British Retro Avaliações 

364
•
O TrustScore é 4.5 de um total de 5

4,4

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

British Retro is absolutely amazing! Bought a 50’s swing dress with petticoat and jewellery! Delivered to Guernsey was so fast and the dress is very very good quality! I will have to have the dress ta... Ver mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I have asked them almost a year now to start shipping to Europe again. They blamed customs issues...I order from the UK all the time with no issues. Their website says shipping worldwide, false advert... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I absolutely love British Retro! I have purchased several dresses and they are so beautiful and high quality! Dress arrives very quickly! Shipping cost is reasonable too which is a big plus! Size ch... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I am absolutely delighted with my dresses from British Retro. I purchased the beautiful Dee Dee dress in Porcelain Blue, which I wore for my daughter’s baptism, and the gorgeous Suzi Q navy flor... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Compras e Moda

Informação fornecida por fontes externas variadas

British Retro - vintage inspired clothing, unique retro clothing, retro dresses,vintage dresses, retro clothing, and much more are available to buy online.


Informações de contato

4,4

Excelente

O TrustScore é 4.5 de um total de 5

364 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 62% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 24 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

4,4

Todas as avaliações

(364)

68 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I wouldn’t even give this company 1…

I wouldn’t even give this company 1 star. My daughter has ordered several dresses from this site and for Xmas I thought I’d order her a surprise dress as she usually knows what’s she’s getting. I wrapped it and she opened it but wasn’t her style - didn’t try it on and didn’t remove any tags - didn’t need to try on because she knew it wasn’t the style she liked. They returned it back to me and said the tags had been removed clearly removing the tags themselves as probably didn’t want to lose the sale on the dress. Never will I ever order from them again. Mistrusting and all about what they can make money from customers is how I see it. Discusting and very disappointing

20 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Julie,

Thank you for your review. When the dress was returned to us, the tags were unfortunately not attached. As with all online clothing retailers (including large businesses), our policy requires items to be returned unworn with original tags in place to protect against used returns.

We always try our best to be fair while following standard retail procedures and appreciate your feedback.

Kind regards,
British Retro

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Gorgeous coats!!

STUNNING COATS!

I am a customer in the US and I have been buying clothes from British Retro for at least 5 years now. ALL of their clothing is beautiful and very well made, but I am particularly fond of their coats! They are absolutely gorgeous and are made with wonderful quality. I always get compliments on them when I wear one of them. I love them so much that I have them in 9 different colors! If you're thinking of getting one (or 9), you should! You will love them!

5 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Way Out West' Violet Check Full Circle Dress. With Pockets!

excellent customer service, and as to my dress wow could not be more pleased, a beautiful dress, beautiful material and pockets too, this girl loves a pocket.

2nd outfit I have purchased from British Retro, the first was for my daughter's wedding, this new dress is for Christmas and I can't wait to wear it.

16 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Davina,

Thank you so much for your lovely review 💖
We’re absolutely delighted to hear how much you love your dress. It means a lot to us that you’ve chosen British Retro for such important occasions.

Thank you again for your continued support.

Warmest
British Retro

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great customer service which is both…

Great customer service which is both friendly and efficient.

First purchase of Bardot dress, petticoat and jewellery set for an event next week and all are beautiful.

Will definitely be back.
Lorraine

13 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Thank you so much, Lorraine! 💖

We’re absolutely delighted to hear you loved all the items and that everything arrived in time. We hope you have a wonderful time at your event ✨

Warmest wishes
British Retro

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Fabulous clothes and stunning quality

Fabulous clothes and stunning quality. Such a lovely company with excellent customer service. I recently purchased the red “From Kitty With Love” Christmassy dress and it is as beautiful as the pictures. Lovely crepe fabric and thick faux fur trim. I ordered size 8 and I am 5,2 tall, size 8 top and size 10 bottom and it fits perfectly. I also ordered the white petticoat and it looks perfect underneath. I bought their red Christmassy “Wonderland “ coat last year and again the quality is superb.

10 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Claire,

Thank you so much for this wonderful review! ❤️ We’re absolutely thrilled that you love your From Kitty With Love dress, it’s such a special Christmassy frock :)

It means a lot that you’ve come back to us after loving the Wonderland coat last year. Thank you again for your kindness and support.

Warm wishes
British Retro

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Another gorgeous buy from British retro

This is a repeat purchase for my Christmas work party and honestly, everyone gave me so many compliments. I absolutely love British Retro, and I’m so glad I finally got my hands on the Kitty dress this year after missing out last Christmas. The faux fur is the best quality, really soft, thick, and it feels so luxury.

I’ll definitely be back again! 🎄✨

21 de novembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Shaibah,
Thank you so much for your lovely words! ❤️ We’re so happy that your Kitty dress made your Christmas work party extra special. We’re so glad you finally managed to get it this year :)

It means the world to us that you’re a repeat customer🎄✨

Warm wishes

British Retro

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

1st time buyer

1st time buyer, brought the Christmas dress, it’s completely WOW. the fur fabric and make are really ace. So happy. I’ll definitely be shopping again soon.

The quality is absolutely outstanding and it is perfect for the event I’m attending, the verity of styles they have is perfect for all occasions and all times of year

Don’t really ever write reviews but this one was needed

17 de novembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi,
Thank you so much for taking the time to write this, especially if you don’t usually leave reviews. That truly means the world to us! ❤️

The dress is really a special piece, and it’s wonderful to hear that the fur, fit, and overall quality impressed you :)

Thank you again for your kindness and support 🎄✨

Warmest wishes
British Retro

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent service

Excellent service. Excellent quality of dress. Didn't have long to wait for order and even when a wrong coloured item was delivered. It wasn't a problem. I returned the item and within two days received the correct colour. Belle was most helpful and kind. I would highly recommend this site. Can't wait to wear my new outfit

6 de outubro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Fiona,

Thank you so much for your lovely review! ❤️ We’re really happy to hear that you’re happy with the quality of your dress and the speed of your delivery.

I’m really glad we were able to sort the colour mix-up quickly for you and I’ll be sure to pass your kind words on to Belle.

Thank you for recommending us, it truly means the world!

Warmest wishes
British Retro

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Customer service experience

I had some difficulties with the system accepting my discount code, I contacted the customer service and they couldn't have been more helpful in sorting the issue out in a timely fashion, they were extremely friendly and supportive, I highly recommend British retro.

26 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Iain,

Thank you so much for your lovely review! We’re really glad our customer services were able to get your discount code issue sorted quickly for you. Your recommendation means a lot to us.

With love,
British Retro 💖

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Fabulous clothes and fabulous service

Fabulous clothes and fabulous service. I've been shopping with British Retro for five years now. In that time, I've purchased over 15 dresses, four petticoats and four skirts! Every piece is always made beautifully, there is clear attention to detail, and things are made to last. I've worn the first ever dress I purchased from them countless times, and it always looks great and washes brilliantly. I never get so many compliments as I do when wearing British Retro clothing. Their sizing is good, though I find I can't last a full day in the skirts (there's not much stretch in some of the fabrics, so after I've eaten dinner I usually have to undo the buttons, haha). This isn't a problem with the dresses, since loosening the belts always gives a good amount of room. Unfortunately some of the styles are too tight across the shoulders, but I think that's more to do with my broad shoulders than anything else. I do remember once they sold trousers, and they were the most beautiful trousers I have ever seen (sadly they were much too short and I had to return them!).

Over the past five years, I've only had two issues with shopping with British Retro. Once the wrong size skirt got sent out to me, and more recently the size guide online was incorrect so I unwittingly ordered the wrong size. Both times, Belle at customer service has been absolutely fantastic. Problems are always resolved quickly and politely, which keeps me coming back for more beautiful clothes! My only recommendation would be to bring back the trousers in a longer length! They were gorgeous. And also add some stretch to the skirts for us ladies who bloat after a big meal, haha.

27 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Maddie,

Thank you so much for your wonderful review and for being such a loyal customer over the last five years, we truly appreciate your support! It’s lovely to know you receive so many compliments when wearing British Retro.

We’re also grateful for your honest feedback about fit and fabrics, this is really valuable for us when developing new styles. We’ll certainly take your comments on board and it’s always helpful to know what our customers would like to see return in future collections.

We’re so pleased Belle was able to get everything resolved quickly for you. We’ll be sure to pass on your kind words to her.

Thanks again, Maddie, for your continued support and for taking the time to share your experience with such detail.

With love,
British Retro 💖

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I couldn’t be happier with my…

I couldn’t be happier with my experience at British Retro. From the moment I reached out, the customer service was absolutely exceptionally friendly, efficient, and genuinely helpful. Every question I had was answered with care, and I really felt like they went above and beyond to make sure I was completely happy with my order.
When my dress arrived, I was blown away. The quality is outstanding, beautifully made, with such attention to detail, and it fits like a dream. The fabric feels luxurious, the cut is so flattering, and it has that timeless vintage charm that British Retro does so well. I’ve had so many compliments wearing it, and I felt truly amazing in it.
I can’t recommend them highly enough, for both their impeccable customer service and their stunning designs. I’ll definitely be shopping with British Retro again!

20 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Sharon,

Wow, thank you so much for your wonderful words! 🌟 We’re absolutely delighted to hear how happy you are with both your experience and your dress. Providing friendly and thoughtful customer service is something we truly care about, so it means the world to us!

Thank you again for your kind recommendation and for choosing British Retro.

Warmest wishes
British Retro

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Love the colours, but poor quality + filtered reviews = no trust.

I purchased three dresses from British Retro across two orders, and sadly the quality and customer service have been extremely disappointing.
• On the very first wear, one dress lost four cuff buttons. I accepted only a £10 goodwill refund for that, even though it was clearly a quality issue.
• Another dress (the Bibi Ribbed Mint Full Circle Dress) developed thinning fabric, pilling, and even a hole at the seam after just one careful wear.

I reported these faults straight away and genuinely hoped to resolve matters through communication with the customer team. Instead, British Retro delayed their reply for 11 days, then tried to shift the blame onto me and only offered store credit—which is not compliant with the Consumer Rights Act 2015. A replacement or refund is the lawful remedy, not credit.

To make matters worse, I submitted a factual review of the faulty dress, but it still hasn’t been approved. Together with other reports of negative reviews being filtered, this raises serious concerns about transparency.

I really loved the designs and colours, which is why I gave the brand a chance despite the first fault. But after poor quality, an 11-day silence, and dismissive service, I cannot recommend British Retro.

19 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Fangling, we’re very sorry you feel disappointed.

We have acted in line with the Consumer Rights Act 2015 throughout. Where a product may be faulty, the law entitles you to a repair, replacement or refund, but the item must be returned for inspection so we can establish the cause and resolve matters properly. In this case, the dress had been worn and washed, which usually limits rights as it can be difficult to determine whether the issue was caused by wear, washing, or a manufacturing fault.

Even so, we offered a full refund once inspected. We also offered instant store credit if you didn’t wish to wait.

Unfortunately, we never received the item back or further contact, so we were unable to resolve the matter. Our policies are fully compliant with the law, and we’re always happy to help if you’d like to get back in touch.

Best wishes
British Retro

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Dress arrived with a mark on the front…

Dress arrived with a mark on the front and they are refusing to refund even though returned within timescales claiming a belt hoop is missing. The item was returned with labels intact and same packaging exactly as it arrived. Shocking service. Having to put a claim in through paypal as this is totally unacceptable. Avoid.

17 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi, we’re sorry you feel this way. The dress was returned to us missing a belt loop, which normally means we cannot accept it back for a refund. Even so, as a gesture of goodwill we agreed to process a full refund once it was received back. Unfortunately, the belt loop was never returned to us, but we still went ahead and issued you a full refund in good faith, on the understanding you would leave an honest review of your experience.

Best regards
British Retro

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

i have always had excellent service…

i have always had excellent service from British Retro.
the clothes are very well made and i have to say they do make some fabulous dresses and skirts.
my latest purchase was a love heart skirt which is definitely the prettiest thing in my wardrobe!
i would highly recommend this brand. They are efficient, quality and unique designs.

8 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Heidi,

Thank you so much for your kind words! 💖 We’re thrilled to hear all this and that your new love heart skirt has taken pride of place in your wardrobe. Knowing our designs bring you joy means the world to us.

Warm wishes
British Retro

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

No contact

I ordered a 1950s-style tartan dress and everything was great, I received it quickly and without any problems. For that, I would give it 5 stars. However, I am deducting 2 stars for the inability to communicate with British Retro. I lost the belt that came with the dress. I am a tour guide and I left the belt in a hotel in Scotland. I wrote to British Retro using the form on their website because I would like to buy a new belt. I have been waiting for a reply for a week. I called and left a message on the answering machine asking them to contact me. No response. Apparently, once a customer has placed an order, they are no longer important. It's a shame.

1 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Dorothy,

We’re so glad you love your tartan dress! We’re also really sorry to hear you’ve had trouble reaching us, we’ve checked our records and sadly haven’t received any messages from you. We always reply within 24 hours too. Regarding the belt, sadly we can’t sell it separately, it’s made as an integral part of the dress design and not a standalone accessory, so we don’t have individual belts available for sale.
If you have any further queries then please do contact us.
Warmest wishes.
British Retro

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent Experience.

I don't normally write a review after buying something but I had such a great experience with British Retro from start to finish. Their customer service was phenomenal and the products high quality. I am delighted with my lovely dress and necklace. I will definitely be ordering again.

25 de julho de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great experience !

Quick response from customer service to my emails. Quick delivery (i'm abroad) and very good follow up of the parcel journey. The dress (way out west) fits perfectly, i couldn't wait to wear it - i love the swoosh and oh ! the pockets ! :-)
If we read carefully the description of the dress, its fabric and the size guide, you should find what you need - 100% coton (natural fabric : love it) so not strechy, if you hesitate may be take one size up.
i hope the Lottie Dungaree (or similar pinafore pattern) will come back one day - and wish for winter dresses with long sleeves in natural fabric (i have quite cold winters here and would love to wear comfy swooshy dress also during winter times) -
Definitively a website that i'll keep in my fav'.

15 de julho de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Poor quality. Bad customer service

Bought a cartwheel hat thinking it would be good quality since it was three times the price of similar hats I’d purchased (and returned) elsewhere.

When it arrived, I was disappointed to find that it was identical to £10 hats sold by other retailers. Emailed and asked how I could return it and gave some feedback. The reply I got back was fairly arrogant, it said no other customers had an issue with the hat (I doubt this), they’ve sold hundreds, the price is correct and they didn’t intend to stop selling it.

I replied and advised them that I couldn’t care less a) what other customers thought and b) if they continued to sell it, I just wanted to return it.

This company markets themselves on their quality but this simply wasn’t my experience and any slight criticism makes them extremely defensive. They don’t seem to be running the most professional organisation.

This cost me almost a third of the value of the item in shipping and return costs so to have the attitude from ‘customer service’ was just the cherry on top of a bad experience.

10 de julho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi Emily
Thank you for your feedback. We’re sorry to hear you feel this way, though we do want to clarify that you queried the price in relation to quality, and we simply provided a short explanation to address your question. Of course, we also honoured your return without issue.Nonetheless, we’re genuinely sorry this one didn’t meet your expectations and we appreciate you taking the time to share your thoughts.
Warm regards
Britihs Retro

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Shocking service

Shocking service - you can never get a hold of them and they never reply to emails! Steer clear folks!

27 de junho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da British Retro

Resposta da British Retro

Hi there,

We’re really sorry to hear this. We always respond within a few hours and no later than 24 hours, even on weekends. If you haven’t had a reply, your email may not have reached us.

Please contact us again so we can help resolve this for you.

Best regards,
British Retro

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais