The Dorset Meat Co. Avaliações 

315
•
O TrustScore é 4 de um total de 5

3,8

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent quality meat, very well packaged. We have ordered a selection of meat, including Steaks, Chicken & Sausages. We found the quality to be very good and will certainly be re-ordering again soo... Ver mais

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

First and last time customer. Box arrived soaking wet and silver bag inside full of water, plenty of ice packs but they’ve all melted. Most disappointed by the short use by dates on the product... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I've used the DMC for over a year, placing 20 orders. My experience of the customer service and food has been outstanding. Varied and popular cuts of meat, great steaks, best burgers ever! On my expe... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I placed and order with the Dorset meat company for a big Birthday for myself! Had Fillet, Rib Eye and Sirloin, included some specialty butter, cheese and wine !! Order came well packaged and with chi... Ver mais

Detalhes da empresa

  1. Comidas, Bebidas e Tabaco

Informação fornecida por fontes externas variadas

Meat Boxes UK delivered from 100% grass-fed outdoor reared animals. Our grass fed meat is slowly reared on small Dorset farms producing wholesome natural meat. Buy meat boxes online, grass fed chicken, free range beef. Meat delivery UK Save 10% Off you...


Informações de contato

3,8

Muito Bom

O TrustScore é 4 de um total de 5

315 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 25% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 24 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

3,8

Todas as avaliações

(315)

54 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I’ve known The Dorset Meat Company for…

I’ve known The Dorset Meat Company for several years and have tried a wide range of their meat and other products. The quality has always been exceptional — the meat is absolutely superb and everything I’ve tried has been fresh, high quality and delicious. Fantastic products, great service and a business I’d have no hesitation recommending.

21 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Carnivore’s Delight

Excellent quality meat, very well packaged.
We have ordered a selection of meat, including Steaks, Chicken & Sausages. We found the quality to be very good and will certainly be re-ordering again soon. Highly recommended ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

11 de setembro de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Disappointed

First and last time customer. Box arrived soaking wet and silver bag inside full of water, plenty of ice packs but they’ve all melted.

Most disappointed by the short use by dates on the products, meaning I have to eat everything in the next few days - which doesn’t match my plans - as everything has previously been frozen and is almost thawed from transit.

I also bought pies one of which has 4 days life and one has over a month - however it has 2 stickers on it, one on top of the other so I’m wondering if the date has been changed. I tried to peel it off to see the original date but because Th e packaging is so wet I can’t get it off.

28 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da The Dorset Meat Co.

Resposta da The Dorset Meat Co.

Thank you for taking the time to leave your feedback, and we’re very sorry to hear that your order arrived in this condition.

The ice packs are designed to gradually defrost during transit, so it is normal for them to have melted by the time a delivery arrives. However, the outer box and packaging being soaking wet is certainly not the experience we want for our customers, and we completely understand your disappointment.

With regard to the use-by dates, we do clearly state on our website that some of our products have been previously frozen and are sent out defrosting/defrosted. This information is provided on the relevant products so customers can take this into account when planning their order, as these items will naturally have a shorter refrigerated shelf life once defrosted.

Regarding the pies, please be assured that we would never alter a use-by date to extend the life of a product. Occasionally a label may be placed over another where information has needed correcting, but we completely appreciate why this may have caused concern, particularly given the wet condition of the packaging.

We would really like the opportunity to look into this properly and put things right for you. Please contact our customer service team directly with your order details and, in line with our usual policy, we can arrange an appropriate refund or replacement for any affected products.

We’re very sorry that your first experience with us has been disappointing, and we hope you’ll give us the opportunity to resolve this for you.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Great Company Proper Meat

I've used the DMC for over a year, placing 20 orders. My experience of the customer service and food has been outstanding. Varied and popular cuts of meat, great steaks, best burgers ever! On my experience and taste buds, I cant recommend them highly enough.

12 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I am very very disappointed

I am very very disappointed, I read all the reviews they were excellent, don’t know what went wrong with my order, I ordered 2 fillet steaks and 2 porterhouse steaks, I’ve been cooking steaks for over 40 years, these steaks must be the worst I’ve had,
I will not be buying anymore from the DMC

14 de julho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da The Dorset Meat Co.

Resposta da The Dorset Meat Co.

Hi James,

We’re very sorry to read your review and naturally disappointed to hear that you were unhappy with the steaks you received.

Your order was delivered on 30 May, and this review is the first time we have been made aware that there was an issue. Had you contacted us at the time, we would have been more than happy to discuss your concerns, investigate what may have gone wrong and, where appropriate, put things right for you.

We take the quality of our meat extremely seriously, and the many positive reviews you mention reflect the standard we work hard to maintain. On the rare occasion that a customer feels something isn’t right, we genuinely want to hear about it. However, without being contacted and given the opportunity to look into the issue, there is unfortunately very little we can do to understand what happened or resolve it.

We would always encourage customers to contact us directly if they are dissatisfied with an order rather than waiting over two months to raise the matter through a review.

The Dorset Meat Company

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Beef Wellington

The quality of the Beef Wellingtons was absolutely superb in flavour and tenderness. The fillet is wrapped in just enough mushroom duxelles and prosciutto crudo (not pancakes as some use). So many others overdo the mushroom which overpowers the meat.
Delivery was exactly on-time, with the Wellingtons well packed and very well insulated.
Highy recommended and we will buy again.

2 de agosto de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Very disappointing and, in my opinion, misleading marketing f

I specifically set out to buy genuinely nitrate and nitrite free bacon. Like many people, I started with a Google search, which listed The Dorset Meat Company alongside other suppliers of nitrate and nitrite free bacon.

The marketing immediately appealed to me. The website talks about "GRASS FED | FREE RANGE | ETHICALLY REARED | SUSTAINABLE FARMING" and says its meat is produced "in harmony with nature" by small family farms, claiming this is better for "the farmer, the animal, the local ecology, and for you" and produces meat "you can trust completely."

As someone looking for food with as few additives as possible, that gave me every reason to believe I had found exactly what I was looking for.

I ordered from The Dorset Meat Company and another artisan supplier whose website gave a very similar impression. Our intention was to cook both products side by side in a live taste test.

That never happened.

Before cooking, I read the ingredients carefully and was genuinely astonished. Despite all the emphasis on traditional curing, sea salt, slow growing pigs, ethical farming and natural production methods, their standard Free Range Smoked Back Bacon contains E250 (sodium nitrite), E251 (sodium nitrate) and E301. When I previously purchased it, even their Pork Belly Confit contained the same curing additives.

After going through the range carefully, I discovered that the only genuinely nitrate and nitrite free bacon they sell is their Free Range Smoked Nitrite and Nitrate Free Back Bacon.

To be fair, this product is exactly what it claims to be. It contains no nitrites, no nitrates and no preservatives, and I give them full credit for producing it.

Unfortunately, it arrives having already been frozen and thawed and is labelled not suitable for refreezing. Unless you intend to eat it immediately, it is of little practical use if, like me, you buy meat online to stock your freezer.

My disappointment is not that The Dorset Meat Company uses nitrites and nitrates in most of its cured meats. Many producers do, and customers can make their own informed choices about that.

My disappointment is that the overall presentation of the website creates a strong impression that these traditional, ethically reared products are somehow different from conventionally cured bacon, when in reality most of the bacon still contains the same curing additives found elsewhere.

After finding another artisan supplier using remarkably similar marketing while selling conventionally cured products, it left me feeling that there is far too much smoke and mirrors in this part of the industry. The emphasis is on traditional methods, natural farming and wholesome language, while the ingredients tell a rather different story.

If you are specifically trying to avoid nitrites and nitrates, don't rely on the marketing. Read every ingredients list carefully. Also be aware that some producers use celery extract or celery powder as a natural source of nitrates while promoting products as "uncured" or "naturally cured". If avoiding nitrites and nitrates is your aim, always check the ingredients rather than relying on the wording on the front of the pack.

The Dorset Meat Company may well produce high quality meat from well cared for animals, and I have no reason to doubt that. However, I came away feeling that the website promises far more than most of the products actually deliver, and as a customer I was left disappointed.

30 de julho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da The Dorset Meat Co.

Resposta da The Dorset Meat Co.

Thank you for taking the time to leave such a detailed review. We're sorry to hear that you came away feeling disappointed.

We would like to respond to your unfounded suggestion that our marketing is misleading, and we'd like to clarify this for both yourself and future customers.

At no point do we claim that all of our cured meats are nitrate or nitrite free. Every product on our website has a full ingredients list available before purchase, and our traditionally cured bacon is clearly labelled as such. We also offer our dedicated SIMPLY range, including our nitrate and nitrite-free bacon, specifically for customers who wish to avoid preservatives. We believe this gives customers clear information and the ability to make an informed choice.

The values we promote—grass-fed, free-range, ethically reared animals and sustainable farming—reflect how our livestock are raised and the standards of the farms we work with. These principles are at the heart of our business and are entirely separate from the curing method used for an individual product. Suggesting that our commitment to high animal welfare and sustainable farming somehow implies all of our bacon is preservative free is simply not the case.

Traditional curing with nitrite and nitrate has been used safely for generations because it produces the flavour, appearance and shelf life many customers expect from cured bacon. Equally, we recognise that some customers prefer preservative-free alternatives, which is exactly why we produce our SIMPLY range. We don't believe in telling customers which option is "better"—we believe in giving them an honest choice.

We're pleased that you recognised our nitrate and nitrite-free bacon is exactly what it claims to be. As clearly stated on the product page, it is supplied previously frozen so that we can produce it in smaller batches, helping us maintain quality while reducing waste.

We do agree with one point in your review: it's always sensible to read the ingredients list if you're looking to avoid specific ingredients. That's why every ingredient is clearly listed on our website before purchase, allowing customers to buy with confidence.

We are incredibly proud of the quality of our meat, the welfare standards of the farms we work with and the transparency of our business. Our commitment to ethically reared livestock, sustainable farming and supporting British family farms is genuine and underpins everything we do. These are not marketing slogans—they are the principles on which The Dorset Meat Company was founded and continues to operate.

We genuinely appreciate you taking the time to share your thoughts. We hope this response helps explain our approach and reassures readers that we are always transparent about our ingredients and production methods. We would be delighted if you chose to shop with us again in the future, and if you'd like to discuss any of our products or curing methods in more detail, we'd be more than happy to have that conversation. We believe that informed customers make the best choices, and we're always happy to answer any questions before or after a purchase.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Outstanding quality and customer srvice

I’ve used this supplier over a number of years and throughout, I’ve found they’re consistent in quality and service. All meat is well butchered and easy to use directly or store in the freezer as it’s vacuum packed. Chicken, pork, beef, sausage…it all tastes as meat should and very different in quality to supermarket offerings. The order process is seamless and in recent weeks, through a very hit spell, my orders have arrived totally chilled throughout. Extra freeze packs have been used to ensure the chill is retained. Very fast from order to delivery. If I order Tuesday evening, it’s with me Thursday. Outstanding value and the customer service is exemplary. I’ve no hesitation in recommending the business ( and I’ve tried a few over the years).

31 de julho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Best supplier I've found due to food quality and service

I ordered bbq food (burgers and sausages) to feed a party of fifty for our boy's 1st birthday party. The ordering process was as smooth as I could have hoped, specifying my ideal delivery date was simple and DPD followed instructions to the letter. The food was well packaged and well chilled, and went down a storm, with plenty of enquiries about where I bought it, due to its quality and flavour. My only feedback would be that some of the meat was slightly squashed on arrival, due to its soft packaging, but ultimately it caused us no issue on this occasion (it's not hard to roll a sausage back into shape!). I've ordered from plenty of suppliers that I'd describe as similar to Devon Meat Company, and they have immediately become my favoured choice, and I'd not hesitate to recommend them.

12 de julho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I honestly can't recommend them highly enough.

I've placed quite a number of orders with Dorset Meat Company and have been extremely happy with everything. The dry aged steaks in particular are a favourite of mine and are all of the highest quality, cook well and are extremely tender with no gristle. The oak smoked black treacle bacon is fantastic and so flavoursome. No water appears no matter how I cook it. Try the wine, cheeses and butters they have too.

I have thoroughly enjoyed everthing I have had from them. Delivery is great (to Sherborne) and everything is well packaged, protected and packed with ice bags.

I honestly can't recommend them highly enough.

25 de março de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da The Dorset Meat Co.

Resposta da The Dorset Meat Co.

Thank you so much for taking the time to leave such a wonderful review.

We're absolutely delighted that you've enjoyed so many of our products, especially our dry-aged steaks and Black Treacle Bacon. It's fantastic to hear that the steaks have consistently met your expectations for tenderness and quality, and that you've also enjoyed exploring our range of wines, cheeses and butters.

Our team works hard to source exceptional produce, prepare every order with care and ensure it arrives in perfect condition, so it's especially pleasing to hear your comments about the packaging and delivery service.

Thank you again for your continued support and recommendation. It really does mean a great deal to everyone here at The Dorset Meat Company, and we look forward to supplying you with many more delicious meals in the future.

Kind regards,

The Dorset Meat Company

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

Not great communication or customer service

Ordered a selection of blue cheeses for my dad for his birthday. I only discovered afterwards that he received 2 of the same due to supply issues. It would have been nice if someone had contacted me to check what a good substitute would be or as an absolute minimum, send one of the 3 blue cheeses that I hadn't ordered to still give him a variety to try. Disappointing experience and not inclined to reorder based on this experience.

19 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da The Dorset Meat Co.

Resposta da The Dorset Meat Co.

Thank you for your feedback, and we're sorry to hear you were disappointed with your order.

We completely understand that the appeal of a blue cheese selection is the opportunity to enjoy a variety of different cheeses, and we appreciate why receiving a duplicate was frustrating.

All of our cheeses are sourced fresh from a specialist artisan cheese supplier on the day of dispatch to ensure our customers receive them in the best possible condition. This means we do not hold our own stock of these cheeses and are therefore unable to substitute from an alternative selection if an item supplied to us is unavailable.

Unfortunately, our supplier experienced some availability issues which affected a small number of orders. Whilst this was outside of our direct control, we do recognise that we could have communicated the substitution more clearly before dispatch, and for that we apologise.

We work closely with our cheese supplier because we believe offering the highest quality artisan products is worth it, even though occasional supply issues can arise. We appreciate your comments and will use your feedback to improve how we communicate any future substitutions should similar circumstances occur.

Kind regards,

The Dorset Meat Company

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Complaint Handled Professionally, Product Still Disappointing

I was gifted by my sons a Father's Day meat hamper from Dorset Meat Company and was particularly looking forward to trying their Black Treacle Bacon, which is described as being hand dry-cured, smoked over oak wood chips and treated with molasses and treacle.
Unfortunately, the bacon supplied did not, in my opinion, resemble either the product description or the promotional images. On opening the pack, I could detect no discernible smoke aroma and no indication of any treacle character. When cooked, the bacon released sufficient liquid to stew rather than fry the rashers and produced a significant amount of white protein foam.
I contacted Dorset Meat Company, who responded promptly and courteously. Rather than accepting a refund, I requested replacement bacon so that I could experience the product as intended. The replacement packs exhibited exactly the same characteristics.
Dorset Meat Company subsequently confirmed that both the original and replacement packs came from the same production batch (CC0402), that the bacon is cured and prepared in-house, and that following review they were satisfied the batch met their normal production standards.
This means that, according to the company, the bacon I received was representative of the product they intended to supply. Whilst I appreciate the professional manner in which my complaint was handled, I personally could detect no smoke flavour, smoke aroma or treacle character in any of the packs supplied. The cooking characteristics were also not what I expected from a product described as traditionally dry-cured.
I have no criticism of the way my complaint was dealt with. My disappointment relates solely to the product itself, which did not, in my opinion, deliver the characteristics suggested by the description and marketing.

Thank you for your response.

I appreciate your confirmation that batch CC0402 was reviewed, found to be representative of the product and met your normal production standards.

That confirmation removes any suggestion that I received an atypical pack. My review therefore relates to the product itself rather than an isolated quality issue. In my opinion, the bacon supplied did not resemble the product shown in the promotional photographs and did not, in my experience, cook, smell or taste anything close to what I expected from the oak-smoked, treacle-cured product described on your website.

Prospective customers can decide for themselves whether the product they receive is likely to reflect the impression created by the description and imagery used to market it.

22 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da The Dorset Meat Co.

Resposta da The Dorset Meat Co.

Thank you for your review, Terry.

We appreciate you taking the time to share your experience and are pleased that you found our customer service team professional and responsive throughout the process.

We were naturally disappointed to learn that our Black Treacle Bacon did not meet your personal expectations. As discussed during our correspondence, we investigated your concerns thoroughly, reviewed the production batch in question, and supplied replacement packs at your request so that you could experience the product again. Following our review, we were satisfied that the batch was representative of the product we produce and met our normal production standards.

Our Black Treacle Bacon is cured and prepared in-house using our established recipe and methods. As with all traditionally produced food products, flavour perception and cooking results can vary depending on individual preferences and cooking techniques. Whilst we accept that the product did not deliver the experience you were hoping for, this is not feedback that reflects the experience of the vast majority of customers who purchase and enjoy this product.

We always welcome constructive feedback and use it to continually review and improve our products. Thank you again for acknowledging the manner in which your complaint was handled, and we are sorry that on this occasion the product itself did not meet your expectations.

The Dorset Meat Company

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Pork chops no rind and vacuum packed

Pork chops no rind and vacuum packed, black pudding tasteless with no seasoning at all. Bacon tasted off... not a pleasant 1st order experience.

28 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da The Dorset Meat Co.

Resposta da The Dorset Meat Co.

Thank you for taking the time to leave your feedback, although we're very sorry to hear that your first order did not meet your expectations.

The issues you've described with the pork chops, black pudding and bacon are certainly not the standard we aim to provide. We take product quality very seriously and would have welcomed the opportunity to investigate and put things right for you directly before a review was left.

Had you contacted us, we would have been more than happy to arrange either a replacement or a refund for any products you were unhappy with. Customer satisfaction is extremely important to us, and we always do our best to resolve any issues quickly and fairly.

Please get in touch with our customer service team and we will be happy to discuss this further and find a suitable resolution.

Kind regards,

The Dorset Meat Company

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Best online butcher

Fantastic, quality meat that is the tenderest, most flavoursome we have ever tasted. All cattle are grassfed and meat sourced from local farmers. Very helpful when you call the company, email received day before confirming delivery. I highly recommend this company as an online butcher

6 de junho de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The Dorset Meat Co

The Dorset Meat Co. give a brilliant service, from ordering to delivery to great meat products.
If you have any queries they respond quickly and are very helpful.
I will continue to use them. A big thank you to the team.

27 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

I bout a flat brisket for smoking this…

I bought a flat brisket for smoking this week as my normal supplier couldn’t make it on time and although it wasn’t too bad of a piece of brisket they should have stated it that it already came trimmed with no fat left on top of the brisket and very thin towards the lean end. Not a lot of inner marbling either which was a shame. 5/10 I’d give the flat brisket.

23 de maio de 2026
Avaliação não solicitada
Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Not impressed

We ordered a selection of meats , a reasonably large order , the meat came well packed , however I can honestly say we weren't impressed with any of the goods we ordered , in particular the large steaks we bought were tough and gristly , the chicken was tasteless as was the mince , the rest of the stuff, beef joints , chops , bacon ( dearest bacon I've ever bought) were so so. Needless to say we won't be ordering any more from The Dorset Meat Co,

1 de março de 2026
Avaliação não solicitada

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais