Statesman Appliances Avaliações 

97
•
O TrustScore é 4.5 de um total de 5

4,4

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The customer service and response to my enquiry were excellent. Fast, friendly and extremely efficient. Took me back 30 years to when things worked properly. Ordering made simple, telephone answered... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Customer enquiries were excellent it took them less than 2 hours to respond to my initial query and then they replied with a plan of action. As promised the part arrived 3 days later! Well impressed,... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

A ring on our hob failed two months after purchase, so contacted the retailer, Automates of Paignton, who took details and got in touch with Statesman. Next day Lynn rang from Statesman to discuss the... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The undercounter fridge that was delivered was faulty in that it had a high pitched whine. Lynn could not have been more helpful, making suggestions as to settings and asking me to ring her if it cont... Ver mais

A empresa respondeu


Informações de contato

4,4

Excelente

O TrustScore é 4.5 de um total de 5

97 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Pede aos clientes que avaliem

Esta empresa convida seus clientes a deixarem avaliações, sejam elas positivas ou negativas

Não respondeu a avaliações negativas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

4,4

Todas as avaliações

(97)

29 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

statesman fusion 50 oven grill pan wont fit.not wide enough.

28/12/23 statesman fusion 50 oven.
I was going to use the grill for the first time and the grill pan does not fit the slides on side of grill,it is not wide enough at least 1cm short so i cant grill anything why?wrong grill pan,why,very disappointed.

27 de dezembro de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Thank you for your review and feedback.

I am afraid no contact details are provided against this review, so we are unable to get in contact with you by phone or email, please could you e-mail sales @bluestemgroup.co.uk with your contact details and that this is in reference to a Trustpilot review and one of our team will contact you by return to discuss this issue.

Best Regards
Emma Siswanto (Customer Services Manager)

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Only just had fitted on Friday cooker…

Only just had fitted on Friday cooker went to use first time on the Saturday night oven door fell off in my hands phone company I purchased from they said down to new statesman I would not purchase there rubbish I really wish I had not bought from them

16 de dezembro de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Thank you for your review and feedback.

We are extremely sorry that your Statesman Appliance has not met your expectations.

I am afraid no contact details are provided against this review, so we are unable to get in contact with you by phone or email, please could you e-mail sales @bluestemgroup.co.uk with your contact details and that this is in reference to a Trustpilot review and one of our team will contact you by return to resolve this issue.

Best Regards
Emma Siswanto (Customer Services Manager)

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Bought a statesman washing machine in…

Bought a statesman washing machine in 2020 and bearings have gone. Avoid these machines at all cost. Expected to get longer than 3 years for price i paid for machine

17 de dezembro de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Thank you for your review and feedback Pauline.

We apologise that on this occasion our Statesman Appliance has not met your expectations.

I am afraid no contact details are provided against this review, so we are unable to get in contact with you by phone or email, please could you e-mail sales @bluestemgroup.co.uk with your contact details and that this is in reference to a Trustpilot review and one of our team will contact you by return to discuss this issue.

Best Regards
Emma Siswanto (Customer Services Manager)

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Health & Safety of Hob

We purchased a Statesman Hob in 2023. Then received a letter in August 2023. Due to a safety issue, a part needed to be replaced. It took until now for the problem to be rectified. Bearing in mind this was an urgent safety issue.

We also purchased an oven but have yet to use it. Concerned reading the other reviews on the oven. So will have to wait and see when we use it, In a weeks time

Will never purchase an item from Statesman again, nor would we recommend to family and friends.

8 de agosto de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Thank you for your review and feedback.

We are extremely sorry we have not provided you with an acceptable level of service.

I am afraid no contact details are provided against this review, so we are unable to get in contact with you by phone or email, please could you e-mail sales @bluestemgroup.co.uk with your contact details and that this is in reference to a Trustpilot review and one of our team will contact you by return to discuss this issue.

Best Regards
Emma Siswanto (Customer Services Manager)

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

statesman FD12PWE crockery and cutlery left soaking wet

Purchased statesman FD12PWE 3 months ago to replace previous different brand, I would never have another one. It doesn’t matter which program I use the dishes and cutlery are all soaking wet when they come out. They never feel hot at the end of a wash as previous dishwasher did, it’s as temperature has not been hot enough inside to dry the dishes. The soaking cutlery is particularly annoying as the cutlery box when lifted out soaks the kitchen unit too! Not impressed!

1 de setembro de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good Morning.
Thank you for taking the time to review our product. I am disappointed to here the experience you are having with our Statesman FD12PWE dishwasher. We would certainly like the opportunity to investigate this further. Your appliance is covered by Warranty as recently purchased please contact our Statesman Team on 01473 277508 who will be able to assistance you.
Kind Regards
Emma Siswanto
Customer Service Manager

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

Shattered glass door My statesman washing machine is about…

My statesman washing machine is about ten years old went into the kitchen this morning and the glass door must have shattered in the night glass every where around £24 for a new glass

8 de setembro de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good Morning.
Thank you for your feedback regarding your Statesman Washing Machine.
Kind Regards
Emma Siswanto
Customer Service Manager

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Very disappointed with my Statesman washing machine.

I bought a Statesman FWM0714 washing machine in May 2020 from a local retailer. I have been very satisfied with it until it died on me two weeks ago. The problem was the heating element which was completely gunked up with limescale and fluff (which had stuck to the limescale). I cannot understand why this has happened as I use a water softner tablet in every wash. The fluff filter is not doing its job, letting fluff onto the heating element. I am 81, live alone and only use the machine twice a week at most. I have had many machines over the years (Hotpoints) and have never come across this problem before, neither has anyone I know who use a variety of brands. I am very disappointed that the heating element has only lasted for 3 years and I have been landed with a bill for £141.19.

23 de julho de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good afternoon,
I am sorry to read of the issues you have had with your appliance.
Please contact our team on 01473 277508 and one of our team will be happy to discuss the issues with you.
Kind regards
Wendy Lambert
Customer Service Team Leader

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Oven temperature dial not calibrated

We bought a Statesman cooker a few days ago. Everything seems to be working fine. Only complaint is the oven temperature markings. They go up in 50's. Most baking is done at 180° so setting the right temperature for a cake is guesswork. What would it have taken to calibrate the dial like most other ovens are? If I had noticed this in the shop I wouldn't have bought it.

12 de junho de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good Morning.
Thank you for taking the time to review our Product and providing feedback regarding the temperature dials. Your comments, as a valued customer, have been escalated to our Product Team who work with the factories on our appliance designs.
Kind Regards
Emma Siswanto
Customer Service Manager

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Shocking customer service

Shocking customer service, my job broke after only 10 months and they are refusing me the warranty saying it could be due to my maintenance of the job but not willing to come out and check.

In process of going through the ombudsmen

4 de maio de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Thank you taking the time to review our product and services. We take all complaints of this nature seriously and can confirm that the Team Leader of the Statesman Team will be in touch with you shortly to address your concerns.

Kind Regards
Emma Siswanto
Customer Services Manager

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Absolutely loved my Mother's Day gift ~…

Absolutely loved my Mother's Day gift ~ Statesman Air Fryer it is such a good and effective appliance.

28 de março de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good Morning,

Thank you very much for taking the time to review our service and product, it is very much appreciated.

Kind Regards
Terri Girling
(Customer Service Manager)

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Statesman Washing Machines cannot clean. Do not buy.

Have a statesman washing machine for over a year, I don't think I have ever had clean clothes out of it, always have black/grey greasy marks on white things (gunky and it kind of scratches off) and white soap marks on dark things, even with extra rinse every single time from first use. I just put up with it but honestly, not fit for purpose.

12 de março de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Thank you very much for taking the time to review our product, it is very much appreciated.

All our Statesman Appliances are covered for a minimum 12 month warranty, and if registered within 30 days of purchase is extended for a further 12 months, which enables us to ensure that you have a fully working appliance.

In order for me to look into this further and address your concerns please could you email service@statesmanappliances.co.uk with your contact information and marked for my attention and I will come back to your accordingly.
Kind Regards
Emma SIswanto
(Customer Service Manager)

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Bought a statesman double oven in…

Bought a statesman double oven in April. I was rather worried after I read the reviews bit it was too late as it was bought and installed . But I have to say I'm not overly disappointed, it works fine, and does the job . Christmas day I used to bottom oven for the 2nd or 3rd time only as I always use the top oven , living alone I don't cook large amounts . My sister arrived so a delicious roast was in the bottom oven . I saw puddles of water on the floor under the oven and laid a towel down to absorb . I was worried about slipping so I emailed statesman about my concerns . Within 5 days I received an email and a phone call from them and an engineer was asked to visit me on 3rd January. Simon was so nice , explained I didn't have a cooling fan , hence the puddles , he said he would order a new seal for me , but didn't think it would stop the puddles . Today 5th January I received a phone call from Nia who explained the warranty was out for a new seal and I would have to pay for the actual seal and they would fit it . I am unable to pay for this unfortunately. Simon did say he didn't think anything was wrong with the seal already fitted previously . So I think fitting a new seal at my own cost wouldn't change the situation. I wonder how families get on using the fan oven , do they suffer puddles of water daily cooking for numbers .?

I have asked Nia to keep me informed of the above issue and also report back to Statesman the puddle issue. I wanted to add a review because of the customer service from Statesman who really did act very fast and professionally even though sadly the issue hasn't been rectified . I guess next time I do a delicious roast I will have to lay a towel at on the floor below the oven . Thankyou Nia and Simon for your excellent support

Sue Mabbs

Update 20th January 2023

I would like to add that I do think the puddle issue possibly is a fault overlooked by Statesman that needs to be rectified . I used the bottom fan oven to cook a fish pie yesterday and yes once again the puddles were back , a towel had to be put down on the floor pushed up against the oven to absorb the water because it could have been a disaster waiting to happen on the wet floor . The oven wasn't full , just a dish with the pie in . If anyone from Statesman does read this I would really like an explanation of the problem because I don't feel it should be overlooked .

Susan Mabbs

UPDATE 27th January 2023

I have just received a phone call from Nia from Statesman and am so impressed with her customer service and care , she was concerned for me when reading my previous update about the puddles she and their directors are sending me a new cooker and they are going to investigate the problem . Nia said she will get everything arranged and all I have to do is wait for a phone call .

I think you have to agree this is excellent customer service and can't be faulted . Thankyou Nia for your thoughtfulness and excellent customer care. I appreciate it very much

5 de janeiro de 2023
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good Afternoon,

Thank you very much for taking the time to review our service and product, it is very much appreciated.

Kind Regards
Terri Girling
(Customer Service Manager)

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

We bought a statesman electric cooker…

We bought a statesman electric cooker July 2020 and a week before Christmas 2020 the heater element failed and after a lot of calls, somebody arrived Christmas Eve to fix it! It then went again December 2021, my husband ended up buying and fitting the piece himself and yet again today 16th December 2022 it’s failed again! We have now got to run around trying to find the part again!
I will definitely think twice about buying another Statesman product… 3 heating elements in 2.5 years!!
………………..……
Further to my review, the company have contacted us and provided a solution, much appreciated for swift response and great customer service

16 de dezembro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good Afternoon,

Thank you very much for taking the time to review our service and product, it is very much appreciated.

Please accept our sincere apologies that on this occasion you have experienced multiple failings with your Statesman Appliance.

My Supervisor is already liaising with yourselves to get this matter resolved and provide you with a solution that suits.

Kind regards
Terri Girling
(Customer Service Manager)

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Statesman Appliances

Statesman Appliances - Oven

I would not recommend Statesman Appliances as a reliable product/service, my original oven failed within a few weeks of purchase.

Several weeks later they agreed to send out a component they could then not source, eventually they agreed to replace the oven.

Much to my disappointment this oven also had no working igniter on arrival, whilst having attended Midland Chandlers where I originally purchased this product from they appeared to be in disbelief of my experience.
Having gone to demonstrate one of their display ovens this also had a failed igniter much to their embarrassment, I was then supplied with another product in working order.

Eight months later this ovens igniter also failed, after further delays of several weeks and discussions between Midland Chandlers and Statesman they eventually replaced the faulty component.

I did advise Statesman I have little hope this component will last based on my previous experiences, I did ask if this product should be recalled where I was affectively advised not.

Following a closure call today the call handler was advised of my experiences where an apology was given, I was then advised "oh as your product is now a year old it is now out of warranty".

I feel this is unacceptable where I have little hope it will last, based on this I will not be doing business with Statesman in the foreseeable future.

I have shared this experience for others to make an informed decision before purchasing a Statesman product, this firm in my view is awful where I would not recommend their products or customer care.

7 de julho de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good Afternoon,

Thank you very much for taking the time to review our Services and product, it is very much appreciated.

Please accept our sincere apologies that on this occasion we have not provided you with an acceptable level of service and will endeavour to do better.

All the details around the fault you have experienced with your Statesman Appliance has been passed onto to our product development team who in turn are liaising with the factory.

Please be aware that our statesman appliances come with a 12 month warranty and additional 12 month warranty is available when the product is registered within 30 days of purchase and used in a domestic environment only* - from our records I can see you have not registered your appliances however due to the circumstances around this issue I am happy to honour you with a 2 year warranty therefore covering you for another year if your appliance develops another fault.

If you have any further concerns or if your appliance does develop another fault then please email Service@statesmanappliances.co.uk marked for my attention and I will come back to you accordingly to resolve any issues you may have.

Kind regards
Terri Girling
Customer Service Manager

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I wish I give them 0 stars

I wish I give them 0 stars . They products are bad.
The staff are totally rude and not helpful.

DO NOT PURCHASE

6 de julho de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good Afternoon,

Thank you very much for taking the time to review our Services and product, it is very much appreciated.

Please accept our sincere apologies that on this occasion we have not provided you with an acceptable level of service.

In order for me to look into this further and address your concerns please could you email service@statesmanappliances.co.uk with your contact information and marked for my attention and I will come back to your accordingly.

Kind Regards
Terri Girling
(Customer Service Manager)

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Charge you for a wrong item and do not refund you!!!!

I bought by phone a milk tray to my fridge and it was sent a flat tray which after instructions I sent back in order to get the refund.
Now, almost 2 months phoning, sending and receiving emails and I have not received the refund. Sent now all these information to my credit card company which I hope can help me with that. This company or is disorganised or dishonest. I will avoid buying anything related with them in the future, especially by phone. Just added more worries in my life. I fully regret the moment I got in touch with them.

11 de maio de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good Afternoon,

Thank you very much for taking the time to review our Services and product, it is very much appreciated.

Please accept our sincere apologies that on this occasion we have not provided you with an acceptable level of service and will endeavour to do better.

I can confirm a refund has been issued however I will ensure you our internal processes will be looked into and further training will be given to avoid this happening again.

Kind regards
Terri Girling
Customer Service Manager

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Appalling product, appalling company

Appalling product, appalling company. In the early Covid emergency phase I bought 2 freezers; a Beko and, unfortunately, a Statesman. As it was high demand in the crisis, Statesman and their retailer graciously bumped the price up by around 35% - taking it to the same level as the admittedly far superior Beko model (its price was unchanged). The contrast is extraordinary.
The Beko is far more comfortable to use, much better storage, far more stylish, quieter and far better energy efficiency - both cost £400.
The Statesman TF170LW is a very basic, ugly and dated freezer with minimal features and ices up regularly.
Additionally, the door handle broke in the first 2 days - it would have been replaced (free) but i didn't need it so didn't ask for one until the warranty was now due to expire - Statesman's pompous, curt staff said I should have read the small print and reported it within 6 months... but they might, might, be able to give me a discount on the price... £45.00 for a cheap plastic handle! This same problem has been raised by other reviews too - but absolutely no concern for their product quality, customer service or their brand image.
The Beko has never had a single problem - it's like a 21st century product versus a 1970s relic, as is their customer service.
I'll ensure that as many friends, neighbours etc as poss avoid this appalling brand.

18 de março de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good Afternoon,

Thank you very much for taking the time to review our Services and product, it is very much appreciated.

Please accept our sincere apologies that on this occasion we have not provided you with an acceptable level of service and will endeavour to do better.

Kind regards
Terri Girling
Customer Service Manager

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great value for money

Great value for money, with 2 years warranty !!

15 de janeiro de 2022
Avaliação não solicitada
logotipo da Statesman Appliances

Resposta da Statesman Appliances

Good Afternoon,

Thank you very much for taking the time to review our product, it is very much appreciated.

Kind Regards
Terri Girling
(Customer Service Manager)

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Door handles weak and substandard, also no replacements available

I brought an under counter silver fridge with icebox at the end of October 2020. It was a new kitchen and didn't get fitted until just before Christmas 2020.
In July the handle of the freezer snapped upon opening. It is only me in the house and I am not heavy handed.
I contacted Statesman CS believing it had a 12 month guarantee. Apparently if you read the small print, the doors and handles are only guaranteed for 6 months from purchase, who knew! So I tried to buy a new door. This has proved impossible. I still email them occasionally hoping that a door may appear/have arrived in stock but so far no luck. The fridge itself is fine but the overflowing stuck ice box isn't ideal and is frankly a waste of space!

22 de dezembro de 2021
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

bought a oven.my supplier perfect in…cowboys

bought a oven.my supplier perfect in installing.then i get a extended warranty.and have to register the oven.you can do this over the phone plus any repairs,but nobody answers, you then go on line to fill in warranty .takes 15 minutes to fill in. then you are instructed to wait, after 10 minutes you are asked if you want more warranty.at a cost.then you press your finished, i doubt there will be a second year warranty.i have ready other revues,it seems this is not an english solid company, but cowboys

12 de julho de 2021
Avaliação não solicitada

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais