Ecostrad Avaliações 

103
•
O TrustScore é 3.5 de um total de 5

3,4

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Replaced failed Ecostrad 2.5 years old with Beldray Smart Ceramic with a 4 year warranty from Amazon. Exactly the same radiator. Body, electronics, programming , wall brackets. Less than half the pric... Ver mais

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

I purchased 4 Ecostrad heaters about two years ago, 2 of which started to fail a couple of months ago. My electrician contacted the manufacturer who were fully aware of the fault. Apparently they... Ver mais

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

My old Flomasta towel radiator stopped working, so I needed a replacement. I got an Ecostrad Fina-E iQ, which looks identical to the old one but has a wifi-connected thermostat. It uses the Tuya Smart... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Good quality heaters that arrive is bomb-proof packaging. Very simple to install using the template guide. Had them up and running and connected to wi-fi in no time. My only real criticisms are t... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Fabricante de Eletrônicos
  2. também em
  3. Fornecedor de Equipamentos e Sistemas de Aquecimento

Escrito pela empresa

Pioneers in the manufacture of market leading, high specification electric heating solutions. With a comprehensive suite of products and a solution for every budget, all designed with ease of use and simplicity of installation in mind. Ecostrad’s range boasts a variety of smart solutions, including WiFi ceramic core electric radiators, app-enabled designer electric radiators, smart electric heaters, high efficiency German electric radiators, smart infrared heaters and more.


Informações de contato

3,4

Bom

O TrustScore é 3.5 de um total de 5

103 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Não respondeu a avaliações negativas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

3,4

Todas as avaliações

(103)

19 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

Good product decription on website

Good product decription on website, good service and quick delivery. Price

5 de dezembro de 2024
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Thank you for your feedback Steve.
We are pleased you are happy with your purchase.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Brilliant heater

Brilliant heater and being able to control it via the App is an added bonus. Very economical.

19 de março de 2025
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Thank you for your feedback Mark.
We are so pleased that you are happy with your unit.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Really quick delivery

Really quick delivery.
From research to order to delivery was ideal.
I particularly liked the “how-to” emails.
A great purchasing experience.

14 de março de 2025
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Thank you for your feedback John.
We are so pleased you have had such a great experience.

Avaliado com 3 de um total de 5 estrelas

i have had my 600 pound radiator for…

i have had my 600 pound radiator for less than 2 years it has had minimal use and has stopped heating up
i look after things and generally think u get what you pay for, so yes i am very disappointed.
as it is under the 2 year electrical warranty i hope a replacement will be hassle free if that lasts less than 2 years it will a very dear item indeed. 150 pound a year.

i was very pleased wuth it indeed until recently

13 de março de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Hello Teresa
I'm sorry to hear this. Please contact the retail establishment from which this was purchased, they'll be happy to help.

Warm Regards
Ben

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Arrived on day stated

Although I received no tracking notification the parcel arrived on the day stated, well packaged and included a template for fixing to the wall. I use the app to control the heater but you can also use the touch screen both are easy to use. The heater looks very sleek and since I replace a gas heater it is taking me awhile to get the temperature correct as there was no control on the gas heater. I bought the 1800w heater due to having to heat the upstairs rooms as well the hallway which it does efficiently.

11 de março de 2025
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Thank you for your feedback.
If you have any queries please reach out to the retailer or distributor from whom you purchased the product.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Super slick purchase

Good value products, an easy to navigate website and a no-fuss delivery made it a straight-forward purchase. The towel rail is now in situ in a small entrance hall, looks great and more importantly dries dog towels, which is why we wanted it!

12 de fevereiro de 2025
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Thank you for your feedback.
If you have any queries please reach out to the retailer or distributor from whom you purchased the product.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The radiators were easy to set up

The radiators were delivered quickly, and were easy to fit and set up

17 de fevereiro de 2025
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Thank you for your feedback.
If you have any queries please reach out to the retailer or distributor from whom you purchased the product.

Avaliado com 4 de um total de 5 estrelas

It came on time and the driver was very…

It came on time and the driver was very pleasant

6 de março de 2025
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Thank you for your review.
We are pleased your order arrived on time.

if you have any queries, please reach out to the retailer or distributor from whom you purchased the product.

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The radiator oozes quality

The radiator oozes quality. Design, build and finish are all top class. Delivery was good, and even the packaging was top notch. Thank you.

12 de fevereiro de 2025
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Hello Trevor,
Thank you for your feedback! If we can help in the future, please don't hesitate to contact us.

Warm Regards
Ben

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

The radiators arrived quickly

The radiators arrived quickly. They were very easy to install. The app is easy to use and the rooms are now lovely and warm

7 de março de 2025
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Hello Phillip
Thank you for sharing your feedback. If we can help in the future, please contact us.
Warm Regards
Ben

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Bought an ecostrad ceramic 1500 w…

Bought an ecostrad ceramic 1500 w radiator which worked until we tried to connect it to Wi-Fi. On reporting the problem we were told we had overheated it and they refused to take any responsibility. We spoke to Ben who was very unhelpful and said they don’t have field engineers. Steer clear of this company as if anything goes wrong with a purchase it is not their fault I wish we had checked them out we would have seen the 66% one star reviews. We will now be taking this claim to the Small Claims Court as a matter of principal.

3 de março de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Hello Margaret,
I'm sorry to hear of your experience. Please contact us at support@ecostrad.com so we can look into this further.

Warm Regards
Ben

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

These are efficient but NOISY!

I bought 5 of the Ecostrad IQ 1500w. Overall they do a good job at maintaining a constant temperature throughout our 2 bedroom bungalow, and the cost was surprisingly low..... Now, the major downside, these radiators are NOISY!!... The constant expansion and contraction when heating/cooling can make loud pinging, banging noises, I can only describe it as someone throwing marbles onto a tin roof. If you are looking for a quite heating solution and a peaceful nights sleep... AVOID these heaters :( We shall be replacing them at our loss :(

1 de março de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Hello
I am sorry to hear of your experience. Please contact us at support@ecostrad.com so we can look into this further.

Warm Regards
Ben

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Don’t waste your money purchased 2 …

Don’t waste your money purchased 2 2000w radiators 4 years ago one has failed and is unrepairable considering they’re only used over the winter months should last longer radiators should have a lifespan that typically last between 10/15 years. Warranty misleading should be highlighted 2 years warranty Mechanically.
What can go wrong on paintwork/body any damage would be down to wear and tear and misuse

18 de fevereiro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Thank you for your feedback Christine.
We are sorry to hear you have had issues with your unit.

The retailer or distributor from whom you purchased the product may be able to assist in sourcing spare parts to resolve the issue.

We hope you can get this resolved.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Ecostrad ceramic iq

The Ecostrad ceramic iq is a very poor yet expensive product. I made the mistake of buying 5, 1 has already been scrapped another one is so noisy that I have switched this to another room which is not used so much, I will replace this once I have done my research on replacement products. There is no repair service for these products and the staff are not interested if you complain.The warranty is simply not worth the paper it is written on.

13 de janeiro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Thank you for your feedback Dawn.
We are sorry to hear you have had issues with your units.

The retailer or distributor from whom you purchased the product may be able to assist in replacing / repairing the fault, please contact them for further assistance.

We hope you can get this resolved.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Avoid at all costs

When replacing storage heaters in a house,it seemed logical to upgrade to modern electric heaters.

Since installing my Ecostrad heaters, 3 out of 5 have failed.

Electric Radiators Direct suggest that they can't be repaired and as these units are out of warranty, they won't do anything about them.

£1,500 completely wasted and from the looks of this page, I'm not alone.

Avoid.

Update following "industry standard" get out of jail free card reply.

My conversation with with ERD ended up with me exploring if they could be repaired (at my expense) to which they pretty much said, no they couldn't.

If a car breaks out of a standard warranty, you don't just throw it away and I don't see the difference between that and £1,500 of heaters.

Do let me know if repairs are actually available as I would imagine that Ecostrad have investigated why so many units have failed and corrected the problems by now?

11 de fevereiro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Dear James,
Thank you for your review. I'm sorry to hear of the experience you have had. I have spoken to the team at Electric Radiators Direct who advised that you ordered throughout 2021 meaning the warranty expired in 2023, this is why they are unable to provide free of charge replacements. A 2-year warranty on electrical components is industry standard.

I'm sorry I couldn't help further.

Warm Regards
Ben

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

3 Ecostrad IQ Ceramic Wifi…Excellent!

I had 3 Ecostrad IQ Ceramic Wifi Heaters fitted by Swiss Electrical in January 2025. They are brilliant! Warm when needed and cost saving when not.
I find the Wifi easy to use using the Smart Life app. I can control each heater both from within the house and also remotely when not at home.
I think the problem most people are having is because they haven't read the simple setting instructions properly. I have the people sensor switched off, (disabled). I suspect the problems other have been having is having this active as when it is, if there is no movement in the room the heaters automatically turn down into eco mode and then to off. This happens if you are watching TV for a time etc. I would only use this setting in a big house on radiators that are in rarely used rooms.
Very pleased with the performance and cost savings as against storage heaters these replaced.

6 de janeiro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Dear Tony,
Thank you for your feedback, we're happy you're enjoying your Ecostrad IQ Ceramic radiators. If we can help in the future, please don't hesitate to reach out.

Warm Regards
Ben

Avaliado com 2 de um total de 5 estrelas

Very disappointed . Electrical failures.

I bought four Ecostrad IQ ceramic radiators n November 2022. One had to be replaced within a couple of months due to an electrical fault. Now, 2 and a bit years on, another 2000w radiator has failed due to electrical fault, and is just out of warranty. As others have reviewed similar stories, Ecostrad boldly displays a 10 year warranty but that is only for the body. Electrical guarantee is only two years. My only option is to replace it, but it won’t be another Ecostrad as I fear
the others might also fail. It originally cost £529 which is a lot of money!

7 de fevereiro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Dear Penny,
I am sorry to hear of the experience you have had with the IQ Ceramic radiator and that we were not able to assist you due to the warranty expiring in November 2024. A 2-year warranty on electrical components is considered industry standard.

Regards
Ben

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

Excellent Customer Service!

I ordered some Ecostrad electric radiators for our village hall through a local electrical supplier. A short time after they were fitted, one developed a display fault and it became difficult to programme.
As the supplier had closed down their business, I had to go straight through to Ecostrad.
The Ecostrad Sales team have been nothing short of excellent in their response.
When I telephoned, I spoke immediately to a real person, unusual these days, who was very helpful and all subsequent email exchanges were promptly and politely dealt with.
Once I had submitted the required photos, they arranged a next day delivery of a new radiator; the new radiator was changed and the original one boxed up and once again a next-day collection took place.
Excellent service which I can’t fault!
Thank-you Ecostrad.
I should also add that the radiators are working well and are warming the community toilet areas very nicely!

29 de janeiro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Hello Anne,
Thank you for your feedback. We're sorry you experienced a fault with your radiator but we're pleased our team were able to help you promptly. If we can help again in the future, please do contact us.

The Ecostrad Team

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Ecostrad IQ Ceramic

Ecostrad IQ Ceramic. These radiators are absolutely awful. I have had 4 out of 5 replaced due to how noisey they are. I can’t fault the supplier for swapping but now 3 of the 4 replaced are way too noisey. It’s actually embarrassing when people come over. I have spent a small fortune on these for the whole house and stuck with listening to tubular bells every day it’s cold. Avoid before you are kept awake

27 de janeiro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da Ecostrad

Resposta da Ecostrad

Thank you for your feedback James.
We are sorry to hear you have had issues with your units.

Some noise can be expected due to expansion and contraction when heating and cooling, environmental factors may also worsen this.

The retailer or distributor from whom you purchased the product may be able to assist in replacing / repairing, please contact them for further assistance.

We hope you can get this resolved.

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais