LORETA Avaliações 

168
•
O TrustScore é 2 de um total de 5

2,2

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I would have given zero stars if that was possible. I ordered an item listed as in stock and selected standard shipping which the website states is 3-7 days. After this time I contacted them to see wh... Ver mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Absolutely appalling customer service and policies. I have now taken out a claim with the ACCC.. purchased a dress for $150.. the dress arrived not as advertised. Contacted customer service and all th... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I purchased a pretty trouble dress for my 46th Birthday and when it arrived I was pleasantly surprised, the quality is very good and the price was very reasonable. I really loved the way the dress lo... Ver mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

One star is stretch but my only option. Honestly the worst customer service I have ever experienced. Ordered 4 dresses only received one and an incorrect one with no notification just a pickin... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Compras e Moda

Informação fornecida por fontes externas variadas

LORETA is an online fashion store based in Melbourne, Australia with a view for providing ultimate.


Informações de contato

2,2

Ruim

O TrustScore é 2 de um total de 5

168 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 57% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 1 semana

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

2,2

Todas as avaliações

(168)

21 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I would have given zero stars if that…

I would have given zero stars if that was possible. I ordered an item listed as in stock and selected standard shipping which the website states is 3-7 days. After this time I contacted them to see where my order was and they said there was a delay for several weeks. I requested a refund as they were unable to fulfill the item as advertised which they refused. Not only did they refuse but they were rude from the start as though it was my fault that they lied on their website. I would never recommend them and think the service is disgraceful.

15 de outubro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Nice quality 46th Birthday dress.

I purchased a pretty trouble dress for my 46th Birthday and when it arrived I was pleasantly surprised, the quality is very good and the price was very reasonable. I really loved the way the dress looked on me. The fabric was very good. This was my first Loreta purchase and I will definitely be purchasing from your business again. Thank you to Cara for being amazing at helping me with the sizing. I will support your business again!!

25 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

One star is stretch but my only option.

One star is stretch but my only option.
Honestly the worst customer service I have ever experienced.
Ordered 4 dresses only received one and an incorrect one with no notification just a picking slip with hand drawn crosses on the ones I didn’t receive , wouldn’t offer me a return parcel so I had to organise and pay postage myself.
Was not aware and it was not clear two dresses were back ordered so I canceled them.
They are now refusing to refund me and also trying to force me to spend my out of pocket return postage as a store credit over $350.
Takes them 3 days to return any emails.
I’m actually shocked they would refuse to refund me and will be taking it further to ensure I am refunded for goods not provided . Do not shop here they could not care about their customers and will not provide what you order and then just refuse to give your money back.

5 de outubro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da LORETA

Resposta da LORETA

Hi Sarah Heather Harlow,
We’re sorry to see this review, however we would like to clarify several points.

Your order contained five items, not four. We acknowledge that (1) one dress was incorrectly dispatched, and we apologised for this error. We offered to send the correct dress, or alternatively provided 120% store credit for the incorrect item — an additional 20% as compensation.
Regarding the return postage, you were advised in writing that although we could not generate a return label, the postage cost would be credited upon receipt of your postage receipt. The $16.40 return postage you paid was subsequently included in the credit issued to you.
The remaining dress referred to in your review had a delayed dispatch timeframe. We contacted you and gave you the option of waiting for the item or cancelling it. You subsequently requested cancellation, and a credit was issued for that item.
In total, a $346.29 credit was issued, comprising $179.94 for the incorrectly dispatched dress (120% of its purchase price), $149.95 for the cancelled dress, and $16.40 for your return postage.
We absolutely accept responsibility for the one item that was incorrectly dispatched, and we have attempted to resolve that error by offering either the correct garment or additional credit as compensation. However, we do feel it is important to clarify the suggestion that we simply refused to assist or expected you to absorb the return postage, as this does not reflect the correspondence or the resolution offered.

We’re sorry that you remain unhappy with the outcome, but we have made genuine efforts to resolve the matter and compensate you for the error that occurred.
Regards,
Cara - Cara@loreta.com.au

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Absolutely appalling customer service and false advertisement

Absolutely appalling customer service and policies. I have now taken out a claim with the ACCC.. purchased a dress for $150.. the dress arrived not as advertised. Contacted customer service and all they would offer is a store credit if I returned the dress!!. Absolute joke! I wanted a refund and they refused. They have digitally enhanced their photos of their products which results in misinterpretation and false advertisement. BUYER BEWARE..

5 de outubro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da LORETA

Resposta da LORETA

Hi April Hennessy,
We’re sorry you’re unhappy with your experience; however, we would like to clarify that store credit was not the only resolution offered.

After reviewing the photos you provided, we acknowledged that the tulle placement was incorrect and offered to exchange the dress for the correct item. Alternatively, we offered 120% store credit if the dress was returned, or a $60 goodwill credit if you preferred to keep it.
When you advised that you did not want store credit, we again confirmed that store credit was optional and that an exchange for the correct item remained available.
We are a small Australian business and genuinely do care about our customers. We acknowledge the issue with the garment and are sorry for the inconvenience caused, but we feel it is important to clarify that we did offer multiple resolutions rather than only store credit.
Regards,
Cara | cara@loreta.com.au

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

They don’t care even when they’re at fault

If I could give this review a lower score I would. I ordered a dress in June for an event in August. I expected the 20business day delay and gave extra time for any other delays. The item didn’t turn up on time. I brushed it off and bought another dress elsewhere that were able to deliver on time and communicate. By September I realised that I had not received my item and checked to see if I missed an email from them but nope. No communication from them at all to inform me of any delays. I emailed them mid September and it has only just been processed through. Still yet to receive this item. Their only solution was to order something from the overnight collection (which is not overnight according to some of the other reviews with similar experiences) or store credit. Like I said in my email, I don’t know who would want store credit from a company who have poor communication and standards when delivering a service. The worst customer care I’ve ever had to deal with. If you want to order from this place then order 6months in advance. You might get it in 12months time if you’re lucky.

EDIT: I asked for a refund prior to the company dispatching my order but as stated in the store policy, they don’t offer refunds. Of course I would post a review on your ridiculous customer service because why would I want anyone else to go through a poor experience. Mentioning previous orders does not negate the fact that this experience was horrible. 2023 is not 2026.

The policy is not the issue, it’s the poor service and customer experience as a whole. I have no intention of buying from here again which is why store credit was never an option.

Ps. Why are the 5star rated reviews from accounts with men’s names?

26 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da LORETA

Resposta da LORETA

Hi Tina,
We’re sorry that your latest order was delayed beyond the expected timeframe, and we completely understand your frustration.
We do care about our customers. LORETA is a small Australian business, and while delays can unfortunately occur, we genuinely try to work with our customers to find a solution when they do.
When you contacted us, we offered an alternative dress for immediate dispatch; however, you confirmed that you preferred to wait for your original dress. We then updated your delivery address, provided an updated ETA and again offered alternative styles that could be dispatched immediately. Your original dress has now been dispatched.

You have placed three orders with LORETA since 2023, with your previous orders completed without this issue. We’re disappointed that this experience did not reflect your previous experiences with us.

We value all customer feedback, both positive and negative. For a broader representation of our customers’ experiences with LORETA, reviews and customer photos can be viewed here:
https://loreta.com.au/pages/loreta-clothing-customer-reviews-with-photos

Regards,
Cara - Cara@loreta.com.au

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

One failed order could be bad luck. Twice is a pattern.

My experience with this business has now stretched across almost 11 months, two separate orders and repeated failures to supply items I purchased.

My first order, #86891, was placed on 27 September 2025 and I paid $247.90.

It contained:
• Challenge Dress – $129.95
• Rio Glow Dress – $99.95
• Shipping – $18.00

The Challenge Dress was delivered on 7 October. The Rio Glow Dress never arrived.

I requested a refund for the missing dress and was refused. Eventually Loreta offered me a $200 store credit instead of the original $99.95, stating this in writing as their “final resolution”. I accepted because, after already waiting and being refused a refund, I thought I would at least be able to use the credit and move on.

Huge mistake.

On 22 April 2026, I gave Loreta another chance and placed order #87814 using that credit.

The order contained:
• Fay Silver Stud Dress – $129.95
• Jewelled – $79.95
• Shipping – $10.00

The $200 credit was applied and I paid the remaining $19.90 myself.

Once again, the order was not fulfilled.

On 7 June, Loreta emailed me regarding the delayed Fay dress and specifically advised that the cargo was expected to arrive on 15 June, stating that they would dispatch my Fay dress on 15 June as soon as the cargo arrived at their warehouse.

15 June came and went.

There was no Fay dress and, importantly, Loreta did not contact me to tell me it wasn’t being dispatched. I had to chase them again.

The Jewelled item eventually arrived on 17 June.

The Fay Silver Stud Dress did not.

It is now the end of August 2026. I still do not have the Fay dress and I have received no further update or communication from Loreta regarding its delivery.

When I again sought a refund, I was told that because they are a “small business” they could not offer the store credit as a cash refund and I could instead choose another product from their 24-hour collection.

That completely misses the point.

I did not originally purchase $200 worth of store credit and then simply change my mind and ask for cash. The credit was offered to me by Loreta instead of refunding the $99.95 I had originally paid for an item they failed to supply. I then used that credit to place a second order and have now experienced another failure to supply.

Across these two orders I have personally paid $267.80, have never received a cash refund from Loreta, and have spent almost 11 months dealing with delayed and missing items, chasing updates and being offered credits, substitutions and alternative products instead of simply having my orders fulfilled.

I don’t want another dress. I don’t want another substitution. I don’t want another store credit. After experiencing this twice, I simply do not want to purchase anything from this business again.

I have retained my receipts and email correspondence, including the promised 15 June dispatch date, the original refusal to refund, the $200 credit offer and subsequent correspondence.

I can only review my own experience, and unfortunately mine has been appalling.

If you’re considering ordering, particularly an item that isn’t available for immediate dispatch, I strongly recommend reading customer reviews and making your own informed decision before handing over your money.

22 de abril de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da LORETA

Resposta da LORETA

Hi Bonnie Roos,

We’re surprised to see this review while our recent attempts to contact you remain unanswered. Our Customer Care team has sent you two emails within the past two weeks, and neither has received a response.

To clarify, the Fay Dress is currently unavailable; however, the Rio Dress is available and ready for dispatch. We have advised you of this and have been waiting for your response so we can proceed.

We did acknowledge the delay with one of your dresses and, as a goodwill resolution, provided you with store credit worth approximately double the value of the affected item. You later requested that the remaining approximately $100 credit balance be converted to a cash refund, which we declined.

There have now been more than 50 email exchanges regarding your orders, and our team has continued trying to assist you throughout. Please reply to our Customer Care emails so we can arrange dispatch of your Rio Dress and resolve the outstanding matter.

Kind regards,
Fiona Carson
fiona@loreta.com.au

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

They don’t deserve any review..they…

They don’t deserve any review..they kept money from last 4 monts and not returning as they said product disnt receive now forcing me to buy something else but noy money back then bought 24 hours product but still now delivery no reply
I dont what to do now

14 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da LORETA

Resposta da LORETA

Hi Rajni Arora,

We acknowledge that your 2nd order experienced an approximately seven-week delay due to circumstances outside our control. We understand this was frustrating and sincerely apologise for the delay with this order.


For transparency, you have placed 3 orders with LORETA since 2021. Your most recent order was dispatched within four working days, and the shipping service you selected at checkout was Standard Delivery, not Overnight Delivery. (We also offer same-day delivery service in Melbourne)

Your (1) email was received on Thursday evening, and this review was posted the following day on Friday - before our customer care team had the opportunity to respond to your email.

We truly appreciate your patience and hope you'll consider giving us another chance in the future.

Kind regards,
Fiona Carson
fiona@loreta.com.au

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Scammers

The dress pictured was not what I recieved...then I find out yall dont do refunds?? Absolute scammers.

16 de julho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I won’t ever purchase from Loreta again…

I won’t ever purchase from Loreta again their customer service is very poor and they honestly don’t care! I ordered a dress and waited 5 weeks to be only told they don’t know when it will be delivered I can choose another item which I did choose something in their 24 hour overnight selection and received it 3 weeks later! If this is truly an Australian company they need to get their act together and get professional staff onboard because I waited 2 months in total to get my items. Not good Loreta!

29 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da LORETA

Resposta da LORETA

Hi Trishy,

We're so sorry for the experience you had with your recent order.

You've supported Loreta since 2018 and have placed five previous orders with us, for which we're incredibly grateful. We're very sorry that this order didn't reflect the level of service you've previously received from us.

As a small gesture of goodwill, we included a complimentary gift with your order to apologise for the unexpected delay. We truly appreciate your patience and hope you'll consider giving us another chance in the future.

Kind regards,
Fiona Carson
fiona@loreta.com.au

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Do not risk spending your money here!

I bought a dress on the 14th of April. After not receiving shipping notification, I emailed on the 29th of April. No response still by the 4th of may so I messaged the Facebook page. They asked me to email again, I did so and had to follow up again on the 5th of may. I finally got a response on the 6th of may saying they have now dispatched my dress. A dress arrives on the 14th of may and it is the wrong dress (and ugly). I email to advise straight away and get no response. I email again on the 19th of may and get told sorry it’s human error. They asked me to pay postage myself to return it. My birthday party is on the 23rd and I am left with no dress. On top of paying for the dress with loreta, the postage they have asked me to pay to return the dress, I may not even have money to buy another dress to celebrate my birthday. I have always wanted one of these beautiful dresses. I so disappointed and disgusted in the unprofessional business and I will never buy from here again. I will also tell everyone that listens how terrible a company it is. Thanks heaps for ruining my birthday.

19 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Placed an order in January for over…

Placed an order in January for over $400 and paid extra for overnight shipping. I never received the order. Australia Post tracking only showed that a label was created, with no parcel lodged or delivered. I made multiple attempts to contact customer service without meaningful resolution. Very disappointing experience.

15 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da LORETA

Resposta da LORETA

Hi Rebecca Currie,

We’re sorry for the inconvenience caused.

We received one email from you and replied the same day. If you attempted to contact us by phone, please note that we don’t currently offer phone support.

We’ve also lodged an investigation with Australia Post, and tracking shows your parcel is in transit and due for delivery tomorrow.

We truly appreciate your continued support , this is your 3rd order with us since 2021, and we apologise again for the inconvenience.

Kind regards,
Fiona Carson
fiona@loreta.com.au

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

DO NOT PURCHASE FROM THIS COMPANY!

DO NOT PURCHASE FROM THIS COMPANY!!

I bought a dress for a ball back in June 2025 that cost me $200. Over a month later the dress had not arrived in time. They do not offer a refund but instead store credit which was useless to me by that point. I had to order something else i didn’t particularly like or need. Again it failed to arrive. After numerous follow up emails and no replies I was then told they had missed the order and processed it again. From there, only part of my order arrived with them saying the new dress i had ordered was unavailable (apparently written on a packing slip?) and issued a store credit again. I have then had to order something else again - this is almost a year later and extra fees in postage which they will not cover. “Customer service” are rude and unhelpful. I’ll be reporting them to consumer protection.

19 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da LORETA

Resposta da LORETA

Hi Tanya Gausden,

We’re sorry to hear that you’re unhappy with your experience.

After reviewing your order history, I can confirm that you have placed three orders with us. One order was cancelled at your request, and a store credit was issued in line with our policy. The other two orders have been processed and fulfilled, with your most recent order currently in transit with auspost to you.

I understand delays can be frustrating and appreciate your patience throughout the process. If you have any further questions or need assistance once your latest order arrives, please feel free to reach out, my email me below.

Kind regards,
Fiona Carson
fiona@loreta.com.au

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

STAY AWAY..

Bought a dress that i needed for a wedding and after chasing them several times on the status of delivery wasnt having much faith that i would get it in time. I asked for a refund and got told i could only get a store credit. Finally decided to use my credit for some activewear which is on the 24 hour collection and a month later i just remembered about it, check on the status and it hasnt even been fulfilled. Phone goes unanswered and then you have to wait for a reply to an email.

18 de março de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Do not trust the website

Do not trust the website! 1st of all my dresses arrived after the 20 days, and later found it wasnt even shipped by the time of event!

So then I bought 3 dresses from the 24 hour dispatch with express delivery and I also paid over night express delivery.
2 dresses came but the third I'm actually still waiting for. But here is the kicker....
The two dresses I got. One I ordered was blue and it came in pink and the other one, isn't even the same dress!
With four dresses ordered from you guys, I didn't have a dress to wear!!!

The best part, I was not entitled to a refund. I begged. I showed proof where all the mistakes were on their part.

5 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

The Madison Dress (Blue)

The Madison Dress (Blue) dress was absolutely amazing. Material is great quality - though would only recommend wearing it in cool and cold weather as it’s thick and in the midst of summer you will sweat.
Service of Loreta was questionable. Only an email address for communication and it was not prompt. Promises of exact posting date (when the dress was being sent) were passed without any update from Loreta. Only through my social media posts on their advertisement forced them to send the dress - 4 weeks after purchase.

28 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

It has been six months since I placed…


It has been six months since I placed this order. The dress has not arrived and there has been no communication from your end.

I shop online regularly and this is the worst service I have encountered. Six months on, I have no dress and no explanation.

3 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da LORETA

Resposta da LORETA

Hi Kayla,
We do not have any unfulfilled orders approx six months under the name Kayla in our system. Could you please provide your order number so we can investigate this for you?
Kind regards,
Fiona Carson
fiona@loreta.com.au

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Worst customer service - no refunds when they can’t supply an item

I paid $129 for a dress on 25 November that was meant to arrive within two weeks. I was later told the dress would not be coming at all, yet the company refuses to refund my money and will only offer store credit. This is unacceptable, as they cannot supply what I paid for. Customer service is extremely slow, and I’ve had to email multiple times just to receive a response. I would not recommend purchasing from this store. If I could give 0 stars, I would.

25 de novembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da LORETA

Resposta da LORETA

Hi Melissa,

We’re sorry to hear you feel this way. Our records show you have previously ordered with us in both 2017 and 2025 without any issues.

For this order, store credit was used for the purchase, and a store credit has since been reissued. As outlined in our store policy, we do not provide refunds for order cancellations. This has been explained in detail throughout more than 15 email exchanges with our customer care team/fb.

We understand you may be disappointed with this outcome, however we have acted in line with our policies and have provided ongoing support throughout the process.

Kind regards,
Fiona Carson
fiona@loreta.com.au

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

My money is down the drain, save yourself the hassle.

I ordered a top and they sent me the wrong top and wouldn't give me a refund, only a credit (which is illegal). So I ordered a dress and it's not come in over 2 months. They don't give updates and don't seem to care at all. My money is down the drain, save yourself the hassle.

9 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da LORETA

Resposta da LORETA

Hi Ms,
I’m sorry to hear of this issue. Could you please advise your order number so I can investigate further?
Kind regards,
Fiona Carson
fiona@loreta.com.au

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I ordered the Suzi crystal dress in…

I ordered the Suzi crystal dress in September because they said it arrived that week, fast forward to December and I’d asked repeatedly to have this dress expressed post and in a size 10. The dress arrives in a 12 and now I have to pay for postage back to exchange it when all email communication shows I’m requesting a 10 and the service has turned to shit compared the to when they first opened. I have multiple dresses but now I have zero faith in their customer service or anything they say. It’s all lies and to make you pay more

8 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Please do not purcahse from this…

Please do not purcahse from this company as they advertise and offer express shipping but in fact they do not.

I placed an order on 15th November and paid $20 extra for fast express shipping for 1 dress and 1 top (note the site confirmed item was in stock and can be offered 24hr dispatch from order and then express shipping.

I have sent numerous emails to the company to only get 1 email back confirming that my order will be recieved between the 27th november -1 december and a very generic apology email for the delay.

I receieved only 1 item and unable to get in touch with anyone from the company

Im out of pocket $300!!

SAVE YOUR TIME AND EFFORT THIS COMPANY IS NOT THE ONE!!!

15 de novembro de 2025
Avaliação não solicitada

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais