Got 6mths free with my car and was allowed to extended the warranty by a extra year at a realistic price. Everything looks simple enough for going to claim hopefully i will never need to but it is the... Ver mais
Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais
Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais
Veja o que dizem as avaliações
Ross from momentum warranties was great. He explained everything clearly and I was confirm that I needed to purchase it. He was very accommodating with my timings and call back requests which I apprec... Ver mais
A empresa respondeu
I met Dean last Friday, no pressure to buy a car,he gave my husband and I time to look around all the cars, he explained the cars were open if I would like to look inside any of them,he gave me inform... Ver mais
A empresa respondeu
Easy to activate warranty..and basic breakdown cover after purchasing used vehicle. Test will come if i have to claim on warranty but one of their servoce providers is a good local garage so that mak... Ver mais
A empresa respondeu
Detalhes da empresa
Escrito pela empresa
Momentum Warranties Limited is a leading supplier of warranty products for franchised and used car dealers.
Informações de contato
Friarton Road, PH2 8DY, Perth, Reino Unido
- 0330 445 0059
- support@momentumwarranties.co.uk
- www.momentumwarranties.co.uk
Sem histórico recente de pedidos de avaliações
Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas
Respondeu a 100% das avaliações negativas
Normalmente responde dentro de 24 horas
Como esta empresa usa o Trustpilot
Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.
I've just picked up my car from Checked…
I've just picked up my car from Checked Cars Ltd and Mark the owner there was excellent and very informative
He introduced me to your company and if I need to use you I hope it's as good as Mark said.
Thank you in advance if I ever need you. R.J. Powley.

Resposta da Momentum Warranties
i Bought a 2016 vivaro van june 2025…
i Bought a 2016 vivaro van june 2025 .by october the gearbox started whining and grinding ,contacted momentum , they said take it ti one of the garages that do thier warranty work, to check that the fault is the gearbox so i did, garage was local to me, they found that when they drained the gearbox oil it was found to have lots of iron fillings , so garage said its a new gearbox , they sent the report to momentum , and i phoned them to ask have they had the report. and asked them are they going to replace my gearbox, the answer was they want gearbox out and stripped down to see the damage . i said who is paying for this , they said me .but i said its under warranty and the garage only replaces gearboxes not strip them . garage said the report is what they asked for .the conversation went on for a while then another person came on the line and said we are not covering your gearbox due to wear and tear , the van has only been driven 5 miles to a college and 5 miles back nothing in the back .so no load . so they said no payout so first bill £72 Plus vat had to pay . I even said i would go half with the repair still no .Had to have a new gearbox so i asked the garage to fit a new clutch as well .so final bill £3.700 pounds , not a penny from the warranty people , dont take a warranty out with them , the booklet is very misleading they are happy to take you money tho ,i have filed a case with the ombudsman

Resposta da Momentum Warranties
Very disappointing experience with…
Very disappointing experience with momentum. Warranties . I purchased a Momentum Warranties Plan 2 warranty for my 2013 Kia Ceed 1.6 CRDi.
My vehicle developed ABS/traction-control warning lights. The garage inspected the vehicle and found that the rear wheel bearings had deteriorated, with corrosion and damage to the bearing casing. The garage also found that the ABS sensors had been damaged as a consequence and had become seized in place, requiring them to be forcibly removed.
The garage provided evidence, including video, to Momentum. Momentum declined the claim, stating that the corrosion represented gradual deterioration/wear and tear.
I disagree with this decision because the garage’s evidence indicated that the damage to the ABS sensors was a consequence of the deterioration and failure of the wheel bearing/casing.
Momentum has maintained its decision despite my complaint, so I have now referred the matter to the Financial Ombudsman Service.
I have deliberately not included my policy number or vehicle registration in this public review for privacy reasons

Resposta da Momentum Warranties
Extremely easy
Just sorted out warranty with Momentum on new van, extremely easy to deal with, quick phone call and activated immediately

Resposta da Momentum Warranties
Very friendly service explained…
Very friendly service explained everything very well would recommend this service

Resposta da Momentum Warranties
Excellent experience
Excellent experience, Karl and Kurtis were very knowledgeable about the car I was looking at and ended up buying, they answered every question I asked and they gave me excellent part ex and I bought a very good and solid car.

Resposta da Momentum Warranties

Resposta da Momentum Warranties
Quick easy and clear instructions
Quick easy and clear instructions

Resposta da Momentum Warranties
Great customer service with Neil
Great customer service with Neil. Made to feel very much at home

Resposta da Momentum Warranties
18 months peace of mind hopefully.
I recently bought a 2007 plate mini cooper as a run around. (I'm still stuck in the 80's and i like a CD player, handbrake and key -although this isn't a traditional key, i don't want all the lane assist etc nonsense).
The car has a full service history at a mains dealer and one owner from new, and the garage i bought it from offered a six month warranty with Momentum.
Momentum then sent me an offer to extend the warranty for a further year giving me 18 months peace of mind.
I looked around to find out whether the extended warranty was competitive or not, only to find comparison sites don't offer warranties on cars over 16 years old.
As my warranty won't expire for six months, and a lot can happen in that time i requested a call back on their email link.
Within a few minutes i received a call from ROSS. Ross was extremely helpful and i explained that i was reluctant to take out the extended warranty today as anything could happen between now and then meaning i wouldn't have the car (always a natural pessimist!) Ross explained that the policy has a cooling off period of 30 days from when it becomes active, not today, and that should i no longer have the car, i can claim back any months of cover i'd already paid for, less any money spent on claims.
There was no hard sell, and i was offered a further discount and the option to pay 3/6 months interest free, so i opted for the first month payment today, and the remainder on the first of each month.
The dealer who sold the car liked this warranty provider because you can use your own local garage as long as they are VAT registered.
Hopefully i won't have to use the warranty, but i know the main parts are covered.

Resposta da Momentum Warranties

Resposta da Momentum Warranties
Provided an excellent comprehensive…
Provided an excellent comprehensive warranty at a excellent price.
Highly recommended.

Resposta da Momentum Warranties
Just shows you that Momentum Warranties…
Just shows you that Momentum Warranties are not worth the money.
Please read all the reviews and do research before you buy as you will not be covered .
Published my review again as I want to make sure you do not get ripped off for a useless policy .
Policy is useless as they avoid paying for repairs and delay the claim
My Review has been not published for telling the truth .
See below review .
Just shows you Momentum do not like honest reviews.
Please Do not buy a warranty from this company as it’s not worth the paper it is written on.
Avoid at all costs and read the reviews thoroughly before you commit as you will be misled and will not find a garage to carry out the required work with this company.
If you look at all of the reviews it is just a copy and paste reply and no real contact with you to discuss your claim in person.
I am Now contacting the ombudsman to review my mis sold policy and trading standards to look into the advertising policy.
Advert is misleading to all customers when they start a claim.
If there was a lesser rating I would use it .
Purchased my car from a reputable dealer and it came with a level 2 Plan.
My fly wheel failed after less than 3,000 miles from the purchase date of my car.
Took it to a local reputable to carry out the repairs.
The garage who carried out my repairs fitted a new clutch for which this is standard practice. overall it cost me just less then 2k.
The claim ref noVPX19740960 was submitted by the dealer as they sourced the parts at cost price to reduce my bill as they took out the warranty with the Momentum rep.
My claim was rejected straight away on the basis of wear and tear .
My gearbox was repaired by the dealer and there was no indication my flywheel was faulty when it was repaired .
Photo submitted as per there request and then rejected the claim straight away even though it went through the car dealer .
The rep who sold the policies to the Car dealer doesn’t want to know or help or get involved with the claim.
Typical sales person takes your money then runs .
To make things worse Iam still being contacted by Momemtum to extend my warranty .
No garage wannt’s to take on any work with this company as they fail to pay out and drag out the claim by asking for more pictures and evidence to avoid a pay out.
They just want your money for a policy that is useless.
Please avoid this company at all costs as you will not be covered for any repairs .
Got a reply back which stands up to all of the poor reviews where they fail to pay out saying my clutch and fly wheel are not covered even thought they were inspected 5 months ago when my gearbox was repaired .
Claim rejected to wear and tear .
I am still being contacted to extend my warranty even though they do not cover you .
My original review was not published and removed .
Please do not take out a warranty with his company as they will avoid to pay out at all costs.
I will continue to publish my review as they do not like honest feedback.
2
Momentum Warranties (owner)
Edited 6 days ago
Hi Joe,
After investigating the notes on our system, I can see that from the evidence that was supplied to us from your repairer, there was no sign of a failed flywheel or a failed clutch.
The warranty applied to your vehicle covers for sudden failure of components only. If a part is failing due to the component being worn out, we would be unable to offer a financial contribution towards the repairs on your vehicle.
On this occasion, due to no sudden failure being shown with the parts, we were unable to assist any further.
Regards, Momentum
Regards, Momentum
My Gearbox was inspected on the 18th may and had a replacement part fitted.
The same garage who carried out the work also inspected my clutch and flywheel and found no issues or signs of wear and tear otherwise they would have replaced them How can you now say my claim has been rejected due to wear and tear .
As per my honest review the policy is not worth the money or paper it is written on.
The other reviews also have the same excuse for rejecting the claim.

Resposta da Momentum Warranties
Top service
Steve made the process of renewing my warranty really easy. Called on time and explained everything easily in a way that’s understandable.

Resposta da Momentum Warranties
Ross at Momentum warranty
Spoke to Ross, very helpful and polite, would definitely recommend Momentum, for your warranty. Took out extended 12 month warranty. Very good price for my Newley purchased VWT6 Vivante Campervan.

Resposta da Momentum Warranties
Momentum Warranties - Excellent Service
Momentum Warranties provide an excellent service and great quality product, overall I am extremely satisfied and I would highly recommend!

Resposta da Momentum Warranties

Resposta da Momentum Warranties
Very professional and easy to sort out…
Very professional and easy to sort out the extra warranty for my car hire - all my questions were answered without hesitation - all documents sent through within seconds - very impressed - Thank you

Resposta da Momentum Warranties
very clear about things
very clear about things, and nothing complicated

Resposta da Momentum Warranties
Momentum warrenty
They were persistent.
They found the best deal for me.
I spoke to Steve.
It was quick and efficient at a good price.

Resposta da Momentum Warranties
A Experiência Trustpilot
Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.
Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.
Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.
Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.
A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.
Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.







