hertz.se Avaliações 

136
•
O TrustScore é 2 de um total de 5

2,2

Embora não verifiquemos afirmações específicas porque as opiniões dos avaliadores são pessoais, podemos marcar as avaliações como "Verificadas" quando for possível confirmar que houve uma interação comercial. Leia mais

Para proteger a integridade da plataforma, todas as avaliações em nossa plataforma — verificadas ou não — são analisadas por nosso software automatizado, disponível 24 horas por dia, 7 dias por semana. Essa tecnologia foi concebida para identificar e remover conteúdo que viola nossas diretrizes, incluindo avaliações que não são baseadas em uma experiência real. Reconhecemos que talvez não consigamos detectar tudo e você pode sinalizar qualquer coisa que ache que possamos ter deixado passar. Leia mais

Veja o que dizem as avaliações

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Bokade bil via Booking och betalade hela summan. Trots detta drog Hertz hela summan från mitt konto. Jag påtalade detta och de påstår att Booking inte betalat dem, men att de haft detta problem ofta t... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Mycket dålig upplevelse med Hertz. Jag hyrde bil i 19 dagar via Folksam medan min egen bil var på verkstad. På grund av felregistrering och bristande kommunikation fick jag olika besked och behövde... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Väldigt dålig upplevelse med Hertz. Jag hyrde en bil i februari och har nu fått fyra separata fakturor med 500 kr i administrationsavgift på varje, alltså totalt 2 000 kr enbart i administrationsavg... Ver mais

A empresa respondeu

Avaliado com 5 de um total de 5 estrelas

hyrde en extrabil under sommaren, allt fungerade bra från början till slut. Fick i stort sett en helt ny Volvo! är medlem i lojallitetsprogrammet sedan många år och får i regel alltid bra erbjudanden,... Ver mais

A empresa respondeu

Detalhes da empresa

  1. Locadora de Carros

Escrito pela empresa

Välkommen till Hertz biluthyrning i Sverige. Boka hyrbil online eller på något av våra uthyrningskontor runtom i världen. Välj mellan sedan, kombi, elbil, skåpbil, minibuss eller lätt lastbil. Betala direkt eller när du hämtar din hyrbil, välj själv det som passar dig. Med 100 års erfarenhet, över 60 år i Sverige, och ett brett utbud av bilar i alla storlekar har vi på Hertz en hyrbil som passar just din resa.


Informações de contato

2,2

Ruim

O TrustScore é 2 de um total de 5

136 avaliações

5 estrelas
4 estrelas
3 estrelas
2 estrelas
1 estrela

Sem histórico recente de pedidos de avaliações

Esta empresa não convidou os respectivos clientes recentemente, portanto as avaliações podem não ser representativas

Respondeu a 100% das avaliações negativas

Normalmente responde dentro de 24 horas

Como esta empresa usa o Trustpilot

Veja como as avaliações e classificações são obtidas, pontuadas e moderadas.

2,2

Todas as avaliações

(136)

34 avaliações nos últimos 12 meses

Escreva uma avaliação
As empresas no Trustpilot não têm permissão para oferecer incentivos ou pagar para ocultar avaliações. As avaliações são opiniões de usuários e não da Trustpilot. Leia mais

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Cleaning fee thats borderline a scam

The car was returned around noon but the office was still not open, at the time when most people would return the car. Due to closed Hertz office at Kiruna Airport, no joint inspection or discussion occurred.
A week later we got a bill for cleaning with OZONE!?, since the office claimed the car smelled of smoke.
The charge was applied without any prior communication. None of us are smokers!
I asked them to explain, where they found the smoke smell - no reply. I then asked the Kiruna office to double check and get back to me. Surely it must have been some mistake or the wrong car was inspected in our name. Its been months and no reply. I expected better from such a big company. This looks like a scam.

20 de outubro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hi Y.D., we’re sorry to hear that you had a negative experience with us. Since your profile does not provide your full name, it’s difficult for us to identify which rental this concerns. We would be happy to review your case, and we kindly ask you to contact our customer service with a bit more information about your rental, such as your rental agreement number or booking number. Wishing you a great rest of your day!
Kind regards,
Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Många dåliga omdömen ska leda till att…

Många dåliga omdömen ska leda till att man bokar sin bil någon annan stans.
Vi bokade en premium hyrbil och när vi hämtade den var tanken hel tom. Ingen ersättning medan Hertz cashade 250 dollar när den bilen lämnades in med tom tank. Customer services svarar bara med tomma fraser från AI.

20 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hej Patricia, vi beklagar att du haft en dålig upplevelse hos oss och tycker naturligtvis det är väldigt tråkigt att vi inte lever upp till dina förväntningar. Kan du ge oss lite mer information kring din hyra så ska vi se över ditt ärende. Vänligen återkom med hyresavtal eller bokningsnummer samt vart du har hämtat ut bilen. Ha en trevlig helg! Vänliga hälsningar, Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

To take into consideration when renting from Hertz…

Hertz has a policy of placing normal wear and tear damages as invoicing liabilities which is a usual strategy among low price renting companies. Please take into consideration that they will more aggressively than their pairs find additional invoicing opportunities. My advice would be to avoid them as long as there are alternatives or take into consideration that their business model is built on charging you extra for wear and tear. The minimim you should do is to take multiple photos of a rented car as they are not hesitant to invoice injuries caused by former rentals.

7 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hi Kenneth,
We are sorry to hear that you had a negative experience with us. We always encourage our customers to inspect the vehicle for any damage before the rental period begins. As you mention, it is also very helpful to take photos or videos of the car, as this documentation can be very useful in cases where damage needs to be ruled out in an investigation.

We fully understand that repair costs can sometimes come as a surprise. For this reason, we always obtain an estimated repair cost from an authorized workshop. In your case, the total cost for the repair and the vehicle’s downtime at the workshop amounts to the deductible specified in your rental agreement.

We wish you a continued pleasant day!

Kind regards,
Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Hertz Charging customers for its own negligence

I recently had a disappointing experience with Hertz in Ludvika, and I would like to explain my situation.
I rented a car from Hertz Ludvika and performed a quick visual inspection before taking it, but I did not notice any issues at that time—and unfortunately, I did not take any photos. When I drove the car to Arlanda, a Hertz employee inspected it immediately upon return and identified several defects using their detailed inspection process.
At Hertz Ludvika, however, there is no immediate inspection when a car is returned. In one of my previous rentals, the inspection was done nearly two days after I returned the vehicle. This delay creates the risk that damages could occur after the car has been dropped off but before it is officially inspected. As a result, customers can be wrongly held responsible for damages they did not cause.
I have now received a bill for damages that I firmly believe were caused by someone else. When I contacted Hertz Ludvika, they declined responsibility and directed me to their customer service team instead.
The issues I see are:

Lack of immediate inspection:
Hertz Ludvika does not inspect cars as soon as they are returned. If the car is returned at night, it should at least be checked the following morning.

Problems with the automated key drop-off system:
While the system looks modern, it introduces several risks:
a. The car may not be parked in the correct spot.
b. Existing damages may not be detected or documented before the next rental.
c. No receipt is issued upon return—customers must request one separately through customer service.

Automation can improve efficiency, but it should not lead to the company shifting its responsibilities onto customers, especially when issues arise due to procedural gaps or delayed inspections.

9 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hello Anthony,
Thank you for your feedback and for sharing your thoughts with us. Our goal is to carry out a damage inspection of the vehicle within 24 hours, excluding weekends and public holidays, depending on staffing levels at the Hertz office.
We have a dedicated department that handles damage cases and communicates with our customers when an incident has occurred with a rental car. In connection with a damage case, they verify when the vehicle was returned, when the damage inspection was carried out, and what type of damage has occurred. Certain types of damage cannot occur while a vehicle is parked, just as we are well aware of the types of damage that can occur when a car is parked in a parking area.
The purpose of our self‑service kiosks is to be as accessible and flexible as possible, without limiting the customer’s ability to pick up and return a rental car. When returning a vehicle via a self‑service kiosk, customers can actively choose to receive a receipt confirming that the key has been returned.
The rental invoice with the final charges is sent by email in a separate message once the vehicle has been collected and inspected.
Please feel free to get back to us with more information about your rental if you would like us to review your case further.
Have a great end to the week!
Kind regards,
Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

hadde bokad hyrbilen till klockan… 14:00

hadde bokad hyrbilen till klockan 14:00. Mitt flyg landade lite för tidigt. Vi va inne på Herz kl 13:22 . det blåste och va så kallt utanför. När jag kommer in skriver. Herz kvinnan ut kontraktet och när det va klart sier hon att jag måste lämna bilen tillbaks. innan kl. 13:22. dagen efter . jag hadde bokad till kl. 14:00. Jag ba inte om att få bilen tidigare ,men jag ville inte stå på utsidan. och venta för det blåste och snöade så.Jag. hadde ingen problem med att lämna in bilen tidigare ,men jag tyckte det va så jädra dumt sagt av Herz kvinnan på Landvetter. vi hyrer bil 7-8 gånger i året , Förra gången jag hyra bil på Herz. så fick jag en bil med. punktering ,men fick bara uppgift på att det va fel på varningslampan för punktering , men måtte stanna. flere gånger att fylla luft dem tre dagene jag hadde bilen

6 de fevereiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hej Finn, vi beklagar att du haft en dålig upplevelse hos oss och vi ber om ursäkt för eventuella missförstånd. Vår debitering sker per 24 timmar och sen har man 29 minuter extra innan det blir ett nytt dygn. Det är antagligen detta vår kollega har försökt förmedlat till er, men vi kan konstatera att det inte blev bra. Tack för att du tar dig tiden att förmedla detta till oss och vi kommer ta detta vidare till alla berörda. Med en önskan om en fin dag! Vänliga hälsningar, Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

These guys are a joke

These guys are a joke. Last time, deposit that took 3 weeks to refund. This time double billing with error on drop-off time.

31 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hello Adrien,
We are sorry to hear about your poor experience with us and we apologize for the error regarding the final charge. According to information from the station, you have been in contact with each other and they will correct the extra day.
Regarding the authorization taken on your card, this is governed by the bank’s transaction processing time, which makes it difficult for us to influence.
We wish you a continued pleasant day.
Kind regards, Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Cracked windscreen and no oil!

TLDR: We got a car with a crack in the windscreen right across the passenger side and they didn't even bother informing us about the damage. Within a few kms the oil light came up showing they hadn't bothered to check the car at all before renting it out.

Update: Hertz has replied saying they did nothing wrong and we are not eligible for any refund.

Long version:
We hired a car in Karlstad, Sweden and will return it in Aarhus, Denmark, so it is costing us a total of almost NZ $3000 for only 5 days.

When we collected the car we signed the paperwork, then were given the keys and pointed at the vehicle. We were not given a chance to inspect the vehicle before taking it and we were given no information about any damage to the vehicle.

Because it was snowy and we were driving under streetlights we didn't spot the big crack in the windscreen.

The next day we saw the crack, and believed it must have happened overnight, so we needed to return to Hertz Karlstad.

Before we could return, the oil light came up, indicating the car needed oil. This was very concerning - if no-one had bothered checking the oil, had they bothered checking anything else about the vehicle? Or are we driving our family in a potentially unsafe vehicle on snowy roads?

When we returned the car to Hertz they told us that the crack had already been there. We told them we would never drive with such a big crack in our windscreen in NZ (it covers the entire passenger portion of the windscreen). They assured us it was fine. I told them that I was very disappointed with getting such bad value for money - we have spent A LOT of money on this car hire. I asked if they could swap it for another car and they told us it would be very difficult, that we would need to pay a whole new deposit and do all of the paperwork again. Scared of being charged MORE money, I let them send me off with the car with the broken windscreen.

We hired a car for this portion of our trip because we wanted to enjoy sightseeing. Unfortunately, all my photos from the car are ruined by a big crack across the window.

I have used Hertz hire cars many times for work in NZ and have never had anything other than immaculate vehicles, so I was very shocked to be given a car with a broken windscreen that no-one had bothered to even check the oil (the most basic car maintenance job!).

I have emailed Hertz Sweden about the rubbish car we've been given. I'll be interested to see what their reply is!!

8 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hi Charles,
We sincerely apologize for your experience with the vehicle. This isn’t the level of quality we strive to deliver.
We can see that you’ve already contacted our Customer Care team, and your case is being handled there.
To protect your privacy, we’ll continue the conversation through that channel.
Thank you for sharing your feedback with us, and thank you for your patience — our Customer Care team will be in touch.
We wish you a nice day!
Best regards,
Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Regarding Hertz Malta AirPort:

Regarding Hertz Malta AirPort:

After returning home, we were charged compensation of 1,000 euros for an alleged damage, despite the fact that no incident whatsoever occurred with the car during our rental period. Hertz Malta (Franchise) claims that the damage is not visible in the extensive photographic documentation we have, which in fact supports our case. Our view is that Hertz is exploiting the insurance system to its own advantage at the expense of the customer, and there is reason to suspect a systematic pattern in Hertz’s conduct. I will though, take further legal actions.

I travel frequently and am an experienced car rental customer. I will never use Hertz again and hereby wish to warn others about the company.

Sten Holm
Stockholm

6 de janeiro de 2026
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hi Sten,
We are sorry to learn about your negative experience with Hertz in Malta, and we regret that you had such a poor experience. Hertz Sweden does not have the mandate to adjust a charge made by another Hertz country, but we can help you question the damage claim and the related charge.
If you would like our assistance with this, you are welcome to contact our customer service in Sweden with more information about your rental.
We hope you have a nice day!
Kind regards,
Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

These Company is full of cheaters

These Company is full of cheaters. Never book here. Not even worth on 1 rating.

14 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Dear Kiran,
We apologize to hear that you aren´t satisfied with your experience with us.
If you have any queries or want any help with investigation, please contact our customer service.
Wish you a nice day! / Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Det sämsta företaget jag någonsin varit…

Det sämsta företaget jag någonsin varit i kontakt med.

Blivit debiterad nästan 2000 kr i efterhand i "admin-avgifter". Det har dragits nya kortköp från Hertz var och varannan dag upp till 2 veckor efter avslutad hyra.

Förutom det så försökte dem blåse mig på drivmedelskostnad och avgift för tankning efter att jag lämnat tillbaka en fulltankad bil. Den fick jag tillbaka efter att ha bråkat med stackars kundtjänst.

Under all kritik, katastrofalt på alla punkter, bemötande vid utlämning av bil- dåligt
Bilen- Dålig
allt annat, katastrof.

Om ni har möjlighet, välj en annan aktör att hyra er bil från.

22 de dezembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hej Andreas,
Tack för ditt omdöme.
Vi beklagar om du upplever att du debiterats för många administrationsavgifter. Enligt Hertz regler och villkor tas en administrationsavgift ut per varje enskild trafikförseelse vi får betala, för att undvika att dessa rekommenderar vi att hyrestagaren betalar eventuella böter, vägtullar och parkeringsavgifter så fort man fått de för att undvika att dessa avgifter debiteras i efterhand.
Du får gärna kontakta våran kundtjänst om du önskar att vi ser över din hyra vidare.
Ha en fin dag!/ Hertz Customer Care Center.

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Utrolig dårlig kundebehandling

11/12-25
Tillägg till Hertz svar

Hertz skriver att de missförstått mig.
Jag skriver om ett fast pris, och Hertz "missförstår" och noterar att jag har debiterats för att tanka bensin och en serviceavgift.
När har "tanka bensin" varit ett fast belopp?

Om en beställning har gjorts via en tredje part (vilket jag inte minns, då jag hade intrycket att jag hyrde en bil direkt från Hertz), då måste det vara Hertz som har lämnat informationen till denna tredje part.
Denna tredje part kan naturligtvis inte hyra ut en av Hertz bilar om de inte har ett avtal med Hertz.

Parkeringsavgift
Hertz har tidigare uppgett att de inte kontrollerar om en parkeringsavgift har betalats av kunden (detta gäller även eventuella kunder som inte är medvetna om att de har debiterats en parkeringsavgift).

När jag skickar dokumentation om att parkeringsavgiften har betalats begär Hertz bekräftelse från parkeringsbolaget. Denna e-postkorrespondens sker inom cirka 2 timmar (enligt Hertz egen information - 24/11-25 mellan 9:25 (1:a e-postmeddelandet) och 11:45 (2:a e-postmeddelandet), där Hertz får bekräftelse på att parkeringsavgiften är betald.

Jag vill påminna er om att parkeringsbolaget har skickat en påminnelse till Hertz med en tidsfrist på 10 dagar. Det vill säga 10 dagar för att ordna upp saker och ting.

Eftersom det finns en transaktion tar det cirka 2 timmar att ordna upp saker och ting.

———————————————

Første indlæg:

43-276709-0 (Reel købsoplevelse).

Når først Hertz har dit Kortnummer til pengeinstitut, så hæver Hertz bare løs.
Fra starter opgiver de ikke den fulde pris på leje af deres bil. Det betyder, at du efterfølgende får en regning fra Hertz. Den faste pris, man skal betale for bilen, kan man sagtens oplyse i forbindelse med den første søgning / bestilling af bilen.

Efterfølgende vil de gerne hæve en P-afgift på dit kort. En P-afgift, der var betalt.
Det sker efter en Påmindelse fra P-selskabet, hvor Hertz kunne starte med at spørge kunden, om P-afgiften var betalt. I princippet kan du have fået en P-afgift, uden at vide det, og derfor giver det selvfølgelig mening at sende en Påmindelse til bilens ejer - Hertz.
Men Hertz spørger ikke kunden. De lægger 500 kr. til P-afgiften og vil efterfølgende hæve beløbet (altså P-afgiften + 500 kr.).

Hertz skal have kredit for, at de ved et telefonopkald udleverer en mail-adresse, så jeg kan fremsende dokumentation for, at P-afgiften betalt.
Men, det kunne de jo have gjort fra starten af.

_________________________________

22. november 2025

Kommentar till Hertz svar:

Hyra av bil
Hertz utelämnar att kommentera den delen av mitt inlägg där Hertz inte uppger "det fulla, fasta priset" vid hyra av bil.

Det är ett faktum att Hertz inte gör det. Det är också ett faktum att Hertz inte kommenterar den delen i sitt svar här på Trust Pilot.

Å andra sidan vill de notera att bränsle har tankats och en avgift har påförts i samband med det. Jag har inte invänt mot den delen. Jag var väl medveten om det, och jag har ingen fantasi att föreställa mig varför det skulle vara en del av Hertz svar. Det är irrelevant.

Parkeringsavgift
Angående parkeringsavgiften är det också ett faktum att jag betalade avgiften till parkeringsbolaget den 7 november. Exakt samma dag - 7 november - får Hertz en påminnelse från parkeringsbolaget (detta är dokumentation som Hertz själva har skickat till mig).

Datum: 2025-11-07
Betalningsnummer. 807070-33245314-122

12 dagar senare skickar Hertz ett mejl till mig om den "saknade betalningen".
2 dagar senare har Hertz tagit ut beloppet från mitt bankkonto + en avgift på 500 kr.

Hertz försvarar sig i sitt svar med att det inte går att kontakta varje enskild kund med en status. De tar bara ut beloppet, och sedan måste vi se om det redan är betalt. Det är lite som: "Skjut först och fråga sedan".

Den 20 november skickade jag dokumentation till Hertz om att parkeringsavgiften var betald den 7 november, så nu väntar jag ivrigt på att pengarna ska återföras till mitt konto.
I gengäld måste jag garantera att jag kommer att notera detta på Trust Pilot om/när det händer.

Dålig upplevelse
Hertz ska ges cred för att de höll med mig om att de gav mig en dålig upplevelse (som Hertz ansvarar för) när de skriver:
"Hej Jan, vi ber om ursäkt för den dåliga upplevelse du hade hos oss".

17 de novembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Uppdatering 2025.11.14

Hej Jan,
Gällande din kommentar om att "Hertz inte uppger det fulla, fasta priset vid hyra" ser vi att du bokat via en tredje part och inte via Hertz hemsida. Vi tolkade din kommentar som att du var frågande till den debitering som tillkommit och därav förklarade vi att det gällde en serviceavgift och drivmedel. Ber om ursäkt för att vi missförstod dig i detta fall. Är det något du anser vara fel gällande debiteringen av din hyra är du välkommen att kontakta oss med mer information kring detta.
Gällande avgiften till parkeringsbolaget så ställdes själva boten ut den 25 oktober och den skulle vara betald inom 8 dagar, dvs. senast den 2 november. Då boten inte betalades i tid hann vi få påminnelsen och hanterade då ärendet utifrån de rutiner vi har.
Tråkigt att det blev så här och vi kommer kontakta parkeringsbolaget och se till att du får en återbetalning.
Ha en fin dag!

Vänliga hälsningar,
Hertz Customer Care Center

------------------------

Hej Jan, vi beklagar den dåliga upplevelse du haft hos oss och vi tycker naturligtvis det är tråkigt att du känner så här som du beskriver. Vi kan se att det tillkommit drivmedel och en serviceavgift på din förbetalda hyra och som vi debiterat ditt kort i samband med att du återlämnat bilen. Är det något oklart eller något du tycker är felaktigt gällande debiteringen är du välkommen att vända dig till vår kundtjänst. När det gäller parkeringsböter, parkeringsavgifter och andra kostnader som kan tillkomma framgår det klart och tydligt att vi debiterar dessa på det kort som använts vid hyrestillfället och att det tillkommer en administrationsavgift. Precis som du själv skriver så sker detta i de fall då vi får en påminnelse som bilens ägare. Förstår att det är önskvärt att vi hade haft möjlighet att kontakta varje kund och stämma av status i dessa ärende men med tanke på de volymer vi har är detta inte möjligt. Välkommen att kontakta vår avdelning för parkeringsböter mm så ska de guida dig vidare i ditt ärende om det är så att du blivit felaktigt debiterad. Med önskan om att du får en fin dag! Vänliga hälsningar, Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Titel: Undvik Hertz Arlanda – vilseledande försäkring och dålig service

Titel: Undvik Hertz Arlanda – vilseledande försäkring och dålig service

Jag hyrde bil från Hertz på Arlanda och blev riktigt besviken. Personalen försökte övertala mig att köpa till deras så kallade ”fullskydd”, men det visade sig senare att det inte alls täckte allt som de påstod. De sa att jag skulle vara ”helt skyddad”, men när jag läste det finstilta såg jag att det fortfarande fanns självrisk och flera undantag. Det känns som ett sätt att lura kunder som inte läser det lilla texten direkt på plats.

När jag försökte ta upp det med kundtjänst fick jag bara standardsvar och ingen hjälp. Väldigt oprofessionellt bemötande.

Jag hyr ofta bil, men efter detta kommer jag inte att använda Hertz igen – särskilt inte på Arlanda. Varning till andra: läs allt noga innan ni skriver på, och tro inte på allt personalen säger om försäkringarna!

7 de novembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hej Mustafe,
Vi beklagar den dåliga upplevelse du haft hos oss och om det är något som varit otydligt gällande våra försäkringar och dess villkor. Enligt det hyresavtal som du signerat har du fullt skydd utifrån de försäkringar som du valt att teckna. I just detta fall valde du att inte teckna till några extra försäkringar vilket innebär att det kvarstår en självrisk som framgår både vid bokning via den tredje part du bokat hos samt på det hyresavtal som du signerade vid uthämtning av hyrbilen. Detta framgår även i våra hyresvillkor som du får ta del av i samband med signering av hyresavtalet. Precis som du nämner är det viktigt att alltid ta del av de villkor som gäller. Det är inte vi som hyrbilsföretag som avgör vem som eventuellt är vållande eller om en skadeanmälan godkänns. Det är alltid försäkringsbolaget som gör den bedömningen och fattar beslut om utfall. Vår roll är att hjälpa till med skadeanmälan och ge underlag, men själva beslutet ligger hos försäkringsbolaget. Vi tycker naturligtvis det är tråkigt att du inte är nöjd med vår service och hantering av ditt ärende men som vi redan har förklarat följer vi våra villkor utifrån det beslut som vårt försäkringsbolag fattat. Hoppas att detta förtydligar eventuella oklarheter och att du får en fin dag!
Vänliga hälsningar,
Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Fruktansvärt pinsamt dåligt

Fruktansvärt pinsamt dåligt.
Att det här är 2025 och ett av de stora bolagen håller den här nivån är katastrofal.

1 de outubro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hej Simon, vi beklagar den dåliga upplevelse du haft hos oss och tycker det är väldigt tråkigt att du känner så här. Är det någon specifik hyra du refererar till får du gärna ge oss ditt hyresavtalsnummer. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst så kan vi se över ditt ärende. Med önskan om att du får en fin dag! Vänliga hälsningar, Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Skuffende

Jeg hadde en svært skuffende opplevelse med Hertz på Landvetter. På grunn av kansellert og forsinket fly landet jeg først 00:15, selv om reservasjonen min var satt til 16:30. Da jeg forsøkte å hente bilen fikk jeg kun opp feilmeldingen «unknown». Kontoret var stengt og jeg fikk heller ikke tak i kundeservice verken på telefon eller chat, til tross for flere forsøk tidligere på kvelden.

Dette førte til at jeg måtte ta taxi inn til Göteborg for 900 kr. Da jeg omsider fikk kontakt med Hertz, ble jeg tilbudt bil i sentrum til en betydelig høyere pris, og endte til slutt med å måtte ta en ny taxi til flyplassen for å hente bilen jeg hadde reservert opprinnelig.

At en reservasjon kun garanteres i to timer uten tydelig informasjon til kunden er etter min mening svært dårlig praksis, spesielt på en flyplass hvor forsinkelser ofte skjer. Opplevelsen ble både kostbar og unødvendig frustrerende, og jeg forventet langt bedre service fra et selskap som Hertz.

9 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hej Karoline, vi beklagar din dåliga upplevelse hos oss och de utmaningar som uppstått i samband med inställt flyg och bokad hyrbil. Naturligtvis försöker vi alltid hålla en bokning så länge vi kan och så länge vi är bemannade på det uthyrande kontoret. Om det har gått mer än två timmar efter bokad upphämtningstid och vi inte hört något från kunden, anser vi bokningen som No Show i samband med att vi stänger det bemannade kontoret. I de fall vi har väldigt hög beläggning och ont om bil, har vi tyvärr inte alltid möjlighet att hålla bilen mer än de två timmar som vi förmedlar i våra utskick. Vi tycker naturligtvis att den situation som uppstått är väldigt tråkig och vi har svårt att svara på vad som hänt i just ditt fall, då vi inte vet vilken bokning du refererar till. Vänligen kontakta vår kundtjänst med bokningsnummer och lite mer information kring din hyra så ska vi se över ditt ärende. Med önskan om en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Hertz app på Google Play har ett…

Hertz app på Google Play har ett katastrofalt betyg på 1,5 av 5 stjärnor. I flera år har användare klagat på att appen inte ens går att öppna! – och företaget har helt ignorerat problemet.

Jag tvivlar på att Hertz ens inser hur många frustrerade kunder de har förlorat på grund av en app som inte fungerar. Har ni över huvud taget läst vad närmare 14.000 personer skrivit om appen på Google Play?

Om ni ändå inte tänker åtgärda problemet, ta åtminstone bort förbannade appen från Google Play! Det är obegripligt att låta den ligga kvar år efter år när tusentals människor gång på gång rapporterat samma fel – att den inte ens går att öppna!

På grund av detta väljer jag alltid andra konkurrenter när jag behöver hyra bil. Om Hertz visar en sådan nonchalans gentemot en central tjänst som deras app, kan man bara föreställa sig hur de behandlar sina kunder på hyrstationerna.

26 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hej Karl,

Tack för att du delar din upplevelse med oss även om vi naturligtvis tycker det är väldigt tråkigt att du är så pass missnöjd som du verkar vara. Vår app är en global tjänst som utvecklas och hanteras internationellt, vilket innebär att vi lokalt i Sverige tyvärr inte har möjlighet att direkt påverka funktionaliteten eller göra snabba justeringar. Det ska komma en uppdaterad version av vår app under 2026 och just nu är allt fokus på att utveckla och göra denna så bra som möjligt. Vi har tagit din feedback vidare och våra internationella kollegor ser över lite olika alternativ tills vi har den nya appen live.
Vi vill att din upplevelse med Hertz ska vara så smidig som möjligt, så om det finns något vi kan hjälpa dig med här och nu – till exempel att boka, ändra eller hantera din hyrbil på annat sätt – så hjälper vi dig gärna via annan kanal.

Tack igen för din feedback och ha en fin måndag!

Vänliga hälsningar,
Hertz Customer Care Center


Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Hertz Visby vid Volvo

Hertz Visby vid Volvo. Via Assistans behövde vi en lånebil. Det blev knappt en dag. På frågan om något skulle betalas på plats vid lånetillfället svarades ett klart NEJ. MEN... 1000 kr drogs direkt. Otydlig info! När och om återbetalning sker återstår att se. Det är nu sex dagar sedan detta hände och ingen återbetalning har skett. Er info till kunden om detta behöver bli mycket bättre. Alla är inte "gjorda av pengar".

4 de setembro de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hej Gudrun, vi beklagar den dåliga upplevelse ni haft hos oss. Väldigt tråkigt att ni upplever oss som otydliga och att vi inte ger tillräckligt bra information, vi tar till oss detta. Din feedback är förmedlad vidare så vi kan se över våra rutiner. Med önskan om en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Don’t trust them

Charged us for a rock chip even though we were covered by the full insurance and could prove with pictures that the car had no damage upon our return. Don’t trust them

10 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hi Sarah,
We’re sorry to hear about the poor experience you had with us, and we naturally agree that the situation is very unfortunate.
According to our records, this chip in the windshield was not present when you picked up the relatively new car.
You mentioned having full insurance, and it’s quite possible that you purchased full coverage through the third party you booked with — however, this is not something we can see in our system.
We therefore recommend that you contact Rentalcars and make use of the insurance you arranged through them.
We hope everything works out for the best and wish you a lovely day!
Kind regards,
Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

If I could give minus i would

If I could give minus i would. Avoid like the plague if possible. I always rent from Hertz for almost 20 years now and its been kinda ok but now i had enough don't think I ever go there again. Hertz Arlanda Airport gives me a car thats full of dog hairs my kids has astma and has a allergy and making a awful sound driving. Sounds like the breaks laying on. On and off. Spend 2 days trying to call them costing a fortune , first lady was lovely but then this guy from arlanda calls . He wants me to clean the car on MY holiday and call car roadside assistance that last time i dealt with took 5 hours to come. I'm going to loose a whole day with this shit that's all THEIR FAULT. Its no way im doing that. I will have to drive the car and hope it dont break down and hopefully dont destroy the car in the process.( Thank good i paid over 2000 for full insurance.)But charge me almost 10000 kr was no problem. Stay away.
Update
Just notice the answear from Hertz.
Yeah they contacted me I got a new volvo after 4 days stranded that I lost from my holiday with no compensation i might add. but then the hell came when returning it. I got the car empty so I left it back empty as told by the guy that dropped the car. But the useless staff in arlanda hadn't a clue the girl outside at the drop off had NO Swedish and daft as hell. The desk staff can't find my booking at all. In the end had to show them the messages and names that approved it took well over an hour while the kids are waiting up at the terminal. WHAT KIND OF COMPANY IS THIS.

17 de agosto de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hi Leah, we're sorry to hear about your poor experience and apologize for the issues with the rental car. Our staff at Arlanda has been in contact with you, and you will receive a new car tomorrow. We're truly sorry that this happened and once again apologize for the inconvenience. We hope everything goes smoothly with the new car and that you have a wonderful time in Sweden. Kind regards, Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

Hertz charged us extra for their error

I had an awful drop of experience. We dropped the car before our set time, but because hertz didn’t inspect the car until much later they charged us for an extra half day. Their customer service is impossible to speak to, it’s almost as of they’re pretending to not understand or misunderstand to slow things down and avoid to admit their error.

11 de junho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hi B.G,

We’re sorry to hear about the negative experience you had with us and truly regret reading your review. Unfortunately, we don’t know which station this concerns, and we’re unable to look up your case as your profile name is listed as B.G.

Naturally, we want to review your case and make things right, but since we don’t have more information, we kindly ask you to contact our customer service.

We’re very sorry that things turned out this way and hope everything will be resolved for the best.

Have a great summer!

Kind regards,
Hertz Customer Care Center

Avaliado com 1 de um total de 5 estrelas

UNDVIK DETTA BOLAG

Sämsta biluthyrning firma jag har varit med om.
Jag behövde akut assistent bil via mitt försäkringsbolag.
Jag gjorde misstaget och valde Hertz bland andra alternativ jag fick.
Skulle välja egentligen Europcar eller annat som är proffs på sitt jobb.
1 = gjorde kredit upplysning utan mitt medveten ( har inget att dölja men man talar om detta först )
2= mitt försäkringsbolag har garanterat Hertz betalningen men killen i disken tycker att det är han som BESTÄMMER och tog 2000kr samt var väldigt otrevlig bemötande så som jag borde vara hans rivaler.
Betalade deposition trots att när jag beställde bilen så talade receptionist inte om detta.
4= lämnade bilen och bad de att kontrollera bilen och få återbetala deposition men nej först bilen skall tvättas och kontrolleras sedan återbetalas deposition tillbaka inom en vecka.( Vilket är olagligt)
5 = mycket dåligt kund bemötande. Det kändes absolut ovanligt dåligt
6 REKOMMENDERAS EJ
Absolut första och sista gången

8 de julho de 2025
Avaliação não solicitada
logotipo da hertz.se

Resposta da hertz.se

Hej Ali, vi beklagar den dåliga upplevelse du haft hos oss och vi ber om ursäkt om vi varit otydliga och inte gett dig tillräckligt med information kring våra villkor. Det är naturligtvis inte så här vi vill att våra kunder ska känna. Vi tar alltid en reservation på kundens betal-/kreditkort i samband med uthämtning, oavsett om det är en hyra via ett försäkringsbolag eller ej. Reservationen på kortet är inget vi kan hantera manuellt utan detta är helt digitalt och styrs utav den banks transaktionstid som utfärdat ditt betal-/kreditkort. Väldigt tråkigt att det blev så här och vi tar till oss av din feedback. Med önskan om att du får en fin sommar! Vänliga hälsningar, Hertz Customer Care Center

A Experiência Trustpilot

Qualquer pessoa pode deixar uma avaliação na Trustpilot. Quem escreve uma avaliação tem a possibilidade de editá-la ou excluí-la a qualquer momento. As avaliações serão exibidas enquanto a conta estiver ativa.

Contamos com pessoas dedicadas e tecnologia inteligente para proteger nossa plataforma. Descubra como combatemos avaliações falsas.

Saiba mais sobre o processamento das avaliações da Tustpilot.

Aqui estão 8 dicas para escrever ótimas avaliações.

A verificação ajuda a garantir que pessoas reais estejam escrevendo as avaliações publicadas no Trustpilot.

Oferecer incentivos por avaliações ou pedir por elas seletivamente pode distorcer o TrustScore, o que vai contra nossas diretrizes.

Saiba mais