Ventilationland Avaliações 

325
•
O TrustScore é 3 de um total de 5

3,1

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Parcel has never been delivered, nobody answers the phone, nobody replies to whats up messages although it was designed as the communication channel, chat doesn’t solve the issue...scam company

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I ordered a condenser cage knowing that there was a wait for supply. Ventilationland kept me in touch quite often until it arrived. The cage met all my expectations and looked great my customer was ov... Ver mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

I've been waiting almost a month for my purchase which is currently being held with DPD who won't release due to a seller issue. Trying to contact Ventilation land customer service through What... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

I knew i wanted some ventilation, just not what i wanted/needed exactly. Having the ability to whatsapp and get some good advice really helped. Also, I missed a digit of the postcode from the de... Ver mais

Detalhes da empresa

  1. Fabricante de sistemas de ventilação

Escrito pela empresa

Ventilationland is the webshop for the United Kingdom with the largest range of ventilation products for private people and business customers.


Informações de contato

3,1

Bom

O TrustScore é 3 de um total de 5

325 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 10% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 48 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

3,1

Todas as avaliações

(325)

78 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Useless Useless Useless!!!

Useless Useless Useless!!!

Made one smaller order with these guys. Said they had sent but arrived late at a neighbour's farm, had to arrange my own shipping from there. This eventually arrived after 2 weeks, not the stated 3 days. Product was fine.
Had made a larger too, this is where it dot really bad.

REALLY REALLY Bad!!!

After 10 days noted that the order was not dispatched. After numerous attempts I managed to get hold of them and they advised that although all of the items were shown in stock, one was not. And therefore they would not dispatch for a further 6 weeks............ What happened to 3 days????

Bearing in mind I had about approx 150 items on the order and wanted them all immediately I suggested that they sent the other 149. Eventually they agreed and said I would receive shortly. From this point on communications got worse/ceased.

Items didn't arrive, failed to get a response from them. This went on and on. Eventually I had a call from the haulier saying they had a delivery but they couldn't deliver for various reasons. Driver,sickness, vehicle etc. Haulier called and cancelled 3 times.

EVENTUALLY after over 4 weeks some items did arrive. Haulier again delivered to the wrong location, not my house. AND unloaded and left in a thunderstorm OUTSIDE!!! So by the time I found them the cardboard packaging was soaking and falling apart. One box exploded from the pressure of the expanding insulated pipe inside. I tried to contact to complain / have collected and replaced. Again, No Response.

So, I checked some of the items on the pallet. It transpired that some of the items they listed sent were missing anyway and some were the wrong item. One of the items I subsequently discovered was mislabeled on the website as they didn't even understand their own product!!!! Real JOKE these people.

So Here I am a month later not knowing what is going on. Have a bundle of wet bits and pieces falling out of their packaging. Some I need , some I do not, Some are soaked, some are missing and some they have described incorrectly on their website and are unsuitable.

I Tried to Call, no answer. Ventilationland Failed to respond to my emails. Failed to Respond /communicate so many times it was annoying. Tried Webchat, waste of time too. Tried the What'sap, very limited response and it was clear that when they were not going to or unable to rectify their failures they ignored me on this too.
AVOID AVOID AVOID!!!!

31 de julho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ventilationland

Resposta da Ventilationland

Hello,

Thank you for taking the time to share your experience. We’re very sorry to read about the issues you’ve described. This is certainly not the level of service we aim to provide.

We have already reached out to you via Trustpilot requesting more information so that we can look into your order in detail, but unfortunately haven’t received a response yet. Could you please share your order number and contact details with us?

Once we have this information, we’ll make sure to investigate the situation thoroughly and find a suitable solution as soon as possible.

Team Ventilationland

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Disgraceful customer service. Failed order

Ordered two ventaxia cowls. Order didn’t turn up. Can only contact via email or WhatsApp. Eventually got a response on WhatsApp saying it had got delay in DPD system but the good news was it had now been processed and I have it in the ‘next few days’ .
I asked for more specifics and was told Monday/Tuesday the following week. It’s now Tuesday (9 working days later) and nothing has turned up. No response since from ventilationland or DPD.
Utterly frustrating and disgraceful customer service. If you try to call them the answering service tells you to email or chat. The live chat is always offline.
My client is getting impatient and I’m now delayed in finished the bathroom jobs for them.
Avoid this company at all costs.
If they redeem themselves I will update this review.

30 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ventilationland

Resposta da Ventilationland

We are very sorry to hear about your negative experience and the frustration caused by the delay and limited communication. This is certainly not the level of service we aim to provide.

We’re pleased to confirm that the issue has since been resolved together with you and that your order has been delivered. We truly appreciate your patience throughout this process and your feedback, which helps us improve both our communication and service.

Should you have any further questions or require additional assistance, please don’t hesitate to reach out to us. We’re here to help.

Kind regards,
The Ventilationland Team

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

pricing and availability of goods was…

pricing and availability of goods was impressive.
one comment, the parts were delivered on a saturday and as it is a building site it wasn't occupied. it would be good to have the option to pick a delivery day.

10 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The best selection of vents

The best selection of vents with slimline covers that I could find on-line. Ordering very efficient, delivery was quick and the product was exactly as advertised.
Would not hesitate to use again.

1 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Refund Issues

Was promised a refund for an item and after 3 weeks and multiple promises it has not been received. Don’t trust this company .

22 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ventilationland

Resposta da Ventilationland

We’re sorry for the inconvenience you experienced. We can confirm that the full refund has been processed, and the proof of refund has been sent to you by email.
If you have any further questions or need assistance, please don’t hesitate to contact us directly.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Placed my first order

Placed my first order, received some of the order, then got the rest 4 days later, which was late in the first place, placed a second order, some parts missing which again was late , still waiting on the other parts of the second order, it’s keeps getting delayed, have asked for a letter for a complaint, still not had an answer from company, on WhatsApp message have done the same , no response to my complaint, have spent over £3000 thousand pounds with this company, the worst service in the world, Please don’t use this company

25 de junho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ventilationland

Resposta da Ventilationland

Hello,

Thank you for your feedback.

We sincerely apologise for the delays you have experienced with your orders. You are correct that some parts were missing from your initial deliveries, these were items we do not hold in regular stock and therefore had to be specially ordered. Unfortunately, due to supplier closures over the summer period, this process has taken longer than usual. We have informed you of the delays along the way when we received word on them.

We can confirm that the outstanding parts have now been received from our supplier and will be dispatched to you within this week. We appreciate your patience and understanding, and we are committed to ensuring you receive your complete order as soon as possible.

Team Ventilationland

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Have had a MVHR go faulty and cant get…

Have had a MVHR go faulty and cant get thru to anybody on the contact number which ever option you choose aways tells you to speak to them by whats app.

Tried this also and just over 1 hour and still waiting for a reply very poor customer service indeed.

4 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ventilationland

Resposta da Ventilationland

Dear Mark,

Thank you for your review, and we're sorry to hear that your MVHR system has developed a fault.

Our sincere apologies for the inconvenience and the delay in our response via WhatsApp. Due to high demand, it can unfortunately take a bit longer for us to reply, and we understand that this can be frustrating.

We have received both your WhatsApp message and your email, and we will get in touch with you as soon as possible to provide a suitable solution.

Team Ventilationland

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais