Sheds Direct Ireland Avaliações 

225
•
O TrustScore é 4.5 de um total de 5

4,4

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Bought a 12ft X 8ft shed. From the first visit to the showroom, everything worked like clockwork. Salesperson explained the time line of the delivery, fitting and what base needed to be used. Com... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

They didn't take the protective plastic film off before putting bike shed together making it nearly impossible now to remove without dismantling This is mentioned in the "what to expect"... but... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Friendly, knowledgeable staff who took time to explain and show us the variety of sheds available.

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Customer service is Second to none! My shed doors got slightly damaged during Storm Barra and without any hesitation, Sheds Direct offered two new doors and installation, all free of charge with new d... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Fornecedor de Materiais para Jardins

Escrito pela empresa

Sheds Direct Ireland is home to Ireland's most afforadble high quality sheds. We sell Steel Sheds, Wooden Sheds, Cladded Sheds & a range of Garden Products.


Informações de contato

4,4

Excelente

O TrustScore é 4.5 de um total de 5

225 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 33% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 1 semana

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

4,4

Todas as avaliações

(225)

26 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Measurements are false!

Measurements are false!! We purchased a Premium Apex 8ft x 6ft steel shed. After a difficult and long self assembly I measured the shed. It measures 7ft 8'' x 5ft 8'' ( 233cm x 173cm external)
My invoice states that the size should be 244cm(W) x 179cm(L). That's 10cm of steel short all round.
Assembly takes much longer than 1-1.5 hours stated on the instructions. True if you have assembled this shed many times before but when it's your first time it's a day and more. The instructions are very hard to read. Not all of the parts and numbered. Screws were missing on the base assembly. Panels were damaged. Difficulty lining up the slots for the screws. I had a perfectly level concrete base as required.
I have building experience. I have never been so frustrated putting this shed together. I am annoyed at being sold something which does not measure up to what it claims.

19 de janeiro de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Hi Liam,

We are sorry to hear that you had a bad experience with our product. We just had a few notes around some of your points.

In relation to your frustration around the dimensions. It would appear the measurements you have made are from the base. As specified on our website where you purchased the shed, the dimensions we use are from the gutters (the furthest point the shed extends too). If you revisit our website you will see this is outlined and these measurement match up with what’s on your invoice.

With regards to your difficulties with construction, we are more than happy to give advice and help whenever possible, this is the first time of us hearing you had an issue with our product. Again we would always look to help customers whenever possible.

You’ve also noted that the panels were damaged, as the shed was collected on the 14th October 2022, we’re unsure how the shed was transported to the assembly location and for that reason we can’t confirm if this may have occurred during that process and there has been no reported damages of our panels.

Please do not hesitate to reach out to us on (01) 864 4247.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Professionalism at its best

Excellent company to deal with from buying the unit to installation. Had a garden room installed 6.2m by 4 5m. Nothing was a problem and the journey from start to end was top notch Professionalism and efficency at its best. Shanette sheds take a bow!

19 de janeiro de 2023
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great company to deashedl with from start…

Great company to deal with from start to finish, the lads built the shed and fitted it exactly where I wanted it even though it was an awkward position, very professional company who I would highly recommend.

28 de outubro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thank you for the review, Johnathan! I'll pass on your kind words to the teams involved. Enjoy your shed!

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great service great price

Great service great price , very reliable , they came at they time they said they would come , staff very friendly , a lovely company to deal with , i would highly recommend them .

7 de outubro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thank you Veronica! I will pass on your kind words to the team.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent customer service

Excellent customer service, item arrived damaged but replacement arrived 2 days later. My emails were responded to immediately, on a Saturday!

Will use again, thank you

12 de novembro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thank you for the review Cathal. Glad we could get you sorted so quick. Hope to see you in again.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I have personally constructed a similar…

I have personally constructed a similar shed a couple years ago from a different vendor. It took me a day to do and I had problems, screw holes did not match sometimes, more screw holes in roof than necessary so I had to patch them. These guys came and constructed the shed in about an hour. Having done this before I was looking for issues with the build. There were none! The external dimensions were as stated, I had a specific width for it to fit. I now have a well constructed shed, a strong shed where I wanted it. Thanks to Sheds Direct for the structure and to Donni and Toni for their nice easy manner and professionalism.

Just an add-on, Donni and Toni used their own screws, high standard with rubber washers. Thanks.

15 de novembro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thank you for the review & feedback Seamus. we appreciate it.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

The worst sheds EVER! Don't waste your money!

EDITED TO RESPOND

Timing for assembly
I think you will find that reading the other negative comments on Sheds Direct NO ONE could possibly screw in 688 screws, add the 89 parts, assemble doors and add the 732 various other parts in 1.5 hours. That is a complete lie!

ISSUE 2 - so what you are basically saying is that if you want a good shed don’t buy your €700 one as it’s a waste of money and flimsy, so you agree to that???

ISSUE 3 - Yes you did say in your fine print that the shed will degrade quicker in coastal areas. However, as I said below, my friend purchased a shed from a local business in Sligo and it came with the correct screws, materials etc that do NOT rust or corrode. So you are selling flimsy crap that is made of terrible materials.

Basically, you have just admitted that your sheds are rubbish!

And again….I would like to add GO ANYWHERE but Sheds Direct!!!

We are taking our shed down in spring and getting a new one. That’s how crap this €700 waste of money was.

——————————————————————————————————————————

The worst sheds EVER! DON’T WASTE YOUR MONEY

We purchased a 9ft x 10ft Steel Shed from Sheds Direct on 09th June 2021 for our mobile home in the West of Ireland. We had the ground work done prior to assembling the shed. We could not get Sheds Direct to assemble the shed for us due to the location we are in so we had to do it ourselves.

ISSUE 1
The instructions say clearly 'Requires 2 people and takes 2-3 hours for installation. Quick and Easy assembly.'

Now, this shed has approximately 89 parts, 2 doors, 688 Screws (yes that many) and also 732 various washers, hinges and other parts.

Both my husband and I are really handy and it still took us 3 DAYS To assemble this shed. The instructions are INFURIATING. DO not buy this shed if you are assembling it yourself. You will 100% regret it! Do yourself a favour pay the extra money and go somewhere else!

ISSUE 2
We bought the Steel shed and the materials used are beyond flimsy. Even lifting the side panels up require stead hands because any bangs no matter how small dent the shed. Think of the material of a tin can. That pretty much sums up the quality of this shed.

Once assembled the shed is completely flimsy, light and feels like it could blow away (even though we have it secured down with bolts we bought.

ISSUE 3
The shed one year on is leaking.
The screws have ALL Rusted.
The front panels have rusted.
One of the doors has already rusted.

After just ONE year.

Leaking Shed
Despite following the APPALLING instructions, the shed is leaking. My husband has had to try to fill various parts with silicone to stop rain from coming in.

Screws
None of the screws is made from galvanised steel. They are all just cheap mental that rust. We contacted Sheds Direct to tell them this issue and they said they would send us out new screws. But literally its just more of the same s**t. My husband had to buy galvanised screws with covers and slowly every weekend we head west, he is having to change the screws one by one. This is tedious to say the least.

Panels and Doors Rusting
We contacted Sheds Direct to say that parts of the shed are rusting. Their response was to take photos and send them to them which I did. They offered to send me new panels in replacement.

However…to replace those panels we would literally have to remove the entire roof. Take off the doors and start again.

The experience has been so bad, I am literally telling anyone that will listen. The mobile park looked at our shed and no longer recommends Sheds Direct as a result. My friend bought a shed from €500 more in the local area in Sligo. They came, and assembled it and it is a million times better than the shed we purchased. Ours is flimsy and the one they got is strong steel and put together with galvanised screws. All capped.

DO NOT buy from Sheds Direct. These are literally the worst sheds you will buy. Pay the money and go anywhere else. It’s the worst purchase we have ever made.

14 de novembro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Hi Aileen,

We are sorry to hear that you had a bad experience with our product. We just had a few comments on our end regarding the problems that you have highlighted in your review.

Issue 2: In relation to your issues with the materials of the shed. For all our sheds we give a detailed outline of our products on our website including dimensions, materials etc. We can see that you did order online. If you were looking for a shed with thicker panels than the 0.03mm zinc coated colour ones that come with our classic options, we would recommend going for a shed in our premium range. Also our screws were never specified to be made of galvanized steel. If the specs did not meet the criteria you were looking for, unfortunately there is little we can do, as they are outlined for you prior to your purchase.

Issue 3: Regarding the rusting issue, we would always advise customers not to erect our steel sheds in coastal areas (and very clearly listed on our website) as they are far more likely to suffer the effects of corrosion and will degrade quicker. Sea air is chloride rich, these chlorides ions react with zinc to form the compound zinc-chloride. Zinc-chloride is soluble in water, so after it binds and gets washed away, the steel underneath is exposed to the elements. The exposed metal underneath is then broken down by the moisture-rich sea air, leading to rust and corrosion, which at this stage can perforate shed walls. We were in contact with you previously to notify you that this could be a potential issue and did offer to send panels to you.
You are welcome to view our fitters assembling this shed within 1.5hours at any stage you wish.
We thank you for your feedback and review.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I BOUGHT A CLASSIC 12X10 SHED PUT IT…

I BOUGHT A CLASSIC 12X10 SHED PUT IT TOGETHER IN A DAY THE SCREWS FOR THE ROOF WERE NOT GREAT SO I CHANGED THEM APART FROM THAT THE SHED IS REALLY GOOD I WOULD ADVISE YOU TO GET THEM TO ASSEMBLE YOUR SHED AS THEY DO NOT CHARGE VERY MUCH AND IT CAN BE HARD TO DO IF YOUR NOT GOOD WITH YOUR HANDS

4 de novembro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Hi Kenneth, Thank you for your review, We really appreciate it. Sorry to hear you had an issue with the roof screws, that's a first for us. Glad you got sorted and we hope you get great use out of your new Colossus shed.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Ordered Pop Up stools for EP on…

Ordered Pop Up stools for EP on Tuesday, arrived super quick on Wednesday morning. Great service and those stools were so handy!

6 de setembro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thanks for the kind review, Mary! We hope you enjoyed the weekend! :)

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Got a shed from Ned in sheds direct…

Got a shed from Ned in sheds direct west this week. He did it from start to finish. Absolute gentleman and was there for any questions I had. Would highly recommend

2 de setembro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thanks for the review, David. I'll pass the kind words onto Ned directly this morning. Enjoy the shed!

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Have to say exceptional service,they…

Have to say exceptional service,they could not have done more for us. Customer service was excellent. Product was exactly as described and they went out of the way to ensure we had it on time.

30 de agosto de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thanks for the kind review, Ian (and enjoy the picnic!) :)

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Samantha looked after us and she was…

Samantha looked after us and she was very helpful. Great customer service skills. Very accommodating. Great job! :)

12 de julho de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thanks for the review, Melanie. I'll pass on the kind words to Samantha too!

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Quality bit of kit. Strong, steady, lifetime job

To be honest I wasn’t expecting much for the money but this is a great bit of kit. I ordered a 10x10 classic steel shed in white. The assembly is full on. It takes time, two people and some beer. Myself and my dad took 8 hours including fitting the floor. Make sure it’s a very calm day . Get up early and commit!! You really need to get it done once started. Wind is not your friend. When finished it’s Very solid, strong and looks great. As far as I can see the low ratings here are from people who gave up on the assembly. If you do it right it’s a proper job.

22 de junho de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thank you for the thorough review, Kyle. We really appreciate it and we hope you get great use out of your new shed.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Beautiful Woodgrain effect steel shed

I ordered a 10' X 12' woodgrain effect steel shed from Sheds Direct to replace a smaller wooden garden shed.
It was delivered ahead of time which suited me fine.
The guys arrived at 7.30am and had it assembled in 2hours, I'm delighted with the quality and appearance of it and it has a great floor.
Perfect job and maintenance free going forward.

15 de junho de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thank you for the review, Liz! I'll pass on your kind words to the teams involved. Enjoy your shed!

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

ShedsDirect listen and get things done!

Just received my delivery.

Your driver colleague is just excellent at his job. All of you are. I'd asked for a quick call in advance and sure enough ye honoured my request. Your colleague even backed in up to the house (there was no need) which is so far ahead of what couriers do.

Prompt, friendly, great communications, what more could anyone want?

I wish ye continued success. Keep on doing all the small things right and keep on winning.

13 de junho de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thanks for the review, Ruairi! We hope to deal with you again in the future.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great to deal with gave us loads of…

Great to deal with gave us loads of information prior to purchase. Professional assembly by Sheds direct in a flash. Five star company thank you!
Andrew Beech Road Arklow

13 de maio de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thanks for the review, Andrew!

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

World class customer service and even excellent Shed

The steel cottage shed that I purchased from Sheds Direct Ireland is very sturdy and much better than the pricier ones available from other retailers. Once built, the shed is solid and will withstand strong winds even without a very strong base support (although it's advised to have a good base support).
Their Customer service is excellent and were instant in responding to my queries and issues.
Highly recommended.

11 de maio de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thank you for your review! Enjoy your shed!

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Absolute junk!

Do yourself a favour and spend a little more money if possible on a shed and don't just go for the cheapest option as I did. These sheds are the worst quality sheds I've come across - just leave your stuff in the garden they'll be as protected as in one of these. Roof or window not sealed correctly, roof nails puncturing the entire roof so like a sieve. Any time it rains and everything inside is soaked. You can do better, trust me!

Writing this after the below reply:
I ordered a 5ft x 7ft wooden shed, it's not my details that are incorrect.

My shed has two windows and there are plenty of nails protruding into the shed.

Its a pent shed which most certainly leaks - and there are no gutters provided.

Sheds direct arranged for installers to erect the shed on a solid, level base, but there is an issue with rainwater.

4 de maio de 2022
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Edit: Hi Kevin. Apologies, I had looked up an invoice number, not the wooden shed order.

I've since spoken to the Wooden Team about your shed. It was a basic, rustic one, which we do advertise as being liable to damp:

"Important Notes: Rustic Wooden Sheds are basic sheds. The wood is thin and porous and they cannot be lined even when pressure treated. We do not recommend storing anything of value or which could be damaged by damp in a rustic shed."

That said, it should not be leaking from the roof. I spoke to the team on the 10th May about this and they've said they've called you and texted you; They'd like to arrange a call out to see the shed and fix up anything that needs to be repaired. If you can return their call or get in touch with us, we'll arrange for this visit to review the shed and get it up to standard.

Many thanks,
Sean
Sheds Direct Ireland

Edit 2: Hi again. I've spoken to the Wooden Team again and they said they've called and emailed but there has been no reply or answer. If the shed is leaking, we'd like to get it looked at. If you can get back to us, we'll get someone out to you to review it.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Colossus 10x12

Highly recommend the colossus 10x12 very sturdy, spacious and good material. Great company to deal with. Only thing I would have liked if there was anchor bolts and brackets left if you need to use them. Not a big issue tho.

19 de abril de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Thank you very much for your purchase and kind review Michael.

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

This shed is just an average product

This shed is just an average product. Instructions were not clear. Had to drill few extra holes while we putting up the shed.

14 de abril de 2022
logotipo da Sheds Direct Ireland

Resposta da Sheds Direct Ireland

Hi Manjusha - we're sorry to see your review.

Can you send us on some information about your purchase, as we don't have records of a sale under your name and we have no emails/call logs to looking for assistance with assembly either.

Many thanks,
Sean
Sheds Direct Ireland

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais