Mycket dåligt kundbemötande
Mycket dåligt kundbemötande både av den snorkiga kvinnan i mottagningen och senare av ägaren. Håller inte prisförslagen och har sönder saker på bilen. Lämnar verkstaden för gott efter många år som kund.
Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais
Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais
Sem histórico de pedidos de avaliações
Esta empresa não convidou os respectivos clientes, portanto as avaliações podem não ser representativas
Não respondeu a avaliações negativas
Como esta empresa usa o Trustpilot
Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.
Mycket dåligt kundbemötande både av den snorkiga kvinnan i mottagningen och senare av ägaren. Håller inte prisförslagen och har sönder saker på bilen. Lämnar verkstaden för gott efter många år som kund.
Välj en annan verkstad i framtiden. Min fru blev lurad av Mickael, en läskig typ. När han blir påkommen så vägrar han ta på sig ansvaret. Han passade också på att skada vår bil
Min ögonsten är en "90-tals sportbil" som jag inte anförtror vem som helst att meka med.
Jag behövde få kamrem, vattenpump & multirem utbytta på den samt att montera nya bromsrör och broms-slangar. Ett jobb som inte är supersvårt men väldigt omständigt och tidsödande. Därför valde jag att denna gång inte göra det själv.
Efter noggrann research och personligt möte med olika verkstäder, valde jag att lämna in den till MinBil AB i Täby.
Deras mekaniker var noggranna, ansvarsfulla, tekniskt kunniga och lyhörda för mina önskemål.
Jobbet utfördes med bravur (även om det tog lång tid både att få delarna till en så ovanlig bil och att utföra själva jobbet) och kommunikationen var mycket god under tiden bilen var på verkstaden.
Jag kommer framledes att anlita MinBil AB i Täby igen och kan varmt rekommendera dem - oavsett bilmärke.
Eftersom jag som kund var väldigt tydlig med mina behov och önskemål (tex gällande kommunikation) så var förväntningarna tydliga för båda parter och infriades med råge.
Nej, Varning för detta företag ! De utförde en felsökning för 2600:- och gav en offert för 31000:-, när det var fel på bilbatteriet (å 1300:- som jag bytte själv) Deras kompetens är låg och samtidigt var de inte intresserade av att återbetala delar, av den felaktiga felsöknings avgiften. - Nej tack har jag sagt till alla mina bekanta om detta företag.
AVOID!!! ZERO ETHICS!!
I brought my rental car in at 10:30 AM to fix a minor issue - a rear panel sticking out by 4mm. I was assured at reception that it would be ready by the afternoon for a pre-agreed price of ~4400 SEK. Since I had to return the rental car the next day before flying home, this timeline was crucial.
At 1:25 PM, I was informed the car was "ready." To my disbelief, the panel was still out of place, and now an additional section of it was misaligned—something that wasn’t an issue before! When I raised this, I was told by Daniel and his manager (a bearded man in his 30s) that they actually couldn’t fix it but could do it next week—an option that was useless given my deadline.
Then came the real shock: I was told I had to pay 2,400 SEK, despite the fact that they hadn’t delivered on their promise. I understand when they stated they did not have available necessary parts for completing the job, but I never authorized them to work on other parts of the bumper they did, yet they charged me anyway. When I disputed this with both, they refused to budge, basically forcing me to pay for unfinished work. The manager even had the audacity to say, "It is up to you what you do, whether you pay or go to the police."
To make matters worse, both suggested I take the car for a wash before returning it—implying that the rental company might not notice the defective panel. Both saying that it was a "moral dilemma." If that doesn’t scream dishonesty, I don’t know what does.
After an hour of back-and-forth, they graciously lowered the price to 2,200 SEK—further proving they knew they were in the wrong. If they had any integrity, they wouldn’t have charged me at all.
This place operates with zero ethics. They don’t honor their word, they take advantage of customers, and they clearly treat people differently based on how well they know them (per the manager's own words: "This is your first time here. We don’t know you.").
DO NOT trust them with your car. AVOID!!
Varning! ⚠️ lämnade in bilen på service. Upptäckte att det var flera saker som inte stod rätt till. Pratade med vd Mickael som är svår att nå. Han ber mig ganska kort och otrevligt att komma in igen. Själv har jag ont om tid men får planera om. Når jag lämnar bilen så förstörs lacken. Mickael vill inte ta ansvar för detta utan tycker att han gjort tillräckligt. Varning! ⚠️ Gå inte hit. Framstod väldigt bra innan problemen kom.
MinBil i Täby tar 1.995 för en timmes felsökning trots att bilbesiktningen tydligt angivit vilka felen var. Har tidigare haft bilen där, de bytte tryckregulatorn vilket inte hjälpte och gav bilen några extra bucklor. Aldrig mer den verkstaden.
Hej, Jag lämnade in min Kia Niro på ’Min Bil Tyresö’ förra veckan och blev riktigt illa bemött. När jag skulle hämta ut bilen så gick vi igenom serviceprotokollet där det ingick kontroll av bilen och uppdatering av mjukvara. Bilen skulle även varit provkörd av verkstaden. När jag kom ut till bilen så lyste motorlampan. Jag gick in och påtalade detta och fick till svar att detta var vanligt på Kia eftersom det nu blandas i 10% etanol i bensinen. Jag nöjde mig inte med svaret utan bad dem scanna ODB porten och släcka felkoden. Detta gjordes motvilligt. Jag noterade då att bilen hade 2st ECU uppdateringar tillgängliga. Påtalade detta för verkstaden som svarade att deras uppgift var att kontrollera eventuella uppdateringar, inte installera dem. Enligt dom var det en tolkningsfråga från deras sida. Jag noterade även att Navigatorn inte var uppdaterad. Fick då som svar att verkstaden inte uppdaterade den utan det fick kunden göra själv, trots att det stod i offert och servicebeskrivning att kartorna skulle uppdateras. Verkstaden lovade att kolla upp både ECU och kartor. De återkom inte på flera dagar utan jag fick kontakta dem. Fick som svar att kartorna fick jag själv uppdatera och tillgängliga ECU uppdateringar stämde inte, de hävdade att jag sett fel på Kia teknikerna datorn. Är det såhär en verkstad ska behandla en trogen Kia kund? Ger mindre bra förtroende.
Så fruktansvärt upplevelse.
Michael sedvall var så oerhört oprofessionell och försökte lura mig att betala två gånger!! Kommer förmodligen bli en polisanmälan för bedrägeri. Håll er borta!!!
Jag är väldigt nöjd med skadereparation på Minbil skadecenter i Tyresö. Där jobbar kunniga och professionella människor. Tack. Rekommenderar.
Oseriöst företag! Försökte blåsa oss på 20 000 kr! Det här är en av de där skurkverkstäderna där de blåser en på pengar, undvik!
Lämnat mina bilar i Bromma i åratal, fungerat bra.
OSERIÖS BILFIRMA! Tecknar på försäkringar utan ens vetskap, sa tydligt NEJ vid affär om deras försäkring men antagligen får han provision och valde teckna på den ändå. Dessutom svarar dem inte när man skriver eller försöker ta kontakt, när man väl lyckas få kontakt efter en vecka får man ett kort & o otrevligt svar, som inte alls är hjälpsamt. Inte alls tillmötesgående & har ingen som helst känsla för service yrket. Dålig attityd & man känner sig inte alls trygg med sitt bilköp. Köper man bil av en random privatperson känner man sig mer trygg kan jag lova! Läst flera recensioner om att firman är oseriös, kan inte annat än hålla med.
Väldigt oseriöst företag som skrek och pratade otrevligt, en av säljarna försökte även ragga och fråga efter mitt nummer.
Minbil Ab
Uppsalas bästa Bilhandlare expert på att lura människor....

Resposta da Minbil
Snabb service, trävligaste mekaniker i Minbil i Bandhagen, ett stort tack till den äldsta mekaniker..........+++++++++++++++++++
Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.
As empresas podem solicitar avaliações enviando convites automáticos. Se classificadas como "verificada", significa que as experiências são verdadeiras.
Saiba mais sobre outros tipos de avaliações.
Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.
Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.
Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.
A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.
Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.