Inwild Avaliações 

67
•
O TrustScore é 2.5 de um total de 5

2,5

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Warnung! They don't know how to do business. Product arrived in damaged condition. Their approach to fix this situation is that "they will ask their supplier" instead of honoring their obligation... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Fast delivery, all safely received and well communicated with me about the delivery. Product, Fjalraven Cross Body Bag in Blue, is exactly as advertised and at an amazing price. Thanks

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Så dåligt!!! Inte ens 1 stjärna. Har inte fått min vara efter snart 4 veckor!!! Kundservice verkar inte intresserade alls att spåra det eller hjälpa mig. Förmodligen pga att jag blev arg. Har jobbat i... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

As soon as the item arrived I requested a return as I had bought a replacement Customer Service did not return a response multiple times Do not buy unless you never return an item

A empresa respondeu


Informações de contato

2,5

Ruim

O TrustScore é 2.5 de um total de 5

67 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 94% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 2 semanas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

2,5

Todas as avaliações

(67)

27 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I think they’re a front for collecting credit card information

Purchased a sleeping bag that was listed as “available” on the website. Paid, received confirmation that order was “in process”. Three days later and it’s crickets. I asked for an update and received an email that my order was canceled because their supplier had run out. Customer service is unbelievably poor. Do business with them at your own risk.

30 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Dear customer,

Thank you for sharing your experience. We sincerely apologize for the frustration caused.

The sleeping bag you ordered is an “On Request” item, which means there is a waiting time for the product to arrive from our supplier. This waiting time is clearly indicated on the product page before purchase. Once you placed your order, we immediately sent the request to the supplier. Unfortunately, they informed us that the product was out of stock.

We understand how disappointing this must be, and we regret that we couldn’t fulfill your order. Please know that the cancellation and full refund were issued as soon as we were made aware of the supplier’s stock situation.

Kind Regards
Inwild Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

BAD ONLINE SHOPPING,, TO BE AVOIDED

order made, order confirmed, payment taken from my account...3/4 days for delivery stated upon payment, now 10 days later and...
NO shipping or courier messages, NO reply from 2 email contact requests, NO answer on customer service telephone call ( 3 times )...
TERRIBLE SERVICE, AM PURSUING A REFUND VIA MY BANK

7 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Dear customer,

thank you for placing feedback.
We’re sorry to hear about your frustration and we appreciate the opportunity to clarify the situation.
Your order was placed on Saturday 27th. Our warehouse operates Monday to Friday. For this reason, your order was processed and shipped with UPS on Monday, December 29th, the first working day after your purchase.
Unfortunately, during this period couriers were experiencing exceptionally high volumes, which caused delays outside of our control. We can confirm that your order has now been successfully delivered.
We sincerely apologize for any inconvenience this delay may have caused.

Kind Regards
Inwild Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Huge tariff assessed without warning.

The package finally arrived, but UPS assessed a $67 tariff on the item. That is about how much I paid for the item, so I refused the package. Now Inwild will not reimburse me, even though the item has been returned to them. Avoid this company at all costs.

30 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Dear customer,

thank you for your feedback.
We’re sorry to hear about your frustration and would like to clarify what occurred.
As clearly stated in our cart, all orders shipped from Italy (EU) to the United States are subject to import duties and customs fees, which are assessed by U.S. customs and are not included in the item price. These charges are required by law and are outside of our control.
Before delivery, UPS notified you that customs charges were due, and we also sent a reminder email to inform you that payment was required to release the parcel. Since the customs fees were not paid, the shipment was refused and returned to us.
When an order is refused and returned, original shipping costs and return shipping costs are deducted from the refund, as outlined in our policies. We are currently awaiting the courier’s official return invoice, which is issued only after the parcel is delivered back to us. As soon as we receive this document, we will calculate and process the refund accordingly.
We understand that international customs fees can be unexpected, and we encourage customers to contact us prior to ordering if they have any questions—we’re always happy to help clarify before shipment.

Kind Regards
Inwild Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

ERRORES EN LAS ETIQUETAS

Este mensaje lo escribe una persona enfadada, frustrada y desesperada por la situación que está viviendo con el servicio de atención al cliente a través del cual llevo 2 semanas para intentar una devolución por un ERROR en el etiquetado de un producto, que no quieren admitir, pese a que se lo intenté explicar de mil maneras pero parece ser que el nivel de comprensión del servicio de atención al cliente es similar al de hablar con una máquina sin IA, esto es: nulo. Voy a volver a explicarlo como si de un niño se tratase, haber si ya de una vez lo entienden por si no les quedo claro con los 20 correos que les mande en relación al producto " Botas mujer La Sportiva Aequilibrium Hike GTX". Ustedes tienen subida una foto de la versión Carbon/apple green, en esta foto los cordones y enganches de los cordones son GRISES como el resto de la bota salvo algún detalle en verde manzana y naranja. La bota que recibí yo corresponde a otra versión (Carbon/aspen green) donde el color de los cordones y enganches CAMBIA de color de gris a AZUL MARINO . Aunque parezca una tontería y lo están tratando como tal, las fotos del producto no corresponden en ningún caso con lo recibido por lo que vuestra OFERTA, yo compre una bota con unos colores y no voy a tolerar que me vacilen. Es un problema vuestro por que os habéis equivocado etiquetando las botas, me parece un error tan grave que considro que si se equivocan etiquetando todo un modelo de boTAS EN QUE COSAS SE ESTARÁN EQUIVOCANDO TAMBIÉN. Es triste qu e desde vuestra empresa no os aseguréis que el producto que recibís está bien etiquetado y que cuando un cliente lo señala, le silencieis. Más triste aun es que en un país considerado como el centro de la moda europea, haya personas (parte del equipo de Atención al cliente)que no sean capaces de distinguir entre dos colores gris y azul marino. Espero una solución y una compensación por que no es normal que no le den el razón al cliente y mucho menos cuando la tiene; y además le hagan perder el tiempo y trabajar más que incluso los customer service estos . Además les aviso que voy a elevar la queja a la autoridad competente y a asociaciones de consumo italianas, por lo que les aviso que este tema no se va a quedar en una simple reseña.

Si van a comprar en inwild piensenselo dos veces ,vind omas reseñas, siempre tienen errores y nunca te compensan, vergüenza de servicio.

17 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Estimado cliente,
le agradecemos por compartir su experiencia en Inwild. Usted ha contactado a nuestro servicio de atención al cliente alegando que le enviamos un par de zapatos incorrectos, diferentes a los que había solicitado. Para poder verificar la situación, le pedimos que nos enviara fotos de los zapatos y del código de barras del producto para poder realizar las verificaciones correspondientes: todo estaba correcto. Los zapatos que usted ha recibido son idénticos a la foto que aparece en nuestro sitio web, es decir, de color gris con los cordones NARANJA: https://www.inwild.es/botas-mujer-la-sportiva-aequilibrium-hike-gtx
Nuestras fotos son idénticas a las del sitio oficial del fabricante: https://www.lasportiva.com/es/zapatos-senderismo-aequilibrium-hike-woman-gtx-mujer-zfhs138
No existe ningún error de etiquetado por nuestra parte, como ya le hemos explicado varias veces por correo electrónico. Cuando ha ocurrido un error, siempre hemos procedido de inmediato a retirar el producto incorrecto y enviar el producto correcto al cliente, o a proporcionar cualquier otra solución necesaria.
Finalmente, para mostrar buena voluntad a pesar de su comportamiento poco educado y del estrés que ha generado durante estas dos semanas, publicando comentarios negativos en nuestro sitio y en redes sociales, le hemos ofrecido recoger los zapatos correctos a nuestro cargo, en caso de que realmente no los quiera. Quedamos a la espera de su respuesta. Un cordial saludo,
El Equipo de Inwild.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Admin is completely inept

Admin is completely inept, incorrectly cancelled one of my orders and have lost the other, leaving me £200 out of pocket, which they are refusing to refund.

AVOID AT ALL COSTS.

17 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Dear customer,
thank you for contacting us and sending us feedback.
Our assistance has provided you the information that we could share. One of your orders has been returned to the sender and a refund has been issued.
According to the latest information we received, the package from the other order you placed is also on its way back to the sender.
Kind Regards
Inwild Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Hidden import charges

I ordered 2 backpacks from Inwild for £195.00 , and received a notification from UPS that I needed to pay Import charges of £51.53. The added import charges was not evident when I ordered the items on their online site. This charge is ridiculous and nobody would even think about buying these products if they were aware of this. This is the big issue with UK buyers dealing with this company. I now have looked at your online reviews and many have repeated what I have said. Also, I did not realise when I was purchasing that it was being sourced in the EU. I bought the products in good faith and I expect a full refund.

Reply:
Other reviewers have raised the same issue that this import charge information, and if it was there, it was nigh impossible to see. Also, I did not receive the product. How do you expect me to pay for an item thst I did not get?

30 de outubro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Dear customer,
Thank you for contacting us and sending us feedback.
We completely understand your concern about the unexpected import charges. However, as your order was shipped from Italy to the UK, customs duties and import fees are applied by UK Customs upon entry and are unfortunately beyond our control. These fees are standard for shipments from the EU to non-EU countries since Brexit.
At checkout, a message highlighted in yellow clearly advises that customers outside the EU may be required to pay additional import or customs fees before delivery. In order to complete your purchase, this message must be acknowledged by clicking to confirm you have read and accepted it. We include this information to ensure transparency, although the exact charges cannot be calculated in advance, as they are determined directly by UK Customs.
Regarding your request for a full refund, please note that if the import charges are not paid and the parcel is returned to us, shipping fees and any costs incurred for the return will be deducted from your refund. This is because these expenses are charged to us by the carrier when a delivery is refused or returned due to unpaid customs.

Kind Regards
Inwild Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Legal scam for UK buyers

UK buyers: Customs were 50% more than the value of what I bought - £72 surprise upon delivery (£59 customs, £13 UPS brokering charge) on £144 boots. Inwild not only did not warn of this pre-purchase, but their customer service team told me there was no guarantee I could get any money back if I refused delivery, because they do not know how much the brokering charge, plus the postage, customs and charges on the opposite direction would be. Refund would be £144 minus all expenses and INWILD said those could be as much as the whole amount.

29 de outubro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Dear customer,

thank you for contacting us and sending us feedback.

We’re sorry to hear about the unexpected import charges — we completely understand how frustrating that must have been.

To clarify, while our website uses a .co.uk domain, this doesn’t necessarily indicate a UK-based operation. Our company is based in Italy, and this information is clearly stated in the Imprint section of our website.

Because shipments to the UK are now considered exports from the EU, import duties and taxes may apply. Unfortunately, we don’t have control over or visibility into these fees — they’re calculated directly by UK customs and collected by the courier upon delivery.

We do make every effort to inform customers of this in advance. In the checkout process, there’s a yellow-highlighted message specifically for UK customers explaining that additional import charges may apply before delivery.
As outlined in our Shipping and Returns Policy, if customs fees are not paid and the parcel is returned to us, the shipping costs and any expenses incurred for the return are deducted from the refund amount. In the case of small, low-value packages, couriers may decide that the return is not economical and may dispose of the shipment instead of returning it.

Kind Regards
Inwild Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Super nice prices with great customer service

I recommend this shop.
I was worried by the super competitive prices but the product is amazing (Patagonia backpack) and the service, shipping time and website are super good.
I also requested support because I didn't receive the newsletter discount code and they replied the next morning.

17 de outubro de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent

Quick delivery, great service, competitive price. Sunglasses arrived in perfect condition. Delighted.

1 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I purchased jackets from this company…

I purchased jackets from this company over 10 days ago and have yet to receive my order. I’ve emailed them multiple times with no response, and there is no working customer service contact available.

Due to the lack of communication and failure to deliver the product, I had no choice but to open a dispute with PayPal to request a refund.

This has been a stressful experience, and I would not recommend buying from them.

17 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Dear customer,
thank you for placing feedback.
We're genuinely sorry to hear that your experience has been frustrating.

We would like to clarify that we have responded to all the emails received from you, and also reached out to inform you that your local courier had attempted delivery but was unable to reach you. We recommended contacting the courier directly to arrange redelivery, as they often require confirmation or updated information from the recipient for successful delivery.

We understand your concern, and while we’re happy to support where we can, courier delivery logistics are unfortunately outside of our direct control once the package is in transit. Despite this, we’ve remained available and responsive throughout to assist you.

We’re sorry to hear that you've chosen to open a PayPal dispute while the parcel is still on its way, but we respect your decision and will cooperate fully with the process to ensure a fair resolution.

Kind Regards
Inwild Team

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

This was my first time buying from…

This was my first time buying from Inwild and a good experience. I was looking for an item that was not available for me locally at all and found it here for a very competitive price. The parcel took a couple of days to depart, but once it was sent it was delivered quickly and arrived safely wrapped. Overall a smooth transaction, can recommend!

10 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Por favor, NO COMPRÉIS en esta pagina

Por favor, no compréis en esta pagina. Compré unas botas de montaña para marcharme de viaje ya hace una semana. En la web decía que el envío se realizaría en 24-48h porque había disponibilidad. Una semana después las botas siguen "en preparación" He escrito varios correos, he pedido la cancelación del pedido, he llamado y no me hacen caso, ni se molestan en responder. Resultado: me voy de viaje a Nepal sin botas de trekking pese haberlas comprado con margen para que me llegaran. Ahora tendré que comprar otras botas en otra tienda y esperar que me lleguen estas para devolverlas con el coste que supone (que ya anticipo que no se van a hacer cargo de los gastos de devolución). A veces es mejor pagar un poco más y comprar en sitios fiables y serios, este desde luego no lo es.

23 de julho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Estimado cliente,
lamentamos sinceramente lo ocurrido con su pedido y entendemos perfectamente su malestar.
Desafortunadamente, debido a un error de inventario, el producto aparecía como disponible en nuestra web cuando en realidad no lo estaba. En cuanto detectamos la anomalía, iniciamos una verificación interna con el almacén, motivo por el cual tardamos un par de días en darle una respuesta definitiva.
Hoy mismo le hemos escrito por correo para informarle del problema, anular el pedido y reembolsar íntegramente el importe. Sentimos no haber podido cumplir con los plazos esperados ni haberle ofrecido la solución antes de su viaje.
Trabajamos cada día para mejorar y evitar que situaciones como esta se repitan, y le pedimos disculpas por las molestias ocasionadas.
Un cordial saludo,

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Not transparent and poorly processed by…

Not transparent and poorly processed by inwild. The Information provided at point of sale clearly details when VAT is payable. The item I purchased was under the threshold and this is the exact disclaimer provided at time of sale:

"I understand that the prices shown includes UK VAT. The shipment is sent from the EU and, in accordance with UK rules after brexit, VAT will be collected at checkout only for orders under 135 GBP (total value of products, excluding shipping and other costs). For orders over 135 GBP, VAT will NOT be collected at checkout, but they may be subject to customs control at your destination with VAT and possible handling charges."

My purchase was GBP 104.99 PLUS GBP 20.00 VAT and GBP 11.02 shipping, taking the total amount I paid to GBP 137.01.

My item is now held up with UPS and an outstanding "Shipment Fee" of GBP 37.98!! I called UPS and they told me this is a Customs tax. As such it appears I am being charged 20% VAT on top of the GBP 137.01 invoice and then the GBP 11.02 shipping ontop of that again!

Inwild should be clearing this fee with UPS as I have already paid shipping and custos tax to inwild and I have the invoice showing this, Inwild clearly is not properly processing shipping orders. I am now still waiting to receive the item which I purchased to take on my trip abroad however will not be bringing the item as it has still not arrived.

I have tried contacting them but I only received a generic and unhelpful email response telling me I owe tax and with no other resolution. Very disappointed...

27 de maio de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Dear customer,
thank you for contacting us and sending us feedback.
We confirm that for your order you paid VAT at checkout. However customs have the right to stop a parcel for inspection and charge fees according to their procedures. Unfortunately we cannot advise you how they calculate these charges since they are totally out of our control.
Please note that import fees are not shipping fees or VAT. Import fees are taxes your government charges when you purchase from abroad.
In order to release the parcel from customs, it is necessary that you pay the charges in full.
Kind Regards
Inwild Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Not a transparent company to deal with…

Not a transparent company to deal with if living in the UK. What they say you pay is nowhere near what you end up paying even if they tell you the Vat and Duty are already payed or it's under the Duty threshold. Do not buy from them as you will be able to shop around and get a better deal with a reputable company. Worst shopping online experience in a long time, and I am experienced in buy products outside of the UK... Buyer BEWARE!!!!

19 de maio de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Dear customer,
thank you for contacting us and sending us feedback.
Our company is based in Italy and therefore for parcels destined outside EU, custom fees apply.
We do not advise in the cart that the duty fees are already paid. On the contrary, we write "On Inwild you pay the order total, any other charges will be collected at the time of delivery." There is also a button "What does it mean?" which you can click on and more information is shown.
Kind Regards
Inwild Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Sending shoes back set me back £41.90 !

Unless you know you won't have to send the item back, don't buy from Inwild. Nothing wrong with the company itself, apart from being based in Italy while having a UK website (Inwild.co.uk). Sent the shoes back as too small. I received a refund, but minus the postage they had paid (£7) and the custom fees (£18.90). On top of that, I had to pay £15.90 for the return postage. So, returning a pair of shoes I bought for £100 cost me £41.90.

17 de abril de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Dear customer,
thank you for contacting us and sending us feedback.
We are very sorry that the return resulted to be very expensive for you. Unfortunately at the moment we don't have a label system for extra EU customers, therefore the client must send us the parcel through a courier service they have available in their country. Cost of shipping depends on the courier's offer and type of service.
For international shipments, there are custom fees to be paid and these are at the client's expense.
https://www.inwild.co.uk/help/delivery-infos
Your return parcel has been charged with custom fees and therefore those have been deducted from the refund amount.
Kind Regards
Inwild Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Don't bother ordering from UK

Don't bother ordering from UK, import charges etc

19 de fevereiro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Inwild

Resposta da Inwild

Dear customer,
thank you for contacting us and sending us feedback.
We are a company based in Italy and shipping is from here, therefore for extra EU customers duty fees apply to the parcel when it reaches the customs of the country of destination.
https://www.inwild.com/help/delivery-infos
Unfortunately we cannot make an estimate of the amount that will be collected, since these fees are charged by the customs.
However we inform the client in the cart that there are additional charges to be paid at the time of delivery, and a pop up window with information regarding custom fees is shown before proceeding to checkout.
In order to continue to the payment page, the customer must click on the “I understand, proceed” button.
Kind Regards
Inwild Team

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais