Chesterfields of England Avaliações 

383
•
O TrustScore é 4 de um total de 5

4,0

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

From start to finish the team were excellent Jenny and Frank were great and understanding. Excellent samples sent and the sofa and chair are perfect! Delivered as planned and progress updates thro... Ver mais

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

changed name to chesterfield 1931 have ordered a chair and a sofa in past , rang up to order a third asked for samples none arrived , rang twice more reception said nobody was available rang several... Ver mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Ordered items in September -22, delivery time said on website 6 weeks, or up to 10 weeks. They do not answer e-mails or whatsapp messages. Chat on website they seem to reply. Now almost 16 weeks p... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

We ordered a 3 seater Manchester in hand dyed English Sage leather. Amazing product. An understandable wait (which was notified to us in advance) for manufacture due to COVID, but the quality of t... Ver mais

Detalhes da empresa

  1. Loja de Móveis

Escrito pela empresa

At Chesterfields of England, we take pride in crafting luxurious, handmade Chesterfield sofas right here in the UK. Our rich heritage and commitment to quality are reflected in every piece we create. Each sofa is meticulously crafted by skilled artisans using the finest materials, ensuring both timeless elegance and lasting comfort. We value our customers and strive to provide exceptional service, ensuring that from the moment you contact us to the day your new furniture arrives, your experience is seamless and enjoyable. Visit us at [www.chesterfields.co.uk](http://www.chesterfields.co.uk) to explore our range and find your perfect piece of furniture. We are committed to excellence in both product and customer care.


Informações de contato

4,0

Muito Bom

O TrustScore é 4 de um total de 5

383 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

4,0

Todas as avaliações

(383)

1 avaliação nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

From start to finish the team were…

From start to finish the team were excellent Jenny and Frank were great and understanding.
Excellent samples sent and the sofa and chair are perfect!
Delivered as planned and progress updates throughout!
I really can’t fault the service and quality of the whole team!
Thank you

13 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great experience from start to finish

Great experience from start to finish. Visited the showroom in Bolton and spent an hour looking at all the options, second hand and new. Once we decided communication was great and delivery quicker than expected. Couldn't be happier. 🤩

28 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Closed down or Scam?

Ordered from overseas for 1 year and 9 months ago, full payment made but no shipment arranged. Tried to call every week for 2 months and no response.

My boss ordered and I helped my boss to chase about the order. I have all email communication and invoices, do you want to check invoice no 1021 dated 18/07/2023?

I have called two months ago, almost every week 2-3 time, left you messages, but no reply.

20 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Chesterfields of England

Resposta da Chesterfields of England

Hello, are you sure you ordered from our company? We can’t find any record of a client named Kenneth? We have contacted Trustpilot to investigate this review.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

DO NOT USE THIS COMPANY

DO NOT USE THIS COMPANY
I bought a ex-display sofa in the Boxing Day sale, when it arrived it was used and damaged so much so, we refused the delivery of it. Filthy, torn, cat scratched, stained, paint marked and clearly not ex-display we were disappointed to say the least. I contacted them straight away, spoke to one of the ‘agents’ and received an email stating I would receive a refund. Numerous emails, phone calls and messages and still good old ‘Frank’ still didn’t get back in touch.
Fast forward to today, 20th May 2025, I have only just recieved my refund having battled with them for months and my credit card people getting on board.
Avoid at all costs.

6 de janeiro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Chesterfields of England

Resposta da Chesterfields of England


We’re really sorry to hear about your disappointment and appreciate you taking the time to share your feedback, though we feel your review doesn’t quite tell the full story. We understand you refused delivery of the vintage sofa you bought in our Boxing Day sale because you weren’t happy with its condition. As a vintage piece, it did have some wear and tear, which we aimed to show in the photos and description. If those weren’t clear enough or if the sofa didn’t seem as clean as you’d hoped, we’re truly sorry. We did give it a thorough clean before it left our showroom, as we always do.
On the refund, we processed it the very day the sofa came back to us, sticking to our full money-back guarantee that covers all our sofas. We’ve got the refund documents to show the money left our system that same day, and any delay in it reaching you would’ve been down to your credit card company’s processing, which we can’t control. We’re sorry that this caused you frustration.
We’re a small business that prides itself on doing right by our customers, and we think it’s a bit unfair to say we didn’t respond or act in good faith when we issued the refund promptly after you refused delivery. We’re sorry this didn’t work out . Feel free to reach out if you’d like us to share those refund docs or discuss this further.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Highly recommended

Highly recommended, Frank was really friendly and helpful. From arranging to view right through to receiving the sofa, there was brilliant communication and advice. Thanks so much, I love my new sofa!

16 de abril de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Lied to at point of sale, awful communications and dragging their feet over an agreed refund.

Hard to conclude these guys are little other than con artists. Paid for sofa and chair and assured that it would fit in the house and if not we'd get a refund. We had concerns over the sofa fitting so showed the guys videos of the property access. We were assured they'd seen far worse and that they'd be using their own staff (we were even invited to meet our "delivery Driver" to talk about how he'd get the sofas in) and that if needs be they could adapt the sofa or remove doors to get it in, so we went ahead with the deal.

Delivery day came and went with no delivery. I chased them and it turned out they'd decided to use a third party courier who were now delivering a day later. Work re-arranged to be at home and I'm glad I did as the supplied couriers who were less competent than the Chuckle Brothers and had no interest in waiting whilst we took doors off (Chesterfields had said their own staff would do this if required). Per our agreement I rejected the delivery and Chesterfields confirmed that day that I could have a refund.

Here we are nearly four weeks on and a refund has not been made. I have been polite and professional throughout, but they have blocked me on WhatsApp and aren't responding to an email setting out my complaint that they haven't actually done as promised and refunded me. I have no choice but to pursue a refund through my credit card, despite this company offering a 14 day money back guarantee and having offered to refund me nearly a month ago.

EDIT: despite the platitudes offered in their response below, Chesterfields failed to refund and the dispute was subsequently settled in my favour by my credit card company. They also challenged they’d blocked me, although I was (and still am) able to evidence this through the WhatsApp message receipt timeline.

15 de janeiro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Chesterfields of England

Resposta da Chesterfields of England

Hi, not sure why you’ve said we’ve blocked you on whatsapp as we haven’t!
The refund was processed on the
Monday after we received the sofas back from our couriers?
I’ve also put a message through to them to ask why they didn’t wait until you took the doors off, to be fair they’re on a tight schedule and will only wait a certain amount of time and if it’s likely to be a tight delivery they would normally expect the buyer to have the doors prepared ready for delivery.
Not withstanding that we’ll check with our credit card provider in the morning and chase the refund.
We have a no quibble refund policy if an item doesn’t fit and refund immediately once the sofa is back with us.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

5* customer service

5* customer service! You don’t get many companies that go the extra mile anymore! Great to see there are still some about. Ordered two Queen Anne chairs at a good price, out of hours customer service and instant support from Frank on chat and text. Photos sent on WhatsApp at 18:00. Two beautiful chairs delivered within a week. Cannot recommend enough! Thank you. Will be coming back!

6 de dezembro de 2024
Avaliação não solicitada
logotipo da Chesterfields of England

Resposta da Chesterfields of England

Thanks for your kind review, it was a pleasure to supply you!

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Outstanding Customer Service

Outstanding Customer Service

I cannot fault the team at Chesterfields of England. No request I made was too small or impossible to achieve. The owner Franco went above and beyond to assist with my order, which was simply outstanding. Refurbished and treated antique chair and changed specifications to order within 5 days of purchase. A refreshing approach to customer services. Consignment delivered as promised without a single hitch. Simply excellent. Thank you. Highly recommended.

30 de novembro de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

brilliant!

extremely speedy service, very helpful and friendly.over the moon with the sofa, brilliant quality and price!

31 de outubro de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Good products to fair prices

I bought a directors chair. Its the second item I ordert at this website. To be onest: the quality is good, the prices are ok, its a little bit hard to get answeres on your requests and shipping takes its time. But all in all I‘ m very happy with my chair and my Sofa and I will definitly buy there again.

3 de outubro de 2024
Avaliação não solicitada
Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Get swatches!

Bought 3 sofas, one I absolutely love, the other two are more yellow than tan, in my opinion. Had awful issues with delivery of the sofas and no feet came initially. This has been rectified. Be careful to get swatches, before purchasing as images online are quite different to the colour we got. The sofas seem well made.

20 de outubro de 2024
Avaliação não solicitada
logotipo da Chesterfields of England

Resposta da Chesterfields of England

Thanks for your kind review, we have passed your comments on delivery to our couriers and have been assured that they will take on board our feedback. If you contact our customer services we will send a Amazon gift card for your inconvenience.

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

We purchased a pre-loved sofa from…

We purchased a pre-loved sofa from chesterfields of England. The warehouse was full of every colour and type imaginable. We were left to browse and wander around in our own time. When we found the one we wanted there was a rip on the arm, but it was completely gone when it arrived- you couldn’t see where the rip had been at all.
The price offered was very reasonable and they were very responsive to our wants and needs.
Really pleased with the sofa and service which we received- it was exactly what we wanted and at a great price.

13 de outubro de 2024
Avaliação não solicitada
logotipo da Chesterfields of England

Resposta da Chesterfields of England

Thanks for your kind review and your business with us. We hope you enjoy your hand made British Chesterfield for many years.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Chesterfields did an outstanding job…

Chesterfields did an outstanding job reupholstering my antique Chesterfield. Although the sofa wasn't in great shape and probably wasn't worth restoring by sentimental value. their factory handled it with great care, bringing it back to life.

5 de julho de 2024
logotipo da Chesterfields of England

Resposta da Chesterfields of England

Thanks for your kind review and your business with us. It was a pleasure to work on your sofa.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

We recently bought a vintage…

We recently bought a vintage Chesterfield they'd taken in part exchange, and we couldn't be happier with it. Visiting their factory showroom in an old cotton mill was like stepping into an Aladdin's cave.

14 de outubro de 2024
logotipo da Chesterfields of England

Resposta da Chesterfields of England

Thanks for your kind review and your business with us. We hope you enjoy your hand made British Chesterfield for many years.

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais