that I bought this 3+ months ago and you’re just now replying to the review

Trash company

30 de junho de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi,

We appreciate you sharing your experience.

Please note that the license key purchased was digital and instant, and as such, it is non-returnable. Once the transaction is complete, refunds aren’t possible. We always aim to provide clear guidance before purchase and are happy to help with any support queries about the product itself.

Warm regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

When a tiny component of your recorder…

When a tiny component of your recorder breaks, you have to throw away the entire set including all purchased camera's.

I had recorder FN7104W NVR with 4 camera's F19900W. Due to a power outage (which can happen to anyone) the recorder boot drive was corrupted (it does not boot the OS anymore, but the device is not broken). This should be an easy fix. The company cannot fix this or does not want to invest in fixing this. I was just a few months out of warranty.

They advised me to get rid of the entire set and purchase a new recorder with new camera's. The old model cannot be purchased anymore and my camera's only work with that specific recorder (not compatible with any other model)

The set seems to work fine. But keep in mind that you may only use it durnig your warranty period. Models often change and they cannot fix their stuff. Camera's are not compatible with other models of recorder. Without the recorder my camera's are useless.

1 de julho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi,

Thank you for your feedback.
We would like to clarify that you are not a customer of Foscam UK and have never received service from us. This review appears to relate to Foscam NL, and unfortunately, it is being posted on the wrong site. We recommend contacting Foscam Netherlands directly for assistance with your recorder and cameras.

Kind regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

cant log into account

cant log into account - account blocked so cant reset password. Out of frustration gave a 1* review. Got a call from Foscam explaining that the cameras connect to the app or pc VMS but there is no web connection. Trying to connect to Foscam UK using the Foscam account that the cameras use will not work. Be good if this situation could be better explained instead of just blocking any attempt to log into the account. But the cameras connect fine to the app and VMS and that process was easy and worked well.

25 de junho de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Joseph,

We’re glad you took the time to share your experience.
We understand the frustration caused by the account being blocked and the confusion around web access. The cameras connect via the app or PC VMS, and unfortunately logging into the Foscam UK site using the same credentials doesn’t work. We’ll take your feedback on board to make this clearer for future customers. It’s great to hear the cameras themselves connected easily and worked well.

Warm regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Jay was wonderful helping me with a…

Jay was wonderful helping me with a issue with camera's. Had Foscam for years love them shame they do not do clip with basic cloud service and not sure that the AI is working correctly..

23 de junho de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Nikki,

It’s great to hear from you.
We’re glad Jay was able to help and that you’ve enjoyed Foscam over the years. We’ve taken note of your points about the cloud service and AI and will continue improving these areas.

Kind regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Support is good but sometimes frustrating

Support is good but sometimes frustrating and difficult to access with delays, but issues were always resolved. My feeling is that the organisation needs to place more resource in the support area which would improve the customer experience.

25 de junho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Glenn,

We appreciate you taking the time to share your experience.
We’re glad that, despite some delays, your issues were resolved. We take your suggestion on board and are continually looking at ways to improve our support resources and overall customer experience.

Kind regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

This review is about the purchasing…

This review is about the purchasing experience. Not much to say as it all worked very well. I recently bought 3 Foscam cameras online and these were all separate orders at intervals. The fact I bought the second and third camera was because the product (SD8EP) Was excellent. On each of the 3 orders everything was smooth and efficient with delivery in 2 to 4 working days. Cameras working perfectly on LAN.

9 de junho de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi,

Thanks for sharing your experience.
We’re delighted to hear that the SD8EP cameras have met your expectations and that the purchasing and delivery process was smooth on all three orders. It’s great to know they’re working perfectly on your LAN.

Kind regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Pretty easy setup

Pretty easy setup, including connecting to wifi, but needed assistance for getting camera recognised.
Chat assistance was excellent and got me sorted quickly.
Interface easy to use, great picture clarity, sleep mode easy to engage.
Renewal pricing of cloud recordings confusing.
Generally happy.

30 de maio de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi Ted,

Thank you for your feedback.

We’re glad our chat team was able to help get your camera recognised and that you’re happy with the setup, interface, and picture quality. We appreciate your note about the cloud renewal pricing and will take it on board for improvement.

Warm regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent Service.

Excellent Service.
The agent was very helpful and resolved my problem with order placed very efficiently.

6 de maio de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Hi,

Thank you for your feedback.
We’re glad to hear our agent was able to resolve your order issue efficiently. It’s great to know you had a positive experience with our service.

Warm regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Not Great

The item I ordered didn’t work and I’ve contacted them about returning it for a refund but had no response. Not impressed.

22 de abril de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Dear Debi,

Thank you for your feedback.

We’re sorry to hear about the issue with your order. We’ve reached out to you regarding the return and refund, but we haven’t received a response yet. Please get in touch so we can resolve this for you as quickly as possible.

Kind regards,
Sam
Customer Experience Manager

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

PTZ with auto tracking

This is the third Foscam that I have purchased. This PTZ wireless camera with auto tracking is ideal and easy to install and set up.

15 de abril de 2025
logotipo da Foscam UK

Resposta da Foscam UK

Dear Alan,

Thank you for your continued trust in Foscam.

We’re glad to hear the PTZ wireless camera with auto tracking is working well for you and was easy to set up.

We appreciate your feedback and are always here if you need any assistance.

Warm regards,
Sam
Customer Experience Manager

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais